2015. október 29., csütörtök

World Superbike - Gyorsasági motorverseny Katarban

Motorverseny. Gyorsasagi motoros vilagbajnoksag. Kis kitekinto ebben a temaban jaratlanoknak, 2 bekezdésben, utana az elmények.


MotoGP = prototipusmotor-vilagbajnoksag (Rossi & még sok mindenki más részvételével), ilyenen voltam kétszer [ 2006, 2008 ] Brnoban (Cseho.), ez a Forma 1 motoros megfelelője. 3 Kategoria van, regesreg volt 125, 250 és 500 kobcenti (még a 2 ütem idejében), aztan az atallassal sok minden valtozott, és lett Moto3, Moto2, nomeg a kiralykategoria. (Nagyobb kobcentik, 4 ütem).




Superbike = elvileg atalakitott szeria versenymotor-vilagbajnoksag (Biaggi, Bayliss, Fogarty, Toseland, [valaha], Skyes, Rea - csak h nehany nevet innen emlitsek, sokan innen mennek MotoGP-be, vagy onna jonnek ide), az alapelv az lenne hogy utcara x db eladott peldanyszam eseten lehet egy motorttipust benevezni a superbike-vilagbajnoksagra, de itt 3 kategoria van, Superstock, Supersport és Superbike, amelyek a motor atalakitottsági fokatol fuggenek. Annak ellenere h ez nem prototipusmotor VB, a felso kategoria koridejei az a MotoGP-t verdesi, és urtechnika, szoval olyan messze vannak ezek mar a szeriamotortol, hogy kb felesleges is rafogni ezt az egesz elmeletet. :D

Ezt fontos volt tisztazni a kesobbiekhez. :D Mindket bajoksag vilagkoruli, tizenvhany futam. Tehat kicsit mas, de megis hasonloak. Egy biztos, motorokat szereto ember szempontjabol mindketto „emlitesremelto” esemeny...  Mikor megérkeztem Katarba, es realizaltam a tenyt, amivel mar korabban is tisztaban voltam, hogy itt bizony van egy MotoGP versenypalya, akkor egybol arra gondoltam, lehet-e itt motort berelni valahogy, menni palyanapra.

 2010-ben en a Hungaroringen

Frankon korbejartam a temat, sehogy nem lehet. Na akkor itt mondom motorozas nem lesz, viszont hala a „katari magyarok” fb csoportban valo tagsagomnak, kiderult, hogy van am egy olyan bajnoksag, hogy QSBK, azaz Qatari Superbike Championship, amiben meghivasos alapon versenyez egy magyar csajszi, Kis Viki, az elso futam pedig a szept 19.-es hetvegen lesz! Na, nekem sem kellett tobb, elore tervezetten rakeszultem, ez pont az a hetvege volt,amikor jott uncsitesom Kati, és a bnoje: nekik is tetszett az otlet, beutemeztuk, h szombat este kimegyunk.

Na ez sem volt egyszeru, orakhosszat varakoztam rajuk amig puccbavagtak magukat – egy motorversenyre... :D A Superbike és a qatari superbike bajnoksagban is az a divat (a motogpvel ellentétben), hogy egy hetvege versenynapjan ket verseny van nemelyik kategoriaban. A palyahoz kozeledvén olyan volt, mintha egy ufotelep tarulna elénk, ja azt nem mondtam, h Katarban villanyfenyes motorversenyeket rendeznek, a palya olyan szinten ki van vilagitva, mintha nappal lenne... Elmeny volt mar csak a helyszin megkozelitese is.



Ugy sikerult Katiekkal kiernunk a palyara, hogy az elso versenyt kompletten lekestuk, de sebaj, en azert nem aggodtam, mert tudtam, h nem ez lesz itt a palyan nekem az elso alkalom.... Ugyanis azt mar ez elott tudtam, h MotoGP futam van marcius huszonx.-ediken, uh katari elmenyeim egyik zaro esemenyet eletem harmadik motogpfutam-latogatasa fogja majdnemhogy zarni.

