2015. szeptember 5., szombat

The Pearl 1/2 - beköltöztem

Az a helyzet, h mar kb nem tudom h mit irtam le, és mit csak akartam, tehat az esetleges ismetlesekert bocs. Ami nem tudom, h kimaradt-e, erkezeskor mindenkit lefotoznak, cuccait atvizsgaljak, rontgenezik a taskakat, alkoholt nem lehet behozni az orszagba. Hogyan lehet alkoholt fogyasztani? Sztem ezt irtam, hotelekben (dragan), vagy van egy darab bolt egesz Katarban amiben egy speci jogositvannyal alkohol vasarolhato. Ehhez a jogsihoz kell a tartozkodasi engedelyem, aminek ugyintezese folyamatban van. De sietni kell(ene) :D ugyanis ha jol olvastam szept 16an ez az egyetlen akoholbolt, nevezzuk liqueur store-nak bezar, valami unnep kozeledte miatt. Uncsitesom, Kati pedig a bnojevel kb akkor erkeznek, tehat ha szerencsejuk van és meg lesz addig a licensz, akkor lesz italozas, ha nem lesz meg, akkor remelem sok penzt hoznak! :D:D:D:D (Mar sztem irtam, egy sor kb 3500 Ft atszamolva egy hotelben).

The Pearl = Gyöngy, epitett sziget, mint Dubajban a pálma

Azt viszont tudom, hogy irtam, h mekkora orbitalis nagy pakolasban voltam Endrenel, mielott jottem, ez meg is lett orokitve :D

A menekultek a baross utcát is ellepték tovabbutazas elott :D
Azt ugye irtam, h ezt az egesz cuccot szelektaltam, és amit magammal akartam hozni azt 2 nagyborondbe és egy hatizsakba kellett bezsufolni, h felferjek a repulore, viszont a repulorol leszallva, a masodik hotelbol a lakasba valo atkoltozes elott azert mar kenyelmes 5 darabosra bovitettem a szettet. :D


A masodik hotelbol is ugy ment a kicsekkolas még juli 30 vasarnap reggel, hogy a taskakat a fenti kepen abrazolt modon a taskaban hagytam, lementem a recire, fizettem, elmentem reggelizni. Kocsit elohoztam a parkolobol, és amig bent vartam a papirokra, a cuccokat ugy beramoltak az autoba, hogy ugye hozzajuk sem kellett nyulnom. Tiszta furcsa volt a lakasba megérkezve, hogy 3at kell fordulnom! :D

De miert kellett harmat fordulni? Mert elotte szombaton nyakambavettem a varost, agynemu, takaro, tanyerok, evoeszkoz meg ehhez hasonlo dolgokat be kellett szereznem, igy vegulis az auto (Toyota Fortuner V6 4.0 benzin, fogyasztas 14.5 liter, benzin ara 0.95-1.00 QAR/liter, 1 QAR=~75 HUF, de megy is mint a disznooo! :D) tele volt pakolva, hatuljaban a borondok taskak, hatso uleseken a sok minden amit vettem, nomeg a hotelben mikor az ingeket kimosattam, akkor megmondtam h felnehozzak a szobaba, szoljanak ha megvan, lepattyogunk az autohoz es beakasztjuk oket, a halál fogja behajtogatni a borondokbe a vasalt ingeket csak azert, h atszallitsam oket A-bol B-be. Nomeg a fenti taskakba lehet be sem fertek volna :D a hotelbol azert begyujtottem jo magar modjara "nemi" tusfurdot-fogkremet-szappant, tudjatok fogyoeszkozoket, csak hogy ne kelljen egybol vasarolni menni ha bekoltoztem.

csak meg kell emlekezni a szakall vilagnapjarol!

Nade még mielott raternenk a bekoltozesre, az a vasarnapi nap (ami itt ugye a het elso munkanapja) ugy telt el, hogy - talán mar emlitettem - van egy cég, aki a munkaltatom megbizasabol segit minden ugyesbajos papirozast elintezni, hoznak visznek, ez azert nagy konnyebbség, h nem nekem kell megtalálni mindent, csak mondja valaki h ideulj, odaulj, itt varj, adja a papirokat, huzza a sorszamot helyettem, stb - na szoval most is volt egy arc aki segitett mindenben. Az elso heten inteztuk a jogsit, masodik heten mendunk dokihoz, vervetel, hepatitis A-Z teszt, vercsoport (még mindig nem akar megvaltozni hiaba probalkozom), meg ilyenek. Furcsasagok? Tonnaszammal, a doki poloban hallgatta meg a legzesem, a masik asszisztens csadorban veszi a vert le mindenkinek, meg sorolhatnam, nade most nem ez a lenyeg.

