2016. február 10., szerda

Ferrari World


Amikor a totalcar cikkét elolvastam eloszor, ugy voltam vele, hogy hat, izé, kicsit mintha negativ, cinikus lenne az osszhatas. Nem hagytam magam lebeszelni a helyrol, nagyon jol tettem. Már mielott Katarba kerultem be volt tervezve, hogy ha itt leszek a kornyéken, ez egy kihagyhatatlan program lesz. Talán semmi nem volt ennyire elore eldontve, mint ez. Az elozmenyek ismeretében megadatott a lehetoség, hogy 11 helyett 12 re megérkezzek, és hogy este 8ig, azaz zarasig elfoglaljam magam a "kis" vilagomban. Kérdezhetnétek, hogy egyedul, egyedul persze. Ilyenkor viszont azt szoktam mentségul felhozni, hogy ha egyedul megyek barhova programozni, akkor nincs ki visszatartson semmifele semmitől, es ez egy ilyen helyen mint ez, nem eppen volt hatrany...



Mielott azonban belemennénk, mi is ez? A méretekrol, hasonlokrol, grandiozussagrol irtak a cikkben, viszont en ugy eltem meg ezt a helyszint, hogy ez egy Ferrari köntösbe burkolt, élmény-, vidam-, szabadidő- és szorakoztató park, kicsiknek es nagyoknak, fiuknak és lanyoknak, unokaknak és nagyapáknak, egyszeruen mindenkinek. Ez a hely ugy van megcsinalva, hogy ide egy komplett csalad ha elmegy, itt tenyleg el lehet egy napot cseszni, nincs mese, latni fogjatok hogy miert - mindenki megtalalja azt, ami neki tetszeni fog.

a kép jobb oldalan allo hullamvasut most (marciusban) mar megy, mikor feb elejen latogattam a helyet, még nem volt kész....


Badarság lenne azt mondani, hogy ez egy vidampark, azon a nehany hullamvasuton kivul annyi de annyi minden mas is van! Viszont! Tegyuk hozza, hogy ha az embernek még van egy kicsi az alabbi pontok legalab egyike kozul:
  • - sportauto-szeretet
  • - ferrari szeretet
  • - olaszorszag szeretet
  • - vidampark-szeretet
  • - olasz kaja-szeretet, akkor nem azt fogja mondani, hogy jo csaladi program volt, hanem azt, hogy ejj, dekiraly volt.

Es ha valaki olyan mint én, a fenti pontok mindegyike megvan benne valamilyen szinten, akkor mese nincs, be fog sz.rni, kész. Nem tudom szebben leirni, én olyan szinten fel voltam egesz nap villanyozva, ugy elveztem az egeszet, hogy hihetetlen.



A totalcaros cikk talan pozitivabbra sikerult volna, ha mondjuk egy playboy szerkeszto irja meg a cikket: aki a technikai reszletekre vagyik, gepeszmernoki reszletességgel kivancsi az utolso csavarokra, meg mindenre, na az fog csalodni, ez torténhetett a totalcaros cikkiroval is, nekem ugy tunt, hogy az a baja, hogy tul sok a maz, és tul keves a technikai tartalom. Ha valaki annyira nem gepeszmernok (mint mondjuk en, sosem csipaztam a gepelemeket es az ahhoz hasonlo dolgokat egyetemen), tehat nincs a technikai reszletességre elvarasa, es eleg ha egy kiallitott modellnel ott van 1-2 alapadat, milyen tipus, hany LE, stb, annak nem lesz kifogasa.

Szoval ennyi felvezetes utan eloljaroban annyit tudok elmondani, hogy eletem elmenye volt az egesz, fb-on anno azt irtam, hogy aki még nem Ferrari-b*zi, abbol itt garantaltan azt csinalnak, még jo hogy nalam ez a kérdéskör nem allt fent. :)