 

Zolibaratom azt mondta, h ez a kép a fejemrol mindent elarul. Igaza van! J

Szoval erre a szeptemberi QSBK futamra elvileg inteztek nekunk jegyeket, gyakorlatilag nem, nem akart a security beengedni, mert nem volt jegyunk. (De aztan addig addig dumaltam nekik, h bent vannak a tobbiek, bent a jegyunk, nem veszik fel a telefont) h beengedtek , es frankon nem találtuk am agyarokat, jegy nelkul flangaltunk fel ala (autoval bementunk a paddockba!), boxutcaban, és kornyékén, stb... na ez sem mehetett sokaig, egy ido utan bent „elkapott” a security, ki akartak kiserni, de kertem 5 perc haladékot, majd egy amerikai csajversenyzobe belefutottunk, mondtuk h nem találjuk a magyarokat, se Vikit, de ki akarnak rakni, nincs jegyunk, o meg krvajofej volt, és adott harom nyakbaakasztot... :D Juppi. Ezzel nem lehetett a boxutcaban maszkalni, atmentunk szemben a tribunre (a palyan az egyetlen), és onnan szurkoltunk (volna) a Vikinek – en meg elvezkedtem marcsak a benzingoz puszta kozelségétol is.



Tehat amikor kiertunk, epp akkor kezdodott a QSBK futam, azt ugy vegigkovettuk, majd jött a QSS Race 2, Kiss Vikivel, aki kb 7. Helyrol rajtolhatott ha jol emlékszem: sajnos buktazott a valahol a 3. Kanyarban, uh nem volt nagyon kinek szurkolni, a kivetito olvashatatlan volt, uh onnantol kezdve csak ugy lestuk a motorokat, ahogy korozgetnek, kesobb lementunk a boxutcaba (ezuttal nem kuldtek el), dumalgattunk a Vikivel, az ott elokerult magyarokkal (vegyes erzelmek, 1-2 irgalmatlan p.raszt volt [nem allok neki reszletezni – okkal intettek ova a szomszedmagyarok bizonyos fb csoportos, itt meg nem nevezett egyenek eletszemleletetol], sajnalom de nincs ra jobb szo,viszont voltak azert normalisak is). 

 


A képek alapjáén még egy dolog feltunhet, h kb az egesz versenyre SENKI sem volt kivancsi. Illetoleg nem tul sokan: A kozelkeleten (kis kiveteltol eltekintve) jo nagy bukta allitolag a motorsportos beruhazas, az emberek erdektelenek: Ez van a Forma1-gyel bahreinben, ez van a motogpvel katarban is, elore vicces hogy a hetveges faszahelyes (mashol draga) uloberlet tizenezer forint atszamolva.... Na ha a vilagverseny nem erdekel senkit, akkor kepzelhetitek, mekkora a nezettsége a katari superbike bajnoksagnak...

Na szoval szeptemberben nem tul sok motorversenyt lattuk, de a lanyok élvezték, nekem is tetszett az egesz, mg akkor is ha nem volt olyan „huuu”, ez a qsbk azert nem urtechnika, meghat sokszor eszembejutott h dejo lenne itt egy karikat nyomni a gsxr-rel. J


Aztan mikor a Vikivel dumalgattunk, akkor kiderult, h a kov futama Fro.-ban lesz, a harmadik fordulo pedig ismét Katar... Kesobb nezegettem az idopontokat, majd leesett, ami eddig nem volt vilagos, a harmadik fordulos QSBK az a World Superbike, tehat A SUPERBIKE VB betétfutama lesz, JUHUUUU! Ugyanis a SBK VB zarofutama katar (MotoGPnek szezonnyitoja van Katarban). Na nekem sem kellett tobb, rakattantam a témara. Mondom Nora pont hazamegy, Petraék még nem jonnek, epp egy ures hetvege, a leheto legjobban jon ki, hogy igazi motorbuzis enem elojojjon, és harom napot ott rohadjak kint a palya mellett ulve. Igy is lett, az okt 15-17es hetvegen megérkezett az SBK katarba.



