Odafelé Zeldával dumáltunk, visszafelé figyeltem meg sok mindent, pl hogy mennyire más a forgalom rendezése. Sok forgalmas csomópont közelében előfordul, hogy a buszsáv nem az elsődleges úttest része, hanem oldalt (mint a 44-esen Szarvas és Bcs között a bicikliút :D ) le van választva. (Az úttest és a buszsáv között sövény, vagy füves terület). Így a busz kikerüli a dugót, autóval pedig lehetetlenség a buszsávon pofátlankodni. A buszsáv végén körforgalom, viszont a busznak van egy levágás a körforgalom közepén, ergó nem kell körbemenni. Amikor a busz jön, az autóknak nincs behajtás a körforgalomba. Nagyon találó megoldás. Ha később tudom, lefotózom. :) Ami még érdekes, figyeltem, az emberek nem bliccelnek. Mindenki szépen érintgeti oda a digitális "jegyét", ahova szükséges (erről már irtam korábban).
Ami még érdekes volt útközben, visszafelé klikkentettem egy fotót róla: Belfort mellett már megépült a TGV pálya, még nem adták át, az állomás folyamatban van. Nem tudom meddig fog tartani, valamikor 2011ben adják át (állítólag), Zelda szerint a majd 4 órás út Párizsba kevesebb mint 2-re fog rövidülni... Érdekes, ahogy átível utat, autópályát, bevásárlóközpontot, és bármit két kis domb között.
A Peugeot múzeum érdekesnek mondható, tele van mindennel a kezdetektől napjainkig. Kivülről egy kis ratyi épületnek tűnt, a végére elfáradtam a fotózgatásban. Született 246 kép :D Akit érdekelnek az autók, az végiglapozhatja, feldobtam picasara IDE. Akit viszont annyira nem érdekelnek, annak összefoglalóul kiemelnék ide 1-2 dolgot, ami nekem érdekesnek tűnt. Ami biztos, h vakuval nem volt jo fotózni, túlzottan csillogott minden, vagy nem az volt világos aminek kellett volna, vaku nélkül meg könnyebben elmosódott nehány kép. Összességében lett sok jó kép. Más viszont az én telómmal fotózni nem tud, sokadjára jövök rá. :D (Amiken én rajtavagyok, mint kicsit el van mosva...) :D
Ja és itt állítólag (Zelda szerint) a Citroen és a Peugeot a király, a Renault meg a ratyi low-end kategória, olcsóbb, sz.rabb, megbizhatatlanabb. Állítólag....
Aki cikket akar a helyről olvasni, annak találtam egyet:
http://www.origo.hu/auto/veteran/20080810-peugeotmuzeum-sochaux.html
Tehát az érdekességek:
A múzeum kívülről
belülről
a két névadó
Volt egy gyűjtemény a mindenféle Peugeot-jelekből, egészen a kezdetektől
V2, 3,75 LE, a kezdetek
1899
Kérsz egy Peugeot Saw-t? :) (saw = fűrész)
Type 139 A
repülőgép-motor
varrógép
szerintem a legrondább Peugeot-oroszlán
184 Landaulet, 1928ból
402, 1938ból
404
104 ZS Rallye
1998-as sebességrekorder bringa, havon 212 km/h -val
Hakkinen McLaren Peugeot-ja, MP4/9, 1994ből
207 cc
908 RC
907
Én és A taxi a filmből :D