Még 1 vitapont a totalcar cikkjével, ott azt irjak, 37ezres belepo. Mit mondok en erre? Szezonon kivul csutortokon, nagyon helyesen cselekedtem, mikor a sima, bronz jegyet vettem meg, ami nem 37ezer, hanem anelkul h baratok kozott kellene szolni, kevesebb, mint 20ezer. Persze ez relativ, ki mennyit keres, lehetne azt mondani, hogy sok, egy anyukanak, aki egyszer sem ul fel majd egyik hullamvasutra sem, meg egy 4 fos csaladnak persze nem kevés, de ha hozzateszem, hogy en hullamvasutorult vagyok, és a vilag leggyorsabb hullamvasutjan 9x ultem a nap folyaman, meg még elgondolkodok hogy mennyi és milyen pozitiv elmeny ert? Tobbszor gokartoztam, szimulatoroztam? A magyar valosagban nezve nem keves penz, de mellerakva azt a sok elmenyt, ezt a 20e forintot nagyon megérte. Nagyon nagyon megérte. (Az anyukas peldahoz még annyit, hogy persze ha nem ul fel egy hullamvasutra, akkor is annyi minden van, amitol nem dobja ki a taccsot senki, nyugis program...) [Neten vasarolva még olcsobb valamivel, en ugye itt a nagy kavaras miatt, hogy mi lesz a menetellel, autoberlessel, talan eletemben eloszor nem vettem meg valamit elore neten, hiaba a kedvezmeny]


Naszoval ebben a giga elmenyparkban olyannyira szezonon kivul voltam, hogy egy plaza VIP gyemant nemtudom milyenfokozatu parkolojahoz tereltek, nem am a mezei szintekre csak ugy, majd bezsazzoltam a helszinre, es a jegypenztarnal tajekoztattak, h a jegyarban benne van egy szimulatorozas, meg egy gokartozas ingyen, de ha erdekel, akkor menjek foglaljak idopontot, mert ezek koran betelnek.






Mentem mint a gép azonnal mindkét helyre, lett is idopontom, majd mivel még csak fel 1 kornyeke sem volt, eldontottem h eloszor elmegyek a Formula Rossahoz, azaz a nagy hullamvasuthoz.... Nehez volt megallni, hogy ne alljak le esz nelkul fotozni, hanem haladjak, hiszen a hullamvasutnal ki tudja, h mennyit kell majd sorbaallni, utana meg idore kell mennem gokartozni.  A vilag leggyorsabb hullamvasutja, ami a TC cikkje szerint 240-nel repeszt, meg ott még van nehany tech adat gyorsulasokrol, stb, amit nem idéznék. Alonso és raikonnen feje viszont dukal ide is:
 



 


Azt mondtak, mikor odaertem, hogy kb 20 perces a sor, mondom kiraly, belefer a gokart elott. A jo résszel kell hogy kezdjem: ugy lo ki a hullamvasut allohelybol hogy az besza-behu. Nem lehet leirni, a TC cikkben is probalkozott vele a srac, hihetetlen. Iszonyatosan gyomorszorito, de kiraly elmeny. 2+km a palya, de lemertem, kb 1 percenkent indul el ujra es ujra a menet, egyetlen "kocsisor" van, szoval nem az van, hogy amig ki és beszallnak az utasok, addig csapatja a masik sor auto utasokkal. Iszonyatosan jo volt. Ezt nem lehet szavakba onteni. Aki szereti a hullamvasutakat, az ezt is szeretni fogja, hiaba nincs benne atfordulo. :)


 A huszperces sorbol idokozben 35+ lett, a gokartozast buktam elbol, mondom akkor beallok megegyszer a sorba, akkor mar 40-50 percre jott ki a dolog. Na ekkor azt gondoltam (egesz nap egyetlen egyszer), hogy en balga, miert nem a bronz jegyet vettem meg? (duplaaron...) SZethullamvasutazhatnam vele az agyam... De lehutottem magam, van itt sok minden mas is, nem csak hullamvasutazni kell allandoan! :D

  
Ugy voltam vele, hogy a napi szent evangelium teljesult, 2x felultem, amjd még nap vége felé megprobalkozok, lesz ami lesz, gyerunk, fedezzuk fel a parkot. Innentol kezdve sehol nem alltam sorba 5 percnel tobbet, de sehol, legtobb helyen ilyen 1-2-t.


Azt mondtak a melosok, hogy egy rendes napon szezonban hetvegen vannak egy nap huszonezren, ma meg talan ilyen 1-2 ezer lehet.... :)






Azt gondolom mondanom sem kell, hogy valaha volt és mindenkori F1-es ferrarik esz nelkul mindenfelé, sportautok mindenfelé, volt egy kulon terem ami csak sportauto - muzeumkent funkcionalt.... Szuvenirboltok, olasz ettermek, kavezok, olasznegyed, meg még huu nem is tudom, annyi minden h felsorolni is sok.


elektromos gokart

A dupla hullamvasutazas utan az ingyen szimulatorozas kihasznalasara vezetett az utam, hat, nem orultem meg tole, olyan volt mint egy jobb jatekterem. :)

 Nem, nem ez volt a szimulator, ez volt a fizetos kb 10e ft

 


Ez volt az, 6 ilyenbe ultettek bele az embereket, és halozatba kotve lehetettt csapatni egyet, valami arcadosabb jellegu autoverseny programban, természetesen az Abu Dhabi Yas Circuit F1-es palyan.

