2015. május 15., péntek

az első látogató

Judit anyukája volt az első, aki elt a lehetöséggel, és még réges-régen megvette a repjegyet, hogy majd majus második hétvégéjen Newcastle felé vehesse az irányt, ez az egész hétvégénket nyilvánvalóan döntő mértékben befolyásolta.

Előre természetesen készültünk, pl 9 féle különböző angol (*brit) sör várta, hogy meg legyen kóstolva, természetesen mindre nem kerult sor, ennyit elore elarulhato. Judit lázas készülődésben rántotta helyre a lakást. :)

Péntek este 20.30-ra érkezett a vendégünk tehát leedsi reptérre, ami innen nclböl hozzavetolegesen majd 2 óras autout, nagyrészt végig autopalyan, viszont itt csak 120-szal lehet repeszteni, mindemellett iszonyatosan hosszan tobb szakaszokon 85-os korlatozas, bovitesek miatt.  Akkor miert is ide inteztuk neki a jegyet: mert kozvetlen fapados jarat, nem kell atszallni, es nagy csomagok nelkul [ami vegulis nem jott ossze] olcsobb a normal legitarsasagoknal.  Mivel a repcsi ilyen keson jott, a péntek pedig a cégnél az un "rovidnap", kitaláltuk előre, hogy elmegyünk egy kicsit Yorkba kirándulni... na ez meger majd egy kulon bejegyzest, lenyeg a lenyeg: nem igazan sikerult. Uh egy autppalya mellett levo McD parkolojaban vesztegeltunk, onnan mentunk a reptérre, felvettuk J anyukajat, aki balra elore beultetve mokasan mutatott, ahogy a korforgalmakban meg itt ott kapadozik a levegoben a kormany helyén, meg nyomja az ott nala rendelekezesre nem allo fekpedalt. :D Nade rendben megérkeztunk NCL-be, mindenki tulelte az utat.

A péntek esti "kicsomagolas" olyan volt, mintha karacsony lenne, olyan szintű ellatmanyt kaptunk, hogy ajjaj, foleg itt nem vagy nehezen beszerezheto dolgokbol: fozotejszintol a turorudin, hazipalinkan, kolbaszon, pick szalamin, pilotakekszen, bocicsokin át olyan csucs dolgokig, mint pl: cukraszdai sutemenyek (fekete erdo torta pl [en kedvencem], Juditnak is volt vagy 3 féle de abbol nem ettem hát hiszem azt ő ette :D:D), vagy reptérböröndbiztosra csomagolt dunakeszi gyros. :D Uh honapok utan ujra ettem gyrost [aki ismer tudja, hogy ez nekem milyen élmény lehetett :D]! Uh innen is koszonjuk utolagosan is még1x a dolgokat. Ennek koszonhetoen: ezen a héten nemigen volt semmifele bevasarlas; aki még jön latogatni, az tuti ihat majd szemfelpattintót (pálinka), de hogy a reggelihez lesz kolbasz, az is biztos; egeszseges eletmod fronton méginkabb problémas lesz/lett a helyzet. Csak olvassatok vissza a fenti felsorolast. Minden total zsirszegeny és cukormentes. :) Ugye azert is volt jo az idefelé tomott borond, mert tudtuk, hogy egy par cuccot majd haza lehet kuldeni a megurulo helyen: fogyasztasra nem alkalmas télikabátokat, stb csupa olyan dolgot, ami itt nem nagyon fog kelleni mar a végéig, illetoleg amelyeket Judit 1nél többször eddig sem öltött fel magára. :D De hogy hogyan fogjuk lemérni a böröndöt? Jo kérdés.

Ez egy korabbi kakasfej alaku reggeli bacon nelkul :D

Tehat szombat reggel időben keltunk, majd home-made english breakfast várta a vendégünket Judit jovoltából, nem értunk rá sokáig, mert elég huzos program volt tervezve, nade nem lovom le a poent azzal a kijelentéssel, hogy ismét kellokepp elfaradtunk - a kirandulasok mindig kulon bejegyzést érdemelnek, tehat hamarosan lathatjatok majd fotokkal tuzdelve, h merre jartunk.