A jegymokára ezuttal jobban rafekudtem (Kis Viki magyar csapatanak telefonszam, minden, mikor kierkeztem kijottek elem a bejarathoz, megkaptam a jegyem, es egyutt mentunk be a paddockba), nagyon rendesek voltak, simét találkoztam magyarokkal (nehanyakkal az elozo korbol is, de uj arcokkal is: apropo volt akiben az elso utan pozitivan csalodtam, viszont megint volt olyan uj ember,akivel ha legkozelebb találkozok , kegyetlenul meg fogja kapni az ívet, az egyszer biztos, nade ne menjunk bele a reszletekbe). A Viki és a csapat tok jo fej volt, bemehettunk oda ahol a motorokat keszitettek fel a versenyre – ami ezuttal egy felutott sator volt, nem rendes boxutcai helyiség (hiszen azokat ezuttal befoglalta a WSBK és a WSST/WSSP mezony). Pentek estefele mentem csak ki, nehany idomero, egy ki bandazas, egy kis motornezegetes...
 




 
Egy uriember ezt a csodalatos kepet keszitette... a jobb oldali magyar zaszlo jobb szelet en fogtam, ahajam egy tincse belog a kepre. aki igy fotoz, azt menten deportalnam az antarktiszr, az biztos.... :D

Amikor eloszor hallottam meg a Superbike gépeket kigurulni a palyara, na az hatborzongato erzes volt, ahogy most irom a sorokat is felall a szor a kezemen, hatamon, és bezizzenek, olyan hang,latvany, minden, hogy azokat visszaadni igy nem lehet, Aki volt mar ilyen futamon, az tudja mirol van szo, aki motorsportbuzi, annak van elkepzelese, aki meg egyik sem, annak javaslom hogy egyszer menjen ki a hungaroringre egy alpok adria futamra vagy barmilyen egyeb futamra majd szorozza meg jo sokkal az elmenyt... Irgalmatlan volt. És raadasul superbikeban vanegy magyar csapat, Team Toth, akik Toth Imivel és Rizmayer Gaborral BMW-n ulve probalkoznak szuntelenul a pontszerzessel. Ja, és mivel a jegyeket elore kaptam, a H-Moto csapaton kereesztul (Vica csapata), nyilvan olyat kaptam ami kombinaltan ervényes volt a QSBK és a WSBK futamokra is, az Orom teljes volt, megvett jegyek nelkul ultem ott a palyan, egy olyan esemenyen, WSBK futamon, amire igyisugyis el akartam jutni egyszer valahova, mert mindigis erdekelt (annak ellenere h nem kovetem a futamokat, sot korabban inkabb MotoGP-t neztem), es ez most megadatott, ingyen és bérmentve, nem is akárhol, hanem a Kozelkeleten.



Mi sem bizonyitja a brutalis érdeklodest jobban mint a tomeg affi mosdoban a palyan legnagyobb tribunje alatt, szunetben...:


 

Ekkora ffiwcben soha nem voltam még sztem, uresben meg plane nem. J
(Megneztem persze h AbuDhabiban milyenek az F1 futamra a jegyarak, de az olyan h azt inkabb hagyjuk.... :D:D:D)



Szoval a 3 napos progi ugy nezett ki, h péntek estefele light, edzesek, elso WSBK elmenyekkel (szabadedések). Szombaton du 3ra mar kiertem, 2 subway szendviccsel a taskaban, kolcsonkért magyarzászloval, 3kor indult Vica az elso versenyen, az 5. Rajtkockabol, amelyet 4. Helyen fejezett be, a csajok ertekeleseben pedig elso lett, igy volt dobogo, volt magyarhimnusz (tudjatok, roviditett), szoval ugyes volt, és legalabb volt kinek szoritani, aki partiban volt az elejevel! Ugye ez a futam meg deluani vilagossagban ment. Apropo, a QSBK-ban egy Bin Ladin nevu szaud-arabiai arc, allitolag a hasonlo nevu hires rokonnak az unokaoccse.... :D





a tribun tuloldalan...

