2015. február 12., csütörtök

autók

Csak hogy az otthoni srácok közkedvelt mondatával indítsak - mondjuk már elsütöttem, de megszerettem, Van péz lóvéra! Norbi szerint az angolok a 10 eves autokat mar dobaljak ki, de valoban nem sok szar járánnyal találkozni az utcákon, én azert belefutottam már 1-1 tizenéves reanult clióba, vagy bármi másba. Na jó, Ladát nem láttam.



Láttam egy rendörautot, mondom mi a fasz, ezek Audival nyomják? aztan aznap olvastam egy cikket indexen, hogy Mo. olyan gazdag ország, hogy ez nalunk is így van, igy rajottem hogy ez nem egy kulonleges dolog, inkabb lapozzunk is.


Amikor eloszor elmentem futni a Newcastlebe valo megérkezesem ota, akkor meg mibe futottam? Pont egy i8-ba. Hat azon azert rohogtem, mert arrol meg pont aznap volt egy totalcaros cikk. Ez hihetetlen. Na tudtam hogy letezik, dehogy pont megnezegettem, abrandoztam rola, erre ott van egy az utcan az orrom előtt. Murphy.


Aztán másnap Mustang. Kuwaiti rendszammal, import balkormanyos. Csak ugy visszhangzott az utca. 500mrel arrébb Ferrari. F.szsetudja hogy melyik, de kvajol nezett ki. Aztan megint arrebb Bentely. Szoval itt ezek ilyen mindennapos dolgok, innen IS latszik, hogy mekkora nagy a kulonbség. Ez nem egy főváros... khm.



Na viszont aminek még ebbe a postba bele kell férnie, az életem első kozeplejaratu ceges autoja. (ertsd több mint 1 nap/hetvegere hasznalhato, tkeppen rotacio végéig). Na ezt se volt semmi elintezni! Igényléstől számítva 24 napnak kellett eltelni odáig, hogy kapjak egy emailt: 17.30ra johetsz érte a belvárosi helyszinre. Ja, benzinkartya természetesen nem jár. Viszont mivel nem napi 34 (mint otthon) vagy neadjisten 180 (részvétem annak aki még bírja, eletem egyik eddig legjobb napja volt az, amikor utoljara tettem meg a kecskemetrol bp tavot munka céljabol...), hanem retur 8 km-re lesz a gyar, ez annyira azert foldhozvagni igazabol nem fog.

De szerintetek lett valami az autobol aznap 17.30kor? A lof*szt! mar csak rohogok. amig nem ettem addig voltam ideges utana. kitalaltam egy jo mondatot: "ennel a cegnel minden lehetséges, de amikor meg kell tortennie, akkor elso korben mindig lehetetlen. ezt be fogom irni a blogba b*szod. b*szod nelkul. :D" huppsz! :D Odamentem a helyszinre, senkinek fogalma nem volt az egeszrol, foglalasi szam nem jo, cisnalni nem tudnak semmit. Hivom a megadott telefonszamot, ja bocs pénteken csak 5ig dolgoztunk. Szépen beletorodtem hogy a hétvégén taxival koltozkodok, és atadtam magam a pénteki vacsorának.

Hetfon reggel megindultam busszal melozni, nem biztam a veletlenre, ez murpy téma, en bizony veszek egy hetiberletet, ha 2 napot buszozok mar olcsobb mintha vonaljeggyel kozelednék.Aztan fél napos telefonalgatas utan kiderult, hogy mi tortent: le lett beszelve a cim, ahova megyek az autoert (levelezes van rola), de a b.faszok kivitték az autot a hotelhez. A hotelhez,amiben eloszor voltam. Es azt akkor tudtam meg, amikor mar elkoltoztem onnan. Ennyi esz? Na de a hotelben levo szemelyzetnek sem volt tul sok sutnivaloja, pentek 17.05 (ekkor vitték ki)-től szombat 13.30ig lett volna idejuk ramröffenteni, vagy checkoutkor megkérdezni, hogy ugyan, az auto aminek a kulcsa itt van leadva a recepcion, nem hianyzik nekem veletlen? :D persze h nem hianyzott, hisz nem tudtam hogy ott van...

Na a total brutal balf.szkodas utan hetfo nap végén egyik kollegam majdnem egeszen a hotelig eldobott (arra volt épp dolga). Majd a reci utan a parkolohazba faradva megpillantottam:


És akkor tehát egy VW golf 1.6 diesel, tolem annyit kérdeztek, hogy automata legyen-e, azt kértem. A kormany helyét nem kérdeztek basszus. Vezettem mar jobbkormanyost - a jobboldalon - egesz berlinig meg vissza (persze volt aki segített :D) na azt jo poennak veltem. Mert rajottem itt, 5 perc alatt, hogy az hogy jobbrol van a kormany, nem egy nagy problema, lassabb, ovatosabb az ember. De azt megszokni, hogy a jobbra kis iv az itt a balra kisiv, vagy hogy a korforgalomban mindenki a masik iranyban halad... Na az jo szar.

Par napnyi kocsikazas utan viszont azt mondom, nem egy vilagvege a helyzet, de elegge onmegtartoztato modon kell egyreszt nyugodtan furikaznom, mert ha vmi tré van a reflexszeru beidegzodes az nincs meg atallva erre a balra hajtsra, masreszt minden tele kitablazott trafival. Szornyu ez az 50(km/h)es tempo. Persze en a muszerfalat egybol atallitottam km/h-ra, meg l/100km-re, meg ilyenek, ezert jol kirohogtem magam mikor az 50-es tablanal (ami ugye mph) en 50 km/h val sasszéztem, mellettem meg mindenki tolta a belso savban ezerrel, mondom ezeket nem mérik be? :D Ha nem lenne amugy semmi forgalom, akkor 10 percen belul beernek a jelenlegi helyszinrol, igy hogy van kb 15 maxmax 20 percig tart reggelente.

 
Az eddigi egyetlen normalisabbnak mondhato zene (amit mondjuk ismertem korabbrol), amit a radioban hallottam. Sound of the underground.

Mit fedeztem még fel? Jo szar zene van ezekben a brit radiokban. Évinek igaza volt. Legalabbis amit eddig leszurtem beloluk... Itt is megy a balazs-bochkor féle röhögtetés reggel  - otthon se nagyon csíptem mondjuk. Nagynehezen találtam egy csatornat, amin viselheto zene megy. De hogy kivulrol tudom hogy mi van a szurke 50 arnyalata heten kezdodo filmvaltozataval, az elkepeszto, szerintem nyerhettem volna mar jegyet siman rá. (Az egesz varos/radio/buszok/plakatok minden, MINDEN ezzel a filmmel van tele).

No, tömören ennyit erről a témarol.