2015. február 7., szombat

lakáskeresés

Az időjaras rohadt valtozekony, egy napon belul is lehet ho, napsutes, eso, kod, vagy barmi. Volt mar olyan melegebb par nap, amikor bent a cegnel nem ereztem szukseget annak, hogy kabatban uljek az irodaban, de ez eleg gyorsan el is mult.



A hotelrol, amiben voltam eddig, már szuletett 1-2 gondolat. Meg azt is irtam, hogy eredetileg fel volt ajánlva egy lakás, ami ha osszejott volna, nem kellett volna hotelezni. Ez a lakas itt lett volna a jelenlegi hoteltol egy kopesre, arra futva viszont felfedeztem, hogy pont egy olyan utca vezet onnan a belvaros iranyaba, hogy annyira nem csíptem volna a kornyéket na. :S Uh utolag nezve nem is banom, hogy nem jott ossze.

Itt a hotelben minden van, reggelente BNI, hetvegenkent focidrukkerek, kinaiak allandoan, mult heten valami bulis arcok is voltak, mert mas is nyomott végre zenét az emeleten, nem csak én, de ahogy hallottam mixnek nem lehetett nevezni az egymas utani zenebekapcsolgatást! :D  Kis köcsög kölkök ordítoztak egyik hetvegen este, meg poenkodtak: direkt megforditotak a takaritast nem kerek tablamat takaritast kerek-re, de résen voltam, szoval nem szívattak meg. :D A kajat meg 1 honap utan hagyjuk is. Bár van egy jo pesto-s csirke grillezett zöldséggel, vacsorára azért parszor befigyelt már. :D A víznyomás és vízhomerseklet tökéletes, a jo kialatas ellenere az ablakokon todul be a hideg, uh a panoramat csak hetvegeken lehet elvezni. A tusfürdő sz.r, de volt már olyan is, hogy veletlen a visa kartyammal akartam kinyitni az ajtot, a szobanyito kartya helyett. 

A legnagyobb királyság az viszont a mosoda. Hat az valami álom. Majdnem irtam rola egy kulon bejegyzést, annyira besz.rtam tőle. Reggel meloba menet levittem egy erre kijelolt zacsiban mindent, amit ki akartam mosatni, mikor megerkeztem munkabol az agyamon polok hajtogatva, ingek nadragok vasalva lapjara hajtva felakasztva.... Háááát, csak lestem. Ezt azert ugy hosszutavon is el tudnam viselni, hogy a szennyessel annyi dolgom van, hogy megszamolom, es leirom egy papirra, hogy mit kuldok el mosatni. Nagyonkiraly! Egyszer probaljatok ki, ha tehetitek. :D Na nem azt hogy milyen tiszta ruhaban jarni (azt feltetelezem tudjatok :)

A lift az meg olyan, hogy az egyik sosem jó, a masik néha elromlik. Vamelyik nap az elso emeleten kiirta, hogy vége a dalnak, ki kellett szallni. Sosem volt még olyan elmenyem, hogy nem tudtam egy hotelben az elsorol a foldszintre lemenni, ui nem talaltam azt a lepcsot ami oda vezetett. :D Es terkepet se találtam, hogy hol a vészkijarat. Még jo hogy nem volt tuz, tuti bennegtem volna. :D Nade a lift magatol megjavult 2 perc alatt, igy megtettem vele a még 1 emelet tavolsagot. Aztan mire felfele jottem volna (5.-en vagyok), termeszetesen megint bedoglott, kenytelen voltam megkeresni a lepcsohazat a folszinten, utanakerdeztem, volt nagy meglepetés, na. :D

Csak még a végén nehogy hianyozzon a hely.

A Jan 12-es héten csütörtökre volt lebeszelve, hogy megyunk az ingatlanossal lakast nezni. Idejott elém a full bőr belsővel rendelkezo Volvo S80nal (amugy egy 40 koruli nő), es elmentunk 6 db lakást megnézni. Volt amelyik epp felujitas utani, volt amelyikben még laktak (fura itt igyis meg lehet nezni kiado lakasokat, az ingatlanosnak van kulcsa, volt is ahol egy almos valaki nyitott ajtot, mi ebresztettuk...), lenyeg a lenyeg elszorva mindenfelé a városban voltunk, egy min 2 haloszobas peco belefér a keretbe, tehat direkt ilyeneket neztunk.

Volt belvarosi, volt nyugodtovezetbeli, volt egyetemkornyeki, folyoparti, igazabol mindenféle. Meg én még szombaton elbuszoztam megnezni egy masikat (tudjatok, amikor elhagytam a céges telom, de végul meglett). Azon a hétvégén ki lett választva, hogy melyiket celozzuk meg, feb 9 letfoi datum lett provizionalva a koltozesre. Azota is a papirozasra varunk, mivel a cég nevén lesz a dolog, és a szevezet eléggé lassan reagal 4 het elteltevel még mindig nincsenek elrendezve a papirok.

Kérdeztem ám az ingatlanost folyamatosan, hogy na, mivanmivan, meghosszabbitsam-e a foglalast a jelenlegi hotelben. Mindig azt mondta, hogy meg nem tuti, nem 100%, lehet osszejon a 9.-e, de nem valoszinu, szoval ne. Majd amikor a 9.-e elotti utolso penteken rakerdeztem, akkor ugrott a majom a vizbe, hat egy ket hettel meg kellene hosszabbitani. Fasza. Van még hely a hotelben? Persze hogy nincs. Kikoltozni mikor kell? Szombaton. Fasza másodszor.

