2011. április 26., kedd

J'aime la Norvége by dobi

DobiKapitány, mint VendégBlogger bejegyzése következik a közös norvég élményekről, megszenvedett vele, de sikerült! :D Dobi többször elhintette írás közben, hogy "aztarohadteget, nemhiába nem írok én blogot"! :D Endrével mi meg rötyögtünk rajta... A lényeg h sikerült, lássuk hát a különvéleményt. A dőltbetűs beszúrt mondat 1-2 helyen az én megjegyzésem a témához, próbáltam visszafogni magam. :D

1. nap, csütörtök

Eljött a csütörtök reggel. Norvégiában ez már piros betűs pihinap szóval minden zárva volt. Reggel a holland barátommal elmentünk kocsit bérelni, a város teljesen üres volt, nem is értettük hol vagyunk, jöttek a lököttebbnél lököttebb ötletek vajon mi történt. A Hertz zárva volt, de jött egy szerelő aki elintézte legyen kocsink (később voltak vele problémák persze). Délelőtt folyamán még mindenfelé mászkáltunk vártuk, hogy megérkezzen a Peter(holland) barátja. Felvettük és elmentünk egy boltba majd irány haza. Nehezen, de sikerült összepakolni és megcsinálni Attila ágyát is (2 széken lévő matracok összetétele), miután készen lett, kipróbáltam és vagy 30 percig röhögtem rajta mekkora sz.r. J Kifejezetten jó időnk volt és a többi nap is szuper volt. Eddig még ilyen meleget itt nem láttam, szóval az időzítés tökéletes lett. Este felvettem Attilát, elmentünk hozzám csomagot ledobni, majd irány a város megnézése este. Jó volt újra találkozni és magyarul beszélni hosszabb ideig.


2. nap, péntek

Nem emlékeszem mikor, de korán keltünk (nem délután). Mára 3 program volt: város és a két kilátó.
Iszonyatosan meleg volt, de én nem vettem rövidnadrágot mivel áhh úgysem lesz olyan meleg. Nem lett igazam. Felmentünk az Ulrikenre (ez a legmagasabb kilátója Bergennek). Nagyon nagy sor volt… ez napközben kb. üres. Fent csodás látvány fogadott. Nem csak a várost lehetett látni, hanem a környező hegyeket, és ahogyan a tenger benyúlik. Szerencsére még havat is láthattunk, jó volt benne tapicskolni. Ezután következett a Fløyen ahonnan tök jó a kilátás a városra és a közelben van egy erdő ill. egy erdei út lefele a városba (ezt a bergeniek túrázásra használják ha esik ha fúj). Nap végére már elég fáradtak voltunk.. jó volt végre hazamenni.


3. nap, szombat

Előző este meg kellett volna tervezni a köv. nap útvonalát. Persze tudtam, hogy a Hardangerfjordokat nézzük meg és kinéztem már azokat a városokat, vízeséseket is, amik a főbb megállási pontok, de az útvonaltervezés engem nem érdekel, a térképet Attila szereti bámulni, így ezt ráhagytam, hagy legyen boldog :D Egyfolytában figyelmeztetett, hogy Dobi nah, ne aludjál, tervezz. Persze csak sikerült elszunyókálni. [Dobi többszöri felszólításra adott válasza az volt, hogy most egy kicsit muszáj szunyókálnom, szólj ha kész a blogírás, és megcsináljuk együtt a tervet. Persze én tudtam hogy mikor végzek, értelme nem lesz felkelteni.... :D] Szóval én reggel jót aludtam, amíg Attila, nehezen de csak szerzett egy jó kis minit. Előtte megszívatott, hogy valami 10éves astrát adtak. Csodálkoztam is, hogyan lehet ez… hiszen a norvégoknak nem igazán vannak régi verdáik. [Ez nagyon jó poén volt ám!!! :D] Lent a parkolóban persze nagyon megörültem a kocsinak. Az egész nap szuper volt, ez volt az eddigi legjobb nap itt Norvégiában. Rengeteg olyan tájat láttunk, amire már az óta vágytam mióta megérkeztem ide. Olyan helyeken voltunk ahol meleg van és rövidgatyában lehet hóban mászkálni. Tökéletes hely, nincs is ennél jobb. A kocsit is élmény volt vezetni ilyen kis kanyargós szűk utakon, ráadásul végig a fjordok mentén vezettünk, így ez csak növelte az élvezetet.


4. nap, vasárnap

Ez a nap egy megtervezett utazás volt. Mialatt én Franciában vagyok ide fognak a bergeni erasmusosok menni több napra. Ma is meleg lesz, ezért úgy voltunk vele nem kell beöltözni. Felszálltunk a vonatra majd hamarosan valami sielős, havas tájra érkeztünk ahol motoros szánnal közlekedtek :D (Myrdal) Itt szálltunk fel a nosztalgiavonatra amit már nagyon régen kilestem, hogy ezt majd valamikor ki kell próbálni. És végre elérkezett az is, amire már nagyon vártam, hogy igazi fjordokat lássak hajóról. Ezek a tájak sokkal jobban érdekelnek, mint egész nap valami szmogos városban kutyagolni lökött templomokat meg múzeumokat lesve.  [A későbbiek szempontjából fontos dolog..... :D] A nap végére már éreztem 3 nap után jó lenne már egy semmittevős nap, csak pihenni, amiben szerintem nagyon jó vagyok :D Az estét pedig megkoronáztuk a bergeni csodakajával, a peppes pizzával (sajnos nem túl sok jó kaja van, ez már nagyon hiányzik otthonról, külön tervem van, hogy amikor hazamegyek, miket fogok falni csak egy héten keresztül).


5. nap, hétfő

Nah, ez volt az nap, amikor végre kicsit tovább, 11-ig aludtunk. Remek volt, viszont éreztem, nekem elég volt már J. [Dobi azt mondta, hogy nincs itt valójában már olyan sok minden Bergenben, amit meg lehet nézni, én viszont a térképve tekintve egyből útvonalat optimalizáltam, biztos van még itt látnivaló! - és lett is!!! Szerintem olyan helyekre is elslattyogtunk, ahova Dobi magatól később sem ment volna, tehát itt is sikerült egy kicsit idegenvezetnem.:D] Nah persze Attila kitalálta merre hova menjünk még. Nekem is volt tervem NAH de nem eeeeennyi… vakulásig csak mentünk, mentünk. Napközben jólesett a mekis kaja (érdekesség, hogy a pár száz méterre lévő mekiben totál más mindennek az íze, rosszabb, minden hal ízű és én utálom a halat). Ezen a napon totál kinyiffantam… pedig még csak most jött a java, Franciaország. [Arrol nem is beszélve, hogy rendkívül élvezte Dobi amikor kb 2-3 órát töltöttünk el a Floienen hogy naplementét fotózzunk... :D]

Folyt köv...