2011. január 20., csütörtök

La Réservation

Arról már írtam, hogy a síelés feburár 5.-ig tart, 7-én kell megjelenni Belfortban, akkortól van szállásom. A többiek hazaindulása után vonatra szállok Guillestre-ben. Eredeti elképzelés szerint Lyonban lennék 2 estét, ez viszont változott.

Azt viszont nem írtam, hogy korábban az előzetes elgondolások szerint - amikor még nem tudtam hogy mikorra kell érkezni Belfortba - volt olyan verzió, hogy síelés után lesz egy hét üresjárat, akkor elnézek erre arra, mert hazautazni, majd vissza értelmetlen lenne. Az alábbiak nem is ezt az egy hetes nézelődést valósítják meg, de legalább egy kicsit érezhetem magam "utazónak" :)

A vonatmenetrendet hosszasan elemezve rájöttem, hogy Marseille egy olyan hely, ami nincs vészesen messze, az eredeti útvonaltervtől, sosem jártam még itt, viszont Belforttól már kellőképp messzire esik ahhoz, hogy oda ne szervezzenek bármiféle kirándulást az egyetemen belátható időn belül. Ez egy kis kitérő lehetne, kerülő, városnézés, viszont visszafelé TGV-vel száguldhatnék Belfortból Lyonba. Ez a két gondolat generálta a következő koncepciót:

Montdauphin-Guillestreből nyomás Marseille-be (230km), ez 4 órás út (nem TGV), direkt járat. Előbbiből Lyonba jutni (300km), ha nem kellene várni a csatlakozást, akkoris 4,5 óra lenne. Ehhez jön hozzá, hogy Marseille Lyon TGV-vel megtéve az utat 1ó40 perc (315km). Tehát a TGV élmény mellett a gyorsaság elég nagyot megspórolna a "kerülő okozta" plusz km-ekből. Ezek után Lyonból közvetlen járattal lehetne 3óra 17 perc alatt megérkezni Belfortba. Mi lett az új terv? Szombaton Risoul > Marseille, vasárnap Marseille > Lyon, hétfőn Lyon > Belfort. Ez három vonatút, nem kell sehol szaladni a csatlakozásért, utazok TGV-n, és eljutok Marseille-be is. Nem unom el az életem 1 egész napon át tartó vonatúttal, és nem kell hajnalban kelni egyik esetben sem, hogy időben érkezzek a célállomásra.


A térképen lehet látni, hogy a Gap-re behúzott szélességi kör alatti megtett út (a térképen ez itt mondjuk autóút, a vonat nem teljesen ilyen) számít kerülőnek, az egészhez viszonyítva nem vészes.

Ezen gondolkodtam már egy hónappal ezelőtt is, viszont aztán mégis leszavaztam, jó lesz nekem vagy Marseilleben vagy Lyonban a 2 este, nem variálok. Marseilleben töltött 2 éjszaka ellen az szólt, hogy hétfőn mindösszesen 12 perc lenne a lyoni pályaudvaron átszállni ahhoz, hogy időben megérkezzek Belfortba, ismeretlen helyen ez nem biztos hogy kivietelezhető. A Lyonban tölött 2 este ellen pedig az szólt, hogy kimarad a nézelődés Marseilleben és a TGV is.

Ezek után kiderült tegnap, hogy a február 21-es héten, 3 napos, 2 éjszakás ottalvós kirándulást szerveznek a külföldi hallgatóknak Lyonba. Na akkor itt jutott eszembe újra, újra az 1 nap itt, 1 nap ott koncepció az előnyeivel egyetemben, és innen szólt még kevesebb érv a lyoni éjszakázás mellett.

Így megszületett a végeredmény, marad a vegyes koncepció: Risoulból busszal Montdauphinba, onnan vonattal Marseillebe, mindezt szombaton. Ott lesz időm kicsit nézelődni, másnap meg kell tennem az 1ó40perces TGV utat. Lyonban szintén lesz egy kis időzés, majd onnan hétfőn nyugodtan, nem hajnalban indulva, emberi időben tudom megtenni az út hátralévő részét egészen Belfortig. Ha nyár lenne Monaco-Nizza-Cannes fele is jó lenne kerülni. :) Sehol nem kell aggodnom azon, hogy lekésem-e a csatlakozást. Na és hogy mi lesz érkezés után, na az még jó kérdés...! :)

A terv annyira komoly, hogy ma foglaltam is le 1-1 éjszakára szállást Marseilleben és Lyonban...