2015. december 24., csütörtök

Dubai: Party és Kórház


A cim eleg kettos, elore szogezem le, h a doki elmondasa szerint nincs koze a kettonek egymashoz, és nem is en voltam az alany. :)

November elso felerol azt lehet mondani, h amig shanghaiban voltam, addig valtozott az ido drasztikusabban, bar a sivatagban mikor kempingeztunk meg jo meleg volt, azonban november 15.-re elerkeztunk oda h reggel amikor a rantottammal kiultem az erkenyre, akkor mar egy hosszunadrag ing kombinacioban sem volt melegem. Nem jelentette ez azt, h minden nap szar 15 fok van, csak szepen elment az a jo estenkent még hatarozttan melegben a teraszon ulos nyar (ami akkor volt utoljara amikor Petraek voltak latogatni.

Szoval 1-1 napon 25, 1-1 napon 22, vagy csak 19 a max. A meloban mar mindenki elkezdett sapkat hordani, meg pulcsikat, meg minden, es engem kérdezgetnek, hoyg en nem fazok-e... Csak legyintek ilyenkor es azt mondom magamban "jajj te, ha tudnád" :D mindenesetre nagyon vicces latni a 15 fokban sisapiban dolgozo embereket :)

Az ido rohan, epph most erkeztem Katarba, mar is elerkezett a várva várt november 19, aznapra volt egy repjegyem Dubaiba, Judit is ekkor erkezett Mo.-rol a 2.5 hetes nyaralasara, ekkor még nem tudta, hogy azert nem lesz aranyélete a teljes kozel-keleten eltoltott idoben - mentségemre valjon errol en nem tehettem! :D

Szaladgaltam mint a mérgezett egér, bevasaroltam, takaritottam (ugy mint régen utoljara :D) majd robogtam a repterre azon a csutortokon, onnan még 82 telefont elinteztem, és mar indult is a beszallas, jo h nem kestem le, szoval ultem a a szekeken vagy fel orat, de annyi dolgom volt, h fel percnek éreztem a dolgot. Arrol nem is beszelve, h rajottem, a Qatar Airways-nek is van leanyvallalata: ALMAHA :D Ugyanaz a design, csak zold-feher, es gagyi fapados belulrol. Marmint kaja van, ugy fapados, hogy kenyelmetlen a qatar airways repcsikhez kepest. 
 

A gepek allitolag szaudi belpiacon valo hasznalatra lettek felfestve, csak valami error lett a bizinisszel, igy azota mindenhova hasznaljak oket, ahova tudjak. 

Dehat igy van ez ha valaki nem akar orakkal a gepindulas elott a repteren uldogelni. Atzsazzoltam az Emirátusokba, ahol a repteren letettem magam szepen egy padra, és neztem tovabb a Star Wars elmaradasom (dec 19-en megyunk majd otthon a sracokkal nezni az Ebredo Erot), illetoleg nem is elmaradas, olyan régen lattam mar a filmeket (Judit meg még rendesen soha), h megdumaltuk, mire jon, megnezi o is az 5 részt, a 6.-at meg majd egyutt. Na szoval ultem ott a repteren Dubaiban, és a Birodalom visszavág kitunoen szorakoztatott majd 2 ora hossszan keresztul, amikoris megjott a Judit, aki ugy elviharzott mar megint hogy csak na, rajottem h o a reptereken engem nem szeret eszrevenni. :D:D:D:D

Megorultunk egymasnak, de ugye ez egy arab orszag, itt nem lehet annyira ugyanugy orulni egymasnak mint mas, nyugatiasabb helyeken. Bevagtuk magunkata egy taxiba, elzsazzoltunk a Zsofiekhoz (Judit baratnoje), akik ki akartak elenk jonni - de en mondtam h ne, legalabb az elso partizpercet toltsuk kettesben - aztan lemondtak rola, de ez annyira jol sikerult, h ott alltunk a lakasajtajuk elott és vartunk vagy 20 percet rajuk! :D Sebaj, addig en turorudiba folytottam banatom.


Este aztan kerekedett egy kis itokazas, mindig nagy flash ha kiderul valami erdekes story, ezuttal sem volt ez maskepp (a vendeglatoink ffitagja szegrol végrol rokon, és igencsak tisztaban van azzal, hogy hol is van az a Mezokovacshaza). Ennek (es sok minden masnak is) annyira megorultunk, hogy szomjasak lettunk, ha meg azok lettunk, akkor ittunk. :) Igy is volt tervezve: eldzsaltunk aztan Dubai Marina részén gyalog egy PF Changba, Judit kedvenc kinai ettermébe, ahol vacsoraztunk egyet. Nem is emlekszem mar h mikor, de k.rvakeso volt (hiszen eleve J gepe 9 utan erkezett Dubaiba).

