2015. május 3., vasárnap

Firenze

A kozelmultban volt szerencsém eltölteni második alkalommal egy hetet Firenzében, de ez hogy jott? Tulmagyarazas nelkul egy céges pénzugyi tréningen kellett résztvenni. Hogy nez ez ki? EMEA regioban hasonlo poziban levo kollegakat osszefuj a szél egy helyre, és mind a 4 rotácionkban van valamiféle tréning. Összel volt már egy hasonló, bár akkor még nem gondoltam hogy a legjobban a jo idojaras és egy kedvenc étterem miatt fogom várni a dolgot leginkább.

Aprilis 19 vasarnap delelott mentem ki a reptérre, amsterdami atszallassal érkeztem meg delutan Firenzébe, a hotelben történt lecuccolást követöen megindultam a belvráros irányába, volt kb 2.5 oram nezelodni egyet, mielott kezdodott a a szervezett vacsora. Szerváltam egy térképet, de érdekes volt a városban sétálni, annyira már pont ismerem a helyet, hogy ne nagyon kelljen térképezni. Nézelodtem, ettem egy fagyit (idén eloszor), majd elveztem a felhos idojarast, ami aznap csalodas volt (de az osszes tobbi kesobbi napon nem). Este vacsora az oktober ota nem látott kollegákkal, tisztára mint egy erasmus kirandulas, vagy osztalytalálkozó, vagy valami hasonló.

Amsterdam kornyéki tengerpart

ejj micsoda hó

A tréning menetrendje ugy nezett ki, hogy a reggeli és a készulodés utan a hotelbol 7.30kor vittek minket busszal minden nap arra a helyre, ahol lezajlott, este 18.30-kor pedig vissza, kaja ott. Eloadasok, cegvezetok, gyarlatogatas, trening-anyagok, csoportba osztottan esettanulmanyok, feladatmegoldasok, prezentalas, stb volt a program. Volt olyan nap, ami nem lesz a kedvencem, es természetesen voltak érdekes részek is. Osszességében eleg tomor volt az egész, mellé pedig esténként kb minden nap program, vagy csak egy vacsora, vagy pedig valami grandiozusabb esti program - ha értitek mire gondolok.

Vasarnap vacsi utan sikerult ellátogatni még 1-2 bárba, szerdan szervezett programunk volt este is: egy olivafarmra látoggattunk, ahol megnéztuk, hogyan keszul az igazi extra szuz (meg még ki tudja milyen) olivaolaj, varázslatos környéken elterülö farmrol volt szo. Olyan tipikus olasz, toszkana, stb. Csutortok este vacsora utan sikerult a lovak kozé csapni,3.30ra sikerult agyba is kerulni, ez a pénteki nap lefolyasan meg is latszott... :D Hala az égnek pénteken már lazább volt a térning: akkor mentunk gyarlatogatásra, megneztuk, hogy a valos életben hogyan oldották meg az egyik problémát a kozelmultban, amit megkaptunk kidolgozásra még csutortokon.

palazzo vecchio

campanile di giotto hajnalban

mercato centrale belülről

A városrol 1-2 kép még az ősszel készítettek közül a bejegyzés második felében találhato.

A kedvenc éttermunk Trattoria ZaZa neven fut, ha valaki Firenzében jár, akkor melegen ajanlott piactér környékén megkeresni az éttermet, és nem meglepodni, ha várni kell az asztalra.

Allando eloetel a ZaZaban - bruschetta

Spaghettini pasta with Tuna Grandmama's recipe ZaZa style
Az egyik vacsoránál a Zazában

A mosdo pedig elég furcsa odabent! :D

A tarsasag egy része lelepett pénteken delutan, voltak akik maradtak egész hétvégére, én egy koztes verziot kepviseltem: péntek delutan még volt némi városnézés (szamomra idén eloszor rovidnadrágban), este buliféleség, alvás semmi, majd 4.30kor pittyegett a telefonom, hogy ne felejtsek el elindulni a reptérre, uh felszedtem a cuccom annal az ismerosnél ahol le volt pakolva, taxira várni kellett volna, egy busz pedig épp arrajárt, felpattantam ra, es utnak eredtem.

az olivafarmon

Mondanom sem kell, hogy mennyire volt jo ilyen allapotban atszallassal repkedni (en szegeny), de ilyenkor raadasul minden osszejon, ordibalo olaszok a repulon, siro kolok az elottem levo sorban, angliaba latogato uvoltozo holland banda, stb stb, jáááj, horror volt az ut osszességében, aludni probaltam, valamennyit sikerult, de azert nem kipihenten értkeztem nclbe. Ahol természetesen szakado eső és viharos szél udvozolt (és az azota eltelt 1 hétben sem volt tul sokszor tobb mint 10 fok napkozben sem.)

Szoval osszességén egy kellemes 1 hét volt, bármikor szivesen visszamegyek nosztalgiazni majd, az biztos, de csak ilyen nyaralasok erejéig, az olasz mentalitás amugy meg sosem lesz a kedvencem. A képekrol annyit, hogy mivel összel több mint 1.5 hetet voltam ott, volt benne hetvege is, igy akkor már jo sok érdekesseget megneztem es 100csilliárd fotot csinaltam, sot akkor a fenyviszonyok sokkal jobbak voltak =>innen lefelé még 1-2 kép, amiket ősszel készítettem. Viszont akkor is csinaltam 6 csilliárd képet, viszont mindent bemutatni lehetetlen lenne, uh csak nehany jol sikerult képet raktam fel.

jobban szeretm a buzasort

mercato centrale belulrol

es egy atlagos vasarcsarnok környéki utca

Cathedrala di Santa Maria del Fiora kupolajanak erkélyén

Egy jó olasz pizza

calzone pizza a zazaban, emberes adag

hattérben a ponte vecchio, ahol csak ékszerboltok vannak

Kavézo a loggia de lanzi tetején