2015. december 12., szombat

irány Kína


Vannak pillanatok, amiket azonnal le kellene irni, mikor torténnek. Oktober elejen ilyen volt, amikor megszereztem a QDC liqueur license-et (es nem iram le :D) azaz az engedelyt amival Katar egyetlen piaboltjaba belephetek, sot vasarolhatok is - nem mintha olyan nagy piazast rendeznek miota ez sikerult, a kiváltásakor bementem, feltankoltam mindenfelevel, azota is csak egyszer neztem arrefele.



 Az ut elott - mar szakall nelkul :D

Node most itt ulok egy olyan Boeing-en, amelyhez hasonlon eletemben még soha, idei sokadik felszallasomra varva egy bitang nagy – az eddigieknel joval nagyobb (777 300 ER, tehat nem jumbo, de egy sorban 3x3 szek)repulogepen. Amikor meglattam hogy emelle a gep melle parkoltunk, hat csak lestem, hogy el sem hiszem! Nem birtam olyan messzire menni a géptol h beleferjen a képbe.


Miért Kína?
De mit keresek en itt? Irány Shanghai! De miért? No ennek a történetnek van némi előelete... Figyelmes blogolvasok tudhatjak, h minden adott rotacioban szokott lenni 1-1 tréning, amelyen szemelyesen kell reszt vennunk, ennek koszonhetoen voltam ’14 oszen és ’15 aprilisaban Firenzében. Mikor legutobb Firenzében voltunk, akkor derult ki, hogy a harmadik tréningre nem osztanak be automatikusan, arra mar jelentkezni kellett volna: majus kornyékén pedig a november ota interneten levo idopontok kozul hat nem volt tul sok olyan lehetoség, ahol lett volna szabad hely: USA, Hollandia, India, és kifujt, elszorva év végéig – ezek idopontban nem stimmeltek (tul koran, nyari szabi idejen, vagy pl a hollandia Katarba valo erkezesem utan tul hamar [utlevelem bevontak ugye par hetre...]. Az eredeti terv az egy istanbuli tréning lett volna, dehat az is be volt telve... Lenyeg a lenyeg, minden EU tréning betelve, minden mas (akarhol) vagy betelve, vagy nem jokor van megtartva. Na nekem sem kellett tobb, a (francia) fonokommel megbeszeltem, hogy ha en Dohabol Shanghaiba mennek tréningre, az mekkora jo lenne, hathiszena tréning+hotel+repjegy harmasa Katarbol (legfokepp a hotel miatt) olcsobbra jon ki, mintha Europaba/Amcsiba kellene jonni 1 hetre...
Ez mind szep es jo, engedelyezte, en meg jelentkeztem, és mivel ez is be volt terve, varolistara kerultem... :D Juniusban - a novemberi tréningre. Majd megkezdodott az izgatott varakozas. - na azert aludni birtam esténként ettol függetlenul.

Rakerdeztem havonta egyszer, hogy mi az abra, hogyan mozdult a poziciom, egeszen a tizenvhanyadik helyre sikerult elorekerulnom a varolistan. Majd oktober elejen erdeklodtem, h na mi van mi van, mert nem kaptam meg a "illene lejelentkezni" tipusu kurzusjelentkezes-lezaro e-mailt. Valaszolt a szervezo, nem lesz belole semmi - nem kerultem be varoslitarol, viszont a jovo evi treningek fent vannak... megneztem oket. Semmi mas idopont, csak US. Na mondom fasza :D Februarra feliratkoztam, és kezdtem megbaratkozni a gondolattal, hogy februarban utazok... (Es a 4. Rota treningje fix US mindenkinek, igy ugy tunt h 2 amcsi utazasom lesz 2016 folyamán). Aztan viszont masnap jon a level, hogy huhuhu, mégis felraktak engem a shanghai novemberi tréningre, ugyanis a varolistarol bekerulok kozott tobben mar nincsenek a cegnel, meg ez az amaz, igy akkor tudnék mégis menni. Ez az okt 5os heten derult ki... Na akkor mehettem az itteni fonokkel egyeztetni, az itteni kollegammal- ugye elore nem mondtam nekik semmit, mert valoszinubb az volt h uszik az egesz dolog idén... 

