2015. január 19., hétfő

hétvége

Jó lenne már egy "hogy néz ki Newcastle, és milyen a tengerpart" c. bejegyzés ugye? Na ez se az lesz. Hétvégére pont annyira fáztam meg, hogy nagyon ne legyek sz.rul, de menni kedvem sehova se legyen.

Az idöjarasra sokat panaszkodok, igerem visszafogom magam, de egy rovid mellekstory erejeig csak terjunk ki ra: mielott jottem azt hittem, hogy turheto homerseklettartomanyban fog esni az eso. Erre hidegebb volt, es fujt a szél. Amit hetvegen lattam, az viszont durva volt, igazabol a szobaban ulve neztem magam elé, hogy ilyen idoben ha jol lennek teljesen se akarnék sehova menni. Kezdésképp arra ébredtem, hogy süt a nap, elhuzom a sötétítöt, nagyobb ho esett itt mint amit otthon ebben a szezonban barmikor eddig lattam. (nem volt nehez). Tehat ilyen sima hotakaro (kép lent). Aztan beborult. Majd elkezdett esni az eso. Nem igazan lattam itt még szakadó esőt, igazabol mindig csepeg, mindig lóg a lába, de eddig egy hét alatt sosem szakadt. Na az eső az kőkemény hóesésbe váltott át, de olyan nagy pelyhekben, hogy csak lestem. De mire legkozelebb kinéztem, iszonyat sűrű köd. Aztan megint elkezdett fel orara ra ömleni az eső. Es ezt így nyomta egész nap. Igen változatos... Erre jött egy hetfo, és mit kaptunk a nyakunkba? Egész napon keresztul mostmar igazi, szakado esöt, a legszarabb fajtábol. Beborulva, lehangoloan. Szornyu.



Amugy erkezesemtol szamitott eppen 1 heten belul sikerult masodjara is poharat szorongatni, a már emlitett srác bucsubulijara voltam hivatalos péntek este, a teljes reszletezes nelkul allithatom, jol sikerult. Még vasarnap este is derultek ki részletek. :D Ami viszont erdekes angol szokás, hogy ezek már este7(!!!!)re szervezték az italozás kezdetét, és bizony f8ra a nagyrésze meg is erkezett, csak lestem. Senki nem nyomatta azt a jo magyar mentalitast, hogy hmm, megvarom mig az xfos tarsasag egy resze fizetget 1-1 kort, aztan lelepek, es akkor milyen olcson megusztam az estét, ezek normalisak. A Matt is azt nyomatta mikor tul voltunk 1-2 oda vissza meghíváson, hogy nehogymar en megint visszahivjam, ez az ö orszaga, en ide vendegkent erkeztem, na nehogymar en fizessek. De mondom ez a "szellem" mindenkit átjárt.


Itt nagyon hodit ez a szineszokni divat... De mindenfele kockás rikito témakat is felvesznek. Na a jobboldali, az a nadrag nincs felhuzva. Az azon a srácon igy allt. Igy ahogy van. Tragédia. :D


A masik erdekesseg ezzel kapcsolatban, hogy ismét voltunk 5(!) kulonbozo helyen. Nagyon elheto, nagyon bulis ez a varos, egymas mellett egy halom szorakozohely, felig bar, félig club mindegyik, bemész az egyikbe tele fullon táncoló emberekkel, bemész a masikba kb senki, aztan 5 perc alatt tele lesz táncolo emberekkel. Mindenesetre a szamomra 19-2ig tarrto osszejovetel "szintje" egyenerteku volt egy otthoni 21.30-4.30-as lefolyasu eseményével. :D Voltunk "rooftop" barban, ami felett vezet a Tyne [mivel Rhein = Rajna, en elneveztém Tyne = Tajnának :D) folyó felett ativelö Tyne-híd. De hogy van az, hogy a híd nem csak a folyo felett vezet? Mivel a folyo két oldalan a belváros magasabb dombokra epult, a hidak két vége "felüljaro" szerű, majd a közepso szakaszuk a folyo felett nagysagrandekkel magasabban halad, mint ahogy azt mi otthon megszoktuk a Duna-hidak esetében. Viszont a part, ami Quayside (kííííjszájd) néven fut, be van epitve, hotelek lakohazak ettermek minden, mind mind boven a híd szintje alatt. Na majd lesz még kép, ha az eddigiek alapján nem tudjatok elkepzelni. A lényeg, hogy van olyan, hogy egy rooftop bár felett vezet egy híd. Es ez a teraszról poén.