2011. április 18., hétfő

A 10. hét eseményei

Na ha jol emlékszem ott fejeztem abba :) a legutobbi bejegyzést, hogy megérkeztünk Metzből. Ezen a héten is volt ám történés rendesen... Az új szöveges dokumentumot megnyitottam, jegyzetek előkészítve, indulhat a fogalmazás. :)

Több francia emlegette már nekem, hogy amikor Mo-n azt hallották hogy köszi, mindig félrehallották, és azt hallucinálták, hogy Merci. A magyar köszi szerintük franciául fonetikusan leírva Keussi. Audrey, a francia lány ugy be volt zsongva a kézimeccsen, hogy hihetetlen. Mondtam neki, hogy majd ha Fro.-Mo. focimeccs lesz mehetunk, aztan ott üvölthet a franciaknak szurkolva, erre ő azt mondta, hogy nem, ő a magyar szektorban ülve akar a franciák ellen drukkolni. :) Ami még ide kapcsolód story: ez a csaj is ugye annyit beszelt angoul, h másnap a muterjáénak telefonba félig angol, félig francia mondattal válaszolt, az meg csak lesett.

Hétfőn a tanár, aki Ateliának nevezett el nem érkezett meg az órára, fél órán keresztül vártuk ketten, aztán szépen leléptünk.

Kedden délután bementünk az EI03-ra, várunk várunk, tanár sehol. Egyszer mondom Rodolfonak - volt náma laptop - sasoljuk már meg az egyetemi e-mail fiókodat... A tanár ora előtt másfél órával küldött egy körlevelet, h sorry az óra elmarad mert dokihoz kell menni. Na ennek örömére egyből el is mentünk gyrost enni, be is vertem 2-t(!!!!!). Utána meg fogtam a fejem, hogy ennyi pénzt kib*szni... :) Na mindegy, mindesetre finom és utanozhatatlan érzés volt! Kaja közben kiderült, hogy van itt valahol LIDL Belfortban (van amugy Cora és Auchan is csak kint a francban a város mellett), majd felderítem valamikor. És elég hosszasan folyt a beszelgetés arról, hogy mit akarnak kezdeni magukkal a délamcsik hazautazás előtt, suli után.

Merthogy kiderült, hogy itt nemhogy 1szobeli+1irasbeli vizsgahét van: en azt hittem h utana 2 hét az ismétlésekre. A fenét: mindenki egyszer mehet mindenből, aztán kész.... Mii a fene.. Tehát normál körülmények között nézve mindenki végezni fog július 1 pénteken a vizsgáival. Jó hogy ez azért kiderült! :)

Tehát azon morfondíroztak, hogy mikor és hogy oldják meg BPt és Görögországot is.  Amugy nem tudom miért ez a görög a sláger.... Vicces volt mikor nekem akarták megmagyarázni, hogy Horváto az tőlünk DÉL-KELETRE van... Nem hitték el amit mondok,  még jó hogy mindig van nálam zsebbe'térkép, azaz a telefonban GPS a térképekkel... :)

3 v 4 héttel ezelőtt vittem el egy pénteki "bulira" a hangcuccomat (2.1 hangfalszett, amit nem kis erőfeszítésbe telt Brianconból idáig elcuccolni februárban), Rodolfoék szobájában hagytam, kedden végre megkerült, Jorge lakotársa Luis ugy bepakolta magának házimozizásra, mintha a sajátja lenne. Egyszer meg nem kérdezték, hogy hé, kell-e, visszavigyük-e... Nem baj, ha már elhurcoltam Franciaországba, csak ne más hallgassa, visszaszereztem, azota ismét dübörög a basszus a szombámban. Ennek örömére 2 zenét rögtön be is linkelnék.

