2016. február 15., hétfő

még mindig Dubai

A hetvege utolso szakasza az elozo napi kirandulas utan azzal indult, hogy még mindig boduletesen sok dolog fel volt nekem irva, hogy mit akarok megnezni. Az autot mar emlitettem, dugo, parkolasi és utdijak, rovidebb bérlést viszont nem érte volna meg intezni... Hmm. Reggel felalomban az agybol probaltam smsben parkolojegyet venni (a hajnalban fotozott parkolojegyautomata feliratai alapjan) - mondanom sem kell, nem sikerult.  Leballagtam a haz elé, a sarki elelmiszerboltban valtottam aprot, majd kifizettem 1-2 orat - ez talán valami 7tol lehetett, és visszamentem még egy kicsit szunyokalni, a péntek este is igen hosszura nyult, szoval még mindig nem voltam tul kipihenve.


Masodik ébredés utan beleultem az autoba, es megindultam, az elso célpontom az az volt, hogy valahogy elkevergozok a Monorail allomashoz, ez az felso vezetesu vasut, ami a palma szigetre megy ki. Na keringtem egy parat, korbejartam a fél pálmát, és elkapott az idegbaj, kitalaltam , h elmegyek inkabb az Emiarates Mall-ba, ott szepen eloszor is eszek valamit (enelkul vagyok idegbajosabb), otthagyom az autot, és onnan fogok metroval / hop on hop off busszal kozlekedni... Azert ebbe a plazaba akartam menni, mert tudtam, h ingyé' maradhat az auto, illetoleg hogy ott van bizony a hires nevezetes sípálya, amit meg akartam nézni. :)


Aki jobban megnezi az alabbi két képet, lathatja is, h milyen korulmenyek kozott kell ezt a sipalyat elkepzelni (ami természetesen a parkolotol setalva az igennagy bevasarlokozpont teljesen masik végén volt).



Van viszont itt is 1-2 étterem a sipalya mellett, amibol egyik egy friday's, ahonnan egesz jol lehet skubizni, hogy mi torténik a telepen. Ezutattal enni itt nem akartam, csak nezelodni egy kicsit.

 




Na de nezzuk meg ezt az egeszet videon:


A faszi 30 masodperc alatt leer a palya aljara. Tehat nem egy hosszu valami, de eloben nagyon poennak nezett ki, ha legkozelebb dubaiban jarok/jarunk, és nem ilyen 1 hétvégi rohanas lesz, tuti raszanok fél napot,mar csak a tudat miatt is, h dubaiban sielek... :D


Ez a masik video amit idelinkeltem az az epiteserol szol, angolul ertok elonyben. 

Ezt megkukkantottam, a kajas reszen jo sokat vartam, és bedobtam valami tortilla szeru iézét, majd elhataroztam, hogy akkor a kocsit hagyom, és hop-on hop off busszal folytatom a napi programot. (nem pedig metroval). Oriasi hiba volt. Az gyozott meg a busz mellett, hogy volt egy olyan rész (Burj Al arab kornyéke - a vitorlas hotel), ahova elozetes kutatasaim szerint metroval nem tudtam vna megérkezni, ui elegge kiesett a metrovonalak latokorébol, ezenkivul J ismerosei voltak 1 hetet dubaiban, és hop on hop off busszal nyomták, csak jokat hallottunk...


Az egesz halozatot ugy kell elkepzelni, hogy 3 egymasba 2-2 helyen csatlakozó kör, mintha az audi jelbol hianyozna egy karika. Namost ha valaki egy napra fizet, akkor nem annyira olcso, ha tobbre, akkor sem az, viszont legalabb fajlagosan napra vetitve nem olyan rettenetes. A 24 oras napijegy 220 AED, azaz 18e Ft kornyéke. 24 oras? mi a sz.rt erunk ezzel, ha nem megy ejjel nappal? Ejszakai villanyfenyes buszozgatasra lehetett volna 2nap + 1 esti jarat kombinalt jegyet venni 260 dirhamért (20e+). Tudtam hogy hulla leszek, masnap pedig zuztam vissza Dohaba, igy az olcsobb drágát vettem meg.


