2015. március 31., kedd

Napfogyatkozás csatahajóval

Csatahajo a haz elott! :D Eloszor azonban nezzuk a napfogyatkozast. Hogy kapcsolodik a 2 tema? Ugy hogy a hajo kb egy hetet allt a hazunk elott, azt a napot is belertve, amikor a napfogyatkozas volt. :D


Bizonyára mindegyikotok tudja, hogy volt nemrég egy részleges 60% koruli napfogyatkozás Mo-n. No itt a kodos szimplán szar idöjaras országában 2 dolog történt másképp, itt 85-90% + os volt a részlegesség, azaz kozelebb allt a teljeshez, mint otthon, viszont az idojaras meg joval szarabb, tehat felho esetén lof.szt se lathatott az ember az egészbol.

Na nekem ultranagy mákom volt. Mondom hogy miért. Ahogy az nem meglepo, reggel napsuteses idoben mentem melozni, viszont a napsutés az nem egy olyan allando dolog otthon, attol h sut a nap, nem biztos, h 5 perc mulva is fog. 1 ora alatt jottek mentek a felhok, mire kezdodott elvileg a napfogyatkozas, jol be is felhosodott az ég.

8:30tol folyamatosan elkezdtem nezegetni, hogy most akkor sotétedik-e már, az ember elorelátoan ilyenkorra meetingeket nem idozit. :) ahogy egyre sotétebb lett, egyre inkabb ideges lettem, mert egyre felhosebb lett minden. 9.35kor volt elvileg a maximumon a dolog. Kinézek tok felho minden. Majd hopp 3 masodpercre ra egy vekonyabb felhoréteg kerult a napkorong elé, és bevillant a korvonala az egésznek. Kironahtam az irodabol, elbujt addigra. Vartam 1 percet, és megint jott egy "lyuk" a felhon, majd szépen kb 3-4 percen at jol kivehetoen lehetett figyelni a 90%osan fedett napkorong kb felét (néha 2/3-át, néha negyedét [se]). Miért csak annyit? Mert a felho szerepe kettos volt: egy részét kitakarta az egész esemenynek, viszont pont annyira volt vastag, hogy mindenfele szemuveg, vagy egyeb eszkoz nelkul barmennyire is vakitott volna. Siman szabad szemmel volt lathato minden. És még azota sem vakultam meg, uh nagy gond nem hiszem h tortént. (lekopogtam).



Fotoztam a gyar udvaran, h mennyire volt sotét, nem adja jol vissza, hasznalhatatlan kép, magáról a naprol pedig a legjobban sikerult 4 kis kepemet kivagva megmutatom alább.Nem atomjo képek, de latszik, hogy milyen volt a korvonala a napfogyatkozasnak. Engem emlékeztetni fognak az elmenyre. Kar h 99 augusztus 11-rol nincsenek ilyen képeim. Dehisz akkor nem volt még Lumiám. De mobiltelefonom se, nemhogy kameras mobiltelefon. :D


No visszakanyarodva a hajora, nem tudok sokat irni rola, fogalmam sincs miert volt itt, es h milyen hajo, ha vki hajoszakertonek erzi magat, akkor nyugodtan megoszthatja egy kommentben az altala errol a tipusrol tudottakat. Judit még videokat is csinalt, itt fordult meg a haz elott, alig fért el keresztben a folyoban. Este pedig olyan volt, mintha a nappalinknak kulon hangulatvilagitasa lett volna. :D

A foldfelszinrol

Az ablakunkbol

kozelebbrol

 szurkuletkor

este

ejjeli hangulatvilagitas

rossz idoben is kitartott

es joban is! :D

Kb 1 heten at. Az utolso két képet nezve vna egy tema, ami messzirol kiszurhato, és mar korabban is emlitettem. Nagyon durvan latszik NCL-ben a tenger apaly-dagaly szintjeinek kulonbsége. Brutális.