A fb csopis magyarok akik kijottek, (na en sem vagyok egy technikai rezsletekbe szerelmes motorbuherator, „én csapatni szeretek” :D) bar ez nem gond, azert jottek, mert a csopiban hirdetve lett vica, a verseny, jegyek, stb, sokan tisztaban sem voltak azzal, h itt most WSBK is van, és hogy egyaltalan mi a kulonbség a WSBK és a Vica futama kozott... Ennelfogva mikor vica futama lement, mentek is egybol beszelgetni, és nehanyan ram neztek furcsan h en minek uldogelek még itt le? Hat minek azert mert WSBK superpole jon, hathogyne lennek ra kivancsi h mi lesz, basszus!!!!! Ha Viki nem lett volna benne a QSBKban, akkor velhetoen vasarolt jeggyel ultem volna végig 3 napnyi WSBK esemenyt, azert mert erdekel a motorsport legalabb ennyire – na ilyen ember nem volt rajtam kivul a kilatogato magyarok koztot megegy. Raadasul David (egyik otthoni haverom) nemrég volt kint szerelokent Spanyolban (2 futammal ezelott), tartot elmenybeszamolot, jol beoltott a pics.ba tehat megjobban ra voltam kattanva az egeszre mar a futam elott).

Szombaton tehat reszben voltam csak magyarokkal, részben egyedul, és amikor volt a programban 1 oras szunet, akkor mondom megkeresem a tobbieket, de pont akkor kezdodott egy un. Pitwalk: az az oracska, amikor a megfelelo jeggyel rendelkezok vegigmehetnek a boxutcan. A WSBKra azert mar egy fokkal tobben kivancsiak voltak, dehat igyis foghijas? „Szinteures” volt az egesz tribun, ennek megfeleloen a boxutcaban zsazzolva sem volt horrorisztikus tomeg: aki pedig alairasra vadaszott motorversenyzoknel, meg kozos fotora, az igenkonnyen hozzajuthatott.

 
Tom Skyes & Randy de Puniet

Na de hogy kerultem en a pitlane-be? :D Ez is vicces, frankon nem engedtek ba az egyik helyen (vmi europai biztonsagi, aki figylet a részletekre), a masikopn viszont ahol a malaj srac unta el az eletet,totla leszarta, hogy ki milyen jeggyel megy a boxutcaba, csak legyen a nyakaban valami. Na igy besomfordaltam, odavissza vegigneztem mindent tobbszor, motorokat, versenyzoket... Nomeghat a motorversenyeknek azert tartozeka a „hostessleány” iranyvonal, en pedig vaksagot nem fogadtam (meg még mast sem, de ki tudja mi lesz kesobb :D:D:D:D) , ezert nem is azt mondom h vegistiroltem mindenkit, egyszeruen csak azt mondom, nehez volt olyan helyre nezni, hogy ott ne legyen valami hostesspicsa, de komolyan. A parkapcsolati statuszom jellegere valo tekintettel errol viszont kepriporttal nem keszultem, de azert megemliteni meg akartam a dolgot. J




Es aztan tortent a security egyik legnagyobb hetvegi hanyagsága, amikor tereltek ki az embereket, en atslisszantam valahogy a safety car parkolohoz, nem szolt ram senki, majd ottagadtam a falnal, megbujtam. Hol volt ez? A Boxutca kijaratanal. Ott, testkozelbol nezhettem / hallgathattam 2 oran keresztul (WSS idomero, WSBK superpole 1) a nyelgazon elindulo motorokat... Eszmeletlen volt. És majd2 oran keresztul ez fel sem tunt senkinek... Sofoglou (WSS) idomerogyozelménél olyan kozel voltam, mintha en is csapattag lennék (tudjatok mikor megallnak a motorokkal es nagy az orom), szoval ez is egy kulon elmeny volt, na! J

 






Viszont aztan egyszer jottek, hogy „megtaláltunk, hol a jegyed? Na akkor mehetsz innen kifele”.... :D ugye nem pitlane-es jegyem volt, de ezt mar emlitettem.  De amugy ez igy pont jo volt, mar addig is.