Namost megvettem a jegyet, felpattantam a zold jaratra az atszallohelyen, és megindultunk a dubai mall felé, a burj khalifa iranyaba, itt még gond nelkul. Az volt a tervem, hogy atszallok a piros majd rozsaszin vonalra, megyek vele egy kort, majd a pirossal elmegyek arra ahol mar voltunk Evivel tegnap csak kimaradt 1-2 latnivalo, majd szepen visszafelé ismét a zold, leszallok bar helyen, és a végén még a kékkel is jarok egyet a Marina kornyékén... szép terv volt.


A gondok viszont ott kezdodtek, hogy felulve megtapasztaltam - eletemben eloszor - hogy milyen tempoban is kozlekedik egy hop-on hop off busz. Tragédia. Rosszabb, mint egy sz.r varosi mindenhol megallo jarat. Mire a Dubai mallhoz elertunk, annyi ido eltelt, hogy automatikusan kioffoltam a lila jaratot a programbol, menjunk a pirossal, ezaltal megvagtam a programot.


Aztan jott a masodik probléma: az atszallasnal azt mondtak, h ooo 5 perc mulva itt a piros, hat nem volt, huszon valany percet vartunk ra, és egy fel ora utan indult el... Ezen a ponton azon gondolkodtam, h nekiallok reklamalni és visszakerem a pénzt... Na mindegy, kaptunk a buszon vizet a fulesben angloul futo torténetek mellé, nem alltam neki hoborogni. Beceloztam a sejk muzeum kornyékét az ovarosban, volt ott fuszerpiac, aranypiac, tevemuzeum, egy ilyen erodszeru Dubai Muzeum is, meg minden, plusz mondom hajokazok egyet, mint elozo nap.




Tehat a busz olyan lassan ment, figyeltem kozben hogy hogyan mennek a le és felszallasok, ha modnom en itt mindenhol leszallok, lof.sz sehova sem fogok odaerni a nap hatralevo részében, és vannak olyan dolgok is amelyek érdekesebbek... Egy huszarvagassal megcsappantottam a tervezett programot, és leszalltam a dubai muzeumnal - ami ismét egy nagy hiba volt.





A muzeumba kaptunk jegyet a bigbus tour-ral, meg még eleg sok minden jart a jegyhez, hajokazas, sivatagi tura, mittudomén, 500 dolog fel volt sorolva, amelyekre persze annak mindnek van ideje, aki egy hétig hoponhopoffozik. Bementem ebbe a muzeumba, olyan volt mint egy irtozat gyenge panoptikum, ahol kb azt mutattak be, h hogy halasztak mielott rajottek a konryékbeliek, hogy itt van némi olaj is. Innen gyalog elmentem a hajohoz, amivel atkeltem a Dubai Creek egyik partjarol a masikra.





Gyalog terveztem tovabb a fuszer és aranypiaccal. Ez is hiba volt, ugyanis hiaba, érdekes, meg neznivalo nevezetesseg, engem az ilyesmi nem értekel kulonoskeppen, ez van. :D




Eldontottem, hogy szepen visszaulok a buszra, mert tul sok minden van, amirol nem akarok lemaradni meg delutan. Jott a kovetkezo problema: a térképen fel volt tuntetve hogy hol van a megallo, a valosagban szerintetek volt egy matrica is valahova felragasztva, hogy itt megall-e valami? Egy rendes buszmegalloban talaltam par embert, akika masik cég (Hop on Hop off) buszat vartak, volt naluk térkép, stb, de BigBus senki.... Ez is felcseszett.


Nem tudtam ugyanis, hogy jo helyen vagyok-e. Majd - lehet ezt még tetozni alapon - par perc utan feltunt, hogy ezen a 2x2 savos uton gyanusan nem jarnak autok, és a 200m-re levo keresztezodesben erre senkit nem engednek kanyarodni. Le volt zarva az ut. Na mondom fasza, itt nemhogy bigbus, semmi nem fog jonni. Mire erre rajottem, megjott egy r8as audikbol és porshcekbol allo rendorauto konvoly... Aznap volt valami tour de dubai bringasverseny, és nem pont azt a megallot fogtam ki, ami benne volt az utvonalban? Ekkor az idegbaj kerulgetett, fogtam magam, és beceloztam a legkozelebbi metrot, és visszamenekultem vele a dubai mallhoz, szerintem harmadannyi ido alatt, mint amennyi hop on hop off buszra torteno felszallas utan lett volna.


