2016. január 5., kedd

karácsony otthon



Szoval dec 18-as katari nemzeti unnep ide, vagy oda, en dec 17re mar szeptemberben megvettem a jegyet (eleg szerencsetlenul, mert FlyPegasus isztambuli atszallassal, visszafele atomszivas, es miutan megvettem a jegyet, kb 2 napra ra atom akcioja volt a katar airwaysnek... mit jelent ez? En hajnal 2.50es indulassal vettem a jegyet, a szomszedek reggel 7.30-assal, és ok 11re otthon voltak, en meg dél utan valahogy ha jol emlekszem.... :D, na sebaj!). Szoval melo utan magy pakolaszas, ramolas, a decemberi blogbejegyzeseik anyagainak elokeszitese :D meg még sorolhatnam, az egesznek az lett a vége, hogy ha jol emlekszem hajnal fel 1kor lehuppantam az agyra, hogy iszok egy sort, kész vagyok. Aludni nem mentem, hisz 0.45re jott ertem a taxi.... Uh telikabat nelkul megindultam a 15-20 fokbol hazafelé.
 
Aztan felpattantam a repcsire, elindultunk, ekkor meg is jott a kovetkezo periodusra vonatkozo rotacios valasztasi lehetoségek listaja, uh volt min agyalni, meg volt mit nezegetni mar a gépen ulve. Istanbulba vilagosban megérkezve 2 erdekes  érzés fogott el: 1, karacsony: ott minden fel volt mar diszitve a repteren, mint valami normalis nyugati helyen (ellenben a katari dolgokkal, ott nem karacsonyi, hanem pucchangulat volt az unnep miatt), 2, nem volt hideg, (+10), viszont nagy osszeturt, és még eppen teljesen le nem olvadt hohalmok voltak a reptér betonjan osszeturva mindenfelé. Na mondom kozeledek. J Aztan jott ugye, hogy a SAW (Sabiha Gocken) [
meg ezen a kepen is latszik a karacsonyi hangulat! ]



Repteren valami olyan rendszer van, hogy a dohabol bpre vett atszallos jegyem beszallokartyait nem lehetett elore kinyomtatni, de a dohai repteren sem tudtak ideadni... Be kellett arni egy horrornagy sorba, mint egy check in desk, azert h beszallo kartyat nyomtassanak nekunk... voltak valami automatak is, amiket mar csak akkor vettem eszre, mikor majdnem vegigalltam a sort mondjuk, de azoknal is jo nagy sor allt.... Majd sorrakerultem, és itt tortént meg, hogy elkezdtek megkérdezni, hogy van e schengeni vizumom a magyar belepeshez... :D mondom magamban ember nezd mar meg rendesen azt az utlevelet... szoval a nagy sorbanallassal a 2.5 oras atszallasi ido az szinte teljesen elrepult.... Mar ekkor is arra gondoltam, h visszafele lesz eleg szar: 6 oras uldogeles? Ehh. A varosba meg nem mehetek majd be, mert ez nem az IST repter, ami 20 km-en belul van, ez 50+ra van, ha dugo van, bemegyek, visszajovok =kb 1 ora sem marad, ha egyeltalan a 6 oras atszallasi idonel ki birok menni a repterrol. (ki birnék? Ki mit tud?)

Na szoval felszalltam a bpi jaratra, és megérkeztem haza. :D Bandi kijott elém a repterre, elszaliltott az Alleeba Judiskához, nyilvanvaloan ha nem kértem volna el a kocsijat, és ha nem lett volna nala a bpi lakashoz tartozo tarolonak a kulcsa, akkor is beugrottam volna azert hozza – o ugye dolgozott ezen a napon. Aztan innen az elso utan az bizony a tarolohoz vezetett, de miert is? Legfogkeppen azert, mert nem volt nalam kabát :D:D:D A bpi minuszban viszont egy szal ingben azert nem volt annyira kellemes, katarban nem csapkodtak a minuszok decemberben sem. Aztan mi jott? Ozon program. Nem fogok mindent felsorolni, de nehany kep azert jon! (szokasomhoz hiven :D – na jo nagyjabol azert igen, de nem reszletezek! :D), hisz a blognak nem temaja az otthonlét: volt minden, welcome party, banki ugyintezes, talalkozo régen, és mégrégebben latott ismerosokkel, baratokkal, babalatogatas, belga-koncert (igenjo! Volt :D), fodrasz (a kedvenc helyemen), uncsitesolatogatas, star wars episode 7 nezes, vacsora piliscsaban, gyros party a sracokkal (az elso 4 napban megettem azert vagy 9 gyrost :D), nagyebedeles dunakeszin, meg persze neminemu itokazas is, igy a programok alatt, és kozben. Igy telt el az elso 4 nap. Felvaltva aludtam Juditnal & Endrénél majdnemhogy. Judit szegeny még eddigre sem gyogyult ki a dubaiban osszeszedett szar fertozesebol, uh sajna nem tudott minden progin reszt venni, meg kajalgatni sem tudott ugy, ahogy igazan szeretett volna. Aztan meg persze voltak mindenfele titkos inteznivaloim is, amit nem fogok itt kifejteni, de igy hogy ez a bejegyzes marciusban fog kikerulni csak a blogra, annyit mar legalabb elmondhatok, hogy volt titkos inteznivalom is! :D

papapa - party!

