2015. február 20., péntek

kaja

Mivel marha jó dolgom van, kajas storyk is vannak bőven. Erkezesemtol februar 21ig reggeli a hotelben, ebed hetkozben meloban, hetvegen barhol, vacsora minden vagy barhol a varosban, vagy az epp aktualis hotel ettermeben.

Volt alkalmam igy végigenni a hotelek étlapjait oda-vissza 3x, gyorsetterembe menni, vagy barmilyen etterembe Newcastleben. Még egy listát is kaptam egyik kollegámtol, hogy szerinte melyek a valamilyen szempontbol jobb helyek, de oszinte leszek, nem jartam őket végig, fenenek van kedve minden este maszni valahova, ha a hotel aljaban kenyelmesen megoldhato a dolog... viszont olyan hely van, ahova mindenképp el akarok majd menni. Ha odakerulunk, majd csinalok fotot, aztan erteni fogjatok h miert. :D Nem mondom hogy mindent ettem ami tradicionalis, nem is ez volt a cel,  mindig azt ettem amit epp gondoltam.


D. Andris azt mondta, hogy lehet itt kajalni esz nelkul, csakhat mozogni kell mellette, ebben igaza van. Az elejen ugy voltam vele, hogy ahh, 3 het hotel, addig kostogatok boven, es kipihenem magam, utana berendezkedek, és akkor gozerovel megindul majd a csirke-hal-rizs dieta, a futas es a konditerem. A masodik hotelben nem liftezek, kizarolag csak lepcso, dehat ez azert mindenre nem ellenszer. A gond az, hogy 6 het telt el lakas nelkul, a futasra nagynehezen ravettem magam, es megindultam felfelé az emelkedon, a kajaval viszont gondok vannak eddig. Probalom nem mindig szetzabálni magam, es kerulni a krupmlit, kenyeret, cukros lottyoket stb, de azert neha be-becsuszik egy egy problemasabb helyzet. Emiatt varom legjobban a sajat lakast, lesz konyha, megyek bevasarolok, hoztam otthonrol egy rakat fuszert, aztan neki lehet allni vegre rendbehozni magam. :D

Egy olasznak mondott viz erdekes cimkeje

15p egy automatás kave, jo szar, és legalabb nem olcsobb mint otthon. A hotelben undormany kave van... :S tejjel ihato. A reggelikrol altalanossagban elmondhato, amit mar irtam korabban, angol reggli minden reszegysege rendelkezesre all a hotelben, lekvarok, peksutemeny, muzli, stb. A masodik hotelben a kaja szinvonala ossze sem merheto az elsovel, sokkal nehezebb ellenallni reggelente, jobb cuccok vannak kirakva, jobban vannal elkeszitve a dolgok. Hetkoznapokon azert a muzli - joghurt - gyumolcs kominaciot eroltetem mindenfele nehez dolgok nelkul. A tervem az utolso napon - vasarnap 22-en egy jo nagy angol reggeli, aztan egy joidore elbucsuzok tole, az biztos.

Bent a cégnél az ebed az valtozo, 2.9 font az alap menu, altalaban 2 fele meleg etelbol lehet valasztani, amihez 2 fele koret mehet, namost mivel (lehet mar irtam) ezek krumplit esznek krumplival, van hogy itt nem lehet kikerulni. Ugy orulok, mikor beleszaladok egy currys csirkébe rizssel, vagy valami hasonloba. A kaják amugy osszességében rendben vannak, minden fele konyhabol probalnak meriteni, ilyenolyan spagetti, stb, egyik nap a kinai ujev kezdetenek alkalmabol 4 fele kinai kajabol lehetett valasztani. Cirke volt cerméteceszen.

Ami a cégnél még érdekes, hogy pénteken ugye mindenki lelép a melobol 13.30kor, ezert 12kor ures a menza. Azt hittem emiatt. De nem csak emiatt, péntekenként 10kor gigamega angol reggeli van, és fullon van az egesz kantin, mindenki szétzabálja magát (allitolag) - na ide nem készülök menni.  A péntek ebedmenu pedig fixen mindig fish&chips.

 de nem csak a cégnél

A hoteles/ettermes vacsorakkal az egyetlen gond az altalanos angol izvilag problema: nincs semmi jol fuszerezve, ill. elkeszitve. Ha grillezett csirke van, akkoraz tenyleg az, fasza, de hogy a fuszerezes abban kimerul, h megkérdezik kérek e ra orolt feketeborsot (ezt majdnemhogy a desszertnel is megkérdezik már szinte, annyira eroltetik mindig az ettermekben), az aggaszto. Elmegy, elmegy, de nem olyan, hogy huuu ez mennyire finom. Sok helyen ez volt a problema, hiaba nez ki jol valami, vagy van jo helyen, elit korulmenyek kozott, a kaja viszont ahh. Otthon egy hasonlo elhelyezkedesu, hasonlo kinezetu helyen megszolal, beszel hozzad ami eszel...


