2016. február 29., hétfő

Tiesto és a katari február

Ezzel a két utobbi úttal el is ment a februar jelentős része... Szerintem mar emlitettem, hogy jan elso feleben meglepoen jo volt az idojaras, a masodik felere viszont ilyen hideg, viharos, 15 fokos ido jott ossze. Viszont mire megjartam az amcsi utat, egy fokot javult a helyzet Dohában: erezheto melegedesbe kezdett az idő, persze nem jott azert egybol a kanikula, feb vége/marc elejére ilyen 25-(neha)30 kozeli pluszokra kuszott vissza a homerseklet.


Ne ugorjuk at azert februart, torténtek azert erdekességek, még ha nem is tul sok... Az egyik legnagyobb poen mindenkeppen az volt, hogy (eddigre mar kiderult, hogy aprilisban valamikor Németorszagban folytatom) találtam a haz kozvetlen kozeleben egy dönerest, nem is akarmilyet, a képek magukért beszelnek.



Dehat a lenyeg nehogymar elmaradjon:
  
 Arrol nem is beszelve, hogy az utolso hetekben felfedeztem, hogy van a Pearl-ön Applebee's, nomeg Burger King. Hala a jo egnek, hogy ezeket nem talaltam meg hamarabb. Ugy mondanam, hogy ezen a részen (Medina Centrale - a két "orias lakohaz kor kozotti ettermes resz") nem setalgattam tul sokat esténként, es mikor legutobb errejartam, akkor ezek a helyek még frankon nem voltak itt. Sebaj.


Na aztan megtortént az is, hogy kaptam egy értesitest, hogy lehet ki kell koltoznom a kecobol mindenfele okok miatt, de vegul elkerult ez a torténet. Kaptam viszont egy kollegat, akivel be kellett felezni az autohasznalatot. Ez februartol (mostmar utolag mondhaom) marcius végéig azt jelentette, hogy mindösszesen 1etlen 1x jott velem a srac reggel dolgozni, megoldotta inkabb mindig mas kollegakkal, akik hozza kozelebb laktak... Amikor en viszont jottem mentem a mar emlitett turakra, vagy arra ami eppen marciusban jott, akkor az autot mindig lepasszoltam neki, kivitt a repterre, szoval végulis egy kenyelmi helyzetet eredményezett az egesz, raadasul a srac nem is volt rosszarc.



 Ebben a boltban azt az euro/qar atvaltast alaposan elnezték... :D (0,24 helyett... nodehat draga a repulos kontener olaszorszagbol)

Katar nem kutya hely, de Dubairol elfelejtettem megirni, hogy havi 3000 dollárnyi dirham az apanázs (a két valuta között 3,67 az állandó váltószám). Ez mindenkinek alanyi jogon jár. Az oktatás és a betegellátás ingyenes, emellett a telefon- és vízszámlára sincs gond helyiként, 23 évesen pedig mindenki földet, azzal együtt házat kap. Hogy Dohaban ez hogy van arrol infot nem kaptam, de az biztos, hogy a katariaknak villanyszamlat nem kell fizetniuk. :D (az pedig jo sok és jo draga!)

Igy a télen Dohaban az is megtorténhetett, hogy a 90-es oktánszamu(!) benzin ára a napokban 35%-kal, 68ról literenkénti 92 Ft-ra emelkedett, sot, elkezdtek blokkotadni a kutakon (nem, a kocsibol még mindig nem kell kiszalni, vagy azt leallitani tankolas kozben), lehet hogy elkezdtek felkeszulni az afa bevezetesere! :D Bankkartyas fizetes tankolasnal? A lopimpirit (dubaiban mondjuk lehetett).


Kiprobaltam am a "FatBurger" nevu gyorsetterem lancot is, botranyburgert kaptam, horroraron. A kepen lathato emnuert 71 rialt voltak kepesek elekrni. Azt hittem, hogy majd valami huuuu csaszarfinom hambi lesz. Nem lett az. A chillis nemtudommis sultkrumplit meg telehanytak valami furcsa szosszal...

 mindekozben volt olyan nap, hogy a ceg udvaraban levo taj (ami alapbol megert egy kepet) igencsak fustnek indult

a cegnel viszont olyan halas feladatokat is meg kellett oldani, mint parszaz GB adat atmasolasa egy macrol egy win10-es erintos laptopra (ez termeszetesen kollegam két gepe, felhagyott az apple hasznalattal, igy en szivesen segitetttem neki! :D). jelentem a korabban bemutatott modszer nemi macintosh ismeret hozzaadasaval mukodott! Tehat ha valaki két gép kozott akar soksok gb filet masolni, el kell felejteni a google driveot, a pendriveot, meg a mindenfele helyi halozaton torténo filemegosztasokat. Ez a tuti modszer.

 chicken biryani

Na, és igy az utolso honapokhoz kozeledvén rajottem, hogy meg be sem mutattam, hogy mi volt a kedvenc kajam, ami altalaban csutortokonként volt ebed: A szines, specin fuszerezett rizs kozott sult csirkecombok lapulnak... Ez volt az egyetlen olyan kaja a melohelyen, ami nemhogy nem volt sz.r, egyenesen finom volt, és gondolkodas nelkul lehetett enni, nem felve attol, hogy az ember gyanus elemekbe fut. 

 ugyintezes a varosban

A varos felturasa még mindig nem tunt el ekkorra, viszont azt is megtudtam, hogy egyszerre harom vonal epul, ami ha keszen lesz, igy fog kinezni (mar most kivancsi vagyok ra), 2020ban akarjak beinditani, akit esetleg bovebben erdekel a tema az ide klikkelhet. Az biztos hogy a halozat nem nez ki olyan bonyolultnak mint a new yorki. :D