Nem volt am még vége a szenvedésnek, de hogy mondjak valami jot is: a dubai mallnal futva szokkenve érkeztem meg a beszallohelyhez, és volt akkora makom, hogy éppen jott és indult is egy zold jarat abba az iranyba, ami nekem kellett. Oke, ekkor kezdtem megnyugodni, és elvezni a kilatast a buszbol a varosba. Mecsetprogramot kihagytam - nincs ra ido, volt viszont egy hely, ahol le akartam szallni: a jumeirah beach-en tok jo a ralatas a Burj al Arab-ra. Ez a vilag elso 7 csillagos szallodajaként reklamozza magat, '99ben nyilt, és dubai ikonikus epitménye, a legolcsobb szoba is min 1000. dollar egy ejszakara, ahogy olvasom. Szoval nem talaltam ki, hogy ott alszok. :D


A buszon kozben volt nemi telos elinteznivalo, akkor nem birtam a fulest a fulembenyomni, amin mondtak, hogy hol kell leszalni. De ha telefonaltam, akkor nem birtam rendesen ulni, ugyanis fujt a szel, nem ertettuk egymast, le kellett bujnom az ulesre. Akkor viszont nem lattam, hogy hol vagyunk. Arra meg rajottem, hogy egyik fulemben szol a szoveg angolul (leszallasi infoval), masikon telefon: nem igazan egyszeru mindkettore emlekezni... Na szoval a burjnal leszalltam, elidoztem egy kicsit, természetesen ott is egy teljességgel jeloletlen helyen szalltam le és fel, mondanom sem kell... Tehat ha valaki nem ott szall le (pl setal egyet egyik helyrol a masikra), nem is tudom mit kepzelnek, hogyan jon ra, hogy hol kell felszallni? Botrany.



A kovetkezo leszallohely a Souq Madinat / Madinat Jumeirah volt, ismét egy uj, de arabos stilusban epitett reszben piac, részben hotel, részben szorakozohelyet, reszben ettermeket, kiulos helyeket tartalmazo tengerparti kornyék, hattérben a vitorlával. Na ez egy jo progi volt.

 belül igy nezett ki

Na nem csak az autok miatt. Persze errol mgé nem is nagyon irtam, dubaiban még hatvanyozottabban sok olyan autoval talalkozni, amilyennel mas kornyékeken, csak nagyon ritkan, még tobb és durvabb a mindenfele sportauto, mint dohában - pedig azert ott sem semmi a helyzet.



Na de nezzuk mostmar hogy nezett ki a kornyék :)






kiralyul! :)


Miutan megtalaltam, hogy hol kell felszalljak ismét, a zold vonalon az ut a palma szigetre vezetett. Eredetileg ott is az volt a terv, h leszallok, szetnezek, miegymas, de egyreszrol mar folytunk bele a keso delutanba, az utolso zold buszon ultem, ha leszalltam volna, nem jon masik, masreszrol meglrkezve a palmaszigetre megallapitottam, hogy EZ?! Ettol van mindenki elajulva?

 a monorail, amire reggel nem birtam felszallni - utolag visszagondolva jobb is

 az a fránya vágány... :S

 egy lakoepulet

haladas a Palma törzsén - hatterben az atlantis hotel

Szovalen arra szamittottam, hogy milyen fasza lesz a Palma sziget. Biztos lesz ilyen jo kiulos kornyék ,ettermekkel, mindennel, vagy ugy barmi. Na jo nem is volt konkrét elkepzelesem. De azon tul, hogy epiteszetileg ez egy erdekes hely, és hogy palma alaku (amit ugye rajta autokazva nehezen ismer fel az ember, ha nem tudja :D) egy nagy nulla. A palma kozepen fut egy sztada, ket oldalt a fenti lakoepuletek, besasolva a palmalevelekbe lehet latni a sorompoval lezart utcakat, ahol minden rezidenciahoz van egy strand. Ennyi. A torzs végénél egy alagut, ahova lemenve az ember mar a hullamtoron bukkan fel, az Atlantis ugyanis oda epult, nem pedig a palmara magára.


egy kep a hullamtorol a tenger felé

Akit érdekel ez a hullamtoro teéma, vagy nem latta a discoveryn, hogy hogyan is epitenek egy ilyen szigetet, annak a kov filmet ajanlom figyelmébe, én még az elso dubai kiruccanas utan neztem meg, mert baromira erdekelt a dolog:


Szoval nem szalltam ki az Atlantisnal, csak a buszbol nezelodtem.



