2016. február 5., péntek

Dubai másodszor, előzmények

Rendes olvasók bizonyára emlékeznek, hogy volt már egy dubajozos bejegyzés november tajekán. Kis összefoglaló: volt 1 görbe este, 1 görbe félnap, nomeg egy nap üldögeles a korhazban. Sok minden be volt bedig tervezve Judittal, sajnalkozott is nemegyszer. Node kar volt a kesergeselt, az a hetvege igy jott ossze.

 Dubai Marina

Egyesult Arab Emiratusok - United Arab Emirates UAE wiki link itt
Azt mindenki tudja, hogy hol vna az orszag, meg hogy olaj, meg mittudomén, van viszont 1 érdekesség, amit kulon kiemelnék. Ugye 7 emirségbol all az egyesult arab emirségek, amelyikbol Dubai csak az egyik. Abu Dhabi, magyarosan undoritoan kinezo Abu Dzabi meg eszebe szokott jutni az embereknek, de akkor melyik a maradék 5? Es kinek mennyi olaja, terulete van? A wiki linkrol bekoppintanam ide a lenyeget:


Kar, hogy az olajbevetelek nincsenek odarakva mellé. Gondoltatok volna, hogy az egesz emiratusok 87 %at amugy abu dhabi uralja? Hat nekem ez egy meglepo terkep volt.

Natehat hogy jott ez az egesz masodik dubaii tura?

Nekem se kellett viszont tobb, kioltottem mar akkor, hogy azert Dubaiba még1x csak at kellene ruccanni, merthat alig lattam belole valamit (Judit meg ugye mar volt korabban!). Ugy voltam vele, h ki tudja mikor leszek legkozelebb ilyen kozelségben (a Qatar Airwayses repjegy returban huszonezer forintbol kijott) De ha mar megyek, akkor a lúd legyen kövér: ugy szerveztem le a dolgot, hogy szerda esti geppel mentem at melo utan (50 perces repulout), es csak vasarnap reggelivel jottem vissza Dohába (ami ugye mar munkanap), szoval europai szemleletben nezve ez egy 3 napos hosszu hetvege volt, elozo esti erkezessel, masnapi tavozassal. Nem keves elmennyel, és nem várt problemakkal. :)

Az elotte levo hetekben ugye a sri lankai programot probaltam készretenni, hiszen azon 6 napnyi szallasfoglalas mulott, viszont mikor a dubai kiderult, akkor eszveszejtve neki kellett esnem, nem akartam hagyni, h még1x ugy jarjak, mint anno omanban, ide kérem rendes program kell. Judit bnojééek a baratjaval tök jo fejek voltak, hozzajuk bekéredzkedtem mar elore, viszont kiderult, hogy epp elutaznak a hetvegere, azt mondtak leadjaka kulcsot, és nyugodtan ott lehetek naluk. Tul szepen hangzott! Illetoleg ok nem tehetnek semmirol, de a kulcsbol lett az elso galiba.

Ezeket azert fogom leirni, hogy ha valaki egyszer hasonlo cipoben jar, akkor okuljon atapasztalataimbol. (Okulhat a kozel keleti nyitvatartasbol, a netes autoberlesbol, meg ugy fejlesztheti az organizacios keszseget. :D)

Nagy agyalasban voltam egesz heten, hogy mi legyen, berljek-e autot, vagy ne, es ezzel, egy mellekstoryval inditanék... Gyurtam elore a programokat, h kideritsem kell-e nekem az autoberles vagy sem.
- dubaiban jo nagyok a tavolsagok, hiaba olcso a taxi, ha az ember zuzza A-B-be folyamatosan, azert sok penzt el lehet taxizni
- van viszont metro, ami elég olcso (mittudomen 100 ft egy vonaljegy v ilyesmi), viszont nem lehet mindenhova elmetrozni, és a metrorol leszallva is brutalokat kellene mindenhol gyalogolni (erre lesz még pelda)
- parkolassal gondok vannak, fizetos csomo helyen
- ezenkivul ha valaki oda-vissza zsazzol autoval dubaiban, akkor ilyen fizetokapukon athaladva megint perkalni kell
- aztan kitalaltam h abu dhabiba at kellene menni, nomeg a ferrari worldbe el kellene menni, egy bo 100 km-re van
- de ha megyek abu dhabiba, akkor koran reggel kellene menni, este meg keson jonni, az FW 8ig nyitva van
- ha tomegkozlekedni akarok, akkor ez halal, nincs semmire idom, hisz hajnal 5kor kell kelni, 8ra megérkezek, raadasul szet se birnek nezni a varosban, mert full rugalmatlan lennék, vagy halom penz menne el taxira.... aztan este 5kor mar el kell jonni a parkbol (ferrari world), hogy idoben visszaerjek dubaiba,

