2016. február 7., vasárnap

Abu Dhabi

Egy február eleji hosszú hétvége eredményeképpen erkeztem meg Abu Dhabiba, az elözményeket itt lehet elolvasni. Rajottem, hogy amugy az a bejegyzesnek lehett volna "Emirátusok elozmenyek" is a cime, hisz jol leirtam, hogy Dubai elozmenyek, majd az erkezes utani elso napon, azaz februar 4. csütörtökön atkotortam egybol egy emírséggel balra.


A csütrtöki program nagyon egyszeruen allt össze: Koran reggeli indulassal akartam egy kicsit a varosban maszkalni, nezelodni, van ott is par felhokarcolo, minden extra nelkul csak ugy kotetlenul, aztan egy híres mecset volt tervezve nyitastol, és igy kb 11 korul nyitasra meg is érkeztem volna a Ferrari Worldbe, ami igazabol egy Ferrari temaju vidam, élmény, szorakoztato és hétvégi családi park, amirol csak aradozni tudnék, de ne szaladjunk ennyire elore, az majd egy kulon bejegyzés lesz - megérdemli.

Az elozo bejegyzesben emlitett mivel menjek temahoz még annyit, h egyebkent a Dubai HoponHop off busztarsasagnak van olyan jarata, ami atvisz Abu Dhabiba, és ott is furikaz, az viszont "szezonon" kivul (merthogy februar elejen az ilyen) nem jart... 

 kilatas az erkelyrol a reggeli indulas elott

A szerda esti lakaskulcsos gigszer utan reggel nemi csuszassal sikerult elindulni, hala az égnek, csutortok leven ez nem nyomta ra az egesz napra a bélyegét. Dubaibol Abu Dhab 140 km, google maps szerint 1 óra 20 perc autopályán, ahol vicces, hogy ha jol emlekszem 120 a megengedett sebesség, de jonehany helyen ki van irva, hogy max 140. Mondom he? Utolag kérdeztem utana, ott 120 a megengedett, de elozni, ideiglenesen haladni vagy barmit lehet 140-nel is, nem buntetnek. Miafene. Igy mar nem volt meglepo h emberek 140+-szal tolták neki es eloztek meg folyamatosan. 

9 elott valamival mar érkeztem meg a város kozpontjának környékére, amit ugy lehetne jellemezni, mint valami decentralizalt tengerparti setany, itt ott veletlenszeruen felhokarcolok, elegge osszevissza az egesz, ez volt az elso benyomasom.

 Abu Dhabi kamiontavlatbol

Bementem a varosba, amire azt kell hogy mondjam - bar abszolut nem neztem szet tuzetesen, kb 3-4 helyen parkoltam le, és jartam egyet mindenhol - hogy nem egy nagy szam (én szegeny). Van par felhokarcolo, ami elég jol nez ki, itt ott epitkezes, és azon kivul semmi. Semmi extra. De tényleg semmi. Bar teny, hogy nem is kerstem annyria nagyon hogy huuu milyen erdekes dolgok vannak amit meg lehet nezni, de megerkezve sem azt lattam, hogy hu, ez micsoda frenetikus egy hely, itt mennyi latnivalo van. (Nem is vartam ezt mondjuk).

 
 az aluljaro azert otthon is jo lenne ha ilyen lenne... :)
 
ott a tavolban egy hotel, amirol kozelebb kerulve derult ki mégjobban, h még epitik, elso ranezesre nekem tisztara a dubaji Atlantis jutott az eszembe (a Palma sziget végén levo hires 96 csillagos hotel).


 Ezen a csutortoki reggelen hat nem volt tul nagy tolongas a kornyéken. Mint valami szellemváros.
 








Szoval igy kb ennyi volt a belvaros. Mondom, még az is lehet hogy egy iszonyat jo hely, es minden sarkon latnivalo, szoval aki Abu Dhabi latogatast tervezne, az olvasson még utana azert itt-ott. 




Emlitettem viszont még a nagymecsetet, ahova nagy remenyekkel erkeztem, és nem is okozott csalodast a helyszin, a képek ismét csak arra jok, h emlekeztessenek, mennyire kiralyul is nezett ki ez a hely eloben, de nem adjak vissza a hangulatot. Csodalatos egy mecset, talan az eddig altalam meglatogatottak kozul a number one. - Ugy hivjak, hogy Sheikh Zayed Mosque.


 A "nyomorék gólya" a legkedvesebb elnevezés, amit ez a póz kapott, sajnalom, de még mindig itt van! :D
 



 De ki az a Sheikh Zayed? Van igyen nevu fout dubaiban, meg minden, gondoltam csak utananezek mar, biztos valami őfontossága lehet. Zájed bin Szultán Ál Nahján, az emirségek nagyfönöke 1966-tol 2004ig. A mecset epitese az o "munkassaga" alatt , 1996ban kezdték, és 2007ig tartott, 545 millio amerika dollart belepumpalva.... Akit a részletek érdekelnek angolul a sejkrol, vagy a mecsetrol az kattinthat.



 A mecset artal korbezart kozponti terre nem lehetett bemenni, magaba a mecsetbe viszont igen, tortént egy érdekesseg: eloszor csak levetettek a cipot, az rendben van, ilyen helyeken megszoktuk [tény, hogy az osszes ilyen fasza mecsetben ahol voltam olyan tisztasag volt, hogy a foldrol enni lehetett volna!], viszont aztan mondja nekem a biztior, a belso ter bejaratanal, hogy nem jo, a polom nem stimmel. mondom mi, he? hogy forditsam ki, es vegyem fel ugy. Azt hittem, hogy az lehet a gond hogy atut a mellbimbom, vagy mi? Mert kb oda mutogatott, de erthetetlen halandzsajat megfejteni nem tudtam.

egy kis rajavitas

 az eredeti
Eloben persze olyan volt mint a javitott kepen :D

Szoval aztan kiderult, hogy menjek vissza egy masik biztiorhoz, az egy ilyen felreeso beguro sarkahoz kisert az epuletnek, majd ott levehettem, kifordithattam, és visszavehettem... Mivel a bimbi :D igy is kb ugyanolyan poziciot vett fel a polo alatt, az a gyanum, hogy a superman-es csittifitti nyugati mintazat nem tetszhetett, VAGY az van, hogy egyszinuben (csakfeherben, csakfeketeben) lehet bemenni? az nem lehet hiszen olyan vegyes ruhazatban todultak befele az emberek, hogy csak na. A lenyeg h igy mar be birtam menni en is.

 



A szonyeg olyan puha es tiszta volt, mintha valami szivacson jarnank, leirni belulrol a mecsetet meg nem igazan lehet, en legalabbis nem tudom, ezt eloben kellene latni.




Ugyhogy nem is igazan tudok rola mit sztorizni. Hihetetlen jol nezett ki. A nok amugy kapnak csadort erkezeskor, belepo nincs ,katonaszeru biztiorok vigyaznak a komplexumra, igencsak sokan. Nem tudom h rovidnadragban beengedtek volna-e, az biztos hogy az idojaras olyan volt, hogy farmerban kezdtem megpusztulni mar a vége felé...


Szoval ennyi volt a mecsetbol torténo bejelentkezes, meg a komplett Abu Dhabi varosnezes, egyenes utam vezetett a Ferrari Worldbe, hogy ott toltsem el a nap komplett hatralevo reszet - es ez nem volt egy sz.r döntés... :) Aki nem tudja h mi az a Ferrari World, az ezt a cikket olvassa el, kelleni fog a kovetkezo bejegyzesemhez.

A bejegyzes osszes képe itt érheto el. (46 kép)