Amit viszont itt megemlitenék, szombat reggel el kellett ugrani a postara, ugyanis rendeltem ebayrol egy borondsulymero eszkozt, a legjobbkor jott meg, a fenti kérdés szertefoszlott: Ennek koszonhetoen a reptéren már a 22.2kg-ra toltott borondot tudtuk feladni hazafelé Judit anyukajaval, nem elpazarolva semmiféle sulykapacitást.

Ez a cucc még biztos hogy nagyon sokszor hasznos lesz, aki szokott neha-neha repkedni, és gondban van, szerezzen be egyet. Sokkal egyszerubb, mint a, mérleg nélkül saccolni hogy mennyi lehet a borond sulya b, a szobamérlegen egyensulyozni a borondot egy ujjal tartva (maskulonben lelog a foldre a laba) es szogfuggvenyekkel szamolgatni, hogy akkor mennyi is lehet valojaban.... (biztos sokan cisnaljak igy :D)

Ja, és az idö szombaton? Természetesen szakadó esőben indultunk el reggel, de aki a felhőket odafentről iranyitgatja, az megszánt minket: delutánra verőfényes napsütés, és 15+(!!!) fok, szo nem lehet a panaszra.

A kirandulos program végeztével természetesen kellokepp megeheztunk, igy jutottunk az egyik wetherspoonba, ahol J anyukajaval fish&chipset etettunk, mi pedig hamburgert burkoltunk, de nem is akarmilyet, meg az etlapon is ugy volt fent, mint gourmet burger. Arak? Whetherspoonban az emlitett kajak alkoholis itallal "menuben" hetvegen (nem pénteken) 7-7.5 font kozott vannak (körettel). Ha az ember McD jellegu gyorsétterembe megy, azt se nagyon ussza meg olcsobban, de az elmeny egeszen mas.

szetcsuszva

Este 9kor hullafáradtan dőltünk ki. Vasárnap delelott anya vs lánya B2B tárkonyos csikeragu leves szerkesztés, majd korai ebéd, delutanra viszont csak lightos kirándulas volt tervezve, elmentunk az altalam korabban már meglatogatott Whitley Baybe (apály),  (ahol még fokákat is láttunk - természetesen nem volt betervezve, részletek kesobb), majd Tynemouthban toltottuk az idot. Keso delutan a tradicionalitas: egy Sunday carvery nevezetu ebed Crown Carveries - The Goose nevu helyen. Szerintem ez még nem volt a blogon:

nem pakoltam az osszes koretbol, és nem akartam sz.rráenni magam...

Pedig egyszer ilyen ebeden mar voltam az angol sráccal még az elején: befizet az ember 7.5 fontot, és egy pulthoz odaall, ahol egészben sütött husok kozul (kb 5-6 féle) választhat 3at, amibol enne, majd utana onkiszogalo jelleggel 8 fele koretbol es tobbfele szoszbol szedhet maganak, gyakorlatilag annyit, amennyi a tanyerra fér. Nem mondom hogy húú, eletem kajája, de egyszer-kétszer elmegy igy, ha valaki tradicionalis angol ebédet/vacsorát szeretne.

A carvery után hazamentunk, majd az unszolasomra, mivel addigra a dagály megkezdte mukodését, kimentunk ismét a tengerpartra, megnezni, hogy hogyan fest a vilagitotorony olyankor, amikor nem lehet megkozeliteni. De ezutan tenyleg nem volt már más program vasárnapra. Ram altalanossagban totalisan jellemzo osszevisszakocsikazast folytattunk le... :D

Hétfőn delelott jött a séta ncl belvárosában, shoppingolás, piac, stb, na ez az a rész, amire én mar nem neveztem be, délben peding indultunk a reptérre, Leeds nem jött közelebb két nap alatt. Felfedeztuk h a reptéren van egy olyan parkolo, ahova egy orara be lehet allni ingyen (a sima "kidobos" hely 3 font), ilyet se lattam még egy reptéren se, aztan csomagfeladas, "Elköszöntek, megköszöntek egymásnak mindent" - ahogy belga dalszovegben, es akkor mi le is leptunk a reptérrol Judittal.

És mivel ugy vettuk észre, hogy egész jo az idő, így megprobálkoztunk mégegyszer egy yorki varosnezessel...