2011. április 26., kedd

Bergen => Párizs

A keddi nap is szokás szerint érdekességekkel volt tömve, miért is ne írnám le őket. Amit előre el lehet mondani, hogy a visszafele repülőúton bizony keményen játszottam a ferdeszenű turistát, be kellett fotózás szinten pótolni, ami odafelé elmaradt mert akkor sietni kellett… :D

Norvégiában a reptérre a busz ugye 95 koronáért vitt volna ki, találtunk egy hirdetést a koli falára kiragasztva, h 50kr / fő árért valaki ki tud vinni. Le is beszéltük smsben, kiderült, hogy egy Kyotóból érkezett Japán srác: A felesége norvég. És a norvég felesége ott volt Kyotoban cserediák egy fél évet, a faszi meg jött utana Norvégiába, full az egész egyetemet befejezni… mik vannak… Később meg Daniaba akarnak majd költözni, mert ott job az idö, a norvégot meg megértik az emberek (mivel ua a nyelvcsalád mint a dán)…


Az előre jelzetteknek megfelelően ennek a bejegyzésnek a képgalériája már az új címen, itt érhető el.


A reptéren volt időnk dobival pontosan elszámolni, feladtunk 1-2 képeslapot, viszont megállapítottam, h a reptér elrendezése jo sz.r, elég nehezen jöttünk rá első körben az atvizsgalas utan h hol is van az a kapu ahonnan indul majd a gépünk, valamint rühellem az ikeára emlékeztető felszállás előtt végig kell menni az egész Duty Free Shopon elrendezéseket… (Bar marketing szempontbol biztos hatákony és kifogástalan.)


A reptéren ülve odajött egy nő, h frankfurtba utazunk? mondom ja. Kérdezi hogy akkor kitöltök egy kérdőivet? Mondom egye fene. Egyik oldala franciaul, másik németül volt, jot mulattam rajta, végig fordigatva a lapot sikerült kihámoznom mindent, ilyen repülős szokások felmérésére irányult az egész dolog. Mondom legalább egy tollat hátha kapok, hát azt sem kaptam. Tanulság? Ha Bergenben jártok a reptéren, ne töltsetek ki semmit, nem lesz ajándék. :D

Dobival még sosem repültem együtt, megvilágosodott számomra, hogy nem vagyunk egyformák ezugyben ő elsőnek szeret felszállni, h tuti fel birja rakni a csomagját, én meg utolsónak, mondván hogy úgyis üldögélek még eleget a repülőn. Szokásainkból nem is engedtünk, ő felszállt elsők között, én meg üldögéltem ott még a végsőkig, aztan szépen sorban állás nélkül nyugodtan szálltam fel a gépre. :D Ez volt Bergenben és Frankfurtban is.

A repülőn volt egy csaj, aki a fekete Nokia N8at tartott a kezében, és nagyon böngészett rajta valamit egyből oda is röhögtem neki, és meg is mutattam – na persze a telefonomat, nem mast :D - , h nekem is olyan van csak narancssárga!! :D

Az első repülőn úgy ültünk (A SAS – Scandinavian Airlines terminálon kaptuk ki a SASos beszállókártyánkat, de a repülő mondjuk a szokásos Lufthangsa Regional volt [ a kisebb gép] CityLine) Ki akartam keresti a pontos géptipusokat netről, de keresse a halál, akit annyira érdekel az most az egyszer utána tud járni, akit meg nem, annak ugy sem fontos. :D


kis gép

Na aztán viszont mondom legyen. A kisebb gép egy Embraer 190-100LR volt. A képeken is látszik, h egy sorban csak 4 szék. Főbb tulajdonságai: 98-114 utas, 2 hajtómű, max sebesség 870 km/h, hatótáv max 4.400 km, suly üresen 28.080 kg, szárnyfesztáv 28,7 m, hossz 36,24 m, magasság 10,57 m. 2004/03 óta repülnek ilyen gépek, jelenleg is gyártják.