Aprpopo szimulator... Lehetett am menni tesztvezetesre, ami 20 percre 800 dirham volt, azaz kb 60-70e Ft. Nem tudom, h otthon most mennyi lehet, de ha dragabb, nem sokkal dragabb. Es mivel nem remenykedtem abban, hogy ki lehet nyomni a szemet is abban a 20 percben egy ferrarinak, biztos csak valami ovatos 50-90 turazgatas, ezert meg veletlen sem gondolkodtam el rajta komolyabban. Ha egyszer Ferrarihoz jutok az eletben azt szeretném, hogy ne ugy uljon mellettem valaki, hogy folyamatosan lecsitit, hogy szerinte ez mar eleg lesz - mikor még seholsem vagyunk. :D

Enzo illette cirkusz

 Epules alatt allo attrakcio, labainal hever egesz Italia :D



Modellhajokat lehetett iranyitani, sosem probaltam még, ez is elmeny volt

 Furcsa volt ugy nezni ezt az epuletet (ez ugye Firenze), hogy voltam mar a kupola tetjen es a torony tetejen is még tavaly elott :) - itt még csak gyalogosként szemlelodtem

 
Mi mas lehetett volna az ebed, ha nem Shawarma? :D A rahedli sok olasz etterem egyikebe is beulhettem volna, de mikor meglattam h ilyen van, kérdés nem volt egy szal sem. :)




 Ebbe az Italiaba azert csak bevagodtam en is, egy ilyen kis olasz turára :)



Vannak dolgok, amirol nincs ugyebar foto... Cellovolde, 800 fajta, aztan hogyan készul a Ferrari, a gyarrol egy olyan bemutato, hogy beultok 4en egy kis "szekérbe", ami fuggoleges tengely korul forog, illetoleg halad elore, és ilyen nagy kivetitokon, tok jo latvannyal mutatjak be a Ferrari gyarban hogy hogyan mennek a dolgok... Na ez persze annak erdekes, aki még sosem volt egy olyan autogyarban, ahol napi 20nal tobb autot keszitenek. Aki volt (mint peldaul en :D), az azert nem keresi az allat a foldon. De meg igy is erdekes volt na. es nem azert mert ferrari.

Aztan volt 3D-s felig razfilm, felig ferraris kisfilm vetites, mozgos szekekkel, szinten nem gyomorforgato program. 


Volt Onboard vetites, enyhen mozgo szekekkel, elejen egy kisfilm, ami ugy volt abrazolva, mintha en lennek a ferrari gyar uj mernoke, akivel lerakatjak a sok papirt, amin az uj otletei vannak, és azt mondja egy olasz: meg kell elned a ferrarit, ahhoz h barmit is tervezni tudj! Majd beallit Seb Vettel egy sportautoval, es egy utcai igenveretos fedelzeti kameras video kovetkezik, ami nagyon pro. Aztan pedig azt mondja Seb, hogy na nezzuk egy igazi versenypalyan! Es akkor jon egy F1-es onboard. Na ez a legnagyobb blama, a kép meg minden tok jo, de hihetetlenul el van cseszve, legalabb 10 masodpercet csuszott a kep a hanghoz kepest. Namost ez egy le felvalto, fektavon megerkezo es agresszivan gyorsito auto eseten eleg nagy blama, az nem kérdés. A végén szoltam is hogy he ez eleg tré. Azt mondta hogy igen, mar masok is jeleztek, dolgoznak rajta.... :D





Szamomra az egyik talan legjobban elvezheto attrakcio az az volt, amikor amit valahogy ugy hivtak, h repules italia felett. A TC cikk szerintem ehhez is meltatlan: Egy olyan mozin kepzeljetek el, ahol 3 sor szek van, a szekek kettessevel parban, de mind egy ilyen nagyobb fotelszeru, be kell kotni magad, korbevesz egy nagy robosztus "fotel". Amikor az attrakcio megkezdodik, akkor felemelik mind3 sor szeket, és mind kozelebb viszik egy, az Imax vaszonnal is nagyobb, homoru vetitovaszonhoz, a hatso sor egesz magasra felemelkedik, és a vegso pozicio az ugy nez ki, hogy a harom sor egymas felett helyezkedik el, egyenlo tavolsagra a vaszontol.


