2015. április 17., péntek

félidei helyzetjelentés

Bár nem tudom még, hogy pontosan melyik nap lesz az aktualis rotáció vége, a 6 honapos tervhez nezve tul vagyunk a felén a dolgoknak.


Ahogy azt már korabban emlitettem, a társasági elet nem igazan tuti, a munka hullamzo. Judit érkeztével persze jobban megindultak a tervezett programok, kirandulasok, amelyeket ö is élvez, hala az égnek jol birja a diktált tempot :D, ha ilyesmiről van szo. Ezeknek kronikait kulon  bejegyzesekben eddig is nyomonkovethetitek. Node ezeken kivul mi tortent az elmult idoszakban?

Ha nem is minden nap, de azert voltunk joparszor bent a varosban csak ugy nezelodni, jarni egyet, vagy inni minimalban 1-2 sört... Vagy voltunk a Jesmond parkban kirandulni, stb, de ahogy korabban jeleztem mar, azert minden egyes mozzanatrol nem akarok beszamolni. Csak azokrol ami leirasra erdemes. :D

Jesmond park


Nincsen post idojaras nelkul! A marcius 31 az egy olyan nap volt, ahol 2x volt kod, 4x verofenyes napsutes, es 3x jegeso, mindez par ora leforgasa alatt. A valtozekony idojaras mintapeldaja volt az a nap. A Husvét hetvegeje volt eloszor olyan, hogy ilyen 15 fok feletti fasza tavaszi napsutes, amikor poloban ulhet az ember a sorozoben. A hanzunkhoz eleg kozel (még a dombon) van egy nagyon fasza, egyszeru teraszos kis pub (ahol egy pint azaz majdnem egy korso sor szintén 3.5 font, pedig nem belváros), oda kimentunk, suttettuk magunkat, majd rajottem hogy olyannyira ritkan fogyasztok alkoholt az utobbi idoben, hogy egy korso sor mar szedit rendesen, de mar akkor is ha nem ulok napon. Tehat aznap koncert, domboldalban a fuvon uldogelo emberek, minden. Ezekrol itt 1-2 kép lent.

a Tyne bár, dombbal
a Free Trade Inn teraszán ülve

a Free Trade Inn teraszán ülve




Apropo mutatom a husveti sonkatálunkat :D


Aztan a husvetot koveto napokban hasonlo ido volt, valojaban majdnem az egesz heten, ha jol emlekszem szerda delutan is kiultunk a fenti teraszra, de azert szombatra megjott a sz.r ido: eso, szel, stb. Persze nem egesz nap, csak ugy ahogy szokott, szakaszosan, valtakozva.


Bent meloban amugy minden idojarasi korulmenyre fel vagyok keszitve, kaptam egy egesz ruhatarat: sima fenyvisszavero melleny, belelet, vastagabb melleny, fenyvisszavero csikos polar pulcsi, sőt még egy rikitosarga fenyvisszaveros nagykabát is. Aztan lehet folyton variálni. Ha persze jo az ido, akkor nem olyan nagy kérdés.



A melo amugy tovabbra is hullamzo, a kollegak kozul az egyik legnormalisabb elment/eltavolitottak a cégtöl husvétkor, illetoleg nem hosszabitottak a szerzodését, ami igazabol a napi "feelinget" befolyasolja, itt ult a szemkozti asztalnal, o volt az akivel mindig meg lett dumalva, hogy mi volt hetvegen, tanitotta az uj hulye szavakat (mint pl cékla), meg ugy altalaban barmi bajom volt szívesen segített, kar hogy mar nincs itt, az azota eltelt ido kapasbol unalmasabb volt. A velem egy irdaban ulo kollegak amugy a Judit altal sutott/fozott dolgokra mindig ra vannak kattanva, mar kaptak rakott krumpli receptet (layered potato casserole) angolul, mindig kérdezgetik hogy mi mibol hogyan keszult, "jajj de jo illata van". (De a poen az volt, mikor megkérdezte az egyik hogy elokeszitett hus es csak bedobtuk a sutobe, vagy mii magunk keszitettuk nullarol, es el volt hulve azon h az utobbi volt a válasz). Bar ahogy neztem annyi fuszert hoztunk otthonrol, hogy maradni fog belole. Sebaj, ennel nagyobb probléma ne legyen. De ha mar elbocsajtasok, hustvet ota masok is megkaptak a leveleiket, hogy "45 napon belul kiderul, hogy az x emberbol hanynak kell bucsut inteni", sokan kozuluk tizenéve a cégnél dolgoznak, uh mostanság a "how are you" reggeli kérdéssel bele-belefutni olyan emberekbe, akik nem azt vagjak rá, hogy jól vannak.