Az egyiket már régen megszerettem - még megjelenéskor, most elő is szedtem: 

A másik pedig szuper-mex-buliban hallott remix:
A DP ugye francia, de ezt a változatot én nem leltem YT-n ezért nekem kellett feltölteni! :D

Ésezenkívülkedden ugye neki kellett állni az angol prezi összerakásának, mivel csütörtök óta semmit nem foglalkoztunk vele. Furcsálltam is h a francia gyerek nem küldött semmi anyagot, azt beszeltuk meg h ö szed több mindent össze, en meg összerakom a PPT-t, nyomtatom amit kell, stb. Hajnal fel 3ig küzdöttem, akkor irtam a tanarnak hoyg ez a prezi szerintem skip holnap, mert egyedul en nem vagyok hajlando az egészet megcsinalni. Aztan irtam a francia sracnak is, hogy ez igy nem koser, hogy b.sztunk rá. :) (Én sem csinaltam idejében igazabol semmit.) Ezek után reggel, a francia gyerek irta a tanarnak, engem rátett CC-ben (másolatot kaptam) hogy ő beteg és orara sem fog jönni... :) Nekem így jo volt, mert igazábol magát feketítette be, és egyedül vitte el a balhét, délutan oran tudtam mondani a tanarnak, hogy hát én hiaba kerestem, ha nem jelentkezett, nem volt alkalmunk megcsinalni a dolgot. :D Szoval a prezentáció elnapolva: május 25... Jobb lett volna mondjuk most túllenni rajta... 

A franciaóra megint azzal indult, hogy a magyar résztvevő (én) meghozta a kérdéseit, ami az elmúlt 1 hétben megfogalmazódott, a tanár már azzal poénkodott, hogy "mint mindig"... (azaz hogy mindig [csak] én kérdezek.) A tisztázás után írtunk is rögtön egy röpdolgozatot, elég sz.r szókincset térképezős kérdések is voltak... Rodolfoék kitalálták, hogy csináljunk LAN partyt, amit én támogattam is első blikkre (ez az amikor összehozzuk a szamitogépeket egy helyre, és játszunk egymás ellen), így óra után hozták nekem a játékot. Vmelyik Call of Duty, ami természetesen nem indult el, ismét furcsa volt, mikor nekem el akarták magyarázni, hogy mi a driver, és hogy hogy kell letölteni, meg mit kell csinálni, engem néztek hulyének. Közben világosan tudtam hogy mi a baj (DX 9 driver nincs fent, és a 2 videokártya közül az intel van használatban mert a másikkal fagyi van folyamatsoan nem tudom miért...)


Angolórán sikerült egy poént elég szarul elsütnöm... Ment a nagy diskurzus a franciákról, és Fro.-ról, meg a hasonlítgatás. Aztán kérdezte a tanár hogy nálunk mennyi szabi van, amire én azt akartam mondani, hogy nálunk egész évben szabadság van - poénosan, csak azt sikerült mondani helyette, hogy nálunk van minden évben szabi... Nehéz volt utána kimosni magam belöle... :) Mouradról meg kiderült, hogy bejárta a fél világot, volt az Oktoberfesten is, és NEM IVOTT SÖRT. Nem iszik semmit. Vallási kérdés, szerinte. Viszont állítólag az arabok nagyrésze sz.rik az egészre, és iszik össze vissza mindent, lehet is venni náluk mindent... Mourad batyó semmit nem iszik... durva votl hallani, hogy még egy Oktoberfesten sem ivott egy deka sört sem. Az angolnak este félkor lett vége, mi az októberfest storyn felbátorodva (én és 2 francia) a Foyer felé vettük az irányt: nekem francia tanfolyam, nekik angol... :) (viccet félretéve, tenyleg). Na ott aztan volt szo mindenről, néha igénybe kellett venni laptopos ottegyedülüldögélő embereket, hogy ez vagy az a szo mi franciaul vagy angolul, de alapjaban véve nem volt gond.

