2016. január 2., szombat

decemberi helyzetjelentés

Elerkezett tehat a december 5, Judit hazament, en pedig rakeszulhettem a karacsonyi hazamenetel elotti két hetemre. Olyan nagy kulonlegessegek azert nem tortentek

 egy decemberi delutani futas kozben keszult kep. szokoevenkent 1x allok meg ilyenkor fotozni (inkabb viszsamegyek kesobb), ez a kivetel is azt mutatja h eloben valami frenetikus latvany volt

egy kodosebb reggel. itt az emberek nem ismerik a kodlampa fogalmat, mindenki a veszvillogot nyomja (talan ez a kep kivétel :D)


 Az idojaras? na errol allandoan van azert szo, decemberre mar be-becsusztak kodosebb reggelek, de van hogy inkabb csak alacsonyal szallo felhoket prezentalt a légkor: volt ugy, hogy az autopalyan levo villanypoznak teteje kilatszott, az uton lehetett latni, de mondjuk a ketto kozott levo resz felhobe volt burkolozva - reggelente jo sokszor talalkoztam ilyennel, de 1-2 ora alatt mindig kitisztult az ido. Ezt a jelenseget lefotozni normalisan természetesen lehetetlen.

munka utan hazafele indulva

Talán mar emlitettem, h kodos idojarasnal egyebkent az osszes kamiont/tehergj-t felreallitjak, és hosszas sorokban varakoznak ilyenkor arra, h tovabbhaladhassanak. Hol férnek el? hat a homokon korlatlan szamban, amugy is 4 sav + dupla leallo van 1 iranyban, szoval ha a leallot és egy kulso savot allnanak el, még akkor is maradna 3+1... :D A homersekletekrol csak annyit, h becsusztunk ilyen tizenfogok kornyékére: a napi maximum 20 korul, estenkent pedig mar a hosszunadrag elfert az emberen ilyenkor - viszont hektikus volt az egesz, tehat mondjuk dec 12-es heten tisztan emlekszem, h kimentem kollegammal meloban (o bagozni), en meg csak dumalni, és a napon allva iszonyat jol ereztem magam de nem nagykabatban, hanem egy szal ingben. Vagy pl hetvegen pulcsiban mentem el boltba a nap kozepen, majd rajottem, hogy tok felesleges volt.... Lenyeg a lenyeg tehat, voltak huvosebb, es melegebb napok is, de az atlag az erezhetoen lejjebb ment.

 

A telapo altal kuldott air-cargo jaratokbol is kiolvadt a ho, igy nem ert ide belole semmi
Azt korabban mondtam, hogy itt mar a napfelkelte/lemente idopontok is mashogy vannak mint otthon, decemberben mar frankon erzodott (hamarabb van a teli napfordul), h elindult "visszafelé" a dolog, és elkezdtek a napok ha csak egy kicsivel is egyre hosszabbak lenni.

Aki figyelemmel koveti a blogot, az emlekszik ra, hogy miert voltam firenzeben 2x, shanghaiban, na epp ilyen okok miatt van egy amerikai ut is, arra szamitottam, hogy ez majd 2016 masodik felében fog megtorténni, Judittal jol kitalaltuk h veszek ki utana szabit, o is kijon, és tolunk egy keleti-part turat. Namarmost az tortént decemberben, h kiderult, marciusban kell menni. Beosztottak arra a hétre, amelyikre mar megvettuk szeptemberben a jegyeinket sri lankara (merthogy tettunk ilyet, ezt mondtam?) Sikerult atbugaznom egy februari idopontra az amcsi utat a cégnél, ennek koszonhetoen nem lett gaz a helyzetbol, a kesobbi (2016 masodik fele) elkepzeleseimrol viszont le kellett mondani, igy nem lesz ket hetes tura az amcsi ut utan. Amcsi ut viszont lesz, meghozza februar 11-en indulok. Elkepzelheto h lesz rola majd blogpost. :)
 erintokepernyos bankautomata! otthon ilyennel még nem talalkoztam
Amikor ilyen utazasokrol van szo, mindig arra gondolok, jaaaj, igy a program, ugy a program. Epp ezert volt érdekes, mikor megtudtam, h Eniko izraelbe fog menni majd, de ugy, h kapnak egy kesz itinert, viszik oket mindenhova, és cikket kell belole irni?! :D Ez milyen kiraly mar! :D Dejo lenne ha nekem is mindig valaki osszekeszitene, hogy az adott helyszinen mi a latnivalo, mindent leszervezve, nekem meg csak elvezni kellene a dolgot.... :D:D:D na sebaj. Cikk is lett belole elvileg, ha meglesz a link, majd potlom, egyelor enem talaltam. (Csak ha valakit érdkeel h mi a stajsz a holt-tenger partjan).
 
csak a szokasos reggeli forgalom

 csak a szokasos esti forgalom

A karacsony elotti utolso hetvegen meghivtak a szomszédék vacsizni egyet, igen jol sikerult, valami burgiizé nemtudom milyen modra volt valami marha a fofogas, en ritkan zizzenek ra kajakra, de ennek az ize azota is a fejemben van.