Visszafelé probaltam csinalni egy jobb képet a Dubai Marinarol, ezuttal epitkezesek logtak bele, homalyos lett, minden bajom volt, egyik sem lett tuti. Pedig ez élőben eléggé huhuhu. Az egesz palma szigetben ez volt a legjobb: latni a Marinát naplemente kozelében ebben a fényben igy ebbol a szogbol. Na ez nagyon kiraly volt.




A zold jarat visszavitt az Emirates mallba ahol hagytam az autot, és itt tortént meg az a pont, ami miatt egy kellemes emlekkel bucsuztam el kesobb a BigBusBandátol: kérdeztem a sofort, hogy elerjuk az utolso kék buszt? Merthogy en a mallnal még atszallnék szivesen, és mennék vele egy kort, kb 10 perc kesesben voltunk a menetrendhez (ez még az elejen volt). Aztan azt mondta a  faszi, h meg veletlen se szalljak le, mert nem jon tobb zold, a kékkel kapcsolatban majd még szol, hogy sikerul-e megcsinalni. Kozben felhivta a kozpontot/masik buszost, és kiderult h rajtam kivul még vagy harman a kékre akartak atszallni, ami emiatt megvarta a zoldet.... Pirospont. Az egyetlen. :D


Igy tortént meg, hogy mar nagyrészt sotétben, de még a kék vonallal is mentem egy kort, ami nagyrészt a Dubai Marinan haladt, ez ugye dubainak az a lakovezeti resze, ahol felhokarcolokkal van tele minden, allitolag a vilagon a legsurubben lakott ilyen kornyék.


 ez itt pedig egy 50 fok biztos villamosmegallo. :D


A buszbol nem tudtam igazan jo kepeket csinalni, pedig a kornyék elég legtaglozo volt... Elhataroztam, hogy autoval/gyarog még jarok egyet majd, megallok itt-ott amott, hasznaljuk ki a hétvégét amennyire lehet, ugyis oly sok idot csesztem el ma ezzel a botrany buszozassal. Rajottem kinek valo ez a hop on hop off amugy:

  • akik heteket nyaralnak,
  • akik baromira raernek, 
  • akik nyugisan nyaralnak
  • vagy akik lesz.rjak, és szeretik ha a segguk ala van téve a latnivalok listaja.

 En egyik kategoriaba sem tartozom, az ilyen ezer helyet osszegyujtott, mindent megnezni akaro, porgo, nem sok helyen uldogelo turistaknak a hop on hop off abszolut nem javasolt. Egy nagy sz.r. A vegso pozitiv elmeny ellenere en a budos eletben még egyszer hop on hop offra be nem fieztek, az biztos. Na jo, belathato idon belul. Ha az embernek van 3 gyereke, akkor lehet mashogy gondolja, akkor talan a nyaralas sem lehet olyan mint nelkuluk - na nem mintha 3 gyerek veszelye allna fent holnapra :D - szoval ki tudja, de belathato idon belul "no more bigbus", az biztos.



A buszozas végén az Emirates Mallba visszaerkezeve elhataroztam, hogy meg egy progit kipipaolok: Cheescake factoryban akartam enni egy sutit, majd rajottem, hogy ez vegulis etterem is, akkor eszek valami rendeset, ez ilyen fajita jellegu sz.r volt, nem tetszett, a sutemeny viszont elegge odab.szott, és ez a kepen is latszik, Nr1 sajttorta, ilyet en meg eletemben nem ettem. Kellett is egy kis boldogsaghormon igy a nap végefelé a sok megrazkodtatas utan. :D Aztan amugy este eszrevettem, hogy reggel mikor kamillaztam a sipalyara, 20m-re mellettem volt ez a hely, ha eszreveszem, nem bambulok, akkor megint lehetett vna kis idot sporolni. Na sebaj. A CKF-ben voltak olyan asztalok, ahonnan lehetett skubizni a sipalyat, de ez a kepeibol nem igazan latszik.



 vilagosban sem sz.r a hely (kep fb-ról)

 sotetben sem sz.r a hely (kep fb-ról)



 Felvettem az autot, és visszamentem a Marina kornyékére, majd ott tobb helyen parkoltam, setalgattam erre arra, kimentem a Sky Dive Dubai Drop Zoneba is, ahol van a zero gravity, a bulihely ahol voltam csut este és még novemberben is, onnan is valami eszveszejtoen jol neznek ki ezek a felhokarcolok. Megint csak azt mondhatom, hogy a kepek nem adjak vissza... Csak azt emlekeztetik, aki ott jart, hogy mennyire WOW is ez valojaban.