- mert aznap (csut) este az egyik régi kedvenc DJ-m bulijara (Gareth Emery) feltétlen oda akartam érni
- na de akkor menjek masik nap abiu dhabiba, az sem jo, hiszen a mecset penteken nincs nyitva, raadasul a parkba jobb hetkoznap menni (csuton), akkor nincs annyira tomeg.
- szombaton miert nem birtam volna menni? Mert Evi azt mondta, (Dubaiban lako barat), hogy akkor tuti raer...
- ezek alapjan kikovetkeztettem h autot kell berelni. 

 Nade aztan a kovetkezo fokozat sem volt am ilyen egyszeru, mikortol meddig, és hol? Egyaltalan jo lesz a jogsim?
- abu dhabi napjan koran reggel akarok indulni, nincs nyitva sehol a varosban kolcsonzo
- este keson erek vissza, nincs nyitva este sehol, nem birnam leadni, csak a repteren
- ha felveszek egy kocsit erkezeskor, akkor megsporolom az erkezeskori taxizast (ami kb 8-10e Ft kornyéke, csak nem 5 km, mint otthon, hanem ~28)
- de az abu dhabis nap hossza miatt ha a repteren tudnam leadni, akkor a +1 repterre valo kimenetel miatt elbukom amit erkezeskor megsporolok
- penteken bent a varosban leadni nem tudom, ezt irtam
- na akkor ez azt jelenti h ki kell venni csut estetol legalabb szombat reggelig. de akkor ha mar szombatra vegig kiveszem (ill vas reggelig), akkormegsporolom a repterre kifele menetel taxijat is...
- de akkor hol parkoltatom az autot? csomo penz lesz ha azzal csaszkalok az utdij meg a parkolas miatt, mikor a metro ott van es kurvaolcso lenne dubaiban.
- nameg ugye ha berlek, akkor elfogadjak a magyar jogsim most akkor vagy sem?

Na az lett, hogy neten nezelodtem, majd vegul egy booking.com-hoz hasonlo oldalon, egy un. rentalcars.com oldalon foglaltam vegul autot, meghozza a szerda esti erkezestol a vas reggeli indulasig, ezt 4 napnak szamoltak fel. Ez volt az egyetlen jo pont. Kezdjuk onnan, h mikor mar foglaltam, akkor k.rva felrevezeto volt, ugyanis a végén radobott egy jo kis biztositasos osszeget, viszont arrol volt szo, hogy 1-200 dirham (tizenezer huf) lesz csak a depozit az autora... Na utana elkezdtem a rentalcars utan olvasni, mindenhol azt irtak neten, h egy nagy sz.r kerulje el mindenki... HIvtam a bankot is, ha nem loptak el a kartyam, nem lehet visszacsinalni a tranzakciot. Na mindegy, remenykedtem, hogy ott lesz az auto, és nem lesz gond a jogsimmal, meg a bankkartyammal sem.

 a katari repteren mindig erdekes dolgokba botlik az ember

 nem nem ezt az autot bereltem

sajnos ezt sem - ezek a repteren voltak kiallitva Dohaban, lehetett rajuk tombolat venni kb 4e Ft-ert... :D

Eleg szar kep lett, de az eddigi legjobb  Dohanak a felhokarcolo-keruleterol ...

 micsoda finomsagok

Dubai ikonja, szinten homalyos, de vegre lattam eloben, igy


Nostehat a szerda esti erkezeskor vettem a repteren nemi Guinesst a masnapi bulira valo alapozashoz, majd mentem felvenni az autot, es nagy csodalatomra, ott volt, tudtak rolam, minden rendben volt. Persze a biztositas amit kottetett velem a rentalcars az egy nagy sz.r volt (ok csak kozvetitettek a Dollar nevu kolcsonzo ajanlatat), akartak velem kottetni egy "rendeset", merthogy amit vettem az lof.szra sem jo allitolag, és hogy 1100 AED (azaz 1100*80 Ft) lesz a depozit. Na fasza. Akkor jott az a resz, hogy jo lesz e a kartyam masodjara jo volt, leblokkoltak a zsozsot (Erstes hitelkartya amugy, meghozza dombornyomott visa, csak infokepp) [amit 30 nap mulva kaptam vissza....], es mar mehettem is atvenni a szuperjarganyt. Egyetlen igenyem volt az olcsosag melle: automata legyen. :D


Tehat a tanulsag az autoberlessel kapcsolatosan: A RentalCars.com szolgaltatot messzirol keruljetek el! Ott csak kinezni van ertelme, hogy melyik ceg tud autot szolgaltatni az adott helyszinen, az adott idopontban.


