2015. február 28., szombat

sávszélesség

Internet hozzáférés.

Az első hotelben botrányos volt, a skype allandoan megszakadt, letolteni keptelenseg volt barmit, es egy hulye kodot kellett beirkalni csatlakozas utan, ami kétnaponta valtozott. A masodik helyen egy fokkal jobb volt a vonalminoség, es legalabb mar 2 heten keresztul csak ugyanazt a kodot kellett hasznalni.


Aztan megerkeztem a kecoba. A kulcs megkaparintásának napján hivtam a szolgáltatot, amit hosszas nyomozas utan a legolcsobbnak talaltam 6 honap vagy annal rovidebb szerzodéseket nezegetve. Mivel a korabbi lako mar tobb mint 2 honapnal regebben felmondta a korabbi szerzodést, hiaba nincs fizikailag bekotes, a rendes bekotesi dijat kell fizetni a visszakapcsolasert. 50 font. Fasza. Mindezt azert, hogy valaki klikkeljen valahol a rendszerben 2-t. Szerdan (megrendeleskor) azt mondtak, hogy visszahivnak kesobb, hogy mikor tudjak inditani a szolgaltatast. Csutortokon meg is tortént, 5 munkanapra vallaltak csutortoktol ezt a 2 kattintast, ami azt jelentette elmeletben hogy elindulhat hamarabb is, gyakorlatilag tényleg csutortok délutan indult csak el.

Raadasul a jelszo miatt hivogatnom kellett oket, mert a viszonylag logikus udvozlolevelukben minden benne volt, csak az nem hogy milyen felh nevet/jelszot kell beallitani a routerben ahhoz, hogy elerheto legyen a halozat.

Na de elindult. Vissza a jövőbe: ADSL2-es vonal! Otthon a hyperugrás miatt ez az ADSL téma nekem kimaradt :) modem utan varosi WLAN, majd BPn kábelnet. Itt is lehetne kabelnet, meg optikai, de ahhoz egy legalabb eves szerzodést kellene kotni. Igy 6 honapra viszont nem lehet, a jelenleginel olcsobb korlatlan barmilyen internetcsomagot ado szolgaltatot nem találtam. Mit jelent ez? Elméletben 9/1 megabit. Havi 23 font. (Otthon ennel olcsobban a digi 100x sebessegu internetet szolgaltat husegido nelkul, sebaj). A gyakorlati szamokat inkabb hagyjuk is:



Ennek ellenere ugy orultem, mikor beallitottam a wifi nevét, és a jelszot, és tudtam, hogy mostantol kezdve normalis korulmenyek kozott lehet majd a vilaghalot hasznalni.  A legviccesebb, hogy ha beirom hogy index.hu, akkor bejon hogy nincs internet. Minden mas mukodik. Valaki nagyon nem akarja hogy szennylapot olvassak. :D