2015. október 16., péntek

Kata-r-zis

Megkésve bár, de törve nem, kicsit elmaradtam az utobbi idoben, ezt a bejegyzest kb 2 hettel ezelott hétvégén akartam megirni és közzétenni, viszont tul sok volt a tennivalo: ahogy a multkor irtam, oke hogy itt vagyok egymagam, de jottek uncsitesomek, volt azota itt a svajci baratom, nora (volt gimis padtársam), osszebaratkoztam a magyar szomszedokkal, apueknak az otthoni dolgaiba elkezdtem még innen is beleütni az orrom - egyre novekedo utemben, uh lényeg a lényeg, a hetvegi napozasbol nem akartam feladni, pedig csak az lett volna alkalmas a blogirasra. :D A napon fekete laptopon mókolni meg annyira nem jo. Még 1 fontos dolog elore, a kajak majd egy kulon bejegyzesben fognak jonni kepeken. :)

A cím utalhat rá, Kati uncsitesom és egy baratnoje Dia volt itt nalam egy baratnöjével Katarban kb 1 hetet (szept 16-24). Nyilvanvaloan (ma oktober 16 pentek) nem tudom 3 het tavlatabol reszletesen leirni a programjukat, de nem is akarom, arra fogok fokuszalni, ahol en is ott voltam, elmentunk erre-arra "várost" nézni egyutt is, voltak ok kulon is olyan helyeken ahol én még nem, dehat ez a blog a hozzam kotheto dolgokrol szol, nem arrol h ok mit lattak Dohában! :)

Hogy van az, hogy ők ilyen "hamar" jöttek? En mar a katarba valo megékrezes elott elkezdtem a komolyabb érdeklodoket interjuztatni, hogy ki mikor, hogy merre hany méter, mert tudtam, hogy nem lesz egyszeru mindent mindennel osszeszervezni, ezrtt szant szandekkal nyomtam nekik, hogy ha tudjak akkor vegyek a repjegyet es jojjenek minel hamarabb, igy esett erre a szeptemberi hétre a választás.

Nalam a hutoben altalaban csak az van, amit celszerusegbol meg akarok enni, semmi több, nem kinzom magam mindenfele edessegekkel, ebbol kifolyolag nem szokott egy kanaan az ember szeme elé tarulni, most viszont ha mar jottek fel kellett tolteni "valamelyest" a fridzsidert, ezt meg is tettem, de most igy utolag nezve a kepet ez nem igazan tunik tele hutonek... :D Akkor milyen amikor üres? :D


Olyan oltari nagy szerencsében volt részuk, h kimentem eléjük a reptérre tehat szept  16-an reggel 5re, a csodalatos turkish airlines természetesen istanbulban mindkettojuk feladott poggyaszat elhagyta, igy volt aggodalom az elso 1 napban, amikor a taskak megérkeztek, akkor viszont legalabb hatartalan boldogsag ontotte el a lányokat, elotte meg legalabb adtam nekik rovidgatyat, polot, és le tudtak teszteni, h barmelyik rovidnadragom szet van-e repedve a labakozott ugy hogy en nem tudok rola, nem meglepetes, szet volt! :D dehat régi darab, ugyis kijart már neki a rúd a szekrényből, nomeg amugy is vettem épp az egyik helyi H&M-ben rovidgatyat v2-t. (Angliaban sehol nem volt méretem [ki volt fogyva minden], ellenben itt igen).



ez sajna csak egy latvanyterv netrol, de igy nez ki a valosagban

Szoval a repteren vartam rajuk 1 oracskat, hazaszallitottam oket, majd en elhuztam dolgozni (apropo a régi es az uj [~1 éve lett atadva] repter egymas mellett van, az uj repterre megérkezve a fejunk felett szallnak el kozvetlen azok a gépek, amelyek a régi reptér kifutojara érkeznek, ez csak érdekesség.