Itt kell megragadnom az alkalmat, hogy legyen az összehasonlítás, a frankfurti átszállás után a következő típusra ültünk: Airbus A321-200. Egy sorban 6 szék, ülések 185-199. Szintén 2 hajtómű, max sebesség 870 km/h, hatótáv 5600km, súly üresen 48.500 kg. Szárnyfesztáv 34,1 m, hossz 44.5 m, magasság 11.76 m. '94 óta repülnek A321-es gépek.

nagyobb gép, de csak egy kicsivel
ezen a netes foglalásnak megfelelően sikerült baloldalra leghátulra ülni

Összehasonlításképpen a sokák által ismert és emlegetett Boeing 737-400 adatai: 146-159 ülőhely, 2 hajtómű, max sebesség 913 km/h, max hatótáv 4005 km, súly üresen 34.500 kg, szárnyfesztáv 28,9 m, hossz 36.6m, magasság 11.13 m. Az adatok alapján megállapítható, hogy a második gépünk ennél vmivel nagyobb gépnek számított.

Az első gépen tehát Dobi ült az ablak mellett, én meg Mellette. Jobb oldalon kiSASoltam hogy egy ember norvég ujsagot olvaSASott, aminek a címlapján bizony az volt, h a Brann pont 1-3ra kikapott előttenap. :D Felrémlett bennem egy kérdés: a 98/99-es foci BL döntőn a Bayernnek a győztes gólt belővő Manchester United játékosa (2-1 lett a meccs) Solskjaer volt, ő vanjon norvég? Utánanéztem, és igen! J


Ismét csináltunk szép képeket a levegőből, és a galériában sok sok repülő és repteres kép is taláható.




Arról már írtam, hogy a Frankfurti reptér hatalmas, de egy rakás sz*r, Dobinak is épp ez volt a véleménye, a CDG sokkal de sokkal jobb. Kitáblázottság, tájékozódás, és minden más szempontból is. (Ahogy kinéz, amilyen “szép”, blabla – már ha egy reptérre ilyet lehet mondani h szép-e…) Frankfurtban az egyetlen pozitívum, h ingyen van a kávé tea forrócsoki, rengeteg automata ki van rakva mindenhol. Örültem neki h verge lehet 5 euroért venni szendvicset – hú de olcsó – norvégia után tényleg olcsónak is tűnt.

Ami mondjuk ellenpélda, h Franciahonban ugye mindenhova a francia varosneveket irjak, Frankfurt pl Francourt, London meg Londres, Dobi az lesett is amikor vettük fel a csomagokat, hogy mi a franc az ott kiírva a járatunk száma mellett. Üldögéltünk ott jó sokáig mire kijöttek a bőröndök, de végülis nem volt gond, mindekettőt rendben időben átpakolták Frankfurtban. (Dobiét elhagyták amsterdamban mikor ment ki bergenbe még az elején… :D)

Az első repülőn uolyan szendvicset kaptunk, mint odafelé menetemben, viszont kitaláltam h taktikázzunk, kérek egy sort és egy narancslevet, mondom Dobinak te meg kérjél egy sort és egy kolát, a narancslevet meg elcserélem a sörödre, így én ihatok 2 sört, te meg két üdítőt. A taktika bejött, viszont én meg alkoholmentes sört kaptam. :D:D:D




A már említett 7-es busz a frankfurti reptéren:


A második gép már rendes mérető volt, érezhetően durvábban gyorsul, viszont nem fordul akkorat a hossztengelye körül ha valamikor jobbra v balra kell kanyarodni. Ezen a gépen megint jött a kaja-taktika, hasonlót akartunk megjátszani, csak a csaj félreértette, így kaptam én a dobi rendeléséből a sört, ő meg a kolát, és kész. Viszont a repülő legvégében ültünk, és mivel látszott h maradt még szecsa, én bizony odaszoltam németül h adjon már még1et… :D Így 2-2 szendvicset ettünk, ez valami krémes nemtudommis volt. Képen elég szarul néz ki, ízre jo volt.




És mivel én leszállni is utolsónak szeretek, még jól le is fotóztattam magma a repülőn ülve uezzel a stewardessel, mert ugye Dobi lusta volt megcsinálni a képet, mikor kértem. :D Marmint mondtam neki h fotozzon le engem. J




CDG Terminal 1

A termináltól a beszállókapukhoz vezető mozgójárdán vigyorog egy magyar turista

Az előző repülős bejegyzésben említett CDGVAL vasut, aminek a lefotozott rész az eleje: nincs benne sofőr.

Na de itt a vége, mert ez már a Párizsi történések kezdete, ami pedig már egy következő bejegyzés lesz…! :)

[Nem mellesleg ezt a bejegyzést május 4 szerdán reggel sikerült összehozni, így h már negyed 9 elmult, lassan nekiállok atnezni 1-2 dolgot a 10kor kezdődő francia zhra. :D]