2015. február 6., péntek

munkábajárás

Munkábajárás. Na ez az a dolog, amit már némelyikőtöknek meséltem.... Megérkezésem hétvégéjén azonnal (tehát még az első munkanap előtt) elmentem felderíteni, hogy hogyan is fogom en ezt megoldani tomegkozlekedve.



Az elso es legerdekesebb dolog a legrovidebb ut felfedezesekor a kovetkezo lepcsosor volt. Igen, ezen at a legrovidebb. Minden reggel és este, mind2x sötétben, hidegben. Egy ilyen lepcson. Komolyan mondom az egy het utan, péntek reggel konnyebben mentem fel rajta, mint barmelyik korabbi napon. :D Kemény vagyok, na. (Merthogy en kettessével szeretek felfele rohanni, ha már a mkhzi otthonunk hozzászoktatott 10 eves korom megérte elott, hogy nagy idopazarlas egyenként lépni a fokokat).


Tehát hotelből ki, ezen a lépcsőn fel, aztán egy tempofuggoen 10-14 perces séta a legkozelebbi buszmegalloik, ami a full belvárosban volt. (legalabb nem maradtam ki a korforgasbol, nemugy mint BPn, ahol akkor jarok a belvarosban ha csinalok magamnak programot.)

Menet kozben egyik reggel volt valami sirály(szeru - lehet tolem kacsa, kvanagyfeher madarak voltak :D)-invazio volt a varosban, olyan erzetem volt, mintha jonnenek a hajnali szemetszedoautokra vadaszva keresgelni. Azota mar mondjuk lattam még parszor öket, uh a fene se tudja, hogy van-e ezeknek oshonos madaruk itt a belvárosban. Az biztos, hogy csak korareggel latni oket, a duborgo ejszakai elet az elhajtha szegeny kacsákat.

Nade ne kanyarodjunk el, a busz altalaban  pluszminusz 5 perccel erkezett, ez azt jelentette, hogy rosszesetben 10 percet ott kell szobrozni a megalloban. Aztan egy jo 20 perces ut, emeletesbusz, jopoen, hazafele sok kis k*csog hulyeségeit lehetett figyelni az emeleten, majd a buszrol leszallva megmutatom milyen utat kellett lesetalni a gyarig:

 A zöld karikanal volt a buszmegallo. A kék utvonalon a gyar bejarataig (piros karika), majd gyaron belul az irodaig, ahol vagyok (fekete karika). Ez google maps szerint 1.5 km. kb 12 perc. Nem sok. De mi a baj vele? Hogy a zold csillagtol ez egy ipartelepi kornyezet, ahol SENKI sem gyalogol. Mert mindenki autoval jar. Ezt gondoltam egy hetig, aztan rajottem, hogy van a ki biciklivel, van aki FUTVA!!!, a maradék meg autoval. De olyan ceges busz, vagy barmi olyan busz, ami a ceg elott tesz le, nincs. Uh reggelenként-esténként az első héten eleg szarul eltem meg ezt a sétat, kb 1.5 nap alatt el is hataroztam, hogy igenylek autot (ha az olasz csajnak van, nekem miert nincs?), ha nem adnak akkor ideges leszek, veszem a repjegyet és hozom a megane-t otthonrol. 2200 km, megoldom.

Mar azon is agyaltam, hogy jarok futva dolgozni en is , vagy Judittal kihozatom a biciklim (tuti orult volna neki :D), vagy veszek egyet, vagy veszek itt egy autot. Mar volt minden verzio menetkozben. Kozben 24 nappal a cegeasauto igenylest kovetoen fejem erdekesen nezve csovalom csovalom, ennyi ido ugyanis nem volt elég, hogy vegigfusson a dolog a rendszeren, es meg is kapjam, hiaba lett mar vagy 1.5 hete engedelyezve.  (nem semmi story, kulon bejegyzes lesz...), szoval ez a gordiuszi csomo egy slusszkulccsal lett/lesz kettécsapva - bar nem probaltam még ki hogy milyen sajat magam vezetve megérkezni reggel a gyárba. Tudom, en szegeny, b.sszam meg hogy kapok autot, aztan még sír is a szám mert nincs ideadva egybol... :) oke, ugy lesz.