 

Aztan az ilyen programokon mindig van 1-2 masik magyar arc, akivel még nem tlalakoztam, vagy mar korabban valahol osszefutottunk, vagy mar hallottam rola, most sem volt ez maskepp. Sokan vagyunk itt magyarok, sokan sokaig, sokféle helyeken dolgoznak. :) Aztan ilyenkor lehet pl olyan vicces infokat elcsipni, hogy az egyik nagy légitarsasagnal példaul frankon nemrég ruktak ki egy stewardesst azert, mert ot bizony a fedélzeten(!) meg lehetett vasarolni, természetesen csak a hosszabb utakon. :D A story tobbi részét mindenkinek a fantaziajara bizom, semmi tobbet nem tudok elmondani. :D

A decemberi hangulatrol itt Dohaban amugy azt tudnam elmondani, hogy olyanszinten nem karacsonyi, h azt elmondani sem lehet. Na ez jol hangzott: tehat mivel itt a karacsony nem szamit egy fo unnepnek, a nagyobb nyugati (pl Carrefour) aruhazakban van 1-1 kisebb karacsonyi szekcio, tenyleg nem brutalis, es igy ennyi. ezenkivul? semmi. a szomszedekhoz mikor felmentem ott volt karacsonyi diszites, meg muzsika, meg ilyenek, de azonkivul semmi.


Ugye az "iszlam karacsony" az mar szeptemberben volt (legalabbis az Eid az egy ehhez hasonlo tobbnapos munkaszuneti napos tema szeptemberben), van viszont rendes karacsony helyett mas decemberben: egyszeruen fogalmazva augusztus 20. :D Tehat a az allami nemzeti unnepuk az december 18-an van tartva. Ennek megfeleloen ahogy a fenti kepen is lehet latni, mar november elejetol kezdve az egesz varost elkezdtek felzaszlozni (de nem 1-2 foutat, hanem az OSSZESET), autokat lefoliazni (kicsit mint amirol omannal is beszeltem), es ez meg csak a kezdet volt.
 





 

 

Tribun epult a Doha-bay partjan a corniche-on, lezartak utakat, lattam masirozo katonakat probalni valami musorfeleseget, lehetett elore latni, hogy itt valami nagy durranas jon, kicist sajnalom hogy nem lattam eloben a dolgokat, biztos nagy show lehetett.


A dec elejei idoszakban mindenhova elkezdett szepen felkuszni a diszkivilagitas, ebobl en legfokeppen csak azt lattam, ami a Pearl bejaratanal levo ikertornyokon, vagy a Pearl nagy részén volt, de még nem volt teljes, amikor viszont megindultam ki  a repterre, dec 17en hajnalban, akkor viszont neztem nagyokat.... Ezeket a kepeket nem en csinaltam, de erdemes rajuk vetni egy pillantast. Pucc ezerrel. :) De nagyon szepen fel volt diszitve a varos, es a nagyresze a zaszlonak megfeleloen bordos/pirosas - feherre.

 
Az utolso napok tehat nekem is azzal teltek, h felkeszultem a hazautazasra, pakolasztam a cuccaimat, gondolkoztam h mit vigyek haza, mit kell otthonrol hozzak, stb. Ilyenkor torténnek meg olyan dolgok, mint pl h a borondmerlegben lemerul az elem (persze mar ejfelkor, mikor pakolom a cuccom indulasra :D)... De en kib.sztam vele, ugyanis elemek nelkul nem kolozok sehova. :D (van nehany fajtabol mindig 1-2 darab tartalek)...

Szoval ugy lettem kesz a bepakolassal utolso este, h 1.30kor leultem az agyra, hogy mindent megvan, zehuhanyoztam, szisszentettem egy Hoeagardent, és megallapitottam, hogy 15 percem van, ugyanis 1.45-re jott ertem a taxi... Nem volt tul sok alvas. Kificcentem a repterre, csomagot feladtam, és egy Istanbuli atszallas segitségével elhettem at a torok vendégszeretetet, utban a magyarországi karacsonyozás felé....

 Es mar elore gyurtam a Star Wars 7. részére. :)
A bejegyzes osszes kepe itt tekintheto meg.  (32 foto)