A harmadik hetre jutott igy (mivel kiderult hogy a tesztjeimmel nincs gond ugyebar - ha gond van kitoloncoljak az embert) a retinascan, és az ulllenyomatvetel, na ez is egy olyan helyen tortént, hogy autokaztunk a varosban vagy fel orat baromira messzire, ahol kulon ujjlenyomatveteli helyszin noknek, kulon a ffiaknak, mi a VIP fingerprint szekcioba ultunk be egy varoterembe. Na aztan jott a teljes rabositas, nemam 2-2 ujj mint az amerikai filmekbe, osszes ujj egyutt, kulonkulon tenyér, majd kulon az osszes ujj korbeforditva... Kozben ott virit a kepen az a foto, ami a repteren keszult rolam érkezeskor... Na de akkor még itt is egy foto, retinascan, meg meg mittudomén mik. Az elorejelzes az volt, h itt valami 3 orat el fogunk csinalni, valojaban eleg gyorsan elintezodott a dolog, visszavittek a hotelba, bepattantam az autoba, és akkor bekoltoztettem magam a végleges szallasomra, a lakasba, amit a cég mar az elottem itt dolgozott kollegamnak, Abdullahnak is bérelt.


Angliaban ugye ugy volt, h en valasztottam, leszerzodtek, és 6 hetet kellett hotelben eltoltenem, na itt az egesz hoteles periodus az kerek 2 het volt. Meg lehet azert szokni a dolgot, itt valahogy jobban tetszett a joidoben, sokkalinkabb nyaralos feeling volt, mint angliaban a 6 het kinlodas, ott a végén mar kinlodas volt, rendes eletter nelkul. Itt viszont csak azert orultem h vege, mert iiiiszonyatos nehez volt ellenallni, h ne egyem minden reggel es este halálra magam... :D Voltak napok h jol sikerult, de voltak azert botranyos kajamennyiségek is....

Nade! A bejegyzes elso kepen lehet latni egy "legifotot" internetrol kis magyarazattal, ezen a szigeten, a Pearl-ön van a lakas az egyik olyan nagynagy emeletes epuletben, amelyek olyan szepen kor alakban (a bal oldali, nagyobb kor) vannak epitve. Eloljaroban annyit, h kepen megneztem, aha, fasza, aztan eloben megallapitottam, hogy ez az egesz sziget is - mint itt sok minden mas - eloben boduletesen nagy, hatalmas.... A "fout" a sziget bejaratatol a végéig, 5 km...  Egy epulet (amiben en is vagyok) ugy epul fel, hogy 4 emelet parkolohaz (felfele, tehat itt nem melygarazs van :D), majd 2 koztes szint (konditerem [ffi noi kulon!], medence, jatszohaz, partyterem), [apropo garazs, nekem elvileg a 4. emeleten van a hely... amikor mesz fel, tele fekvorendorrel, raadasul nem egy kulon helyen felkanyarogsz (mint bekescsaban a centerben), hanem felmesz egy emeletet, korbejarod az egeszet, mesz megegyet... idegesitoen sokaig tart, mire a 4. emeletrol le / oda felkocsikazik az ember, uh en mar elkezdtem beprobalkozni a foldszinti parkolohelyekkel. :D)


 

 


majd utana felfele még vagy 20 emelet). En a lakoszintek kozul a +4en vagyok, ami tehat kb 10. emelet magassagaban van. Minden emleleten ha saccolnom kellene vagy ahh nem saccolok szamoljatok meg az erkelyeket és saccoljatok ti, rengeteg rengeteg lakas.  Ja es 2 ilyen nagy epulet nem am teljesen egyforma, mindegyikben van vmi kulonbség, a teteje, az erkelyek, a pontos alaprajz, a hall, stb, szoval nem egy homogen blokkot epitettek. A stilus fix, de minden epulet mas es mas a maga modjan.

Igy nez ki ez az epulet kivulrol egyebkent, mellette barhol setalva le se birtam fotozni ugy h beleferjen normalisan a kepbe, akkora. :D


Nincs még kész az egesz, ezt majd a képeken is lathatjatok, mar egesz jo keszultségi allapotban van, de még sok helyen epitkezes, sok helyen mar megnyitott ettermek, mozi, plaza, boltok, sok helyen mar kirakva h mi nyilik itt most valamikor hamarosan, de azert boven van még bérelheto uzlethelyiség, etteremnek, akarminek, szoval aki a tuti bizniszre akar vallalkozni és tele van lovéval, annak itt egy tipp.