Megvitattuk, hogy mekkora sz.r hogy itt ha egy sört kér siman az ember, akkor csak 0.25öset kap, és valami olyan sört ittunk aminek a nevét már nem tudom, lefotozni meg elfelejtettem, de kinézetre barna volt, ízre viszont nem. 0.5ös korsóból (mert ugye aztan csak azt kértünk) vacsora nélkül tankolva, nem telt sok idő, már éreztem is. :D Volt aki a foyerban tolta a bagettet meg a sajtot, kaptam is kostolót, "vigyázz ez erős" címszóval. Nem is tudtam hova gondoljak, mi az hogy egy sajt erős?! :D Mit ne mondjak, jó sajtízű volt a dolog, de nem volt fogható semmihez, ami számomra erős. (Chilli, jalapeno vagy erős pista...) A Foyerben érdekesség, hogy nem lehet KPvel fizetni, mivel egyetemi hely, csak erre van engedélyük: az AE (hallgato egyesuletes) számlára feltöltött zsetont költhetjük, a kodunk bemondásával. Árban viszont olcsónak számít, egy 0.25ös sör 1.1 körüli euronal indul... Ez itt szamomra hihetetlen. (Piano barban 0.25ös legolcsobb 3 euro...) 

Natehát jol eldumalgattam a Pierrel és az Alessandroval. Utóbbival csak kiadta a téma, hogy az a szar Belfortban, hogy nem lehet éjszaka gyrost enni. Na oké, akkor menjunk el gyorsan! :) El is mentünk egy számomra ismeretlen helyre, amit megjegyeztem, mert 0.5tel olcsóbb a menü! :) (5.5), és finomabb a gyros. Örö m az ürömben, Alessandronak volt par kajajegye (hasonlo a mi Sodexhos kajajegyunkhöz, csak a feliratok mások rajta, meg az érték), így meghívott, jó fej volt. Vele már előző szerda óta dumáltam, hogy valamikor igyunk 1-2 sört, ezen a napon jött össze elsözör. 




Dobi kérdezte tőlem régebben, hogy a külföldiek nem emlegetik a szigetet? Mondom nem. (Merthogy Norvégiában mindenki azt vágja rá mikor kiderül, hogy Magyarország.) Na itt Ale volt az első, aki felhozta - ha nem is rávágta... Az arc amugy tiszta muzikális, gitározik is.

Azért is volt jó ez a szerdai este, mert Ale itt lakik a szomszéd épületben, egy nem szeparált közeg egy tagjával sikerült közös programot szervezni, ugyhogy jó volt. A Foyerben ragadt is rám igazi francia klasszikus zene:


És kiderült az is számomra, hogy az Éláááléáááéláéláá c. Alizée számnak is France Gall énekelte az eredetijét: 


Szégyenemre váljon, én nem ismertem ezt a nőt korábban névről... Itt további info fellelhető akit érdekel.  France Gall egy nagyon híres francia énekesnő akiről sajnos napjainkban már szinte semmit sem lehet hallani, bár a 1960-as évektől kezdte el karrierjét azért számai a 80’s és 90’s években is sikeresek voltak.


Még a félév elején Rodolfo azt mondta, hogy mondjak egy nehez és hosszú vagy ronda magyar szót. Nem tudtam mit mondjak, Ahogy telik mulik az idő, hogy ezzel a 2-vel is sikert lehet aratni: Mezőkovácsháza, Egészségedre. És erre úgy jöttem rá, hogy ez 2 olyan dolog, ami minden párbeszédkor mindenkivel fel szokott jönni, később pedig kérdezgetik, hogy hogy is van, mert elfelejtették. Így volt ez szerdán este is, péntek, és szombat este is. (Na de ezekről kicsit később. :D)

Egy pár Euro érme: számomra a legérdekesebb a középső oszlop legalsó eleme: luxemburgi 2 euros érme...