Szetneztem az egyik motorparkolo kornyeken....
 


 Megkerestem a magyarokat, betarsultam, kis duma, utana egyutt mentunk at ismet a tribunre, szurkolni a vikinek a masodik futamon. Ahol megint zakozott (mint az elso versenyhetevegen), csak most vmi valtohibat emlegetett utana... Igy telt el a szombat, delutan ¾ 3tol ott voltam kint vagy ejfelig, velos, valtozatos,és jol sikerult program, amitol most is borsozik a hatam, pedig meg WSBK versenyt nem is lattam!


Merthogy az vasarnap kovetkezett: A kinai vizum ugyintezese miatt csak a dohai irodaba jutottam, az egesz proceduraval du 1re vegeztem, onnan 1 ora a gyar, 1 ora vissza, tehat kb 1 orat tudtam volna bent lenni meloban, igy szoltam, h remote officeban megcsinalom a surgos dolgokat, de nem megyek ki a gyarba, hazamentem nemi nyugi, kaja, majd ki a palyara, ezuttal a jofej magyar szomszed hazasparombol a feleseggel mentunk egy autoval, a ferj az melobol jott egyenesen ki a palyara kesobb: veluk voltam vegig vasarnap, magyaraztam a dolgokat, hogy mi hogy van, dumalgattunk altalanossagban is mindenrol... meg neztuk is a futam(oka)t. Es mivel a hangzavarban hangosan kellett dumalni, azota ismét jol taccsratettem a hangom - tavasszal is volt egy ilyen par hét, amig rakoncatlankodott....

A motorsport-elmen reszerol nem tudok tobbet irni, nem lehet ezt szabakba onteni, latni kell mindenkinek, milyen egy rajt, milyen az elso kor, milyen az amikor latom a kivetiton hogy oda-vissza megy az elozgetés, majd befordulnak a celegyenesbe amit eloben latok, majd utana az elso 4 kanyarban még 3 helycsere, ameddig a szem allat, stb. Izgalmas, mozgalmas, és erdekes volt mindket WSBK futam! Még igy is, h nincs preferalt versenyzom. Az imiek sajnos csak sereghajtokent nyomtak adolgot, de azert mindket futam elott bekiabaltunk hogy hajra fiuk, meg minden, hogy lassak, van olyan bolond aki csak miattuk utazott el egeszen katarig! JJJJJ







Eletem egyik nagy elmenye volt, eleve az, hogy egy masik (Brno és a Hungaroring utan) ilyen palyara kijutottam, aztan az, hogy QSSben egy dobogoeselyes magyarnak lehetett szoritani, és nyilvanvaloan az, hogy nem kis oromomre eloben kovethettem végig egy Superbike futamot. Es hol erdekelt engem az, hogy ezt a VB-t Rea mar megnyerte a korabbi futamokon? Sehol! J K.rvajo volt az egesz!

Es mia legjobb az egeszben? Hogy nem most jartam a palyan utoljara: QSBK futam lesz novemberben, decemberben, és jovore is tobbszor, zaraskepp pedig marciusban majd a MotoGP betétfutama lesz, es igen, ezt leirva megint borsozik a hatam. Ejj defasza lesz. Majd jelentkezem még1x motoros témaval, igy mar biztos – de biztos csak arrol fogok omlengeni, h ez mekkora kiraly volt! J

Es mivel ebben a bejegyzesben még az idojarasrol nem esett szo: szeptemberben, Katiekkal vizipolozott a t... minindenunk, iszonyat meleg volt, ra 3 hetre viszont este mar tok jol viselheto volt az ido, abszolut melegnek erzi az ember, csak ugy olvadnak ki a fagyasztott vizek, viszont mar nem az volt, hogy lepek kettot és patakokban csorog rolam a viz.


Aki nem motorb.zi, annak ez hosszu volt, aki meg igen, annak nemeleg reszletes, dehat most ez van. A kepek kozott itt lehet szemezgetni. :) (100db)