2015. október 16., péntek

közel-keleti osztalytalálkozó

Nos tehát az elso vendég-páros szeptember 24-en lepett le, maradt hetvegem kipihenni magam, ui szept végén erkezett a Nóra, volt gimis padtársam, nala voltam sviccerlandban a nyaron, figyelmes blogolvasoknak feltunhet. :) Nala a terv az egy majd2 hetes nyaralas volt, szept 29es érkezés, okt 11-es hazautazasi (Svajcba) datummal. Mint vendégre egy szavam nem lehet ra, takaritas, rendrakas, minden volt, és ugye 2 het az aztan egyedul hosszu ido, ennek ellenére nem hepajkodott rajta, hogy en melo mellett nem birom el, h minden nap menjek mindig mindenhova, o is olyan nyaralo mint én, ha nincs kivel menni, akkor végulis jol el tudja magat foglalni. :) Viszont, 2x kimereszkedtunk az utcara futni a dög melegbe, nemgyengen vörös fejjel erkeztunk meg.

Nora fészen szeret 1-1 posthoz 99 hashtages kifejezest hozzatenni, a bejegyzes targya pedig gyakran valami csucsoritos selfie, na EZ nem lesz ebben a blogbejegyzesben, jo sokaig tartott a kepei kozul kivalogatni, hogy mi az ami relevans - és nem csucsoritos onarckép... :D:D:D

Szoval a Nora ugy érkezett, hogy en meloban voltam, kulcs le volt adva a recin, idetalált, es spontan nekiallt a medencezo programokhoz, a setalgatashoz, meg mindenhez, amihez kedveszottyant.


Az oktober 1-es csutortokon mentunk eloszor bandazni a varosba, egybol a mar emlitett bazaros helyen, a Souq Waqifon kotottunk, ki, ahol be is ultunk egy etterembe, ahol en a szokasos, és a kovektezo bejegyzes mostmar tenyleg a kajas lesz :D jo kis shauurma szendvicset (alias hungarian gyros) ettem, noranak viszont annyira nem jott be, hogy hat szegenyt otthagyta. Na mindegy, biztos az o izlesevel van a baj! :D:D:D:D:D Nezelodtunk még kicsit a bazarban, majd megsultunk, semmi extra program nem volt aznap estére.


Masnapra ebredve ki volt osztva a lap, h a Sealine Beachre kell menni, mert a Nora tevegelni akar. Ennek megfeleloen bevagtuk magunkat az autoba, és meglodultunk. Mivel a multkor a Katiekkal majdnem elakadtunk a duneoldalaban, most kitaláltuk, h menjunk fel egy hasonlo "dombocskara" de gyalog... Papucsban, 12kor, a legnagyobb melegben kituno otlet volt... nekem igy homok még nem sutotte a talpam/labfejem (mert ugye elmerultem benne folyamatosan), nora talalat valami hulladék kartonpapirt és azt mindig maga ele tette, és arra lepdelve haladt elore.... :D


Nade megmasztuk a dünét, ahonnan vegyesek voltak az erzelmeim: egyreszt jo kilatas, masreszt viszont tipikus olyan hely, ahol megallnak a turistakkal a sivatagi dzsippes szafari turasok, tiszta szemet volt a dune teteje... Raadasul a dunén tul (latva a meredek tuloldalat, nem is sajnaltam h nem bombaztam fel 80nal a tetejere fullgazon autoval) ilyen vizes homokos oblos resz volt, ami rombolta a latvanyt, nem az a szep szarazdunés. Ettol fuggetnenul azert elmeny volt az egesz, en meg biztos nem utoljara voltam a helyszinen. :)
 

A csodalatos szinosszeallitasomtol most tekintsunk el - strandra keszultem! :D
 
Meg mielott bementunk a sttrandra azert nyomtunk egy kozos kepet tevivel

Noraval bementunk a resort strandjára, az elozo heti 100 riallal szemben most 150et kertek el fejenkent belepo gyanant... Ha valaki neten rakeres (Sealine Beach Resort), azt hiszi, hogy ez maga a paradicsom, mekkora kiraly hely, eloben azert "nem rossz, nem rossz, dehat eleg tavol all a kepeken prezentalt valosagtol. Van egy medence, abban tomegesen furdenek az indiánok, van egy masik gyerekmedence, ott meg 92 csadoros szempar figyel a gyerekére, meg van egy tengerparti homokos resz, ami vegulis nem rossz, de semmi extra. Mivel jobb mint a public beach ahol katiekkal voltunk? hat hogy van zuhanyzo, meg bufe, ahol lehet enni vagy inni ezt azt legalabb... 