Emlitettem, hogy a palma szigettol valami ettermekkel valo telitettseget, egy nagy durranast vartam, nem az volt. Nem olyan volt, mint Dohaban a Pearl. (pedig az is egy epitett sziget, rezidenciakkal, de ott vannak ettermek meg minden normalisan) A Dubai Marina viszont a tengerpartra huzott olyan negyed, ahol van minden, kaja pia hajokazas setany, ettermek, nagyon feelinges kornyék. Sokkal jobb, mint a palma sziget. Tehat ha valaki dubaiba megy, nem mondom h ne menjen a palmara, de ennyi pont eleg belole, amennyi nekem volt: busszal ki, meg vissza. (Erre mondana Judit hogy de az Atlantisban milyen jo All You can Eat van - oke ha be akarsz zabalni ki lehet probalni; meg hogy ott milyen akvarium van - a Dubai Mallban levo tobbszor akkora; de hogy ott lehet delfinnel uszni - medencében?; meghogy van vizipark is - na ezt nem terveztem be, van még masik is dubaiban, ugy hivjak, hogy WildWadi - utobbi karbantartas miatt volt zarva). 


A marinan levo tengeprarti setanyt, ahol kruzolgatnak a helyiek a mindenféle hiperszuper jarganyaikkal amugy JBR neven fut, es nem ertettem, hogy miért dzsí bí ár, miért nem dzséj bí ár. Aztan évi felvilagositott: Jumeriah Beach Resort, és az elején a J-t ugye Gnek ejti ki mindenki, igy ragadt a helyre a dzsí bí ár elnevezes. Aprosag. De egy jo kornyék, novemebern itt kajaztunk elso este.






A palma szigetrol még annyit, hogy ugy hivjak, hogy Palm Jumeriah, viszont van belole még1, egy sokkal nagyobb, amit ugy beceznek, h Palm Jebel Ali, ez viszont beragadt félkészen, egyelore nincs raepitve semmi, a valsag keresztbetett neki.





Az esti seta utan még feltankoltam gyrosbol, igazabol regglinek vettem,



"olajszag" - aki ismeri a storyt most elmosolyodhat!


...majd szepen osszeramoltam, és elszenderegtem, volt vagy f1 mire alvas lett, ismet volt kb 3 oram: hajnalban kelni kellett... Tankolas, autoleadas, repter.


Becsurtem a repteren a shawarmamat az arcomba reggel f6kor, a checkin desknél levo roman srac szomszedkent utdozolt, majd 7es felszallassal az 1 ora ut és 1 ora idoeltolodas lekuzdesevel 7re :D megérkeztem Dohaba vasarnap reggel - ami ugye munkanap volt.

Mi a véleményem? Sok mindent lattam, sok minden kimaradt, de nekem bejon ez a dubai feeling. Nyar, meleg, felhokarcolok, buli, fanta, stb, egyszeruen annyi minden latni nezni es kiprobalnivalo van, hogy hu. Meg persze a vilag osszes penze nem lenne eleg, ha valaki mindenre kolt gondolkodas nelkul... Mar irtam, biztos nem ekkor voltam itt utoljara, a szallast utolag is koszi még1x, kar h nem jott mar ossze akkor egy ilyen hetvege, mikor Judit kipusztitotta magat és a korhazban ultunk novemberben. 100 szonak is egy a vége, szerintem nagyon kiraly hely, sokkal mozgalmasabb mint doha (ami persze nem mindig elony). Aztan ki tudja, hogy ha itt laknek 1 évet, mit mondanék. De az biztos, hogy amit becelzott a sejk, hogy ebbol turista paradicsom legyen, azt egy megkozelitesben nagyon jol elertek. Aki persze hegyen akar turazni, vagy nema csendben egy lakatlan szigeten nyugodni, az ne ide jojjon. :D

A bejegyzes osszes képe itt találhato. (84 kép)