2015. február 26., csütörtök

beköltöztem! :)




 Kilátás a nappaliból, reggel

 A masodik hotelben jajj de kivoltam már a pincér körbeugrálásától,  vagy hogy reggelinel extrasebesen elpakolnak mindent (nem ertenek ezek a kes/villa pozicionalasbol, nemegyszer elofordult, hogy reggelinel elmentem egy narancsléért, mire visszaértem, már üres volt az asztal [kajaval, evoeszkozok, minden eltuntetve...]). Az persze felviditott, amikor egy 6fos csajbandabol 5 hajcsavaroban ult vacsoranal, amirol nem tudtam eldonteni, hogy most komoly, vagy poen. :D

Nomeg a takaritas: attol is kivoltam, hogy minden nap akarnak jönni takaritani, egyik nap raadasul nem lettek kész addigra, mire melobol hazaertem, aztan jajj gyors még akkor oldottak meg a dolgot, mikor ott voltam már a szobában. De legalabb nem kartyaval kellett jelezni, ha az ember takaritast ker / ne zavarjanak, hanem egy kis gombbal, aminek fuggvenyeben vilagitott az ajto mellett kivul egy szines kis led. Ha meg az ember nem kért takaritást, akkor arra csak emlékszik nem? Miért kell extravastag A4es papírra nyomtatott térdencsuszo stilusu levelet bedobni az ajto előtt, hogy hát ök nem takaritottak hát hiszen en ezt kértem. Szörnyü. Csak nyaralni menjetek hotelbe, maskulonben nektek is agyatokra mennek a dolgok. :D

Na a lakáskeresés folyamatáról amúgy már volt szó, mostmár kiszámolhatjuk, hogy a valasztastol kerek 4 het utan kaptam meg a berleti szerzodést, 5 hét utanra sikerult a cegnek minden papirt elintézni, es utalni a kauciot, es az erkezesemtol szamitott 7 hét 3 napján sikerult beköltözni. Szerdan kaptam a kulcsokat, csutortokon elmentem felmérni a terepet, hogy mit kell bavásárolni, pénteken egy wilko nevu helyen elkoltottem 55 fontot takaritoszerekre, agynemure, fogkrémre, stb. A lakás nemrég volt festve, nem volt irtozatos nagy oksz / dzsuva, de azert takarításra szorult, a szombati reggeli és a futás után sikerult több óra hosszát eltölteni a kecoban, agynemumosas, mindennek az elmosogatása, portalanitása, stb minden ami kell. Persze h nem lett kész. Szombaton a hotelbol kijelentkeztem, kocsiba bepakoltam (kar h errol nincs foto!), majd a lakasban a cuccaim felvitele nelkul folytattam a sterilizálást, amivel keso du-ra kész is lettem. A folyora nezo oldalon (nappali ablak - erkelyajto szeru) tokeletes a kilatas, a masik oldalon viszont az ablakokat nem lehet kinyitni, uh azok kivulrol retkesek maradtak ez van. Vagy csak nem volt elegendo affinitasom gondolkozni hogy hogyan nyissam ki oket teljesen. (5 perc utan mar attol felallt a szur a hatamon, hogy a bukora nyitott ablakot hogy kell becsukni - de nem b.szott at, becsuktam, én nyertem - viszont ugy voltam vele, hogy akar a halal maganak még takaritos munkat csinalni, maradjon csukva, sotetito le, viszlat. A nappaliban ugyis kellemesebb ulni.)

Ez a kép a felhajtos Millennium Bridgeről készült, 8 egyforma épulet van egymas mellett a parton ott a háttérben, a lakás a 8. ban van, tehat ezen a képen nem latszik. :D

Ezen mar annal inkabb, a kép az Ouseburn torkolat feletti hidrol keszult

Es akkor kozelrol:
 Tehat bepakoltam, kicuccoltam, majd jol befagytam, ugyanis nem volt valami meleg a lakásban. Namert ugye ha fuj a szel, az kokemenyen erzodik, 3. emelet, folyoparti dombra epitve, mindkét oldalrol eleg durvan hangzik ha fuj a szél ugy rendesen. Csak hogy jot is mondjak, a fekvése az kb szogengyenes délnyugati (nappali arra néz) ami majd biztos jo lesz, ha egyszer a budos eletben sutni fog delutan a nap, és véletlen még otthon is leszek. :D