  csak a szokasos! :)

 Judit kedvenc tevekenysege kozben :)
  
Aztan hetfon reggel végreeletemben eloszor azert mentem a 4-es metroval, mert tenyleg azzal kellett mennem, kizuztam koran reggel a Keletibe,
 


6 koruli vonattal lezuztam Békéscsabara, nem is tudom mikor vonatoztam utoljara ezen a lokosi vonalon, de az biztos, h mar legalabb egy jo minimum 2-3-4 evvel ezelott....  Vannak dolgok amig nem valtoznak: pl Lokosre a vonat még mindig a jooreg 1-es szamu (es a bejaratott legmesszebb levo) vaganyrol indul :D), na meg persze a kocsik is ugyanazok a botrany szinvonaluak mint 10, vagy 20+, vagy még sokkal tobb éve :D [de legalabb meleg volt!] es vnnak dolgok amik valtoznak, nem is kevés: brutalis modon meg voltam lepodve. A keletiben mindenhol digitalis utastajekoztato kijelzok (Bar judit szerint a parkolobol [oldalrol] a vaganyokhoz érkezve nincs kirakva h melyik merre van :D), békéscsaban uj, fedett peronok, aluljaro, teljes atalakitas, az uj kelenfoldon ereztem magam! :D Tok kiraly latni, hogy végre valami Békés megyében is fejlodik! D


Aztan BCSrol apu hazatranszportalt, azt mar emlitettem h az utobbi idoben belefolytam nehany otthoni dologba, tehat 21-23ig gozerovel ment az ugyintezes... Még jo hogy Zolibaratommal a régi idok emlekere ketten meg tudtunk tolteni egy „szorakozohelyet”, hogy a mandrake linuxos oskovulet zenegepbol szolo scooter alafestessel tudjunk dumalgatni. Na meg kozben azert a karacsonyfat is elkezdtem feldisziteni,  még ha a végét nem is en fejeztem be, sot még kaszino tojast is gyartottunk mamammal, ez is ilyen karacsonyi moka szokott lenni mindig. :D

az atesy.blogspot.com tozsolvaso osszejovetel :D:D:D Hello Zoli! :)

Aztan 24 reggel vissza bp (A kis piros a Mkhza-BCs vonalon még mindig a régi, sot reggel 5.13kor masodmagammal szalltunk fel a 3 kocsibol allo szerelvényre, viszont ott se ugy van kirakva a menetrend, mint régen, tehat fejlodés van, csak a léptéke mas... :D), no meg még hagy emlitsem meg az altalam soha még ki nem probalt mobilos ki nem nyomtatott mav jegyet, amit a kaller csak ugy siman a QR kod scannelesevel ellenoriz! Kiraly! Es a masodik kaller latja, hogy az elso vonaton nezte-e mar az elso kaller? :D Urtechnika! :D


 Ezeket csak azoknak akik még nem "kispirosoztak". Juditnak mindig mondom h egyszer kovacshazara igy megyunk le, hisz ez az elmeny neki sem maradhat ki az eletebol :D

Juditéknal toltottem a szentestét, majd 25en egyutt le ismét kovira! J fo a mozgalmassag. Csaladi osszejovetel, haveri osszejovetel, 26an vissza BP, ismét. Demjenben voltunk furdozni Judittal, (barlangfurdo annyira nem jo, a kinti rész es a csuszdapark viszontfasza, utobbi akkor még egy éve sem volt atadva...). Aztan tovabbi sok minden kovetkezett, a sracokkal még egy lan party is belefért, jott a szilveszter, majd a Jan 1, amikor az elmult evek hagyomanyahoz huen anyuekkal elmentunk vacsorazni, ha mar akkor van a szultesnapom. 


 

És még nem volt vége, voltunk gokartozni, vacsizni, aztan jott a szilveszter, hazibuli feeling...