Egy dologban nagyon nem volt szerencséjuk a lanyoknak, az hogy hiaba futtattam, nem lett meg a liqueur licence az erkezesuk elott, azaz nem tudtam semmifele alkoholos italokbol elore bevasarolni... Viszont (ezt nemtudom irtam-e), a liftben találkoztam egy magyar párral aznap mikor a lanyok megérkeztek, kdierult h itt laknak az epuletben, 2 napra ra a boltban is találkoztunk, és a Gábor igy beallitott egy szatyor piaval, dobozos heineken volt benne tobb, és egy uveg bor, ugy meglepodtem, h kopni nyelni nem tudtam... :D Szoval a lanyok is tudtak egyet borozni hala a rendes szomszedoknak.


A lanyoknak abban viszont szerencséjuk volt a piahiany ellenere, hogy , elvileg nem akartam szabit kivenni, viszont gyakorlatban pont akkor jottek, amikor ment még a tartozkodasi engedelyem ugyintezese, amit viszonylag gyorsan megjartam, igy utana mar nem kocsikaztam be az 1 orara levo gyarba, hanem a kecobol megoldottam, ami nagyon surgos tennivalo volt aznapra, raadasul csutortoki hazameneteluk elotti szerda az pedig mar az un. "Eid" nevu unnep elso napja volt, (hetvegevel egyutt 5 napos unnep), aminek koszonhetoen vegulis +2 napot tudtam veluk maszkalni, a szimpla 2 hétvégi nap mellett.

Az elso napi programok egyike volt, hogy szetneztunk a Pearl olyan részein, ahol még en sem feltétlen jártam, este pedig a hazhoz eleg kozel levo, de nem egy vilagszep Nikki Beachre mentunk le, megtapasztalni, hogy milyen meleg is a tengerviz.



NIKKI BEACH KÉP ELSO ESTE

Majd masodik este (ugye azert csak a masodik mert meg kellett varni a megérkezo borondoket :D) penzvaltas celzattal a City Center mallban kotottunk ki, ahol a Yogen Früztöl kezdve a jégpályáig természetesen minden van.


imaszoba és mosdo balra... egy plazaban

Katival termeszetesen folyamatosan :D na jo nem allandoan de azert diskuralni kellett arrol, h elmondtam, ne az osszes csotopot hozza magaval, oke, hogy ez nem szaud arabia, de azert nem kell szantszandekkal szugeralni a helyzetet. Kati természetesen egy kicsit sem feltuno PIROS fatyolszeru valamit hozott magaval. :D Fogtam a fejem rendesen... :) Aztan mondju kesobb amikor a bazarba ertunk, akkor en a csoportot koordinaltam, vegulis ok nezelodtek, én meg azt lestem, h kb egyszerre maszkaljunk mar, mert Kati az ugye "hajhjhj nekem melegem van en leveszem ezt az izét". Az arabok mondjuk igyis ugyis tatott szajjal lestek... Na sebaj dobtak be egyik leanyzot sem egy furgonba, szoval nem vesztek el. (Bar Kati elmondasa szerint teny, h akkor sokkal jobban lestek a gutrás arab faszik, amikor abayában (azaz a fekete csadorban) zsazzoltak az utcan...)

A sikeres penzvaltas utan zsazzoltunk egyet a belvarosban a mindenfele magas epuletek kozott,



majd vegul a Souq Waqif-en kotottunk ki (souq az a piacot jelenti) ami egy ilyen tipikus bazaros arabos hely, mindenfele nepseggel, shishazo emberek, madarkereskedés, ruhabolt, minden minden minden amit el nem tudtok kepzelni. Korabbi elmenyeimre visszakanyarodva, itt eloszor az Abdullahval voltunk még annak idejen, ő mutatta a helyet, szoval a kepek kozott olyanok is vannak amelyek korabban keszultek.







Itt találkoztunk amugy ilyen eneklos nocsoporttal is, csak pont a musor végére erkeztunk, kicsit arrebb pedig feherruhas faszik produkaltak magukat, de azt is pont lekestuk. Bedobtunk egy ucsit meg valami light saláta vacsit.