 Itt nem ugy van am a cim, hogy XY utca 62, masodik emelet 2-es ajto, hanem ugy, hogy UTCAnév 102, viszlát. Az viszont vicces, hogy két utcanevem is van, St Lawrence road, amin meg lehet kozeliteni a helyszint, es Ouseburn Wharf mint "folyonev"-rakpart, merthogy a kecobol a varosfelé elindulva talaljuk az Ouseburn patak torkolatát a Tyneba. Tudjatok, ez az aminek a volgyében Jesmondban jo nagy park van, meg minden, én mondtam hogy lesz még szo az Ouseburnrol. Oszinten, emlékezett valaki? :D


A parton séltalva a millennium bridge a haz elol 1,1 km, a belvaros kb 2km. Hogy el tudjatok kepzelni, hogy ez milyen, és hogy mekkora a város, ez a tav pont olyan, mintha BPn a Margit hid pesti hidfojenel laknank, ez mar a klasszikus belvaroson kivuli resz lenne, ahonnan 1 km setara lenne a belvaros egyik folyoparti szele (Parlement), és még 1 km seta mulva mar a belvaros legkozepen lennénk. (Vorosmarty tér). Szoval newcastle belvárosa átmérőben gyalog max 25-30 perc. Bpn egy margit hid-petofi hid menet gyalog google szerint 52 perc, de ki az a hulye aki passziobol ennyit gyalogol? :D

Ugyanis a szombat déltől egészen kedd estig elég takony szeles idő volt megint, még hétfő este is eléggé fagyos volt a hangulatom. Kedden viszont egy rezsidurvíto huzassal ugy gondoltam hogy ideje rendesen befuteni, egesz napra ugy hagytam mindent, este egy elmeny volt megérkezni melo utan. Végre. :D Persze hosszutavon nem lehet ezt csinalni (futeni egesz allo nap), meglatjuk majd, hogy a hosszutavu kihules vagy hideg idojaras problema volt-e a lakasban, vagy szimplan sz.r a futes. Meg már nem fagyok, az egyszer biztos. Mikro nincs, porszivo van, vasalo nincs, allvany van, mosogatogép nincs, de a mosogép szárít is, a sutovel meg lehet csorompoltetni, ha megsult valami, kifejezetten hasznos ez a funckcio. Osszességében a mikro/vasalo dologtol eltekintve a lakas felszereltnek mondhato. Elférne egy kislampa az ejjeli szekrényen, vagy valami szőnyegféle a nappaliban, vagy valami minta a falakon, de ez mind csak aproság, fél évre 4.5 honapra nézve nem kimondottan lenyeges dolgok.



Az altalanos kondiciokrol elmondhato, hogy a nappali eloszoba konyha trio az rendben van, a haloszobak (merthogy van 2, de ne oruljon senki aki meg akar latogatni, mert mind2 ilyen 1,4 személyes, ha valaki szeret keresztben aludni problemak lesznek)  problémája a padloszonyeg, amit legszivesebben kivágnék, a furdoszobak (igen, 2! :D az egyik, zuhanyzos az egyik halobol nyilik - ezt hasznalom, a masik az eloterbol, kaddal) elmegy kategoriat kepviselnek. A padlon levo PVC szeru boritas itt se az otthonerzet csucsat kepzo dolgok, de na, elmegy.
 