Ezzel ellenben nalam a hatterben folyik a kovetkezo, immaron 8 honapos rotacio választásának folyamata, barmi lehet, maradhatok itt Newcastleben, lehet hogy otthon, lehet hogy mashol angliaban, lehet hogy olasz, vagy mashol Eu, vagy kozel kelet. Majd szolok ha kiderult. :) Aki nem erti mi ez az egesz, annak ajanlom figyelmébe ezt a bejegyzest, amivel ujra lett inditva januarban ez a blog. Ott el van magyarazva, hogy miert kell nekem most megint választani.

Az olasz tarsasaggal ossznepi osszejovetelekre nem tul sokra kerult sor, husvet elötti héten athivtuk kajalni a már sokszor említett csajszit, Judit legalabb kicsit komfortzonán kívülre került, és volt néminemi interakcióra lehetősége mással is. Jo vendéglato modjara egy adag fent mar emlitett rakott krupmlival, és sutemennyel lett hazakuldve, o meg hozott egy uveg bort.

 Ilyesmi volt az eloetel amikor Chiara itt volt

Hu ez olyan jo kep, az angol reggeli azon elemei, amire azt mondom h szeretem. :D De rég ettunk mar ilyet! :D

Husvétra a csajszi hazament Siennába, az itteni, olaszokkal tarttott szuletésnapi vacsora/buli kombojára viszont elhivott minket apr 10 pentekre, ahol meg is jelentunk: a 8ra hirdetett vacsora stilusosan 8.20-ra értunk oda, ezzel mi zártuk az erkezok sorat, viszont az elso ember is 8.12kor erkezett, uh nem ereztuk magunkat sz.rul.

Es hogy mi értelme volt késve érkezni? Hat elmondom: amikor a Millennium Bridge-t látom mindig arra gondolok, hogy de jo lenne megnezni mar felhajtva. Neten kikerestem hogy mikor vannak a "tilting" idők (barki kervenyezheti, aki arut vagy barmit szallit a folyon, meghozza ingyenesen), aztan sovarogtam, hogy sincs jokor. Pentek du 5.30kor lett volna egy, arra nem ertunk oda, mert melo utan bevasarlas, stb, viszont arra nem szamitottam, hogy mivel elkesunk az olasz vacsorarol, az este 8.00as hidfelhajtast meg tudjuk majd nezni. :D Nagyon poen. Lasd kepek.





Na szoval a kaja az olaszokkal: egy "La vina" nevu spanyol etteremben ettunk, semmi extra, elbeszélgetgettunk veluk, osszesen 8 fos tarsasag volt, itt is egy kép (bar ez mar nem az etteremben keszult)


A vacsi után heten mentunk tovább egy jo helyre, amit ugy hivnak "The Botanist". A Monumentnél, a fotéren levo egyik epuletbe kell felmenni lepcson, majd a "pub/bar"-ba megérkezve hihetetlen kép fogadja az embert, egy magas belteru, kupolas helyen kozepen egy korpult felette egy nagy zold fa ekeskedik. A kupola pedig speci karacsonyi arany szinu izzosorral vilagitja be az egesz helyet. Nincs tul vilagos, olyan felhomaly. Vodka-szoda 3.69 font (!) - bar a pultos erzesre toltotte, azert gyanus, hogy csak 2cl-nek megfelelo volt az az alkoholmennyiség. Errol a helyrol igazan jo fotot nem sikerult csinalnom, de biztos visszajovunk még, szoval aggodalomra semmi ok. A nagy terem oldalan lepcsokon felmenve az utcara nezo teraszokra lehet kimenni, ahonnan a kozponti térre nyilt kilatas, (mintha otthon egy vorosmarty terre nezo 5. emeleti erkelyen uldogelne az ember.)

ha felnezunk a Botanistban


Az egesz "buli" elég punnyadt volt egyebkent: ittunk 1 db italt, utana megindultunk egy masik hely felé, senki nem tunt porgosnek, es mivel mi 2en sem, mi inkabb hazafelé vettuk az irányt. Egynek elment az este, de semmi extra.