 A lanyok az al thani nagyvezír előtt tisztelegnek :D




Na es azt mondanom sem kell, h az egesz souq ugy van megcsinalva, hogy ez egy reginek kinezo, de valojaban felujitott bazar, csomo részen ahogy az utcan mesz a sorok kozott, az legkondicionalt, persze nem mindenhol. Van hozza egy orias teremgarazs, lefelé 3 szint, ahol szinten golfkocsival szallitottak a  két Lottit és Jürgent is. :D



Figyelmes blogolvasok emlékezhetnek, hoyg ezek a zergék(?) a masodik hotelem ablakabol is latszottak kicsit mas perspektivabol (a szomszed hotel kertjének installaciojat kepezik) [St. Regis]

A pénteki program a szokasos napi medencézés utan a belvaroson keresztul egy muzeumba vezetett, amelyet ugy hivnak, hogy Islamic Museum of Modern Art azt hiszem, tehat IMA, egy igencsak impozans epulet tengerparti kornyezetben, kerjeben fuves pazsit es palmafak. En kis naiv hosszugatyaban mentem- ki tudja alapon - eletemben ilyen melegem nem volt még hsoszunadragban soha, olyan szinten izzadtam, hogy a nadragomon spontan a labam teljes feluleten izzadsagfoltok jelentek meg mar abban a 15 percben amig a parkolotol fotozgatva megkozelitettuk a bejaratot.... Brutal meleg volt. Aztan bent meg neztem h mindenki rovidgatyaban és papucsban zsazzol.... 





Belulrol se kutya az epulet. Van egy kavezo, aminek kilatasa a felhokarcolo-negyedre nez, allitolag csutortokonent mindenfele koncertek vannak, merthogy az epulet akusztikaja joféle.


Rengeteg ilyen diszes mives "köcsöggel" :D meg hasonlokkal csempekkel meg mindenfele cuccal van tele az egesz, en mint legnagyobb mukedvelo hihetetlenmod elveztem a 4 emeletnyi tarlatot, alig lehetett kirangatni.




Az epuletnek van 2 jo terasza, amibol a sz.rabbikra sikerult a lanyokkal kimennunk (de erre csak utolag jottem ra), viszont igy ott nem volt senki, igy kituno lehetoség nyilt a hulyéskedés valtozatlan folytatasara, mint ahogy ezt a kép is bizonyitja.


Az IMA után a belvarosban setalgattunk egy kicsit, az emir palotaja, és az oratorony kornyékén, majd kesobb a Villaggiobe vezetett az utunk. 

 

Nade mi az a villaggio? Egy elb.szott nagy plaza, ami ilyen velence stilusban van megepitve: lehet bent hajokazni... Itt mar szinten voltam korabban A-val egyszer, ez volt a masodik alkalom.
 

Az egszinkék felhos "ál-égboltozat", az elso emeleti "diszlakasok",  es a zart terben epitett hullamvasut meg oriaskerek mindent elarulnak errol a diszpuccról....


A kerjetol nem messze van egy park, amely Aspire neven fut, amihez tartozik egy szolo felhokarcolo, a varos magas epuleteitol messze messze tornyosodik ez ki a lakonegyedek kozul, ugy hivjak, h Torch, hotelkent is funkcional, de lehet csak azert h lehessen piat venni. :D Erdemes megnezni, hogy ezt még az arabok is fotozzak, na ilyen jelentettel nem sokszor találkoztam miota itt vagyok...



Nade vissza a Villagio belsejébe, ez a kép kitunoen elarulja, hogy mennyire rohadt nagy kedvem volt csonakazni, dehat a lanyok rameroszakoltak a dolgot :D azaz megvettek a jegyet a jelenletem nelkul.... Biztosan tudom h ez volt az elso és utolso ottani hajokazasom, annyira azert nem nagy elemeny. Ami vicces, h ne gondoljatok h az a faszi ott evez, az csak egy rud a kezeben, aminek nincs lapat a végén, hajot meg szepen hajtha egy elektromos motor...
 