Apropo 1-2x az elso heten 1-2 kollegaval elvitettem magam hazafelé a gyartol zöld csillagig, az azert jol esett, viszont mindig jobbra elore akartam véletlen beulni. (Itt ugye balra kell) . Ismetlem, nem az volt a baj, hogy gyalogolni kell, a kornyek/varos/korulmenyek trio volt a prolema. A varosban setalos reszt azt kifejezetten elveztem. De engedtessék meg hogy akkor menjek a belvarosba mikor en akarok, nem kotelezo jelleggel naponta 2x. :D

Ehhez a fenti terkephez még annyit, hogy termeszetesen nincs ut a zold levagason, kb fel km-t lehetne sporolni azzal, ha lenne. Es termeszetesen egy kerek het utan jottem ra, hogy a zold csillagnal van egy buszmegallo, ami nekem szintén jo. LOL. :D

Na de azert annyira szarul nem jott ki a dolog, 1 hetet buszoztam, es az elso egy het epp eleg volt ahhoz, h az olasz csaj rajojjon hogy a jelenlegi hotele nem kielegito (ott nincs etterem, es fozogethet maganak, gyorsan megunta :D), atjott abba ahol en vagyok, így ekkortol fogva en totalis alkalmazkodasban elkezdtem vele jonni-menni minden nap. Es skippelni mindenfele setalgatast. Volt, hogy a dugoban alltunk, de legalabb leszartam hogy kint esik vagy hogy hideg van. Mit jelentett még ez? Hogy mindig akkor volt jovet/menet, amikor ő szerette volna, en mindig keszenletben alltam, és minden melos dolgot ehhez igazitottam.

Mit jelentett ez még? O atvette egy angol srac dolgait = ultraszívás, nemegyszer bent voltunk este fel7ig, nincs ezzel baj, birom en, de reggel 7.15tol azert annyira nem fasza, ha egyszer az ember 8-9 orara kesziti rá magát. Egyszeruen nincs az embernek elete ebben a rendszerben, vagyis elmondom hogy nez ki: Ebredes, reggeli, odaut, melo, visszaut, vacsora, minimal skype (alt. Judittal vagy anyuekkal), alvás. Hetkozben nem tul sok idom maradt barmire is, borzadaly. Az 5. hettol kezdve tehat mar sajat magam szabhatom meg, hogy mikor jovok, mikore megyek, de annyira nem eszik forron a kasat: tehetem ezt viszont busszal. Miertis? Mert masik hotelbe kell atcuccolnom holnap (jan 7 szombat) Grrrr. (Kulon bejegyzes lesz).

Eddig azert meg igy is jobbvolt (hogy igazodnom kell vkihez), mint a busz+gyaloglas kominácioval elcseszni hosszu orakat, az utazgatasra. Ezt az idot igy a nagyreszta meloban toltottem utazas helyett. (Autoval ha nincs dugo kb 10-15 perc alatt a hotelbol a gyarig be lehet erni). Majd utolag azert valami benyahozzajarulast azert adok neki, mert azert fixen hozott-vitt minden nap harom heten keresztul, így van ez rendjén, viszont mivel az auto engedelyezve lett mar ugyan, de meg még nem kaptam, johet ismét egy kis tomegkozlekedés gyaloglassal kombinalva. :D

Ezek a kocsikazasok arra is jok voltak, hogy fejlodott az angol nyelvtanom. Elkezdett a csaj allandoan kijavitani, aminek en vegulis orulok, mert mindig hallom hogy mekkora orbitalis baromsagokat ejtek ki a szamon. :D De hogy mennyire nincs nyomon a térképen, na az nagyon kemeny. FOGALMA nincs hogy hol van, hova tart. GPS nelkul halál a neve a forgalomban. Rohogtunk is ezen mar eleget, hogy ha o a nyelvtani kisokos, akkor en meg a szemelyreszabott intelligens, hangfelismerős, be nem épített navigacios rendszer.... :D

Azt már irtam, hogy nem vezet rosszul a forgalomban a reakcioi altalnossagban turhetoek, szoval nem paraztam mellette. De azert igy 3 het alatt par dolgot tapasztaltam: rohadtul nem erzi hogy hol van az auto bal oldalra (honnan is tudna ha nem a megszokott helyen van a kormany)? Péli Gabi kulon tréningelt anno az első jobbkormányos utam előtt, hogy ne izzadjon a tenyerem majd annyira az M5 szalagkorlát mellett. Na ennek a csajnak ez a tréning tuti, hogy kimaradt. 10bol 9x elengedunk még 3 autot, akik elott siman ki tudtunk volna fordulni, stb. 3 het alatt csak haromszor szoltam ra reggel az indulaskor, hogy hé, ez itt nem az az oldal... (meg jo h nem jott szemben senki). Parkolas? Ivek? Hogy celszeru kiallni? Beallni? Fogalma nincs. Magamban mindig csak rohogok hogy ajjajaj.  Emelle eloadja hogy o utal dugoban ulni, aha... csak ugy tesz, mintha o olaszosan vezetne... ez nem olaszos. Ha valaki olaszosan vezet kettonk kozul, akkor az en vagyok.  Nade azt se kell mindenkinek bemutatni hogy az milyen, na es itt most nem a gyorshajtasrol beszelek. Itt azert majd tuti vissza kell vegyek par lépést a forgalomdinamikábol.

A munkabajaras kérdése tehát rovidtavon bonyolodik, hosszutavon pedig remelhetoleg megoldodik.