2015. augusztus 13., csütörtök

Goodbye, Newcastle!


Vigyázat, hosszu bejegyzés kovetkezik. Türelmesen tessék végigtekerni - vagy olvasni. Jo visszajelzeseket kapni, ha barkit barmi érdekel ennel részletesebben, kivancsi egy videora (mint a Zoli aki szolt!), az mondja, van hogy teljesitek kivansagokat! :) Es hol kezdem el ezt irni? Hol mashol, a NCL Dusseldorf jaraton, uton hazafelé! :)


Nostehat, 1.5 hettel ezelott vasarnap nemkicsit kimerülten érkeztem vissza NCLbe, immáron egyedul. Na jo, van egy kis turpissag a storyban, ugyanis van egy magyar kollegam, szinten Attila, amig o lakaskeresésben volt, ideiglenesen nalam lakott (kb azota, h elkezdodott a 2 het szabi), igy erkezesem utan nem voltam teljesen egyedul, volt egy kis kolifeeling, light bandázás, egyutt mentunk melozni, stb.


Egy uj buszjarat Q3 immaron 10 pennyvel dragabb (1.4 font) vonaljeggyel vitt haza a belvárosbol - ez nem egy kulonleges dolog, az viszont annal inkabb furcsa volt, hogy Judit nincs itt. Nem gondoltam hogy ilyen erzes lesz, elvegre kb mindent egyutt eltunk meg, amikor meglett a lakas, nem telt 1 het, és mar erkezett is, a honapok pedig nagyon elrepultek...  Szoval nem volt ez a végso 1.5 het mar ugyanolyan... :)


Hihetetlen elánnal vetettem bele hetfon magam a munkába, az elozo het kozepen vegre megerkezo hangom (voltak vele gondok) ujra elment majdnem, megfajdult a torkom, minden. 1-2 programot azert beiktattunk az Attilaval, kedden sorozes, Tyne bar kombo


 


 Találkoztunk egy kutyaval egy autoban, a gazdi epp arrajart, lespanoltunk, még fotok is készultek :D

 
Csutortokon hamburger nap a Tyne barban

Penteken o viszont lekoccolt, elment Edinburghba. Ekkor jott a foprobaja az elkovetkezendo idoszaknak, egymagamra maradtam a hétvégére... Elotte azonban még szoljunk par szot a melorol: végulis mondhatjuk h sikeresen abszolválva lett nagyjabol minden, viszont nem semmi modon sikerult a kollegaimnak (illetve a kollegak egy kis csoportjanak) meglepnie: penteken hivtak reggelizni mikor mar bent voltunk, majd nagyhirtelenjében vegulis a fonokom irodajaba tessékeltek be a reggelizes csak a kamu indok volt. Amikor becsuktak az ajtot, akkor majd sejtettem h turpissag van: megkoszontek a 7 honapnyi segitségem, és megkaptam a bucsuajandekom. (Azert penteken, mert a 4fos csopibol 2 a heten Braziliaba utazott). Na de a lenyeg, mit kaptam? 



 Hat egy Newcastle United focimezt, '15/'16os szezon, tehat a zsir uj "modell". Mi a poen ebben? Hogy gondolkoztam rajta h vegyek egyet - annak ellenere h nem vagyok focib.zi, vegul lebeszeltem magam, hááááát jol tettem. És a csattano:


Ez gondolom magaert beszel, igencsak szemelyessé lett téve ez a nem mindennapi ajandek, olyan szinten fuligért tole a szam aznap h azt se tudtam hogy hova szagoljak. :) Felprobaltam, feszitettem ott benne jobbra balra, mindenkivel megdicsertettem. Nagyon betaláltak vele, na. Aztan elmentunk még reggelizni, dehat az mar csak a levezetés volt. :)
Szoval a hétvége! Péntek delutan elmentem (akkor még azt hittem h utoljara) a Primarkba, még ezt-azt kicserélni (Judit ramragasztotta), meg még venni ezt azt (megbizasokat teljesiteni - bar nem tudtam h h fogok beferni), kajaltam egyet, bevasaroltam utoljara, meg hasonlok, majd szepen mentem haza lazazni, nekialltam nezegetni a sajat TL-es videoimat, uh mondhatjuk h bulis pentek estét tartottam. :D