olasz ettermi "negyed"


Es elkezdodik egy vetites. Olasz tajak, vrmmmögö Ferrari a kanyonon, majd egy nagyvaros, Colosseum, repulunk hegyek felett, erdok felett, majd Firenze felett (uhh itt ahogy irom is kiraz a hideg)... Egy akkora  vaszon van az ember felett, hogy total olyan az egesz, mintha tenyleg ott helikoptereznenk el fel az adott helyszinek felett. A tajak a sportautokkal is nagyon elvezhetoek, és a varosok is, tiszta olyan, mintha ott lenne az ember! Nekem majdnem konnybelabadt a szemem kozben, annyira jo volt... Es az ember balra kapja a fejet, majd jobbra, majd lefelé... Akkora a vaszon, hogy nagyon valosagos az egesz, es peldaul ez is egy olyan progi, amit barmelyik anyuka is elvezne, nem is kicsit. Az egyetlen negativum, hogy a kep 4 sarkaban a kepminoség mar nem az igazi - ez fizika, dehat ez az egesz ertekebol semmit, de ismetlem SEMMIT sem von le. 


 Ezen a hullamvasuton két sor ferrari versenyez egymassal, és mindig dontetlen. :)













 Kerekcsere "versenyre" egymagam neveztem 1 fos csapattal, szetizzadtam magam, de nagyon poen volt, mindig is ki akartam probalni, csak eddig sosem jott ugy, ha jol emlekszem 14 s volt a rekodom, de valamit mindig elcsesztem, leejtettem a legkulcsot, a csavart, vagy forditva volt ott a kerek, vagy mittudomén... :)  Egyebkent egy ember kapkodva mint allat szerintem meg birja csinalni 10 masodpercen belul.


















Offtopic: Itt a Ferrarikat fotozgatva tortént meg a story, hogy feltunt, hogy harom indiai csaj folyamatosan ugy nezi az autokat, meg ugy fotozza, hogy en a kepen lveletlen lehet hogy rajta legyek... mar rohogtem... aztan a végén az egyik odajott, hogy en micsoda "goodlooking" vagyok... Na fasza mondom, ez kell meg az onbizalmamnak! :D 


Szuvernirboltbol nem volt hiany




 Legszivesebben felvasaroltam volna az egesz helyet. :D



 kv szunet



 Majd jott az eletkromos gokart! De hogy! :D Elvegre nem volt idopontom. Odasomfordaltam, elkezdtem a szemelyzettel beszelgetni, majd  perc utan arra tereltem a temat, hogy mondom akkor mi van, ha nem er ide valaki? Merthat nekem volt am idopontom, de lekestem... Kellene hogy legyenek ures helyek, nem? Na tudtak mire megy ki a jatek, 1 perc mulva benne is voltam a kovetkezo futamban.





 sajna nem on-board

Milyen volt? Nagyon nem olyan mint egy rendes gokart. A teljesitmeny erezhetoen le volt fojtva, de nem mondom h rossz volt. Nagyon fura volt ilyen hangokat hallani (lasd video...), es iszonyatosan csuszott az egesz palya. Jol el is kentem a mezony szajat mar elsore. Nem volt nehez ugyanis ez egy park, ahova mindenki jar, és akkor beulnek mar gokartozni is. Olyan ember nem sok van, aki direktben gokartozni jott (nem ide jonne ugye). De kiraly volt, mert nem az volt mint a sracokkal karacsonykor, hogy 1 hiba, és nem latok senkit 10 percen keresztul, mert hasonlo tempot megyunk. :) Volt elozgetes boven.
 


Nekem sem kellett tobb, természetesen mentem vissza dumalni a palyakezelokkel, igy aztan gyorsan osszejott még +2 futam... :) Majd avégén azt mondtam, hogy jol van, menjunk, még mindig van program. :)




Fotozni vicces votl, az osszes telom és mobiltoltom bedobtam egy ilyen "mobiltolto" allomasba, ahol ingyen kis fiokokba szamzarral elszeparaltan toltogetheti mindenki az eszkozeit, aztan neha csereltem, valami feltoltott plusz aksi folyton volt nalam: a Lumia ugye kora reggel ota, Abu Dhabit és a mecsetet megjarva teljestitett szolgalatot... :D



Mi mas lehetett volna a nap ismételt fénypontja, ha nem a Formula Rossa? Elvileg 8ig van nyitva a park, en olyan 7.15 kornyékén megérkeztem, hogy akkor en meg mennek 1-2 kort. El akartak terelni, hogy eppen most a napi karbantartast vegzik, jojjek vissza felre, addigra kesz lesznek. Mondom mivan? Miért nem 8tol karbantartootok amikor mar nincs senki? Menjetek a busba! En kotottem az ebet - magam a karohoz, es egy tapottat sem mozdultam a helyszinrol, ami jo otletnek bizonyult, masok latvan az elhivatottsagomat, szinten elkezdtek nem mozdulni, igy az en vezerletemmel percek alatt egy kb 30-40 fos "tomeg" kezdte el varni a fel8at.