Mondtam en a Juditnak, h pentek reggel keltsen, de a halmozott faradtságaink kioltottak a reggel 7es keles - f8as varosnezni indulas projektjét, szoval sikerult vagy 11ig huzni a lobort... Viszont szervezett proginkg volt delutanra: 12-16ig egy CandyPants XXL Brunch a Habtoor hotel teraszan:


 mit jelent ez? Befizetsz egy x osszeget (x ezesetben fejenkent 295 AED (emiratusukbéli dirham, ami kb a katari rial arfolyaman van szoval ilyen 7X forint kornyéke), ami nem keves, de ezert cserebe korlatlan kaja, pia. A kaja az nem volt rossz, de nagyobb valasztekra szamitottam, a pia? Hat az elejen eleg lightosnak tuntek a koktelok, de amikor szoltam h ez a kancso mojito eleg gyenge es a szemem lattara egy 2.5dl-es vizespoharat teletoltottek bacardival(?) mondvan, h akkor ontsem bele a kancsoba.... :D Na innden indultunk meg a lejton. Kozeledvén a 16 orahoz, befejezodott a halalrazabalas, az italozas meg folytatodott, ja és ide nem 4en mentunk am, megérkeztek a spanok, tobb szalon is: A Daniek (vendéglatok)nak is jott egy haverjuk, es Mezokovacshaza ujra egy volt, hiszen a régesrévi Évi barantom is megérkezett, aztan koccintva nyomattuk a traccspartit, meg a bulikát! :D:D




  
Ugyanis 16 utan az italzoas folytatasaval a teraszrol egy ilyen felig nyitott partyterembe szedultunk, ahol mindenki tancraperdult annak rendje es modja szerint, en teljeasen kivoltam, nem lehet ennyit zabálni (jobb szo nincs ra) es inni is egyszerre. Még ha csak vizet ittam volna is sok lett volna. De mast is ittam. :D

 
Aztan szepen lassan at kellett szivarognunk a Zero Gravitybe, aholis egy Lost Frequencies bulira erkeztunk, 18 elott mentunk h ne legyen meg eppen belepo, majd bent folytatodott az ereszdelahajam. A buli k.vajo volt, Juditot en ilyen felszabadultan bulizni még nem lattam, mar csak emiatt is megérte menni. Na de nem taglalom, beszeljen helyettem inkabb 1-2 kép.

Kiraly buli volt! De a 12 ota tarto evesivast nem birtam hajnal hasadtaig: 1 korul bedobtam a torolkozot, mentunk ettunk egy number one gyrost, aztan alvas.

Ja es azt irtam, h dubaiban nem lehet buliban smarolni? :D Egy roppeno csoknal rank szolt am a security, hogy „visszamennyetekdeazonnal!” :)

Szombatra az volt tervezve, hogy felkelunk normalis idoben (ezuttal ugye nem reggel 4-5kor mentunk aludni) es varost nezunk: Judit volt mar Dubaiban, én még nem, igy vegre egy hely, ahol o tervezi a progamot... :D Aztan viszont sajnos nem igy alakult, nem volt valami jol mar reggel 7-tol nem igazan maradt meg benne semmi, eloszor azt hinne az ember h biztos a buli miatt, dehat aztan rajottunk, h nem, es rosszul van: 10-11 magassagaban hivtuk a biztositot (kapaszkodjatok meg: mivel biztit nem kotott, a hitelkartyajahoz tartozo biztositas alapjan intezkedtunk), majd mentunk a korhazba, vizsgalat, 2 flakon infuzio, meg minden...Igazabol ott ultunk estig. Lenyeg a lenyeg, h bekapott egy bakterialis fertozest, és a cimre visszakanyarodva, a doki szerint ezt mar otthon is bekaphatta, csak lappangott, szoval nem attol tevodott taccsra, h eros volt a buli.


 
 
  
Bar, a korhaz elment egy varosnezesnek is: egy felhokarcolo 33. Emeleterol a palma szigetre torteno kilatassal azert eleg exkluziv volt a dolog: nem csak a doki irodajanak panoromaja volt durva. Egyebkent meg az epulet (aminek foldszintjen Bentley-szalon) azzal volt szomszedos, ahol voltunk elotte nap kajazni, szoval az ablakbol az elozo napi program mindkét helyszinet tokeletesen megfigyelhettuk.


 
Az UAE-beli korhazi korulmenyeket altalanossagban nyilvan nem tudjuk ennyi alapjan velemenyezni, de 150e Ft-nak megfelelo osszeg lett otthagyva a korhazban és a gyogyszertarban (amit mondom a biztosito kifizetett, a papirok leadasatol szamitott 2 heten belul!) elmondhato, hogy olyan szintu korbeugralas van ott, hogy azt a magyar rendszerhez szokott emberek el sem tudjak kepzelni, otthonrol folyamtosan hallom csak a gaz storykat (most is igy volt), itt pedig felorankent jott valaki megkérdezni hogy minden rendben van-e, atom kedves volt mindenki, ahh, nem sorolom. Nyilvan nem lehet alma-alma alapon hasonlitani, nem is akarom, az lenne a legjobb ha otthon az apolok orvosok is dubai fizetesen dolgozhatnanak, ehhez dubai szinvonal parosulna, és dubai hozzaallas. Na de nem cél itt ezeket a dolgokat fejtegetni, lenyeg a lenyeg h a korhaz egy nagyon pozitiv elmeny volt, annak ellenere, hogy az ember nem eppen szeret ilyen helyekre jarni.