Ja, majd kifelejtettem, azert a Free  Trade Innbe lementem azert egy sörre még mikor hazaértem, aztan ugye blogot is kell irni valamikor (es már pedig eros lemaradast kellett az elmult 1.5 hetben ledolgoznom). Na de aztan mondom csak lemegyek iszok még1 sört. ÉÉÉS volt ott egy jargany, kepzeljeteke el egy ford ranger szeru vmit (kar h nincs fotom), piros, platon egy csavo all, pult, hatalmas napernyo, és vmi kajat arult:


Na ezt jol be is turtam. De mi volt ez? kaposzta, kis salata, valami BBQ disznos tema, valami babos marha tema, tejfol, sajt, mindez egy eheto kemeny "tolcsérben" :D Iszonyat finom volt, 5 font, még jo h nem fedeztem fel hamarabb h finom (lattuk korabban h arul ott vki vmi kajat), mert akkor lett volna még1 hely, ahova kajalni akartunk volna jarni folyton.


Nincs hetvege program nelkul, azert az utolso hetvegere is (ette meg a fene) kitaláltam még 1-2 dolgot, amit feltétlen nem szerettem volna kihagyni. Az idojaras? NCLben eloszor, rovidnadragban indultam el a szombati programomra.... beslattyogtam a varosba, egyenes ut vezetett angliai tartozkodasom utolso kastelyahoz: Castle Keep, azaz Newcastle kastélya, amelyet fene se tudja h mikor valamikor régen epitettek újjá, innen kapta a város a későbbi nevét, erről talán még nem volt szó. Tetejen total jo körpanoráma, és még a nap is sütött.

 
A Castle Keep

 
Ez bent volt a varban, erdekes latni h mennyire sok helyen voltunk a jelolt varak kozul :D 



 es akkor a tetejerol a panorama :)

 

Innen beugrottam a nem tul messzi Mikulás azaz St. Nicholas katedrálisba, ez is elég impressziv, bar voltunk ennel az elmult fél évben nagyságrendekkel grandiozusabb helyeken is.

 
 
Tovább sétálva pedig a ncli Discovery Museumba akartam még elmenni, egy ingyenes kiallitas, ugy kepzeljetek el mintha a varos kornyék és kozlekedéstörténeti kiallitas kombinalva lenne a csodák palotájával.   


Mivel NCL mar régesrég is a Tyne folyon levo kikotok, hajogyárak miatt igencsak nagyhatalomnak szamitott a hajoepitesben, tengeri szallitasokban, rengeteg kisebb nagyobb hajomakettel is lehetett találkozni. 




Na de amugy a romaiaktol ncl lakosainak sokszinusegen at a 20. szazad evtizedeinek temaira berendezett installaciokig rengeteg minden volt. Erdekes, ingyenes kiallitas volt, mindenkepp megérte a belepo árát, de még egy kicsit többet is. :)

 A lakossagrol ennyit :D archiv doksik


 
Na még egy Alan Shearer



 Nem is emlitettem, a régi kameraallvanyom meggajdult, megvettem az ujat :D


Na, mivel ez a hely a varos tulso szelen volt, en meg kellokepp megeheztem, hazafelé vettem az iranyt, hogy megfozzem eletem elso sajat, csak csirkemellbol keszulo csirkeporkoltjét. Probaljatok ki, kvajo. Nem kell kerulgetni a sok csontos izét, cupákot stb, ha tuti recept kell, akkor Judit. Szerintem ezt fozott a legtobbszor amig itt volt, ra voltunk kattanva (jo ha levesszuk a natur csirkemell ebedjeimet). Nokedli? lopimpirit! Gnocchi az aldibol! :) Nagyon kiraly lett. Kellokeppen bezabaltam = halálraettem magam, kicsit tobb cuccot vasaroltam be penteken, mint kellett volna dehat ez van.
Vasárnap szintén nem tudtam a s.ggemen ulni, muszaj volt menni még: bementem eloszor a varosba, minden vasarnap piacszeru vasar a folyoparton a Mn és a Ty hidak kozott


 Hihetetlen sok baromsagot lehet venni, de volt egy par vicces figura:


David Nash, Londonbol. Parizsbol. New Yorkbol és Tokyobol. De leginkabb Blythből. :D


 piaci virágos

Lehet am még a piacon josnhoz is menni, ezt kapjatok ki! :) Otthon a piacon josolnak? :) Ertelmes resz: vettem tok fasza full panoramas hutomagneseket, na ez az, amit magunknak vettem, nem pedig ajandekba, haha! :):):)

 
joskocsi

Aztán átmerészkedtem a folyo tuloldalara, és a szembeparton probaltam meg minel tobb helyen lemenni a folyopartra, a keconkat, a belvárost, és a melohelyemet is meg akartam vizslatni a tuloldalrol, sikerult is:



 mindig csak a munka! :D

Majd végul jott a varva várt Tyne alagut, amelyen 1.6 font az athajtas, de kivancsi voltam rá. Nem tudom mit vartam, pont olyan mint egy barmilyen masik alagut, csak ez nem hegy hanem folyo alatt megy.

Erdekesseg: jegyfizetes csak az egyik oldalon, mindket iranyban. És olyan automata van, ami nem ad vissza. Buktam 10 pennyt. :D Aztan aztan, utolso utani utani alkalommal mostmar, elgurultam még South Shieldsbe, Tynemouthba, valamint a Whitley baybe, mind volt már!




A nap utolso pontja pedig az un. Chandler's Quay volt, a hajokirandulasunkkor emlitett kis varosresz, van egy obol, hajokikotovel, és ott laknak korulotte egy csomoan. Nagyon hangolatos kis hely, 2 perc setara volt a kecotol, kar h nem fedeztuk fel mar korabban.




Szoval a vasarnap is farasztora sikerult, mégblogblogblog (csak h felhivjam ra a figyelmet, higgyetek el, megirni sokkal tovabb tart, mint elolvasni. :D)  aztan nyugi, extrák nelkul, majd jott az utolso hetfo. Melofronton a nagyrésze a dolgoknak eddigre mar lezajlott, atadasra kerult, de azért még mindig voltak uj adhoc jellegu problemak.

Hetfo este nekialltam gozerovel pakolni, rajottem h Juditnak még minidig van majdnem 1 taskanyi cucca (de ilyeneket vigyek haza h a 4 fontos angol vasalonk mert az olyan kis cuki?! :D)... Vegul kijott a muvelet, 23.0, 22.9, 22.1 volt a 3 nagyborondom, a max 8kg-s kezipoggyasz pedig 16(!). Es lemertek a repteren, de nem kellett perkalni és feladni, erre varrjatok gombot. Na de ne ugorjunk ennyire elore.


 
ejj de hosszu labaim vannak :D

Hetfon tehat pakolas, valamint az Attilanak segitettem atcuccolni a sajat uj alberletébe, kedden pedig nagytakaritas, rendes volt az Ati, atjott segiteni, addig is legalabb dumaltunk, storyztunk, ittunk kozben egy cidert meg ilyenek, majd nem volt mas hatra, irany a belvaros.



 Na ez a promoter hozta legutobb Ummet Ozcant is, errol a bulirol sajnalom h lemaradok, erre elmentem volna. Francba. :D Habar, TLen ugyis voltam Nervoékon. :D
 
Emlekszem, mikor a Norbi itt volt, evett egy irdatlan sz.r hamburgert hajnalban. Adtam még1 esélyt a helynek, mivel utbaesett, de ezuttal gyrost... Hat ha ettetek szar gyrost, akkor szorozzatok meg 3mal, ez olyan volt, 5 fontért. Az utolso papir 5 fontomat egy sz.r gyrosra koltottem. Hihetetlen.