A bekoltozes vasarnapja elotti heten megkaptam a kulcsot, inteztem internetet. 6 honapos szerzodés, amibol 3 ho ingyen van, utana 300 QAR havonta( huszonezer forint), korlatlan hozzaferes, 25 Mbit, a Vodafone altal szolgaltatott Pearl Broadband szolgaltatas. Lehetett volna joval gyorsabbat, meg fibre mittudoménmit horroráron, en kiszamoltam h a 3 ho ingyenes temaval 8 honapra nekem ez fogja megérni. Vicces volt a bekottetes, legnehezebb feladat az votl, h megtaláljam a Pearl-ön hogy hol van a vodafone store, azt mondtak h a spinney's (elelmiszerbolt mellett), aztan kiderult, hogy abbol van vagy 3, persze hogy a masodik kornyeken volt a vodafone, de

Ugy kell elkepzelni, hogy vannak ezek a nagy epuletek, melyek mellett a kor belso oldalan van még egy sor alacsonyabb epulet, azok is lakasok, az also reszukben a part felol viszont plazajelleg, uzletek (amelyek mar megnyitottak vagy majd fognak), stb... A kor kozepen pedig en allok, hanem a jachtkikoto, de oket se a jobaratok veszik korbe hanem az epuletek meg a palmafak, a kikotoparti setanyon halk zene szol a pamak toveben elasott alcazott olajzold hangszorokbol... Minden zsir uj, van amfiteatrum, olasz kavezo, steakhouse, hamburgerezo, minden ami kell.










na de onnan kanyarodtam el, hogy ezeket az uzleteket a pearl korutrol (bvd) nem igazan latni kivulrol (tehat a kor kulso oldala felol, ezert nem volt egyszeru autoval megtalálni, h hol lehet az a vodafone. Megaláltam, bementem, mi kellett? megmondani h melyik lakas, megmondani a telefonszamom, bemutatni az utlevelem, alairni egy papirt, kezembeadtak egy "blokkot" nulla penzrol, és mondtak h hnap hivnak h mikor mehetnek bekotni. Masnap (bekolt elotti csutortok) jott egy szaki, hozott egy routert, beallitotta, belottuk a jelszot, aztan viszontlatas, van egy internet. Az ugyintezes kicsit nemgyengen egyszeru volt.

Jartam mar egyet-kettot a haz kornyeken, nem csak a jachtok felol, a sziget masik nagy "kore" az még jobban epules alatt all, ott hasonlo jellegu, de kicsit mas epuletek lesznek. A ketto kozott a Medina Centrale, plaza, uzletek, mozi, boltok megint, meg lakasok, alacsonyabb kis epuletekben, igen jo kinezeture epitett kornyek...










A sajat epuletem amugy gyanus volt, hogy kicsit olyan mintha hotel lenne .Hetvegen szomszed szobakat takarito emberekkel találkoztam, foldszinten recepcio, autokolcsonzo recepcio, eleve tok szep hallja van az epuletnek...




Aztan rajottem, mikro a medencenel ki van rakva a Retaj Marina Inn vendégeinek a szabalyzat... A fazon, aki vigyaz a konditeremre és a medencere, lelkesen integet akarmikor osszefutunk, megsugta, igazabol mindig minden nyitva van, tehat ha hajnal 2kor tamad kedvem medencezni, ugorjak le nyugotan. Persze ne az erkelyemrol. :D Na egy masik "szemelyzeti" tagtol pedig meg tudtam h a fenti emlitett nevu hotel bizony itt uzemel az epuletben, 100egynehany szobaval... heh. Hogy hol reggeliznek, azt nem tudom, de biztos megoldjak valahogy nekik. Erdekes ha rakeresunk neten mindenhol azt irjak, h hamarosan nyilik. :D

Kik laknak itt a kornyeken? Elvileg csak kulfoldiek, a strand, a Nikki Beach egy része (Spa Resort exkluziv dolgok még epites alatt), mar furodheto, nem egy nagy wasistdas, de vegulis egy sima alap homokos strandnak elmegy... A strandon nincs arab dresscode, viszont csak akkor lehet itt furdeni, ha valaki itt lakik a szigeten, katariak meg elvileg nem laknak itt... Szoval egy speci "lakcimkartyaval" engednek oda csak strandolni, ha en persze nem vagyok ott, akkor az en lakcimkartyammal barki mehet a strandra, aki epp itt vendegeskedik. 1 het utan megmondom oszinten, nekem a haz "AM" nek hivott szintjen levo medence tokeletes kielegiti az igenyeimet, mégha nem is tul mely (kb hasamig er ha allok a vizben. Nincs szutyok homok, nincs sos termalhomersekletu tengerviz, és meg 5 percet se kell setalni odaig. :D
 