Aztan megtalaltam az Attila mongol grill éttermet is

 

Ez meg az egyetlen olyan kép, amirol nem tudom hogy hol keszult... Sztem a villaggio parkolojaban, de nem eskudnék meg ra. Szo se rola, nezelodtunk, csaszkaltunk, maszkaltunk, hajokaztunk, beultunk egy Applebee's etterembe, ahol természetesen vmi brutalis almás k*rva desszertet hoztak ki, ahol en sem birtam ellenallni, dehat errol a képek majd a kajas bejegyzesben fognak szerepelni, háh. :D

Szombaton szokasunkhoz hiven ment a hulyéskedés annak rendje és modja szerint, a medencepartjan, a tengperparton HULK szetrugott majdnem egy fotelt, este pedig a Losail International Circuiton (katari hungaroring) kotöttünk ki: Akkor kerult megrendezesre a qatari suberbike bajoksag (motorverseny) egyik forduloja, ahol egy magyar csajszinak, Kis Vikinek is szurkolhattunk, errol az egesz temarol kulon lesz majd szo.


 

 
:D:D:D:D

Itt még motort nem is lattam, de a bezingöz mar megcsapott...
 
 folyt. kov.

Csak hogy kiterjek arra, kozben mi mas történt még, az egyik nap reggel amikor mara liftre vartam, kaptam egy smst a cégunk munkavedelmesetol (mindenkinek elkuldték), hogy akkora a köd, hogy aki dohabol jar dolgozni, és tudja, az halassza kesobbre az utat, és csak kesobb menjen be... Na én mar nem fordultam vissza, viszont ilyesmi latasi viszonyok voltak: (mondjuk a kép nem adja jol vissza).


Kati egyik nap napfelkeltere kiszenvedte magat a tengerpartra, ami egy dicseretes teljesitmeny, en is keszulok már egy ideje, dehat nagyon nem adja eddig a dolog... :D Errol a nagy tlejesitmenyrol azert egy keppel emlekezzunk meg annak ellenere h nem voltam ott. :)


Aztan volt olyan nap is, h a lanyok varost neztek, konkretan a State Grand Mosqueban voltak, azaz az "allami nagymecsetben"? ha lehet igy forditani, ami azert lesz minden idelatogato leanyzonak kotelezo program, mert ingyen osztogatnak abayát, amit meg lehet tartani. Melobol ide mentem egyenesen ertuk, aztan mentunk az Al Shami home restaurantba kajalni, a helyrol még majd lesz szo...


Gyorsan telt mult az ido, egy dolgot nem ertettem elsore a lanyok hozzaallasaban: elore kaptak tolem egy listat, jo sok érdekességgel, ami itt nezheto a kornyéken, mondtam h nezzek át, mindegyikrol nem tudtam h pontosanm i és hol van, mert csak egy gyors gyujtes volt, nem programtervezes, ok viszont nem keszultek fel eléggé... Bar teny, h ha en megyek valahova, akkor ti ti ti pontokkent ora percre megvan, h mi a program, es megyek mint a gép egesz nap, dehat mindenki nem ilyen. Az is teny, hogy itt az ember auto nelkul meg van halva, bar taxizni lehet, katiekat elsore megszivatta egy taxis (ora nelkul ment, tobbet kert), igy joggal nem akartak zsazzolni taxival allandoan (hiaba olcso, a pearlrol a belvaros tizen km, ami igy 20-30 rialos osszeg, ami oda vissza napjaban tobbszor nem szamit elhanyagolhatonak). Mikor hazamentek a lanyok, azt gondoltam, h en egy het alatt azert brutal jobban porgetve akarnék megnezni mindent, de vegulis most ahogy megneztem a kéepekt, nem mentem veluk mindig mindenhova, es osszességében végulis elég sok helyen votlak, szoval végulis nincs okom a panaszra. Bar miert is lenne, hathiszen nekik kell eldonteni, h eleg dolgot lattak-e, lattake annyi mindent, amit akartak, voltak e mindenhol, ahova akartak volna menni. Egy dolgot hagytak ki, a sivatagi szafarit, dehat 350 rialos osszegeket emlitettek fejenkent egy paroras programra, igy megértem. De ne szaladjunk ennyire elore, nem mentek még haza! :)