Csütörtökön kiderült, h Donato elolvasta a metzi bejegyzésben a rá vonatkozó részt, ami így hangzott: "Ahol az agyament Donato teával ette a műzlit... Ő amugy focifüggő is, Bariban lakik és minden hétvégén minden meccsre megy, utazik a törzsgárdával... Én ezt a gyereket hosszútávon tuti nem tudnám elviselni. Vannak néha jó pillanatai, de összességében irritáló - na mondjuk nem a foci miatt, az csak egy dolog :). (És ez nem csak az én véleményem.)" Csak ennyit írt fészbukkon: "I'm going crazy to translate your blog!! What means this: Ahol az agyament... [és beidézte az egész bekezdést]." Erre én meg megírtam neki, hogy olyan szinten különbözőek vagyunk, hogy soha nem tudnék veled pl együtt lakni ha erre lenne szükség, tragédia. :D Aztan nem valaszolt semmit, de később nem tűnt úgy hogy haragudna. (Merthát mondjuk google translatorral a magyar bekezdésem angolra fordítva azért el lehet csípni a lényeget.... :D)

Ami még a csütörtöki napból fontos: lesz SCOOTER a hegyalja fesztiválon otthon. :D Ott a helyem. :D Legalább olyan közel, mint legutóbb:

Voltam csütörtökön Leclercben, érdekes reklámokat láthat az ember az utcán :D

A promócióban dolgozó kedves ismerőseimnek pedig ezt örökítettem meg :D

Pénteken a németórával kapcsolatosan már korábban is akartam mondani: én vagyok 24, mindenki más 19 meg 20, csak fiúk. Aggasztó környezet. Mindenki körbejárta már a fél világot, mindenki autoval szaladgál... Érdekes látni hogy mennyire más az itteni fiatalság rendelkezésére álló lehetőséghalmaz. (Na nem panaszkodás végett, elvégre hála az égnek én nekem is van erre-arra lehetőségem - például most itt lenni Fro.-ban, hány ember nem tehetné ezt meg Mo.-ról). Na szóval az a durva, hogy ők azon gondolkoznak, hogy amerikában hova menjenek 1-2 honapra csak nyaralni nyáron...

Rámragadt Dobitól egy újabb zene:

Ami viszont a nap pozitívuma volt, hogy végre egy értelmes párbeszédet sikerült franciául lefolytatnom, amikor több mondatot fűztem egymás után, több kevesebb sikerrel, és nem midnen második szavam az volt, hogy hogy mondom ezt vagy azt... Na túl durva dolgokra azért nem kell gondolni, nekem mindesetre jól esett. Ennek ellenére még mindig nem érzem azt hogy tudnék franciaul beszélni. :D

Péntek este ismét elérkezett a "party" ideje: azaz mindenki egy kéróban (a mindenki azt jelenti hogy mindenki aki beszel spanyolul + 1-2 egyéb)...


Készült amugy rengeteg kép, de mindenkinek a gépével, én most nem nagyon alkottam.

Nincs rajta mindenki a képen, és most neveket sem sorolok fel, lényeg hogy minden téma érintve lett: Horvátország, Dubrovnik, Pag-Novalja, SHM... Az egyik francia gyerek kérdezte, hogy hogy megy a francia, tanítgatott ezt azt, egész jo arc volt. Megtémáztuk hogy a franciák most akkor általánosságban tudnak angolul, vagy nem. (Nagyrészt nem, egyetemistak egy része igen.). Az ilyen bulikra eddig mindig ugy készültem, hogy vittem 1-2 sört, és a laposüvegemben pálinkát, ami így szép lassan fogyott is folyamatosan. Viszont mindig kóstoltattam jobbra balra, szoval nem sokat ittam belöle. Ennyi idö után ki merem jelenteni, hogy a spanyol bagazsból 1 ember van aki szag alapján meg sem akarta kóstolni, és 3 ember van, aki azt mondta, hogy jó. (a házi szilváról beszélünk.). A románoknak nem okozott fejtörést, azok csak ugy nyakalják. (Ez a kettő [szőke csaj és fehéringes nagyhajú hátul] aki ebben a buliban jelen volt, a 2 szociális az 5ből...)