A nikki beach
De ha nem is laknak itt arabok, az biztos h idejarnak mozizni meg plazazni, meg kruzolni, kb felpercenkent elmegy egy ferrari, egy maserati, vagy egy mustang az ember mellett, ha jo idoben megy ki az utcara. Nagyreszt este. Es aztan 20 masodperc mulva jon visszafele is ugyebar. Majd 3 perc mulva ket sarokkal arrebb ismet megfordul. Tehat jo kis szabadidos elfoglaltsaguk van itt az embereknek... :D
Na es akkor nehany kep a lakasrol. Egy kis studio, egy nagy nappali, konyha az mondhatni nincs, csak egy pult, furdoszobaban még egy kad elfert volna, dehat amennyit en kadban furdok, lenyegtelen.
Csak hogy még egy kicsit panaszkodjak, a lakassal amugy 1 nagyobb baj van csak azontul, hogy elegge porosodik a terasz (ertsd par nap alatt rajzolhatsz az asztalra); eleg sötét. Reggel a szomszed epulet reflektorszeruen betukrozi a napfenyt, de du 2-3tol kezdve igenhamar felhomalyban erzi magat bent az ember. Ezt a szornyu helyzetet azert segit elviselni, hoyg a nappali vilagitasat potmeterszeruen lehet allitani (tehat tekeros fenyerosségallito), valamint hogy a kapucsengovel megnezhetjuk, hogy lent var-e mar a hallban, akit vartunk - már ha vartunk valakit egyaltalan. TV adas van vmi kutyuvel, van vagy 400 ado, BBC, mindenfele arab dolgok, minden ami kell, magyar csatornaval nem találkoztam, mondjuk hah, angliaban be se kapcsolatam a tv-t a 7 honap alatt, csak amikor megneztem h mukodik-e. Ja, es azt nem is mondtam még, h ha a ruhasszekrenyt kinyitom, van benne vilagitas. :D Tudjatok ez nekem uj volt. :D

Szoval a kilatas az erkelyrol amugy nem rossz


Milyen lakasarak vannak itt a kornyeken? Na azt nem tudom. Allitolag Dohan belul is dragnak szamit a hely - ez mondjuk nem meglepo, latva a képeket -, ennyit hallottam, de a papirjaimat még nem kaptam meg..

Terasz a medence szintjén

Na es akkor vegezetul az elmaradhatatlan temarol, az idojarasrol... Mar egy hete is irtam, h nem annyira huzos, mint amikor erkeztem... Most szeptember 5 van, a nappali maximum mar nem negyvensok, hanem negyenkeves, este meg laza harmincvalahany - mostmar lehet h megprobalkozok majd 1-2 esti szabadteri futassal, nem csak a kondiban nyomom a futopadon, az rettenet unalmas. A paratartalom is jobb, kevesebb, nem ver le a viz egybol ha kimegyek az erkelyre, egyik reggel mar arra gondoltam h egesz kellemes (6.15kor), ha le lenne torolve az asztal, akkor ki is ulnek reggelizni... Na aztan ma, mikor du 2kor a jachtkikoto kornyeken szambaztam, olyan szinten szakadt rolam a viz, hogy megallapitottam azert meg mindig nem lehet azt mondani h hideg van... Nemelyik nap mar meg, megeredt a NEM ESO, szél, egyetlen felhot is lattam mar eddig... Egyik nap mikor mentem melozni olyan szeles /paras(?) / poros ido volt, h napot is alig lehetett latni.

Amugy alapbol nagyon furi, hogy ha az ember a tavolba nez, olyan mintha vekony feher felho boritana mindent, ha felfele, akkor meg atom kék. A por/para(?) viccesen nez ki, felhokkel valojaban nem nagyon találkozni, de ezt mondjuk mar irtam.

hopp egy maserati szalon 1 sarokra!

Ilyenkor jo ranezni a NCL-i homersekletekre, amelyek kb 15 fok kornyeken ingadoznak... Itt meg joval tobb mint a duplaja. :D


A bejegyzes galeriajahoz klikk ide (101 kép)