 Sealine Beach Resort

Na es volt még valami, ami szamomra feldobta a napot: lehetett jetskit is berelni, (meg meg sok minden mast is amugy, fank, banan, repkedo fogalmamsetudjami) amire en a legenybucsu óta a jetskire rakattantam, és itt bizony az otthonihoz kepest (nyilvan a benzinarak miatt) "egesz olcson" lehet hozzaferni, egy ora csupan 550 rial, azaz 42e Ft. 


Egy felorara beneveztem, es hagytak menni kb 45 percig, kozben lement a nap, akkora elmeny volt hogy hihetetlen. Most ereztem ra igazan, mikor eloszor belekostoltam nyaron az picsa volt ehhez kepest. Ropkodtem, csaptam magamra a sos vizet forgolodtam szlalomoztam, minden, hihetetlen elmeny volt. Es nem estem le egyszer sem! (Töttös!!!!! :D) Nem csak a sealineon lehet jetskizni, mar mashol is neztem, de aprilisig tuti h nem ez volt az utolso alkalom. :) Az egyetlen negativum az volt, h nora leszarta, az elejen csinalt 4 fotot, az aztan kovetkezo reszrol meg semmi emlékem nincs. Nade ez van. :) Naplemente, hideg vizek feletti hus szello, ahh, nagyonjo volt.

 bent a resort strandjan is lehetett tevegelni...

Es persze kint is, nora vagya az votl, h naplementében feher csadorban keszuljon rola egy foto ahogy egy teven ul... hat tobb gond jott ossze, a nap lement kicsit hamarabb, csadort nem sikerult eddig szerezni feheret, a foto meg elégge elmosodott, de az 5 perces 10 rialos tevegelés az megvolt. :)


Szoval a sealineon eltelt egy fel napunk, sotétben indultunk el vissza Doha felé, durva volt latni, h ott ahol kezdodik az igazi rendes dunés sivatag, este micsoda élet van hetvegen. Beugrottunk az Wakraba (ahogy uncsitesomekkal is), ahol viszont semmi uj erdekes nem tortént, leszamitva hogy találkoztam egy olyan furgonnal, aminek a hatuljaba be volt epitve egy ATM. Nekem ez uj volt.

 


A szombati napon megtartottuk a kotelezo vasárnapot, toltunk egy kavet a kozeli helyen, amiben az az érdekes, hogy nem etlapot hoznnak ki, hanem egy tabletet, és szep fotok, videok kozul valogathat az ember, hogy mit szeretne. Rendelni persze pincernel kell, nem kattintassal. Olcso-e a hely? Nem minden huszonrial. Egy tea is, egy espresso, egy americano és egy frappé vagy egy sutemény is.


Elozo este sotetben csinatlunk egy kepet a nagy mecsetrol, amit Katieknal mar emlitettem, ekkor azaz szombaton en is turistaskodtam egy kicsit ezen a helyszinen. State Grand Mosque.

Nagyon impressziv a hely, teljesen uj az egesz

 A ffi részen (a jobboldali kepen hatul latszik egy erkely, az a noi), klimatizalt helysiégben soha nem tapasztalt puhasagu szonyegen lehet imadkozni

 Nora is begyujtotte az ingyenabayáját

A mecset utan setafikaltunk a varosban, az Al Koot fortot kerestuk, nagynehezen meg is találtuk, majd rajottunk, h epp renovaljak a kornyékét... Ez dohának a "vára" ugy egyébként.







 Al Koot Fort


Majd teljesen veletlenul ismet a Souqra lyukadtunk ki, tehat Noraval immaron masodjára. :D





Lecsaptunk egy jo hideg vizet, es egy mentas citromos mocktailt, azaz alkoholmentes koktélt,
nora bevasarolt hutomagnesekbol, meg kaptam egy szep kataros sörnyitot a nyaralasanak emlékére... :D Majd innen mar sietve tavoztunk, hogy hatha odaérunk az IMÁhoz (tudjatok mar emlitettem , muszlim muveszeti muzeum) még naplemente elott.


Epp nem sikerult, viszont noraval felfedeztuk a hely jobbik teraszát... Ezenkivul most nem kinoztam magam azzal, hogy mindent vegigjarok.
 