Masnap persze Juditra rajott a vanilia puding fozhetnék, sikeresen el is intezte a kezét, en meg igy kenytelen voltam 1 heten keresztul(! :D) ismét jobban kivenni a részem / segiteni  fozesbol és mosogatasbol. Ilyen gyongyoru lett a jobb kezfeje:

Mar 6x felholyagosodott, lehamlott, de elvileg gyogyul. :D



Hogy allok az eletmod programommal? Jo sz.rul sajnos. Februarban, marc elejen tok jol ment a futas minden, azota elegge akadozik a dolog. Kaloriaszegeny etelek? Judit alapjaban veve altalaban azt foz, amit mondok (csirke :D), de az a baj, hogy o szereti ha van mihez nyulni, de nem esz fel mindent nassolnivalo fronton, en meg az a tipus vagyok, aki megeszi ami van, ezert inkabb nem venne semmit. Na ez egy ordogi korre alakul at igy.... Kondi? egyszer elmentem mar, nem volt nalam kp, nem lehetett kartyaval fizetni, de olyan botranyosan nezett ki a hely belulrol (korbevezettek), hogy nem is nagyon fullott a fogam hogy uoda visszamenjek. Alkoholfogyasztas: nagyon le van redukalva. Toredeke az otthoni toredék szintnek (a fent emlitett 1-2 soroket beszamitva is...) Osszességében kicsit akaratgyenge vagyok mostansag, es ez frusztral is.. Lehet hogy az otthoni kornyezetben jobban mennek az ilyen dolgok, lehet hogy nekem honvagy helyett ez van. Nem tudom. :D Most arra keszulok, hogy restart ha megerkeztem Firenzebol. (Errol még info lent).

 
"szar" autokbol tovabbra sincs hiany Newcastleben


Milyen érdekességek történtek még? Ez mar korabban volt, de a céges telefonomat sikeresen másodjára is sikerült elveszíteni, teleofnalgattam össze-vissza (hotel), mignem bekudtek valakit a szobamba, és ott volt, lerakva az asztalon. Jo nagy felesleges parában voltam 2 oran keresztul. Raadasul ez pont abban az idoszakban tortent, amikor a szuper nokia asha mar kicsereles alatt vole egy e-mailek olvasara jobban is alkalmas blackberryre q5re. (meglepo modon otthonrol(!) kuldtek ki nekem gyorspostaval az uj keszuleket... en meg sima postaval kuldtem vissza a régit - természetesen miutan kiderult hogy nem veszett el.).  Ja, és amikor jott az uj telo, akkor itt a raktarban azt mondtak, hogy ha nem szoltam elore hogy jon egy szemelyes jellegu csomagom rendelesi szam nelkul (az itteni termeles szempontjabol irrelevans "anyag"), akkor lehet at se vették, merthogy az ilyeneket nem szokták. (Persze kiderult aztan hogy ez csak riogatás) Aztan a BB aktivalasa se volt egyszeru, 67 kort kellett futnom az otthoniakkal, hogy minden rendben mukodjon.

Amugy sokadjara gyozodok meg rola, hogy a BB Q5 keszuleke a fold alá való. Egyetlen előnye az, hogy a golf muszerfalara jol ode lehet illeszteni kozepre, csakhat a gond, hogy egy hirtelen kanyarnal akkorat repul az anyosules labahoz hogy hihetetlen, nomeg hogy alapjaban veve a masik telefonon (a sajátomon) netezes nelkul lehet hasznalni a navit, nagyobb képernyon, stb. Es hogy miert hasznalhatatlan még? Az utobbi idoben öbb kulonbozo eszkozzel méregettem már a távokat, amerre futni mentem: google maps, here maps, nokia lumia 1020, blackberry q5, nokia n8, samsung note. Az osszes nagyjabol ugyanazt méri, kivéve a BB-t, ami plusz/minusz 20%kkal szokott mas tavokat mutatni, mint a felsorolt eszkozok barmelyike. Egy 8 km-es futásnal azert nagyon nem mindegy, hogy csak majdnem 7et, vagy mar majdnem 10et sikerult osszehozni. Szoval total pontatlan a beepitett gps-e.