Ossze vissza telefonalgattam péntek delelott, sik ideg voltam, meg ha nem kerdezek ra, nem szolt volna. Az egeszbol az sult ki, hogy egy masik hotelt foglaltam tovabbi két hétre, ahova at kell cuccolnom. UUUUtalok pakolni, marmint bepakolni utazasra. Most megint ez kovetkezett.  Az a hotel meg a belvarostol nincs messze, de meloba tomegkozlekedve jaras szermpontjabol nem idealis helyen van,  mar elore vettem a keresztet magamban, hogy ismet lehet buszozni a pics.ba, meg kitalálni hogy egyaltalan melyik busszal merre hany méter. És hogy mekkora nyug lesz atpakolni egyik helyrol a masikba, taxival szarakodni (en szegeny :D), majd utana még1x koltozni remelhetoleg a masodik hotelbol a lakasba. Na ez nem hianyzott...


Miért mindez?
- mert az olasz csajnak mukodik az erdeti tervszerinti 9.-ei koltozes, így
- mar nem leszunk uabban a hotelben => nem birok vele melozni jarni
- es mert autot még mindig nem kaptam

Aztan a dolog gyorsan megvaltozott: kiderult hogy neki is hosszabbitani kell 2 hettel, és neki se szolt senki - uh orulhet is hogy szobahoztam a dolgot. Hogy o hova foglalt keddtol?  Hat meg tudta hosszabbitani. Valszeg ezen a szombaton vasarnap tele van a hotel, és nekem ezert nem stimmelt a hosszabbitas. Ez még nem volt jo hir, de ami ezutan jott az igen, kaptam egy mailt, hogy mehetek 17.30ra pentek du az autoert, így gyorsban megoldodott VOLNA a koltozos/munkabajaros problemam, de tul szep volt h igaz legyen, a lenyeg hogy nem lett meg az auto pentek delutan, de ez majd egy kulon post lesz. :D

Szombaton fogtam magam, ledumaltam egy kesoi checkoutot, nyugodalmasan megreggeliztem, dumaltam csabival, megneztem két 1 rész breaking bad-et :D, majd nekialltam osszeramolni. Nagyon gyorsan kesz lett, csodalkoztam is. 1gyel tobb taskam lett (kondiscuccos taskat nem kellett belenyomoritani a repulout miatt a tobbibe), és lett egy viszonylag konnyu borondom a 3bol.


Csak h ne legyen olyan egyszeru, lementem egy kiskocsiert, amivel ezt a sok mindent le akartam pakolni, a szobamba visszamenni termeszetesen mar nem tudtam, mert a kartya nem volt ervenyes. Na akkor mégegy kor, imádkoztam hogy ne most sz.rjon be a lift mert az nagyon nem hianyzik, hogy a nyolcmillio taskamat a lepcsokon hurcolasszam... Mukodott. :)

Fizettem, koszontem, hivtak taxit, ami meglepoen olcson 5 fontért atszallitott a masik hotelbe (neztek is furcsan mikor mondtam hogy masikba atmegyek, de  hat mit csinaljak ha nincs szabad szobajuk ezeknek?!). Megérkeztem a masik helyszinre.


Jesmond nevu varosreszben, 1 metromegallora a varos veleje. Ameddig en legmesszebb elmereszkedtem a belvarosban, na onnan egy 10-15 perces seta, 1 metromegallonyi tavolsag, nincs vegulis rossz helyen, ez a Jesmond ilyen egyetemi kornyek, kicsit kertvarosias kornyezet, tipikus angol hazak.

A melos busz legkozelebbi megalloja viszont messzebb van, mint az elozo hotelbol. De az a nagy lepcso az kimarad. Elso benyomasok az uj helyrol, ahol tovabbi két hontalansag kovetkezik: kisebb a szoba, szar a kilátás, kicsi a szekrény, nincs asztalom a keveropultnak(! :D). De legalabb ugy tunik hogy a kis ablakok jol szigetelnek, este kiderul hogy akkora zima lesz e mint a masik helyen volt, nagyon ugy tunik, hogy nem. Nincs kad, na nem mintha amott 1 honap alatt egyszer is beleultem volna.


Van itt kérem ajandek keksz meg narancslé, a wifinek meg ha jol latom nem allandoan valtoztatara kerulo jelszava lesz, hanem egy normalis kodja, ami remelhetoleg kitart majd 2 heten keresztul. Az ettermi menu jobbnak nez ki, azt pedig, hogy takaritast kerek-e, vagy nyugalmat, elektromos kis kijelzovel lehet a kintiek tudtara adni. Van itt még HDMI bemenet az iroasztalon, amivel a tvre lehet tenni a képet. Na erre nem szamitottam, hoztam hat tonna kabelt, HDMI, na az nincs. :D


A feb 9es koltozes tehat eluszott, uj idopont nincs, viszont Juditnak megvettuk a repjegyet marcius 5-re, mar kevesebb idot kell ra varni, mint amennyi ideje otthonrol eljottem. Remélem addigra meglesz a keco. :D

Árpikám, a juliusi program betervezve

Idén ha minden jol megy, Balaton Sound helyett a Tomorrowlandre fuj a szél ;) Egy nagy álmunk fog valóraválni! Nameghát ma van Ricsárd szuletesnapja, ma osztják az eskuvoi meghivokat, nagy hamburgerezes kozepette, amibol sajnalom azért hogy nem eszek ;) Grat innen is, Boldog Születésnapot is, és már várom azért azt az augusztus 15.-ei lagzit. ;)