 Utolso, szerdai kép az irodából

 Kifelé jovet rajottem, h sosem fotoztem még le nektek ezt a fuggofolyoson amin egyik epuletbol a masikba at lehetett zsazzolni :D

 Az utolso nap mar az elkoszonesrol szolt, a gyarban mindenki a nagy idokozi eves leltart nyomta, az iroda gyakorlatileg ures volt, elkoszontem szepen du 2-3 magassagaban, hazamentem, és nekialltam készretenni a lakast, kocsiba lecuccoltam, az ingatlanos hamarabb is jott, még nagyban nyomtam a felmosást, még segitett is a szegolecekrol letorolni a port, háh. Majd még azt is mondta, hogy basszus ez a lakas tisztabb mint mikor jottem. Mondom bizony! J Bar teny h ez nem rajtam mult, Judit azert szeret rendet tartani, ha egymagam vagyok, tuti hogy sokkal nagyobb romeltakaritast kellett vna a végén csinalni.... J Kulcsokat leadtam, elbucsuztunk, és atkocsikaztam abba a hotelbe, ahol az utolso estém toltottem, direkt olyat valasztottam, ahol még nem voltam, a kozvetlenul a St James park szomszedsagaban (ez ugye a focistadion).


 

 

Az ablakbol a stadion eleg kozel volt :D viszont latszott a Monument teteje, és az epp visszaadott lakas is. A szobam melyik volt? A fuggonybol ki tudjatok szamolni, eleg egyedi modon huztam el, hogy nekem panorama kell fene vigye el: Felulrol a masodik jobbrol elso ablak.



Szoba száma? 911. Háh. Mondtam is a recisnak reggel hogy vártam a Boeinget az ablakon megérkezni, de szerencsére nem jott. Még jo h ez nem a World Trade Center. :D Rohogott és megnyugtatott h ez a hely biztonsagos. Jajj mondom csodas, megmenekultunk! :D

Atvedlettem ismét rovidnadragra! Ez nagy szo, ezert emeleem ki, majd verofenyes napsutesben elindultam, na hova mashova eloszor ha nem a primarkba, még mindig volt egy polo (pakolas kozben találtam), amit elfelejtettem kicserélni. 

 
Eldon square

Meg is tortént, majd mikor kijottem lattam h nem arra a meretre sikerult megint amire akartam, de én mar vissza nem mentem még1x. Elpattyogtam a Las Iguanasba, tudjatok a jo mexikoi kajas hely, bezabaltam – sajna sok lesz mar a zabalasbol... :D

 

Majd leszambaztam a Tajnapartra, és abban a Whetherspoonban, ahol legtobbszor megfordultunk, egy Newcastle Brown Ale-lel bucsuztattam a helyszint. 


 en es a Tyne bridge - utoljara egyutt. :D


 Grey's Monument in Newcastle upon Tyne. 

Vissza a hotelbe, és innen mar semmi extra nem történt, reggel megettem az utolso angol reggelimet, megindultam a reptér felé, tankolas, kocsimosás, leadás, majd a 600 borondom feladása.
 

Azert mokas volt a végén, h tolom a 15 kg-s kis gurulost, duty freeben ket szatyornyi dolgot bevasaroltam, (pl egy dupla dobozos Jameson viszkaszt is!), laptopom a honom alatt. Merthogy ez a CRJ900as repcsi olyan, h a kezipoggyaszt (ha nem egy kis hatizsak, vagy retikul) nem viszed magaddal fel a fedelzetre, hanem kozvetlen a gepre lepes elott osszegyujtik oket, és mennek a csomagtartoba, leszallaskor utan pedig a kezedbeadják – a dobalasnak a gépet meg nem akartam kitenni, megaztan a bejegyzest irni is nekialltam legalabb offline modban.