2x ettem olyat 6 het alatt vacsorara, amire azt mondtam, hogy ez bmeg, na ez kaja... Az egyik hol volt? Egy horroráras olasz étteremben ahol az olasz csajjal voltunk hetekkel ezelott, ahol a pincer, a tulaj, meg mindenki olasz volt (kicsit sem idegesito), olasz zene szolt, és amikor mertem mondani, hogy az etlapon szereplo paprika szo az magyar, akkor jol le lettem oltva, hogy az kizart dolog. Nekem se kellett tobb, masnap szetbombaztam a csajt wikipedia linkekkel, hogy miert is szamit a paprika egy magyar cuccnak. Na nehogymár még egy sajat szavunk se lehessen egy olyan angolvarosban, ahol minden masodik sarkon van egy kulfoldi etterem! grr! :)

Nincs tul sok kajas fotom, ez jo szaurl nezett ki de errol pont van. :)

Az elso hotelben a pincerek poenkondtak mar, hogy mi van, hogy ennyi ideig itt vagyok, egyszer azert a szobaszervizt is kiprobaltam, azt sem lenne nehez megszokni. :D A masodikban Miguel  (spanyol) mar megjegyezte a szobaszamom, és magyarul nyomatta nekem, hogy "mi a helyzet", mert a legjobb  itteni haverja magyar allitolag... Nem fogjatok kitlaalni, hogy a masodik hotelben amugy milyen etterem volt. Fratello's. Indiai konyhanak hangzik? ha igen az sz.r, mert ez is olasz. :D A valasztek mindenesetre vacsoranal is sokkal jobb, mint az elso helyen, kar h nem valtottam mar hamarabb hotelt. A valentin napi vacsorahoz nekem is jart a pohar ajandek prosecco, és a "happy valentine's day" mondat, ami utan a pincerek is rohogtek, meg en is. Viszont aznap ettem azt a masodik nagyonjo kaját, valamifele orias laposhalnak forditott cucc, bitangjo volt.

csirke pesto szosszal, szobaszerviz modra. hajat mostam elotte, az volt az akadalya h meginduljak.

Termeszetesen eljut az ember arra a szintre, amikor mar mindent evett az etlaprol, ami ugy elsore felkeltette az erdeklodeset, aztan jonnek a kiserletezgetesek. Az elso mellefogasom az egy kiralyrakos feltét volt a grillezett csirkéhez - azota megjegyeztem angolul a rákot.... :) A masodik, azt meg nem tudom hogy sikerult, de az meg valami rizotto volt, ilyen kis polipokkal. váááá. Az egyetlen kaja volt, amit otthagytam, és azt kamáztam a pincérnek, hogy nem birom a csiposet. Horror volt. :S

Sok helyen ugy mukodik a rendszer, hogy amikor mar furcsallod, hogy nem jon pincer miutan leultel, rajossz, hogy hogy az asztalok meg vannak szamozva, es neked kell odamenni a pulthoz rendelni. :)  Aztan hogy teritot hasznalni nem egy altalanos dolog angliaban, egy ido utan az sem meglepo.

Persze vannak klasszikus helyek is e szempontbol - es mar kivagyok a pincer korbeugralasatol, nem akarok allandoan Sir lenni, meg nem akarok 2 falat utan egybol valaszoglatni minden fogasnal, hogy jo-e a kaja. Nem akarom hogy odavezessenek az asztalhoz, es nem akarom, hogy le akarjak szedni rolam a kabatom. Magamnak akarok toastkenyeret piritani - mar aha akarok egyaltalan, és magam akarok egy gepen kavet engedni ugy, hogy megnyomom a gombot. Jo lesz mar egy kicsit pihentetni jovo hettol ezt az ettermesdit, kezdem ugy erezni. (en szegeny). Apropo a hotelben rajottek, hogy hulyeség mindenkit kérdzegetni, hogy barna vagy feher piritott toastkenyeret kér, az emberek fele nem kér amugy sem, és MA reggelre végre valtozott a rendszer, és kirakták a pultra a kenyerpiritot. Egy kérdéssel kevesebb reggelente.

itt torkos csutörtök helyett ez van


Ettem subwayben (ami full ua, mint otthon, csak itt sokkal nepszerubb), mcdonaldsban (erintokepernyokon lehet rendelni, ketchup ingyen), whetherspoon pubokban sokszor (ahol a rump steaktol a hamburgeren es a salatan at a mix grilltalig minden volt, és ahol pénteken mar du 1kor mindenki sorozik es tele a hely..., es az egyik pubjuk olyan mintha valami szinhazban lenne - nagyon bizarr, onnan még egyszer hozok fotokat :D, es a hely ahol a pincer fellocsolja narancslével a pultot, de lesz.rja, meg se torli a poharat, elvehetem ugy ahogy van)

Az egyetlen normális kavet egy pret-a-manger nevu lánc kavezo/reggelizojében ittam, ott egyebkent is csak ilyen termeszetes cuccokat lehet kapni horror aron, és aznap készitett szendvicseket, peksutiket, stb. Nagyon jo koncepcio, nagyon finomak a cuccok. Aztan hogy itt angliaban miert Diet Coke van, nem Light / zero, azt sosem fogom megérteni. Vagy hogy otthon miert van light? megkozelites kerdese.

pret a manger a belvarosban