Na, a bejegyzes indulo kepe viszont nem akarmikor keszult... Ugyanis januarban tunt fel, hogy nemcsekely 300 QAR-ert cserebe lesz lehetoség februar 25en egy Tiesto koncerten bulin resztvenni. Anno bepaliztam egy szem kollegamat, egyet se aludtunk a dologra, elmentem megvenni a jegyeket... Ritkan szokott egy buli idozitese ugy bejonni, mintha hozzam igazitanak: pont arra a hetvegere tették, ami az amcsi ut és a judit marcis eleji erkezese kozott szabadon ott fityegett.... Elmenybeszamolo roviden, amit még masnap irtam meg - erre ebuszke vagyok (sajnos kicsit elmaradtam itt a bejegyzesekkel... :D, mikor ezt a bejegyzest irom mar boven aprilis van, sot, majdnem majus), naszoval FB-on van egy katari magyarok c. csoport, eredetileg oda keszult a beszamolo.


Tudom hogy elég sokan vagytok itt, akik mar megkomolyodtak, csaladot alapitottak, és nem csapjak szet magukat minden hetvegen! :D VIszont azt is tudom, hogy van itt a csopiban olyan is, akit adott esetben érdekelhet egy ilyen program is, mint amirol most beszamolok. 


"Konkretan van egy promoter, az Experience Indigo,   akik tegnapra idehoztak Tiestot, az elektronikus zenei berkekben szeleskoruen ismert, és nagy nepszeruségnek orvendo, valaha volt trance, manapsag inkabb edm dj-t. Ide, Dohába. Ami azert nem arrol hires hely (ellentetben pl Dubajjal) hogy minden heten kulfoldi sztardj-k porgetik a "pendriveokat". Szoval amikor anno meglattam a hirdetest, baromira meglepodtem, de nem volt kérdés, hogy akarok-e menni.


Namarmost aki nem veti meg az ilyesmi zenét, bulikat, annak fergeteges elmenyben lehetett resze! Kicsit Balaton Soundon, Kicsit Dubaiban, Kicsit a Szigeten ereztem magam kozben - de tudtam hogy mennyire kiraly, hogy ilyen elmeny Dohában ér per pillanat. A szett az jo volt - annak aki szereti az ilyet, igy nem is reszleteznem [-napjaink edm-je, de joiranybol, w&w, spack jarrow, l'amour toujours fasza remix - volt viszont traffic, adagio, meg minden mas is regrol...], de jo volt latni, hogy Dohaban is meg tudjak tolteni egy ekkora esemenyre a Sheraton kertjét, viszont nem annyira, h ne lehetne mozdulni. Szinpad mogott a hotel, jobbra felhokarcolok, balra és hatra a tenger, jo ido, igazabol szerintem nagyon elvezheto volt az egesz osszhatas. Piavasarlas itt sem megy olyan egyszeruen mint mashol, kuponookat kellett venni, majd egy femkordon mogott a barhoz sorbanallni, egy koktelkupon 90 qar volt, de legalabb nem sporoltak ki belole amit nem szabad kisporolni. :D [a Sheraton az egy belvarosi puccparade hotel, itt volt rola szo]



A buli utan, hogy see you next month, tehat az is lehet, hogy ez az indigo valamifele sorozatot szandekozik majd a jovoben megvalositani, ami szerintem mindenkepp udvozito, nezve azt, hogy mennyi minden van itt Dohaban ami jo, ne maradjon ki ez sem. [Ezzel kapcsolatos aprilis info: majusban Tinie Tempah & Lost Frequencies... Hat, ha ott lennék még, lehet megint mennék jegyet venni... :D] Es akkor alljon itt a Red lights, amit a buliban vettem fel... "


Na, amit viszont nem irtam, hogy a mar emlitett kollegammal osstegyultunk 2en a buli elott, az ilyen alkalmakon meg jo sok minden kiderul olyasmirol amit az irodaban nem feltelen beszel meg az ember (azzal a sraccal mentem akivel konkretan egy irodaban ultunk ketten). Aztan kiderult, hogy azzal ahihetetlen nagy agyaval otthonhagyta a jegyét... Na akkor elkocsikaztunk hozza, ahol - na most jon a csattano! :D, indiai sracrol van szo - belefutott a muterjába(!!!!), aki latta rajta, hogy ivot mar két coca colát (is), es elkezdett vele balhezni. K.rvasokaig kellett ra varni, majd nagynehezen elindultunk. Megérkeztunk a buli helyszinere, majd kitalalta, hogy hat o nem akar balhet, inkabb hazamegy.... Mondom te esznel vagy?( Lehetne persze erre azt mondani, hogy bezzeg o csak normalis volt [nem ugy mint en!:D], de en azt mondanam, hogy azert ez a "mas kulturaval" magyarzahato, azert nem fejreallt allapotban voltunk, szoval szo nem volt arrol, hogy dolongélunk annyira sikerult "bealapozni"...) Uh a buli emiatt IS kisertetiesen olyan volt, mint anno dubaiban a Gareth Emery. (ebbol a szempontbol. :D) De ez nekem kedvemet semmitol nem szegte, azt is nyilvanvalo szerintem. :D Mi volt az egyetlen nagy baj? Hathogy itt sem reggel 6ig tartott a buli. Mikor Tiesto lepelett, majdnemhogy lenyirtak egybol utana az egesz bulit, és elkezdték kiterelni az embereket. Ami pedig elegge szomoru volt. :(  Uh mehettem haza.

A bulit koveto napon viszont megallapitottam, hogynem i studom mikor rendeltem utoljara pizzat, hat ez dohaban igy nez ki! Zsebbenyulos volt, mert a kis genyok 60 rialt kepesek voltak elkerni egy 45(?) cm-es pizzaert.. 5 rugo? ejj.