Az ügyintézés, vízum
Rabolintottak nagynehezen, akkor nekialltam foglalni a hotelt, repjegyet (kitalaltam hogy 1 hetvege varosnezes – 1 het trening – 1 hetvege varosnezes lesz a program :D), majd intezni a meghivolevelet, ami a vizumhoz kell... Mikor megkaptam a meghivolevelet (az elso verziot!:D), akkor mar 2 het se maradt az utazas kezdonapjaig, hogy a vizumot el lehessen intezni, na ez sem volt egyszeru.

Rajottem, h a repjegyvasarlast eletemben eloszor beneztem :D Ugy emlekeztem h a gép keso este indul, ejfel elott vmikor... Csakhogy hajnal 1kor indul (amikor ezt irom epp elkezdunk gurulni a kifuto felé), amibol az kovetkezik, h a 29 csutortok hajnal 1 az csutortok delutan erkezik kinaba, ellenben azzal amit akartam, hogy 29 keso este indul és 30 delutan erkezik. :D Sebaj, olcsobb plusz 1 nap ottlét, mint atrakatni a repjegyet....(Apropo ezen a Qatar Airways jaraton, amin azert eleg szellosen ulunk, szerintem felig sincs ez a brutal meretu gep, nem rakatjak el a laptopot a felszallashoz?! He? :D, uh gurulunk a kifuton és gepelhetek tovabb)

Na de hogyan lett vizum? Erre csak annyit mondok, hogy aki kinai vizumot akar (akár turistaként), az idoben fogjon hozza. Engem kotott a varolista, majd a meghivolevel (kértem, és nem kaptam meg egybol), nem tudtam hamarabb, volt is porges rendesen az utazas elotti 2 heten... Az is bonyolitott egyet a torténeten, hogy katarban magyarként kellett igenyelni, ami bonyolultabb, mint mondjuk Mo-n a kinai nagykovetségen, raadasul ne kepzeljuk, hogy ez olyan mint amikor katarba jon az ember, és a belepeskor bankkartyaval befizeti magat turistaként és kész... Ezek a Kinaiak mindent tudni akarnak arrol h hova mész, és mit fogsz csinalni. Es rakjuk még hozza azt is, h ez is egy olyan szerv (nagykovetség) itt Katarban – mint az arab hivatalos szervek, szeretik ha tobbszor sorbaallsz, tobbszor visszamesz, nehogymar mindent kapasbol el lehessen intezni... Igy legalabb ugy tunik h tobbet dolgoznak. :D Vagy en nem tudom.

Teljesen veletlenul napi rendeszerességgel a kinai nagykovetség epuletétol 1 sarokra kocsikazok el meloba menet, igy az egeszben ez volt az egyetlen konnyu rész. A honlapon amcsi kovetségi weboldalrol oldalrol koppintott, nem frissitett, botranyos tartalomban fel van irva, egy par dolog ami kell a vizumhoz igényléséhez. Persze h nincs minden ott a listan, ami kell hozza. Kinai nagykovetség 3x van nyitva egy heten, 8.30tol 12.00ig. Khm.

1, elso menetben a rendi magyar szomszedommal nyomtattattam a kitoltott jelentkezesi lapjaimat (az iszlam uj ev miatt nekem epp munkaszuneti nap volt [okt 14], majd masnap beallitottam 6 tonna papirral a nagykovetségre. Positre gyujtve kaptam egy kis listat, h milyen egyeb doksikkal felszerelkezve jojjek vissza megint [melyek ugye az internetoldalon nincsenek felsorolva...). Nem volt jo az meghivolevelem formatuma [nem volt rairva, h meghivolevel cimként...], kertek szemelyi igazolvany fenymasolatot arrol, aki a meghivolevelem alairta! Na ezeket inteztem... (megkérdeztem a meloban a vizumok ugyintezeset ismero arctol, kell vmi speci egyéb level amugy a cegunk részérol kiallitva? Valasz? Nem nem kell!!