Anyuek feljottek BPre jan 1-re, megultuk a szuletesnapom, ésésés osszejott, amira gyurtam elore 1-2 honapja, jan 2-an egy gigamegajo buli, BS-en ereztem magam :D Stadium X az akvariumban! :D Aztan jan 3ra mar nem terveztem semmit, hisz az volt a visszautazas elotti nap.



 Mit kivan a nemzeti Hip Hop? - Belga koncert az akvariumban! :) De amugy ez egy ujalbumos buli volt, minek cime diszko, mindenkinek ajanlja figyelmebe az Akos, Endre, meg én is, ha mar igy epp en irom ezt a bejegyzest. :D A két legjobb szam a benzinkut és a balaton dance!
 
 
Regi vagyam teljesult, amikor ellatogattunk Judittal (arravitt a dolgunk) a Matyas Kiraly térre, hisz en azert nagy Baratok Közt fan voltam anno. Berényi Mikivel viszont nem futottam ossze. Bezzeg anno par éve a Mester utcaban igen... :D

  
 mindkettonk fejen latszik, h mennyire izgalmasnak talaljuk ez a matyas kiraly teret... :D

Ez a kép. Na ez brutal. Illetoleg eloben ez a panorama Istenien nezett ki. Egyik hetkoznap reggel 8-9 korul ha jol emlekszem... varazslatos volt. Azonnal az jutott eszembe, amikor 1-2 kulfoldon elo magyar a hazara panaszkodott... ennel a panoramanal keves hatborzongatobb, és szorfelallitobb letezik... Hisz ez a miénk.


 go-kart

 mindig csak a buli mar megint tessék kérem

 Stadium X @ Akvarium

Az akvariumban 2x is voltam szorakozni ebben a rovid idoszakban, az uj kedvenc helyemnek is kinevezhetnem ha azza valt volna. Dehat mit lehet tenni ha ezt a két bulit pont oda tették? :D Nem mellesleg a Sx-et nagyon betalalt!:D Alljon itt egy igazi, regimodi, keprangatos Howl At The Moon partyvideo, amit en vettem fel! :)





Uh baromi gyorsan eltelt ez a kicsit tobb mint 2 hét... Sajnos elegge tul volt szervezve (mily meglepo), jo lett volan kicsit tobbet nyugodni Judittal kettesben, dehat ez a kulfoldi lét egy ideiglenes allapot (ha hazamegy az ember akkor az nem épp a pihenesrol szol), ami mar nem tart sokaig, csak el kell erkezni a végéhez... Meddig is tart? Ha minden jol megy 2016 novemberéig, marc vége/aprilis elejen kezdodik ugyanis majd az utolso periodus, amirol ekkor még nem tudtuk h mi lesz, hiaba indult be megint a „valasztasi periodus” (ahogy szokott)...

A repterre jan 4-en judit kivitt, jott a szokasos pityeregde, talan annyi vigasztalt mindkettonket, hogy a leghosszabb tavolleti perioduson mar tul vagyunk (aug 16-nov 19), ez most „csak” kb ket honap lesz (jan 4-tol marc elejeig).

A repteren aztan felvont szemoldokkel szemleltem, hogy vannak emberek (nem is keves), akik total oda nem figyelve, „Isztambul? Isztambul!” elvet kovetve, a Pegasus SAW-ra torteno jaratara torteno beszallasnal akartak a Turkish Airlines IST-re meno jaratara felszallni... Mennyi idiota van, komolyan... Na mindegy. Biztos csak pillanatnyi figyelmetlenség.

Otthon voltam, de az idojarasrol még szo sem esett. Jo hideg volt, nekem epp elég hideg, minuszok. Nem minusz 15, de azert 15nel tobbel kevesebb, mint Dohaban dec elso feleben. Voltak kodos napok, és 1-1 nasputeses is, tiszta nosztalgia volt megelni ismét a hideg Mo-t, rengetegszer eszembejutott (akkor es azota), hogy nyaron Endrenel a haz elott full kanikula 35 fokban rovidgatya papucsban vartam a taxit.


Es ha mar idojaras, azt is volt alkalmam a repteren a gepre felszallva felvont szemoldokkel figyelni, h elkezd esni a ho. Addig amig be nem mentem a repterre bezzeg nulla ho esett le... grr. :D
 


A visszaut sem volt kutya, az emlitett 6 ora atszallas nem jott be, hisz az elso gep a beindulo nagy havazas es jegesedes, meg valami alkatresz csere miatt 4 orat kesett... ebbol 3.5-ot a repulon ulve toltottunk el helyben allva ferihegyen. Nagyon izgi volt. Istanbulban maradt igy egy keskeny 2 ora a hatbol, majd valahogy az ej kozeben erkeztem vissza Dohaba. Es egybol le is vettem a pulcsim.