2011. január 17., hétfő

Hol leszek és mit csinálok?

Érdemes szólni pár szót pontosabban a célállomásról és a körülményekről: Az Erasmus ösztöndíj egyetemisták számára pályázható külföldi tanulmányi félévet tesz lehetővé, melyhez pénzbeli támogatás is jár. Ez azt jelenti, hogy aki elnyeri az ösztöndíjat (alapesetben) kap x összeget, és kimehet tanulni, ahol az oktatása költségtérítésmentes, ergo arra van az ösztöndíj, hogy ebből a szállást és a mindennapi létet finanszírozza az ember. Erre 5-6 hónapon keresztül viszont francia árszínvonalban gondolkodva nyilván nem elég az ösztöndíjjal kapott összeg. Sajnos.

Az egyetem, ahova megyek, az UTBM: Université Technologie de Belfort-Montbéliard. Az 50ezres lélekszámű kisváros Franciaország keleti szélén Baseltől és Strasbourgtól nem túlzottan messze, a német-svájci-francia hármashatár közelében fekszik. Lásd térkép.



Ide kattintva lehet egy kicsit magyarul olvasni a város történetéről.

Sokan kérdezték meg, mikor meghallották, hogy Franciaországba megyek, hogy "Te tudsz franciául"? :) Erre mondom én, hogy "Je parle un peu francais!". - Magyarán egy kicsit beszélek franciául. Célzottan olyan helyet választottam, ahol angolnyelvű-képzés keretein belül vehetek fel tárgyakat, így az óráim angolul lesznek. (Ilyenkor mondta mindeki azt, hogy "Jaaaaa".) Viszont augusztusban ugy voltam vele, hogy ha megyek, ha nem (még majd kiderül), ha egy kicsi francia rámragad előtte már itthon, az nem baj. Ezért vettem fel a suliban egy kezdő francia tárgyat. Ez arra volt jó, hogy alapszavakat megtanuljak, és hogy majd ne Franciaországban dőljek a késembe, amikor a 99 nem simán kilencven-kilenc nem egy két elemből álló egyszerűség, hanem maga az igazi quatre-vingt-dix-neuf. (4x20+10+9)... Szóval beszélni még nem tudok franciául, de kint kötelező lesz foglalkozni vele a suliban, ehhez próbáltam már itthon egy kis alapot összevadászni... Voltam két alkalommal különórán is, valószínűleg még kettőt megpróbálok besűríteni a programba. Aztán majd meglátjuk, hogy mire lesz elég.