De milyen jol tettuk h ottmaradtunk, 7.20kor beengedtek! Sprint lefele a lepcsokon, ereztem hogy meglehet az almom, legelelol akarok ulni. Sikerult. Az elmeny ? Méginkabb frenetikus volt... Kiszalltam fel a lepcsokon ki a helyrol le a lepcsokon, vissza megint. Masodik kor. Masodik sor. Lement, futas, még1kor. A harmadik utan olyan gyorsan korbefutottam, es mar olyannyira kevesen voltak, hogy két kozvetlenul egymas utan kovetkezo korben tudtam beulni, nem pedig az hogy amig korbemegyek (ki és be a hosszas lepcsokon) addig elmegy egy menet...




Az egyik kezelocsaj tiszta mufurc volt, volt egyszer hogy lett volna ures hely, es nem akart beultetni, hiaba szoltam neki... Mr fintorgott ram, hogy mar megint en? Hanyadik? A kolleganoje mar lecseszte, h ne mufurckodjon, "a vendeg a fontos, hagyjuk h erezzek jol magukat". En meg odadumaltam neki, hogy hogy hivjak, hosszu volt-e a nap, stb, elkezdtem spanolni vele. A kovetkezo kortol a csajt mintha kicsereltek volna, kitalat egy verseynt, hogy 8ig nekem meg kell csinalnom sorozatban 8 kört zsinorban. Es segitett is, a hullamvasutbol kiszallva kinyitotta nekem azt a kis kaput, aminek koszonhetoen 30 m setaval mar ulhettem is bele azonnal a gepezetbe, nem kellett fel le és ki be futkosni a lepcsokon. :) Meddig jutottunk, 7ig. De a végén mar egy torzsbrigad ment folyamatosan (egyik mellettm ulo srac, tobbszor "utaztunk egyutt" eppazt tolta, hogy nagy sz.r ez a park, de ez a hullamvasut minden penzt megér). Na es ez a brigad mar tapsikolt, utemre tátá titittá ra utlegelte a hullamvasutat, meg skandalta, hogy még1x, még 1x, az utolso kor olyan volt, h nem kellett kiszallnunk. :D:D:D:D Hanem bennemaradtunk, és mentunk még1 kort. Egy utolsot. Frenetikus volt, eletem eddigi legjobb hullamvasutelmenye. 8 ora mar elmult, mikor elengedték az utolso kört... :D


Aztan a csaj annyira belemelegedett, hogy nyomatta nekem a szoveget, hogy hoho akkor folytassuk a Crown Plazaban egy itallal, blablabla... en meg csak annyit mondtam, hogy de hat en mar foglalt vagyok! :D Hisz a karacsonykor kezdett titkos missziom ugyis folyamatban volt mar.... :) Na szovala nepszerusegemmel ezen a napon nagy baj nem volt. Lehet hogy ha boldog fejet vag az ember, akkor bevonzza az ilyesmit. :D

Volt bennem egy kis Ferrari-b*zisag, de most egy fokkal több lett, az biztos. :) Kiraly nap volt, kiraly program volt, barmikor visszamennék, nagyapaval, unokaval, a szomszéd kölkével, barkivel... raadasul ugye a park valtozik is neha, biztos h nem most voltam itt tobbet utoljara. :) Erre mit olvas az ember?
Szinten totalcar: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/01/23/europa_is_kap_brutalis_ferrari-parkot/

Juhu! :D Kar hogy nem a Balaton mellé rakják. :)

Kizsazzoltam az autoba, lecsaptam még1 kavet menet kozben, majd valahogy nem sokkal este 9 elott megindultam vissza Dubaiba, az autoban pedig elkezdtem hangolni az esti papapapartyra, hiszen a napnak még korantsem volt vége. :)

Auto es ferrariorultek, kivancsiskodok szamara az osszes kep itt érheto el. (140kep)