Érdekes mellékstory az április 1 utóhatása, megkérdezett Alejandro [sárga felsős], hogy "Hú iz inikó botá" :D Azaz "Who is Eniko Botas" :D Elsőre nem értettem, aztan leesett, jót röhögtem, hogy még 2 héttel utána is van kinek mesélni a storyt.... :D Nem múlhatott el mex parti új zenék nélkül:

Magic System

Craig Davidet alapból rühellem, de...

... mind a 2 zenére elmondható, hogy a "vokál" nélkül egész jo hallgatgatós az alap.

Megtudtam, hogy cremant nevű pezsgőt kell kóstolnom, az valami jó ár/érték arányú cucc, és megtanultam hogy a "zsömanfu" = "szarokrá" spanyolul úgy van, hogy mé importá un kuló. (kulo = kula ... kisérteties hasonlóság... :D) Andres megint be volt b.szva, és jött az ökörködésével, hogy üzenete van a blog olvasóknak... A multkorinal amugy engem akart megszivatni, mert azt hitte hogy be vagyok rugva, és ugy fogom kirakni az üzenetét , mintha én írtam volna. Hát nem így lett. Az aktuálissal sem vett szerintem revansot:  "Attila I have sth to say... Je m'en fous!!! And i know. Ur trying to conquer some girls round here.. Have I to give names?" :D :D :D

Gaethon milyen poloban jelent meg? Corvintetőőőőő! :D

És ami még a hét történése, és itt gyöngyözött be: az eddigi bulikban az olasz gyerek érkezése ota 2en voltunk egyedül. Azaz ő volt az egyetlen olasz, én meg magyar, minden spanyoltudás nélkül. A héten talált magának egy másik olaszt, így már megint visszaváltottam egyedüli cirkáló üzemmódba: már az olaszok is ketten lettek.

Jönni fög ugye hamarosan Endre és Dobi, én már mondtam mindenkinek, hogy buli, de sanszos, hogy mindenki tanulni fog, mert ez ZH heten lesz... így nem tudom lesz-e olyan buli valaha, hogy sokan vagyunk, és nem én vagyok az egyetlen magyar. :D

A szombati nap sajnálatosmódon azzal telt, hogy a keddi RE42 zh-ra előre el kellett kezdeni a netes "kisteszteket" csinálni, volt belőle 11, mert ugye ahogy a tantárgyas bejegyzésben írtam, nem sikerült időben elkezdeni. Este 18.00kor átjött Tristan, ledumaltunk egy konkrét menetrendet a párizsi kiruccanásra. Eközben felhívott Ale, hogy van-e már programom estére, mondom tanulni kellene de nincs, hallgatom. :D Hogy ők grillezni fognak, menjek én is. Mondom tuti. 5 eurot kell majd beadni, elmennek vásárolni, aztan majd szól hogy mikor szedjem össze magam.

9 után valamikor telefonált is, hogy menjek ki a Foyer elé, ki is mentem, halom ember, 2 klikkben. Az egyik bandához sikerült becsatlakozni (ahol Ale volt) lényegében 4-5 emberrel dumalgattam végig 70-30 arányban többet inkább angolul. Volt egy pár fajta a fene se tudja minek hívják nevű kolbász, paradicsom és prdcsmpaprika, bagett, kenyér(alaku bagett), bor, meg mittudomén még miket itattak ott velem. :D Kaja végeztével szép lassan fogyni kezdtek az emebrek, a végén 4-en maradtunk: vittem ki már pálinkát is... És itt jön a lényeges visszacsatolás... Ez a 3 francia csak ugy itta a hazipalinkat mint a huzat, tetszett nekik. Azan persze megkostoltattam velük a mézes malnat is, az lett a kedvenc, de mondom a másikkal is nagyon jól elvoltak. (Összesen 4 üveg volt: 2 hazi, 1 futyi barack, 1 malna), most ki lehet jelenteni, hogy a felénél tartunk, nincsen már csak 1 hazi, és a barack. :D Nem szombaton ittuk meg az egész egyik uveg hazit, az ugye mar a több mex party miatt hianyos volt. Került elő vizipipa, filmcímek, sárközyről kiderült hogy jobboldali, és hogy itt a nyugdíjasok szavazták meg, igérget de nem csinál semmit, mindenki rühelli (allitolag), és amikor elmagyaráztam hogy mit jelent a neve, akkor jót röhögtek...