 

Aztan telt mult tovab az ido, nekem jottek a tovabbi dolgos hetkoznapok, Norának meg a tengerparti tespedés. :D Dehat ezert jott! :) Egyik este voltam vele is a kedvenc arab etteremben, en ismet a jo kis gyrosomat ettem (nem még nem unom!), o meg kapaszkodjatok meg: rantott csirkemellet. :D
 

Aztan ezen a heten is volt ilyen jo kodös nap. Durva volt, h elozo este lementunk futni, és baromira nem birta egyikunk se, mar este 8kor lehetett latni, hogy az epuletekhez "nagyon kozel vannak a felhok", szoval ilyen atom nagy paraba borult az egesz varos, amely masnap reggelre sem tavozott:



Emlitettem mar korabban a jofej szomszedokat (akik beallitottak piaval), voltam azota naluk vacsorazni is, meghivtak, ahol találkoztam más (itt szemelyi edzokent dolgozo) magyarokkal is... Aztan azota nyomtam a gaboréknak,  hogy vmikor igyunk meg egy kv-t, vagy valami, oktober 9 péntek delelott ezt meg is valositottuk, aztan mikor vegeztem, akkor megindultunk Noraval. Hova? Hat o is kivancsi volt a Villaggiora, szinten volt mar, de emlekeztetoul azert itt van 3 kép. :) Vettem hiperszuper narancssarga polot h menjen az angliaban shoppingolt oramhoz, meg beultunk moziba (45 rial a jegy, 3D), hogy angol hang, arab felirattal megnezzuk Matt Damon uj marsos megmentos filmjét, ami végulis nem is volt rossz.

 
 eddigre azert mar elkezdett lebarnulni... jobbrol az uj szerzemény! :)

Nora masodik itt toltott hetvegejenek szombatján, mivel elottenap kavezaskor megtudtam, hogy az igencsak kicsi, es gagyi beach (ami a Pearlön van, a hazunhoz kozel: egyik odlalrol epitesi terulet, masik oldalrol hasznalaton kivuli, de mar elkeszult villák) mellett van egy masik strand, a sziget masik részén van egy olaszos szineshazas negyed, és mogotte, az egy normalis strand! És valoban! Es azt is tudom, h itt a normalis strand azt jelenti, hogy nincs wc, nincs zuhanyzo, se egy bufe, semmi. De ez legalabb f.szan nez ki, na. :) Szoval oda leballagtunk kicsit barnulni. Amugy en is barnabb vagyok mar joval az oktoberben megszokott allapotomnal, dehat nalam ez a dolog azert nem megy olyan egyszeruen mint egyeseknél.
 
 
 A szigeten levo Kempinski hotel, az egyetlen, ahol alkoholarusito letesitmeny a Pearlön(jobbrol) 



A strandolas utan bementunk ismét a varosba, na hova mashova, ha nem a bazarba! Oket elotte flangaltunk kicsit az Al Corniche-on (ez a belvarosi obol partja, a sok sok felhokarcoloval), Egy shishazast meg akartunk ejteni igy az utolso napok egyikén, ittunk egy kavet (este, kivalo otlet)



Bazár, bazár, és bazár....

 
 
 vizipipazván. mogottem egy mobil klima. ami igencsak jol nyomja a huvös fuvallatot.

Amikor pedig elegseges mennyiséget vizipipaztunk, akkor az utolso helyszinre mentunk, Nora kereste ki és eroltette :D de vegulis marha jo otlet volt, itt sem utoljara voltam... Azt emlitettem mar h csak hotelekben lehet olyan bart letesiteni, ahol lehet alkoholt kapni. namost a belvarosi interconinentalban (amibol 2 van), az 1ik egy ilyen felhokarcolo jellegu szalloda, aminek az 55. emeletén van a strata bár.


Volt mar aki meggyanusitotth  itt gyertyafenyes vacsoraztunk, el kell szomoritsam, nem, csak ittunk 1-1et. :D A kilatas pazar, elkepeszto. De hogy panaszkodjak a sorre: 1, Nincs buzasor 2, Üveges Beck's-et hoztak ki, ami raadasul 0,33as volt (40 rialrol beszelunk!!!! 3000 FT) 3, és még poharat se hoztak 4, amikor meg kértem, akkor ilyen idiota  borospoharszeru valamit kaptam. Hat elmentek ti a p*csaba. Szerencséjuk h jo a kilatas. :)



Ez volt igazabol a bucsuesti program, masnap reggel (okt 11 vasarnap)  elkoszontunk, en melo, Nora meg visszarepult svajcba fagyoskodni. :D A latogatokkal torténo programozason kivul is volt am tortenes azert, hamarosan ujabb bejegyzesekkel érkezek, csak hogy a lemaradast kellokeppen ledolgozzuk. :)

A bejegyzeshez tartozo osszes kép itt. (101 db)