A jogsival pedig nem volt gond: a katari jogsimmal sima liba a dubai vezetes, a magyart elo sem szedtem. Na szoval 11 kornyeken belibbentem a z autoba, majd bedzsaltam a varosba, Dubai Marina reszen volt a keco ahova erkeznem kellett.

Megérkeztem, vigyorogtam, ejfel mult par perccel, az volt a tervem, hogy atveszem ak ulcsot, felcuccolok, majd futok egyet, alszok par orat, es reggel egy 6os koran kelessel, 7 korul elindulok abu dhabiba. Hat nem igy lett.... Mi lett?

Odamegyek a portashoz, ez vagyok stb... Jott az irgalmatlan szivas. Le van adva a kulcs, de nekik a konyvukbe az lett felirva, hogy a lédi leadta, és jo erte majd masnap, vagy jovo heten, de en sehol sem vagyok emlitve. Hogy ez hogy jott ossze az jo kerdes, de innen egy tobb oras kalvaria kezdodott. Eloszor turelmes voltam, aztan ideges, aztan flegmaban leugattam oket, aztan kotottem az ebet a karohoz hogy marpedigakkor itt alszok a recepcion, meg minden... Hivtak a fonokot meg minden, de nem adhatjak ide a kulcsot. Na mondom fasza. Csutortok hajnal 1kor menjek el egy hotelbe, biztos jo olcso lesz. Arra gondoltam h kimegyek a kocsiba aludni, ugyis koran akartam kelni reggel, de síííík ideg voltam.

Kozben probaltam a Daniekat elerni (akik a lakast lakjak), dehat ok Indiaba utaztak el, nem vették fel a telefont, irtam az ossezs letezo platformon nekik (sms tobb szamra [Judit kozben probalta beszerezni a bnojenek az osszes letezo telefonszamat], email, facebook, stb, probaltam hivni is oket)... Alszanak, miert is vennék fel. Na aztan egyszer csoda tortént, felvették, addigra persze mar olvastak hogy mi van.

Jol sikerult oket is felcseszni, akkor jott az oras telefonalgatas a portassal, aki vegul azt mondta (vegulis egy oldalrol erthetoen): honnan tudhatna azt, hogy o most a lakasban lakokkal van vonalban? nem adja oda. En mar kozos fotokat mutogattam veluk (a novemberi dubai kiruccanasrol), felajanlottam hogy kompletten az osszes iratom otthagyom nekik, vagy barmi, semmi.

Telt mult az ido tovabb, majd egyszer felcsillant egy remenysugar, a csavo kitlalata azt, amit en mar fel ora utan kérdeztem tole: ha a Daniek irnak egy mailt neki, mellekletben az emirségekbeli szemelyik igazolvanyaval, utlevelevele masolataval, akkor az talan jo lehet. Na akkor ezt a sracok megirtak, de addigra gondolom majd kiugrottak mar ok is az ablakon, en meg mar a hajam téptem.... Atkuldték. Na onnantol kedzve még kerek 1 ora volt, a csavo jojozott jobbra balra, probalt vmit beirni a konyvebe (ja elotte en adtam neki netet a sajat telefonomrol, mert akkora b.lfasz volt, hogy varta hogy megjojjon a level ugy, h nem is volt fent semmifele halozaton khm...)

 Valahol itt volt a keco.

Majd végul, ha emlekezetem nem csal osszességében tobb mint 3.5 ora kinlodas utan, olyan hajnal 3:45 magassagaban megkaptam a kulcsot. Futas elmaradt, bevagtam magam az agyba, és egy 7.15os kelessel 7.30kor mar lent voltam az autonal... Jo kipihenten indultam neki a hétvégének.... Sebaj, a lenyeg, h rendezodtek a dolgok. Bar nem hiszem h olvassag, de a a keco kolcsonadast meg innen is koszi még1x utolag...


Na szoval ennyit az elozmenyekrol. Hogy ne legyen tul kaotikus ez a dubai tura, a tenyleges latnivalok és esemenyek majd egy kulon bejegyzest fognak alkotni... :)