2011. január 19., szerda

Mi értelme?

Ha nem mennék Erasmus-félévre, nagy valószínűség szerint most tavasszal írhatnám a diplomám, ami 2011. júniusi államvizsgát, és az 5 éves képzés 6 év alatt való abszolválását jelentené. Régen is volt már az a 2005 szeptemberi beiratkozás. :) Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem diplomát írni mentem ki, és miért éri meg nekem plusz egy fél évet ráhúzni egy Erasmus-félév miatt?

Az első kérdésre válaszolva elmondható, hogy ebben konzervatív vagyok: Azt el tudom képzelni, hogy kimegyek, idegen nyelven tárgyakat veszek fel, hallgatok, és reményeim szerint teljesítek is, melyet az itthoni kreditrendszerben nagy valószínűleg el is fogadnak. Azt viszont abszolút nem tudnám elképzelni, hogy nulla ország-, hely- és oktatási rendszerbeli ismerettel akárhova odaállítok, hogy megérkeztem diplomát írni. Nem ismerek senkit, a beszéd sem tudom hogy fog menni az ország nyelvén, de azért diplomát akarok írni. Ez a gondolat tántorított el ettől legfőképpen, illetőleg közrejátszott, hogy 2010 tavaszán még nem volt biztos, hogy ebből 2011. tavaszra diplomatervezés lehet (a remény persze megvolt).

De akkor miért éri meg? Én ezt pontokba szedve szoktam másoknak elmondani:
1, ragadhatnak rám hasznos dolgok, amelyek az itthoni képzés témájához kapcsolódnak, vagy "kitekintő" témáknak számítanak. Nem várok horrorisztikus szakmai fejlődést, de azért valamit csak okosodom, ha máshova járok fél évet egyetemre.
2, nyelvet tanulok. A képzés angol-nyelvű lesz, kötelező francia nyelvórákkal. Arra számítok, hogy amikor hazajövök, jól fog menni az angol és a francia szóbeszéd. Hogy ez így lesz-e, és ha igen, milyen szinten, az majd kiderül. :)
3, Fejlődik az önállóságom: minden bizonnyal furcsa és érdekes lesz eleinte egy teljesen idegen közegben, idegen nyelven kommunikálni. Véleményem szerint ez az élet bármely későbbi területéhez hasznos adalékul szolgál.
4, Látok egy kis "világot", ha nem kell megszakadni a tanulástól (majd kiderül) akkor pihenek, kirándulok, bulizok, megismerem a francia mentalitást és kultúrát (már amennyire fél év alatt lehet).
(+1, sokaknak panaszkodtam, hogy elég erős volt az elmult időszak a DHL vs. BME viszonylatban. Gyakran reggel 8-ra mentem be suliba, bent voltam 14-15-ig, hazaértem ledobtam a cuccom, ettem valamit, aztan lehetett rohanni dolgozni. Aztan mikor este 9-10kor hazaértem, még gyakran neki kellett állni valami leadandót, házit készíteni. Másnap újra ugyanez a program. Na ez a körforgás most különleges módon változik át - ami kétségkívül jót fog tenni....)