Összességében nézve egy jól sikerült este volt, olyan emberekkel akik nem beszélnek spanyolul, és itt laknak 1 épületnyi távolságban maximum. Francia nyelvtudásomnak is hasznos este volt. Azt sajnálom h ezzel az Alessandro gyerekkel már nem spanoltam le egyből a félév elején, merőben más lehetne most az egész eddig eltöltött időről alkotott véleményem. Azt mondom jobb lett volna hamarabb belecsöppenni ebbe a társaságba.
Mont St Michel - egy hely amit sokat emlegettek


 Itt egy pár kép a grillezőhelyről, vasárnap délután csináltam a képeket

Háttérben a Foyer, baloldal a háttérben a koli B szárnya 


Volt ott egy ilyen fejetlen szobor, elkezdték mondani a storyt, csak aztan elterelodott a téma, uh passz :D 

Itt lehet latni, a muskatlis az Donato ablaka, melette balra a 2 csíkban felhuzott redőny az én szobámé. 

Vasárnap folyatódott az RE42 tesztek töltögetése, azon kívül h csináltam ezeket a fotókat nem történt semmit. Itt semmi, otthon a Fradi lejátszotta a Metzzel a visszavágót, 2 góllal nyertek ugyan a franciák BPn, de így is a Fradi van a döntőben. Részletek itt.

A héten begyűrűzött még egy tök jó Sky and Sand remix, így már összesen 4 remix + az eredetit is nyilvántartom a zenetáramban, szerintem még semmiből nem hallgattam ennyi változatot korábban:


Sky & Sand (Sterbinszky & David Cashy Personal Remix)

Sky Ending (Dj Krati Mashup)

DJ OGB & Gemeni VS Paul Kalkbrenner - Sky and Sand

és akkor az eredeti is legyen már itt. :D

A karunk bekerült a VIVAtv-be a FIZU feldolgozassal, erről itt illik megemlékezni :D Az viszont furcsa nekem, hogy egyszer nem hangzik el, hogy a közlekkar, az BME, azaz Műegyetem, ez szerintem a nem oda járo embereknem nem teljesen triviális. a Fizu klipet nézve amugy mindig azon sírok, hogy mennyivel jobb klipet lehetett volna csinálni hozzá, ajjjjj :D

Zenével kapcsolatosan még 1 dologra ébredtem rá, kiderült, hogy a "The Who" nak a száma ez, ezt én nem tudtam...


Na és akkor az utolsó youtubeos link mára: ritkán nézek végig ilyen baromságot, de ezen sok helyen röhögtem, Dobitól származik a cucc, PengePákó 2.... :D

Talán ennyire sok zenés/youtubeos bejegyzés még nem is volt, igérem visszafogom magam a későbbiekben. :D És probalok jobban a tárgynál maradni, ami az Erasmus félév különleges élményeinek sokasága. Mert ahoyg most ezt a bejegyzést végignézem 1-2 rövid storyt leszámítva otthon is hasonlót írhattam volna. :D 

Szóval ez volt a 10. hét innen Belfortból, a következő héten igérem nem a semmiről fogok ennyi baromságot írni :), rendhagyó időszak következik: H-K-en zh, szerdán mosás(! :D), csütörtök hajnalban indulás vonattal Párizsba, onnan pedig nyomás Bergen....  Dobi ma küldött át egy sokoldalas PDF-et az ottani tervvekkel, hát, sűrű program elé nézünk az egyszer biztos! :D


Tehát a 11.-heti bejegyzésben még lehet hogy vendégblogger is fog szerepelni... :)  A 12. hétről nem is beszélve!