Az utolso nap szerdan elmentem veluk (itt en is eloszor voltam) a Sealine beachre, Dohatol délre kb 70-80 km-re levo hely... olajfinomitok mellett epitett kifogastalan minoségu stztradan cspahat le az ember délre, egy olyan ehlyre, ahol egyszercsak van egy korforgalom, amibol egyenesen nincs tovabb, de le sincs zarva, homokon lehet folytatni, ez mar az a rész ahol azok az igazi homokdunék vannak... Frankon fel akartunk menni egyre, majdnem jol el is astuk magunkat, uh legkoezelbb akkor akarok majd felmenni, ha 3 autoval megyunk ismerosokkel, es lesz ferfiero, meg lapat is keznel... :) De a taj amugy nagyon érdekes volt. :)


 

Mi volt a Sealine-on a zsakutcan kivul? Végelathatatlan homok, buggy, quadbérlési lehetoség, tevegelés... Es egy beach resort: azaz egy hotel, fizetos stranddal (100 rialt mondtak akkor), ahova vegul nem mentunk be, de kesobb errol még szinten fogok szot ejteni, hogy ezt banom-e vagy sem. A Beach resort mellett egy public beach, ami egy olyan strand, ahol nincs SEMMI. se egy bufe, se egy oltozo, vagy zuhanyzo, SEMMI. Egy betongenyakkal elkeritett terulet, van egy sor palma, a parton meg egy csomo dzsuva amit a tenger kidob. Vizbe belerontottunk, madj megfottunk, természetesen ismét bazimeleg volt. Termál feeling megint.


 

Szoval strand strand, de nem az az europai értelemben vett tengerpart. Ilyen normalis kepet egyikunknek sem sikerult csinalni, de az alapjaban veve azert ad egy hangulatot, hogy ah omokdunek tarsasagaban strandol az ember...

na aki ezt a tablat megfejti... az tud arabul. :D (elarulhatja, de eleg erdekes a piktogram)

A Sealine-on valo strandolas utan Al Wakra felé vettuk az iranyt, ahol van egy kis tengerparti setany, mindenfele kavezokkal, miegymassal, aztan ott kiultunk izzadni egy shakere.


   
 Abdullahbaratunk emléke itt is kisértett, hisz o mutatta a helyet, vele voltam itt eloszor még augusztusban


Aztan befigyelt megint egy arabettermesdi, az Al Shami, majd este is lett... Masnap csutortok, munkaszuneti nap leven kivittem a lanyokat a repterre, ahol vicces, hogy a parkoloautomataknal van egy kezeloarc, aki helyettem tolti be a penzt es a kartyat (amit en adok), meg nekem koszonget, hogy Eid Mubarak! - ami olyan mintha azt mondanak nekem otthon Boldog Karacsonyt. En meg triko papucsban zsazzolok a 35 fokban... :D vicces.

Na visszakanyarodva kiszalltak, felszalltak. Nem mondom h surlodasok nelkul ment le az egy hét, dehat annak orulok, hogy az esetleges vitas kérdéseket gyorsan sikerult tisztazni es helyretenni, szoval nem az volt h mindenki mindenkire megsertodik, és mufurcfejeskedunk heteken keresztul. Katiban azt (is) birom, hogy egy olyan ember, akivel mindent meg lehet targyalni, es nincs sertodés semmibol, remelem ez igy marad a jovoben is. Szerintem jol ereztek magukat a lanyok, amikor végulis nem mentem veluk, akkor azert feltalaltak magukat, szoval nem tunik ugy, h unatkoztak volna. Barnan érkeztek meg a francsetudja hany fokba otthon - de biztos h kevesebb volt, mint itt.

 A bejegyzeshez feltoltott osszes kép itt találhato (96 kép, a 623ezerből... :D)
Ha valami lenyeges kiamradt, akkor a kati majd szol és utolag potlom. :)