És miert a zuhanyzos furdoszobat hasznalom? 1, ott NORMÁLIS A CSAP! ez a legfontosabb. Tudjatok, nem az van, hogy hidegvizes csap + melegvizes csap, és hangold ossze, hanem egy csaptelep van, mint otthon es azon fordigatva allithatod az arányát a hideg/meleg víznek. Na ez a csapos dolog teljes anglia legeslegnagyobb baromsága, ennel idegesitobb dolog nincs. Kepzeld el, reggel felkelsz, koma, mennel mosakodni, es 3 lehetoséged van:
a, jéghideg
b, mosakodásra, egyaltalan erintésre alkalmatlan tuzforro
c, engedsz magadnak egy kagylonyi vizet 2 csapbol, aztan orulsz neki.
Tragédia. Visszakanyarodva a furdoszoba hasznalathoz 2. érv: kisebb, konnyebb futeni, kozelebb van (kemény 1 méterrel) 3, ez nyilik a haloszobabol.
Aztan attol igazan eltekinthetunk, hogy a furdoszobak egyikeben sincs egy redvás polc sem, tehat 1 helyre lehet pakolni: a mosdokagylora a csaptelepek köré...   Mentségere valjon ennek a népségnek, hogy minden konnektor (persze hogy az a hulye szabvany van itt, nem europai) mellett van egy kapcsolo, tehat kihuzgalas nelkul lehet aramtalanitani 1-1 dolgot, ami hasznos. De hogy ennyi eszuk legyen, hogy az agy mellé sehol sincs rakva konnektor? Azzal senki ne mentegetozzon, hogy biztos nem igy tervezték berendezni a szobát. HA-HA. Még a hotelekben sincs az agy mellett konnektor. bar ahogy emlitettem, a hulye szabvany miatt (mivel csak 1 atalakitom van még), nem sokkal lennék elorebb, uh mindegy is.

 Az egyik szekrényben egy spanyol playboy várt

Amikor megerkeztem januarban az egyik bajom az az volt, hogy vallfat nem hoztam - persze van aki ezt akasztonak vagy fogasnak hivja, de ezen most ne alljon le vitatkozni -, igy vettem kokemeny 0.9 fontért egy szettet ! Az elso hotelben a mosoda utan ugy hoztak vissza viszont az osszes cuccom, hogy minden femdrotvallfán, hohoo mondom nem lesz itt probléma. Joszokasuk megmaradt a masodik hotelben is, igy a vallfagondom az ugy megoldodott, hogy sz.rásig vagyok ures drotvallfakkal, orom lesz oket a félév végén kivágni a francba. :) De ha mar mosoda, nem minden arany ami fenylik, a masodik hotelben minden egyes ruharadabra biztositotuvel ratuztek egy kis szines cetlit. En meg csak csodalkoztam hogy mi az isten kapirgalja napkozben nyakam hatulrol... Aztan rajottem, és szinten sikerult majdnem felrobbanni, mikor kipakolas kozben nekialltam az osszes ilyen kis sz.rt szedegetni le az ingekrol, meg mindenhonnan. Sebaj, mostmar sicherheitstu készletem is van, ha esetleg kell majd valamihez.


Internet: bekoltozest kovetoen 4 ejszaka utan még mindig nincs, ami eléggé idegesito, de erre majd meg kulon visszaterunk, mert amilyen lesz, és amennyiért lesz, na az megér egy kulon bejegyzést.

A kezdeti majdmegfagyas kozben az elso rántottám nagyon profira sikerult, pont ugyanolyanra mintha otthon lennék, egyik este gyorsulo autok a "rakparton" brmm brrm, szerda reggelre viszont napos, tiszta idore ebredtem. Illetve szundiztam. Ha terv szerint megyek melozni, akkor mikor kisut a nap mar bent kellett vna h legyek a cégnél. Hát, mikor kisutott, még a nappalibol lestem ki az ablakon és asitoztam. (Atlagosan 6 és 7.30 kozott kelek fel, de innen autoval a céghez beérni 4 perc... nagyonkirály).

A garazs az a foldszint, az epulet alatt, egy garazskapun bemenve van egy par fedett hely, majd egy ilyen "erkélyszeru helyen" még 6 hely.


Ha az embel kivul parkol, leparasodik. Majd kelet felé megy felkelo nap idejen munkába, amikor belulrol is beleheli az ablakot, na akkor van baj, SEMMIT sem látni. Ez tortént velem is, talán még sosem volt olyan, h félreálltam, mert szabalyszeruen nem láttam SEMMIT. semmit.  Azota probalok mindig az epulet alatt parkolni, és idoben elindulni melozni. Még a napsutés elott. Persze elobb utobb a nap majd ugyis leeloz.

23 kép a kecorol galeriaban, itt