2, vasarnap megint tamadtam, na akkor hiaba volt nalam ketnyelvu munkaszerzodés, es arabnyelvu level, amiben a cég nyilatkozik, hogy ok szponzoralnak, és vizumot igenyelhetek a nevukben ( katari vizumhoz kellett ez a papir korabban), és hiaba volt nalam az RP kartyam (tart. Engedely, katari szemelyi – amelyet csak akkor kap az ember, ha valaki/ vmi ceg all mogotte), ez a kinai nagykovetségnek nem jo, nekik egy kulon level kell, amin a cég nyilatkozik, hogy en bizony naluk dolgozom, és ez nekik van cimezve, kizarolag a kinai vizumigenyles celjabol... fasza. Jo, hogy nem kellett a speci levél, és direkt megkérdeztem, mi? :D Na akkor rohamtempoban mentem at a dohai irodahazunkba, az az 1 ember, aki ala tudna irni ilyen esetben, az szabin, kb 3 hete (o az a kedves ember aki annak idejen a QDC kartyamhoz szukséges papirt sem irta ala idoben, pedig megigerte), ugy meg ket hetig... egy masik HR-es segitségét kértem, o elkezdte nyomni a temat... Murphy szerint minden baromsagosszejott, ami osszejohetett:  Vasarnap delelott 10-11 korul még nincs bent tobb fonokfele, aki alairhatna. 1 db bejegzo elzarva a szabin levo arc irodajaban, biztonsagiakkal kiszedetve. Nincs levelfejlec formula. A kesz doksit a nagynehezen talált megfelelo fonok nem irja ala. Uj level. Atkuldik. Nyomtatnank, nem jo a nyomtato. Masik se jo.  Aztan a harmadik igen. Aztan alairjak a papirt. Fenymasolo megint sz.rakszik... Ott ultem az irodaban, és 11.15kor arra gondoltam,
[na kozben felszalltunk, micsoda lomha egy gep ez! :D imbolyog, meg minden, a laptopom meg még mindig senki sem rakatta el, raadasul a tenger felol ulok, szoval nulla kilatas Dohara, sebaj]
hogy ha nem indulok el 11.20ig, akkor nem fogok visszaerni delre.

A vizum surgosen intezve, 3 munkanap, ha ezek 3 napot dolgoznak egy heten, es barmi gondjuk van megint (miert ne lenne ) akkor eleg nagy cinkben lehetek, uh aggodtam is rendesen. 11.3Xkor ultem be az autoba az alairt papirral, a varosban 100 – piroslamba. 100as tempo , piroslampa jelleggel kozelitettem a fel ora autokazasra levo nagykovetségre (ami fél ora, ha nincs dugo). Mikor ertem oda? 12.07. Kedvtelenul „csesszemeg hangulatban” mondom azert bekanyarodok oda az utcaba... Fegyveres or jon oda itt nem lehet parkolni, mondom nevicceljen (talan vmi delafrikai nagykovetség) mar zarnak – majd rohantam be... 

[ A 100as temporol meg annyit, azota kiderul, h aznap bizony kaptam csekket gyorshajtasért... :D]

3, A nagykovetségen mi tortént? 12.07kor még nyitva voltak. Bealltam legelore, mondom a nonek h itt a k.rva levele, mostmar rendben? Csak annyit valaszolt h ki is nyirnam én ot, ha megint kitalálna valamit.... :D Naszoval elfogadtak a vizumkerelmet aznap, es mit mondtak? Igencsak meglepodtem: hogy kedden (tehat 2 sima napra ra) mehetek erte 11-re... he? Mikor korabban azt mondták, hogy kerjek surgoset, mert csak 3 napot dolgoznak egy héten? Hát kis.fszom! :D


 A reggeli sorbanallas, még szakállban


Szoval 2x alltam ki a sorom reggel 8tol a 8.30as nyitasig, mindketszer sikertelenul, harmadjara beturtam elore, negyejére meg ismét jott a sorbaallas, viszont volt ott rendes kinai, aki vigyazott a helyemre amig kiugrottam az autoba kintmaradt papirért, stb... Es csodatortént, azon a kedden (utazas elott tobb mint egy hettel!) megkaptam a vizumot, volt orom, ekkor vált biztossa, hogy utazok. Kész.