A korhaz utan annyi tortént, h J-t hazavittuk, o 1-2 oracska pihenessel folytatta, én pedig még elmentem a sracokkal a Burj Khalifahoz (tudjatok a vilag legmagasabb epulete, amely eppen ekkor a parizsi terror miatt még kék-fehér-pirosban pompázott, igazabol ott allva elotte libaboros lettem), ahol ettunk egy steaket, megneztem viharleptekben az epulet elotti szokokutat/tavacskat, majd go haza, taska fel, irany a repter.


 (a kaja a dubai mallban volt ami egy iszonyat nagy plaza)

 




A repteri parkolast hagy emlitsem meg igy mellekstorykent: a dohai repteren fel ora a kozeli parkoloban ingyenes. Ahonnan nem kell km-eket gyalogolni a beszallashoz, ez mindenkepp dicseretes, mindig el vagyok hulve rajta, utana meg orankent valami bago osszeg talan 4 QAR – de ezt talan egyetlen egyszer kellett fizetnem (mikor a katiek jottek).

Es elveszett borondjukre kellett varni orbitalisan sokat – és még meg sem lettek. Most viszotn a dubai utnal utananeztem, h a repter „long-term” parkolojaban napi 45 QAR, ez ugye orankent 160 ft-ot jelent lehet otthagyni az autot, az olcso taxik ellenere ha beallok oda 2.5 napra, akkor még egy par riallal pont belul vagyok az oda-vissza taxihoz kepest, igy is tettem: odafele annyira nem volt gond, viszont ez a parkolo kicsit messzebb van a terminaltol, és busszal hoznak/visznek, odafele nem volt gond, visszafele viszont olyan kurva sokat kellett varni a buszra, h elhataroztam, megegy ilyen hetvegi kirandulasnal en nem szarakszok holmi 1-2 ezer forinttal: a taxi ott all, beulsz, és mar mesz is. Na csak azert emlitettem a dolgot, h megint egy autohoz kotheto koltség, ami joval olcsobb, mint eddig barhol ahol jartam: a repteri parkolas.

Judit betegségének koszonhetoen a dubai utani elso par nap nem ugy telt, ahogy terveztuk, én reggel mentem minden nap melozni 7re, hogy kicsit hamarabb eljohessek, estenkent viszont csak setalgattunk a kornyéken minimalban (pearl-turak a kornyéken, kocsival erre-arra, qarant quartier [az egy ilyen full olaszos negyed a szigeten, es itt talalkoztunk egy macskaval is: nem az elso hely ahol Juditot kiszemeli egy macska, majd megbaratkozik vele - pedig tudvalevo, hogy Juditnak mennyire kedvenc allata a macska - semennyire :D]), elkisert kajalni [a Judit, enni ugye nem birt], vagy fozott [nyami paprikas csirke csak mellbol :D] megneztuk a star wars 6. Részt, szoval ilyen nyugis programok voltak, J gyenge is volt, meg kajalni sem igazan tudott, full dieta, csak azt remeltuk, hogy mire megyunk Omanba (nov 26 csutortok) rendbejon.

Az a hét amugy, amikor  shanghaibol megérkeztem iszonyat porgos volt, utana jott ez a hetvegi dubai, igy h judit kidolt, legalabb kicsit pihenosebb hetunk lett, bar apuval az otthoni temakra is tobb ido jutott igy - mondtam neki eelotte egyebkent, h ne most toltsunk mar el csilliard orakat a skype elott, dehat vegulis azt nem mondanam h nem beszeltunk.

Az idojarast mar emlitettem, ezen a heten ott november végén 2 napon megérkezett a 3 éves esoadag teljes egésze: Dohában sincs csatornazas, ennek megfeleloen az ozonvizszeroen lezudulo eso mindent elmosott: autok a vizalatt, iskolakat bezartak, hazakuldek, a frissen atadott 15 millio repter szintén, igazabol totalis kaosz volt mindenfele, en azert usztam meg a reggelt, mert a kaosz kezdete elott sikerult mar megszabadulnom a varosbol, én igazabol ebbol a durvabol nem lattam semmit. (itt kepek es cikk az esorol, meg még itt is, az elso cikkben van is egy megjegyzes, hogy í 14 millio dollaros repter... ahol belul is esik az eso)

Viszont hallottam, hogy mi tortenik a varosban. Na szoval mindez akkor, amikor Judit megjott, a melegbe, nyaralni. Egy jo buli (ilyen felhotlenul ot még nem igazan lattam – ismétlem :D), aztan meg szivas a betegséggel, szar ido, minden... Jol indult neki ez a 2.5hetes szabadság. :D 

Ehhez a bejegyzeshez tul sok kep nincs, ami van, azokat itt vegig lehet porgetni. (37 db)