Aztan masik erdekes techinkai jellegu story: az egyik hetfo reggel mikor beertem 7.20-ra(! - nem sokszor sikerul olyan hamar), akkor realizaltam, hogy nincs az asztalon a ceges laptopom. Mondom baaaaaaaaaaasszus ilyen nicncs h az irodabol ellopták... Aztan viszont kiderult hogy az egyik vicces kedvu kollega adott fel biztonsagi panaszt, hogy az irodaban 3an is otthagytuk a laptopunkat (anelkul hogy hozza lettek volna zarva az un. kensington zarral az asztalhoz), szoval hogy hatasos legyen a dolog feladta a panaszt, majd a laptopjainkat elrakták. Az a 3/4 ora amig ez kiderult, elég stresszes volt. :D

Varazslatos kilatas az irodaban a helyemrol. :D A fonokom irodaja jobb oldalon ott hatul a nagy barna 6 reszes szekreny mogott van


Emlitettem korabban hogy vettem egy haromlabut a telefonomhoz, a fotokbol is lathatjatok, jol szuperal, bar sik terepen, szeles idoben meg sem probalom felallitani, mert a sulypont problemak miatt (ami a telefonra szerelheto kameraaljzatot tartalmazo "grip" hibaja) ugyan szepen borul fel hogy csak ugy csattan a betonon. Vettem egy treasure taget is, BT, NFC, elemes kis kulcstarto, ami ha a telefonnal ossze van hangolva, csipog, ha egymas korzetebol kikerulnek a dolgok (pl a kulcsot elhagyjuk, a telefon bizsereg, vagy forditva). Hat ez egy akkora baromsag, hogy hihetetlen, semmire nem jo. Tul szepen hangzik a reklamban. Raadasul a telom kb fel nap alatt lemerul, ha minden be van kapcsolva, ami ennek hasznalatahoz kell. Mire lenne még jo? lehet vele exponalni, ha az ember fotoz. Igen? De nem mukodik a rendes fotoprogrammal, csak a selfieprogrammal, na az meg a rendes kamerajat nem tudja hasznalni a telonak. grr. Nem baj, van egy szep sarga kulcstartom. Igy nez ki.



a, egyszer elvesztettem azert a penztarcam is, a melos rikitos fenyvisszaveros dzsekim zsebeben maradt - hala az égnek. A legfrissebb, es egyben legszomorubb story: az osregi fasza, narancssarga, szeretett Nokia N8-am a kocsiban itt Angliaban is szolgalt bluetooth mediacenter szerepkorben. Tegnap valoszinuleg nem csuktam be rendesen az autot mikor mentem fel a garazsbol (szedegettem ki szemetet, ures uvegeket, stb), es a telefon vizony az autoban volt hagyva. Reggel mikor beultem, fura volt, h a jobb hatso ajto, és a csomagtarto se volt becsukva rendesen. Aztan elkezdtem szetnezni, semmi mas nem hianyzik, csak pont az a telefon, ami a legnagyobb kedvencem volt, és még idén nyaron is terveztem vele fesztivalon valo fotozas feladatkorben.... (mert baromi jo kepeket csinalt). Uh valoszinu hogy a garazsban vki matatott az autoban, és megfujta. Mast nagyon nem is tudott, mert mas nem volt az autoban. De, még valamit. Be volt keszitve 1 font, apro, tudjatok bevasarlokocsihoz. Hat a szemetladaja azt is elvitte...

 Egy kep erejeig emlekezzunk meg rola. :(

Amugy ranezesre nem mondanam hogy sz.r kornyeken lakunk, de a fenti telefonos story utan eleg meghokkento volt latni egyik reggel, hogy az utcan felnyomtak egy autot, és raadasul még ezt a papirt is raragasztottak: ("En vagyok a jo fej szomszed a 108as lakasbol, mikor hajnalban hazaertem mar valszeg ki voltal rabolva, de azert beragasztottam h ne essen bele az eso").



Na sebaj. Aki lemaradt vna az olvasasban, megint lesz ideje potolni, apr 19 vasarnap utazok firenzébe, és csak 25-en szombaton jovok majd vissza, addig nem lesz szamottevo nagy kirandulas, vagy hosszabb bejegyzes. ;)


Es hogy a legfontosabb dolog ne maradjon ki: 3 honap utan végre voltam fodrasznal (mult het pentek)! Meglepoen jo helyet fogtam ki / kerestem, egy iráni arc nyirta le, meglepoen normalisan, mindosszesen 7.5 fontért (nagy plaza, metro centerben), a varosban akarhol neztem, mindenhol 15-16rol indulnak az árak... :D (A fazon aki nyírta iráni, a végén annyit mondott: So my friend, back to the normal :D)