Azt azert meg hozza kell tennem, hogy ezen a nagykovetségen MINDENKIT szétszivattak. Nemegy embert lattam ott vitatkozni, erolkodni, a turistakkal leiratják hogy hova mennek turistaskodni, melyik nap mint neznek meg, hol alszanak, titkon feltem is,h ugye a hivatalos részem az utazas kozepen van,  nehogy az legyen h elkezdenek itt b.szogtatni, hogy mit fogok csinalni elotte meg utana hétvégén. Volt egy arc aki nyomatta a szoveget ilyen tok jo stilusban az ablaknal angolul: Hat ember, mit csinalnek? Shanghai a vilag legszebb varosa, kirandulok, megnezem hogy mennyire szép hiszen ezt mindenki tudja biztos Ön is, megyek a TV toronyhoz, a Bundra, - meg felsorolt 3 dolgot amit akkor még nem tudtam... A végen ott kellett neki a nagykovetségen körmölni a hivatalos formatumu levelet a programjáról. De legalabb nem utasitottak aznap (korabban persze mar ot is).

yeah, baby 

Es akkor a repülőút
[Kozben felszalltunk, meghoztak a menut, meg a kinai beleptetos nyomtatvanyt (amin az idegen aliennek van hivva angolul, vicces!) es mar ramszoltak, hogy csukjam le a „napellenzot”, hiszen hamarosan kelni fog a nap ezen az oldalon... akkor ez vegulis nem lesz olyan nagy ejszakai repules, katari ido szerint 1.42 van, de ugye szogegyenest a napfelkelte iranyaba repulunk.


a dohai reptér "Skycourtja"


 cigiarus mobil kiosk

Na aztan telt mult az ido, baromi sok program osszejott az indulas elotti egy hetben: itt voltak a Petraek, otthoni dolgok, meloban par hosszabbra sikerult nap, stb, a a repterre indulashoz szerda este 10re jott ertem a taxi, frankon elotte f9kor kezdtem el osszepakolni... :D szoval volt porgés rendesen, meg meg nyomtam at egyik geprol a masikra a bloghoz a képeket, hogy itt nagy unalmamban a repulouton 1-2 bejegyzest azert megirjak. :D [vegul csak ezt az 1et sikerult, kepeket valogattam, de nem igazan hasznaltam oket, shanghaiban végig ugy voltam vele, h ott nehogymar blogirassal toltsem az idom barmilyen részét is., mondom majd megirom ha visszaértem, hat eltartott egy ideig mire ravettem magam a blog folytatasara, amikor minimal szabadidom volt, a hatam kozepere nem kivantam].


a menu 

es a vacsora, red label + coca cola dukal a jo alváshoz :D

indulas utan nem tul sokkal

 
 van aki vilagosban is kulonbozo modszerekkel probalkozott


No ennyit felvezeteskepp, az ut 8 oras, és 6775 km Dohábol... [itt kozben szunyokaltam kicsit kb 2-tol [dohai ido szerint fél 7ig], majd jott a reggeli (valami rantottaféleség), mentem fogat mosni, ilyenek, amit sajnalok, hogy a himalaja kornyéki résznél végig szunyokaltam (fuldugoval, szemparnaval, és mivel nem ul mellettem senki, 3 kisparna + 2 takaroval bevackolva.. :D – merthogy ilyenek is jarnak egy ilyen utra, meg még kis fogmosos csomag, meg ZOKNI meg minden baromsag...)

 
ha valaki raismer a folyora, varom a megoldást 

 megjott a reggeli

  
Helyi ido szerint csutortok kora du. Fogok megérkezni Shanghaiba, ahonnan 7 ora lesz az eltolodas magyarorszaghoz nezve [Apropo: miota otthon bejott a teli idoszamitas, azota Doha is 2re van 1helyett, az arabok nem stresszelik Katarban magukat ilyesmivel, hogy „oraallitas”)... Naszoval nemsokara megérkezek, es nem tudom mennyi elmennyel leszek gazdagabb, de az biztos hogy baromi sokkal. :D

 
azok a furcsa kék kínai háztetok! mindenfele ilyenek vannak....


Majd beszamolok!:D 



Megjöttem - elso kepeim egyike a kinai "hieroglifakkal"
A képekhez klikk ide (30 db)