Dusseldorfban 3.5 ora varakozas, és akkor itt egy mellekstory. Eloszor akkor jartam itt, mikor egy honapja Judittal mentunk haza. Kesett az elso gepunk majd 2 orat, igy itt nem kellett tragikusan sokat varni. Masodjara Zurichbol jovet is itt szalltam at, na és ezt nem meseltem, csak akartam: ott alapbol 50 perc lett volna h elerjem a csatlakozast, természetesen tobb mint fel orat kestunk, akkor anyáztam mar rendesen h Germanwings-szel repuljon a halál. Leszallok rohanok, de mint az allat, patakokban folyik a viz. Na és ez egy sima teglalap alaku terminal, viszonylag egyszeru, lepcson lerohanok felrohanok, kiderul hogy rossz gate mert cserélték, menjek utlevelellenorzeshez mondom ilyen nincs. 6x final call, mondjak a nevem mar de mar milyen sok ido eltelt azota is h utoljara mondtak, a faszi meg nezegeti a szemelyim bogarasz és toltoget vmi nyomtatvanyt mondom ilyen nincs. Azt mondjak menjek a 97eshez, megyek arra nincs ott, vissza kerdezem rohanok megint megyek, kiderult h az A98nal volt ez a beszallas, nem a 97nel, ami ki volt irva a csere utan!!!!!! Ocsém! Odamegyek, mutatom a beszallokartyam, aztmondja a no jajj o mar engem kicsekkolt, na mindjart visszatesz, és ad beszallokartyat ujat. Full utolsoként felszalltam a buszra, 3 mp-re ra ajto be, és irany a gép. Majd a gépen ultunk fel orat, természetesen megint kesve indult... Ezek utan meglepo volt az elobb Dusseldorfba idoben megérkezni, de ahogy mondtam la. Van idom a z elutazas napjan keszretenni ezt az utolso angliara vonatkozo blogbejegyzest. :D

Mégegy kis idojaras? Ami 4x nem jott ossze, az 5odjére osszejott, full tisztanak mondhato napsuteses ido NCL felett, es ugy szalltunk fel, hogy lattam az egesz varost. Hidakat, kecot, a melohelyemet, melto tavozas volt a helyszinrol. :D


Aki akar bogaraszni az sok mindent eszrevehet a kepen ami avaros jellegzetessege, melohelyem a parton a bal also sarokban

Zarszokepp mit irnék még? A meloban sok uj dolog ram ragadt, hasznosan telt el ez a 7 honap, sikerult maradando dolgokat is alkot, és lesz még olyan dolog, ami kesobb erik be, amirol majd szepen toljak a fotokat nekem, en meg kuldok cserebe nekik majd az 50 fokbol a tengerpartrol az NCL mezemben.

Ugy gondolom, hogy amit kirandulas, varosnezes fronton egy ilyen felévbol ki lehet hozni, azt mi kihoztuk. Idoben kimaxoltuk a lehetoségeket, sok vendégunk volt, ha tobb idonk lett volna, akkor a penztarca maxolt volna ugyanitt. Miert mentunk ennyit? Mert elore elhatarozott cel volt, hogy megyunk nezunk, vilagot latunk, nem azert jottunk ide, h a szobaban uljunk es kuporgassunk minden egyes pennyt. Es megérte,  megérte menni, vilagot latni, sok olyan helyen voltunk, ami nem eppen elso desztinacio annak aki utazni akar. Pedig ha tudná! És az a Skye sziget, sorolhatnám áhh. Mi kellett még ehhez? Judittal atmentunk az egyuttélos teszten (most majd a tavkapcsos jon:S), és az is kiderult, mi egymasnak a total idealis turapartnerek vagyunk, keves emberrel lehet igy nyomatni a nezelodést, mint vele. Csak a hostel ne legyen tul szar. :D:D:D:D
Lényeg a lényeg, a város, maga NCL is nagyon pro, nem utoljara jartam erre eletemben, az biztos, tetszett az egesz hely, en szemelyszerint még az idot is megszoktam- vagy csak tul rég volt mar igazan szar ido. :D Lehet nem vigéckednék ennyire, ha februarban vegeztem volna az itteni periodussal... :D


Zarszo szarzavakepp, a budapesti leszallas utan zaros hatar idon belul ismét felszallas kovetkezik, konkrétan vasárnap. Akik eddig velem utaztak – így online – azoknak köszi az eddigi figyelmet, higgyetek el, szamit a sok reakcio. Magamnak is irom, persze, mindenkinek azt mondom h micsoda naplo lesz ez kesobb, mindig rohogok a korabbi bejegyzeseken, az tény, de jo tudni, h nemkevesen raszanjak az idot, és erdekli oket, hogy mi is van velem a messzeségben. Teljeskoruségemmel felhagyni ezentul sem fogok, tehat aki elvezte az eddigi atszallasokkal boven tarkított utam, az remélem ezután is velem marad, öveket bekapcsolni, vasárnap irány Doha.


"I see the dawn of a new beginning
This time, this time we can't go home
I hear the streets of tomorrow calling
I go, I go where you go
'Cause we belong to something
We belong to something new"