2015. augusztus 29., szombat

két laptop és egy utp kabel

A blogba abszolut nem vágó dolog, de gondoltam egy bejegyzést megér, ha másért nem legalabb azert hogy tudjam hol találok utmutatot, ha legkozelebb ilyen gondom lesz. :D

A sajat laptopom toltore gallyrament kb junius masodik feleben, a ceges lapotpomon, google driveon, 2 sajat telefonon (+ a juditén) keverdtek a kepek videok hangfileok jegyzetek minden. Mikor megérkeztem Katarba, akkor tudtam, hogy egy gepre kellene mindent varazsolni, és rendszerezni, nem gondoltam h ennyi macera lesz vele. A ceges geprol ugyanis nem lehet pendrive-ra masolgatni csak ugy.

Szoval barkivel elofordulhat egyszer a jovoben, hogy ket gep kozott ugy kell 40+ GB-nyi adatot atmozgatnia, hogy nem tud bedugni egy kulso merevlemezt, mert nincs, nem mukodik, vagy akarmi. Nincs pendrive, nem tud se dvd-t se blurayt irni, az internet hozzaferese ratyi, nem jo a feltoltes (tul lassu vagy szakadozik), sot nincs router vagy wifi halozat se a kozelben. Na nekem egy ehhez hasonlo helyzet allt elo.

Nem mondom el h mit probaltam végig, volt kozte vpn-nel gyartott virtualis halozat belso ftp szerverrel, meg minden, semmi nem mukodott ugy, hogy huss benyomom, és egy nap alatt atvinne az adatokat. Az utobbi napokban jo sokat kinlodtam, míg addig gugliztam, amigy ra nem jottem a legtrivialisabb megoldasra, marmint ugy is h mukodjon:

Probaltam mar korabban is, csak nem adta, a két gépet egy szal utp kabellel osszekotom, beallitok egy halozatot kettejuk kozott, és szepet athuzom egyik filerol a cuccokat a masikra. A 40 gb kicsit atvalogattam, duplikalt cuccokat, felesleges dolgokat kiszelektaltam, de onnantol kezdve hogy megvolt a halozat, szerintem 2-3 oran belul megvolt az egesz masolas muvelet, aminek elkepeszto modon tudtam orulni. Tovabb tartott a sajat laptopomon egyik particiorol a masikra atmasolni az adatot, mint egyik geprol a masikra. Poen.

Na de hogy sikerult, hat itt a megoldokulcs. :)

Hogyan kossünk össze két számítógépet egy UTP kábellel?

1. UTP => elso gepbe dug, majd masodikba dug
2. Elso gep, Network Sharing Center => Change advanced sharing settings =>
        All networks =>
    Turn off pass protected sharing
    TUrn on Public folder sharing
    Use 128 bit encryption to help protect file sharing connections
        Guest/Public =>
    Turn on network discovery
    Turn on file and printer sharing
        Private =>
    Turn on network discovery (turn on automatic setup of net connected devices)
    Turn on file and printer sharing
    Allow Windows to manage homegroup connectios
    =>Save
3. Elso gep, Network Sharing Center => Ethernet => Properties => Ip v4 properties => Use the following
    ip: 192.168.1.1
    subnet: 255.255.255.0
    def. gateway: 192.168.1.2
    =>OK
4. Masodik gep, Network Sharing Center => Change advanced sharing settings =>
        All networks =>
    Turn off pass protected sharing
    TUrn on Public folder sharing
    Use 128 bit encryption to help protect file sharing connections
        Guest/Public =>
    Turn on network discovery
    Turn on file and printer sharing
        Private =>
    Turn on network discovery (turn on automatic setup of net connected devices)
    Turn on file and printer sharing
    Allow Windows to manage homegroup connectios
    =>Save
5. Masodik gep, Network Sharing Center => Ethernet => Properties => Ip v4 properties => Use the following
    Az IP cimek kulonboznek az elsotol!!!!
    ip: 192.168.1.2
    subnet: 255.255.255.0
    def. gateway: 192.168.1.1
    =>OK

6. Computer => Network => Elvileg meg kell jelennie mind2 gepnek, és a Public folderek irhatoak oda vissza