2015. május 19., kedd

fókalesen

A május 9.-es hetvegen tehát Judit anyukájával mentunk kirándulni, lássuk, hogy merre jártunk vasárnap. Ahogy már említettem, kesei reggeli = korai ebéd, kesobbre pedig csak lightos kirándulas volt tervezve.

Bepattantunk az autoba, es elkocsikaztunk az altalam korabban már egyszer meglatogatott Whitley Baybe, (nem tobb, mint fél ora autoval) ahova ugye ugy erkeztunk, hogy apaly legyen. Miért? Van itt egy vilagitotorony egy kis szigeten, amit dagaly eseten nem szabad megkozeliteni.

Kislattyogtunk a szigetre, ahol en legutobb sziklak szélére is kimasztam, most viszont gondos arcok ránkszoltak, hogy ne menjunk a sziklák szélére. Megmondom oszinten a "seal" szo akkor még egy olyan dolog volt, amit nem hallottunk ki a szovegbol... Aztan J anyukaja észrevett egy fokat a sziklakon (jegyzem meg olyan szinuk van, hogy mintha ott se lennének), ebben a pillanatban leesett, hogy a seal fokát jelent, es igy mar stimmelt: azt kalamoltak, h ne menjunk ki a sziklak szelere mert fokak vannak a porondon, ez nekik a természetes elohely, uh minel nagyobb tavolsagot tartsunk... Kesobb persze lattuk bizonyos helyeken tajekoztato tablakon is kirakva ugyanezt, dehat tul egyszeru lett volna ha azokat vesszuk észre elore.

Szóval lestük a fókákat, volt egy un madárfigyelo háziko is, kitelepitett lelancolt messzelatokkal/tavcsovekkel, ahogy en lattam aki ott volt bent, az mind a fokakat nezte, nem pedig a madarakat. :D Ja, és az idorol még nem volt szo? Semmi extra. Orultunk h nem esik, dehat nem is volt végig verofenyes napsutes tapasztalhato.

Na a madarles után fejenkent 3 fontért megadtuk a lehetoséget, hogy felmenjunk az alabbi lepcsokon a vilagitotoronyba:

Ahonnan szintén szétnéztuk, természetesen innen is lehetett latni a fókákat, ugy nagyjabol - Kis pontok formajaban. Volt egy érdekesség: fent a torony tetejen ki volt rakva egy kis kamera,

amelyet a toronyba na foldszintrol lehetett vezerelni: forgott mindeniranyban, zoomolt, minden, innen is meg lehetett nezni a fokakat.

Ebben az egesz foka-dologban az volt a poen, hogy egyreszrol nem szamitottunk ra, masreszrol pedig hogy nem allatkerti fokákat láttunk, hanem természetesen elohelyen fickandozoakat. Remélem mikor jott a dagály mindegyik arra uszott el amerre akart, mert ott a sziklakon olyanok voltak mint valami szamkivetett vergodo uff uff.

karaván-park

A fokales után megneztunk egy Holiday-parkot, mert Judit anyukaja még a végén lehet vesz egy mobilhazat, annyira megtetszett neki a dolog :D:D:D Utana irany Tynemouth (szinten volt mar rola szo, NCLhez a legkozelebb levo tengerparti varoska, a fokalestol par km-re délre) a vár(rom)ba nem lehetett bemenni, mert valami rendezvenyre keszultek elo, és epp kifelé terelték az embereket így maradt a collingwood monument, majd egy laza séta a varosban, a végén egy kv.

Ekkor jött a már szintén említett carvery, majd az unszolasomra, mivel addigra a dagály megkezdte mukodését, kimentunk ismét a tengerpartra, megnezni, hogy hogyan fest a vilagitotorony olyankor, amikor nem lehet megkozeliteni.