2011. január 17., hétfő

Megfogant az ötlet

Hogyan jött ez az egész? - merülhet fel a kérdés jogosan. Feltételezem hogy minden olvasó tisztában van vele :), hogy BME hallgató vagyok 2005 óta, közlekedésmérnök szakon, logisztika szakirányon, hagyományos képzésben. Tekerjük vissza az időt, méghozzá 2008-ig. Ekkor volt a koliban egy Erasmus-fórum, ahol mindenféle ösztöndíjakra buzdítottak minket, hangsúlyozván hogy nagyon kevés a jelentkező. Ekkor fogant meg bennem a gondolat, hogy jó lenne - majd egyszer valamikor. 2009 tavaszán utánajártam a dolgoknak, és kiderült, hogy nem feltétlen kell, hogy 5 egészes átlaggal rendelkezzek, megtudtam, hogy mindig tavaszi félév elején van a jelentkezés.

Ezek után került ki Erasmusra Dobi bnője, Bogi, Isztambulba. Ez - bár neki szakmai gyakorlat volt - a közvetlen környezetemben történt, nyilvánvalóan tudatalatti hatást gyakorolt rám, hogy nem elérhetetlen a dolog. 2010. márciusára addig görgettem magamban a dolgokat, hogy jelentkezni kell, elvégre ha így teszek a lehetőségem adott esetben felkínálkozik, és még meggondolhatom magam, ha nem jelentkezem, vége a dalnak, utólag már hiába fogok sajnálkozni. Ekkor volt tehát a jelentkezés, és a 3 megjelölt hely közül a 2.-at kaptam meg (a 3 hely egyébként Svédo./Stockholm, Franciao./Belfort, Dánia/Odensee volt.), Húsvét után hirdették ki az eredményt.

Ezek után a gondolkodási periódus keletkezett. Úgy voltam vele, hogy majd látom hogyan alakulnak a suliban és a munkahelyen (DHL Express) a dolgok, van időm még gondolkodni, hogy mi legyen. Telt múlt az idő, aztán augusztus környékén gondoltam ideje lenne váltani 1-2 e-mailt francia barátainkkal...