2011. április 11., hétfő

Metz - FTC, női kézimeccs

Kiegészíteném egy kicsit a már elhangzottakat, ennek a bejegyzésnek fontos előzménye a Metzben lezajlott városnézés. Magyarokkal találkoztam tehát dél könryékén, akiktől megtudtam, hogy meccsre jöttek. Milyen meccsre? Fradi meccsre. Metz - Ferencváros női kézi EK elődöntőre. Nem vagyok annyira képben a kézilabdáról, nem tudtam, hogy ez most első, vagy már második meccs, vagy hogy most mi van. Mindenesetre mondták, hogy ha magyarokkal akarok sokat beszelgetni, menjek a katedrálishoz, tele van fradiszurkolókkal az egész. A kis párbeszéd után elköszöntünk, jött a fotós kaland a feltartott magyar zászlóval, ezekről már írtam.

Később subwaybe mentünk kajálni, és beordítottak nekem a subwaybe hogy jóétvágyat :D mikor látták hogy ott vagyunk. Na ekkor kirohantam utánuk, hogy egy e-mail címet légyszi adjatok már, szeretném majd a képet elkérni amit csináltatok.Jó fejek voltak ismét, kaptam is címet. Ezek után jó szurkolást kívántam, de már bogár került a fülembe a meccsel kapcsolatban...

Ekkor jött a következő adag a subwayből mikor jöttünk ki, Donato kronikus ujsagolvaso, egyutt raneztunk, jéééé mi van a címlapon: (Lorrain = Lotaringia)



Na akkor ottmaradtunk még vagy 15 percig a subwayben turtuk az internetet, hol van, menniy lehet a jegy. Nem láttam nagy lelkesedést az arcokon, de nekem megjött a kedvem a meccshez. Na aztan addig addig nógattam őket, hogy oda jutottunk: oké, gyerünk a kocsiért, irány a stadion, hátha lesz jegy.

Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy lett, de a story érdekes... Odamentünk a stadionhoz...

Ez volt az első autó amit a síelésből hazaindult busz óta először láttam :)

Ki volt már írva, hogy "complet". Azaz minden jegy elkelt. Audrey ezt tudomásul vette, és már lépett is volna le. Én viszont mint élelmes, nézem h FTC fans blabla szöveg ki van rakva. Elkezdtem megkérdeztetni, hogy mi a pálya, én magyar vagyok, adjanak már jegyet. Kérdezte a nő, hogy benne vagyunk a szurkoloi klub-ban, fel vagyunk iratkozva? Há mondom nem! Akkor jöjjünk vissza fél oraval előtte, akkor eladjak a megmaradt jegyeket. (300 jegy volt elrakva magyar részre). Na addig addig totoztunk ott, h elövillantottam a magyar személyimet, hatásos volt, kaptunk 4 jegyet. A francia bankkartyamnal megint furan nézett a jegyarus néni, dehát akkor már majdnem mindegy volt. Lett jegy, mind a 4ünknek. 3 külföldivel ülhettem be az "elvileg" magyar szektorba. :D 

Meccs előtt én odaültem másokhoz is beszélgetni, csak úgy, honnan jöttek, mikor érkeztek, meddig lesznek, jó érzés volt egy kicsit magyarul szocializálódni. Realizáltam a következő dolgot, ami nekem innen hiányzik: ez pedig az, hogy magyarul megnyilvánuljak, és erre választ is kapjak.De tényleg. Amikor itt dumálgattam, nem mondtam már egyszer sem, hogy this is, vagy hogy "so", gond nem volt egy szál sem. De tényleg olyan jó volt magyarul beszelgetni újra...

A 300 elrakott jegyből szerintem 150 ha elkelt magyar részre, akkor sokat mondok, viszont ennek a 80%-a a szervezett buszos csapat volt, akik tölünk balra foglaltak helyet, oda került a magyar "b közép". Ezek végig örjöngték az egészet. De én is örjöngtem mondjuk. A meccs alatt végig Ananak a szabályokat magyaráztam, meg azt hogy most épp mit énekelnek. Meccs előtt gyorkurzust tartottunk a Hajrá Ferencváros, Hajrá Fradi, Hajrá Magyarok, Ria Ria Hungária, és stb felkiáltásokból. :D Érdekes volt, hogy a 3 külföldi, aki velem kött (köztük egy francia) velem együtt tapsikolt meg ujjongott ha magyar gól született, látszott rajtuk hogy a kezdeti lelketlenség ellenére élvezik a dolgot.


Donato szinte tökéletes kiejtéssel ordította hogy Hajrá Ferencváros, a tőlünk jobbra ülő magyarok pedig mosolyogtak rajta, mert eközben a Metz szurkolóinak kiosztott sárga felfujhato izékkel ütlegelt folyamatosan. egyet direkt kilyukasztottam neki, de szerzett másikat. :D


A video nagyon jo lett, érdemes megnézni:

A meccs amugy jó pörgős volt, a franciák az elején mentek 2-vel, de 5 környékén fodult a meccs, a félidő végére 5ös előnyt sikerült a lányoknak kidolgozni. A második félidőben volt hogy 10re is elléptünk, na ekkor rázendült mindenki az "EZ BUDAPEST" bekiáltásra. Na nem mindenki, de elképesztő volt, hoyg az a saroknyi - szerintem kevesebb mint 100- magyar ember hogy ordított végig az egész meccsen keresztul. Élmény volt látni, bemutatták a franciaáknak, hogy hogy szurkol a magyar, az biztos... :D A második félidőben aztán feljöttek 3ra, végülis 4gyel, nagyrészt simán, 27-31re nyerte a fradi a meccset. 


Akit jobban érdekelnek a meccs részletei:



A felső "karéjon" volt a magyar szektor, végig az alapvonal mögött. Viszont a jobb szélére csoportosult a mag. A meccs után nagy taps, a csapat természetesen külön erre is meghajolt. És zárásképp még a himnuszt is elénekeltuk, kicsit még könnybe is lábadt a szemem tőle. :) de tényleg!

"Csináljunk már egy olyan képet h eltakarod a svájci zászlót" című kép




A stadion kívülről a meccs után


A meccs után magyar zászlót lengetve angolosan távoztunk, a gyalogosok furcsa tekinteteit öröm volt nézni: olasz auto, francia rendszámmal, magyar zászlóval? hát még ha tudták volna, hogy egy mexikoi is ül benne! :D hazafelé kb végigbeszéltem az utat, nagyreszt 3 dologrol: hogyan ünnepeljuk mi BPn a szilvesztert és a szuletésnapomat; miért kell donatonak iphone4 helyett nokia n8at venni, és hogy hogy működik a kuplunk meg a tengelykapcsoló egy autoban. na ez volt a legdurvabb, mivel a szokincsem ebben a témában angolul nem éppen teljes... de felfogták! :D [senki nem tudta, hogy mi a sz.rért kell benyomni meg felengedni a kuplungot, innen indult a téma útjára..., nem vagyok egy gépész beállítottságú, de még én is meglepődtem magamon, mik jutottak eszembe....:D] 

Így nézett ki a másik jegy...

A meccs után este elindultunk, a hazaút 233 km, 2ó40 percre volt kiajánlva, nem mértem hogy tényleg annyi lett-e... 22:30 környékén érkeztünk meg Belfortba. 

Egyben értékelném az egész Metzben eltöltött napot Luxembourggal: a két legjobb és legboldogabb napom volt, mióta itt vagyok. Több szempont miatt: mindkét város nagyon szép, Metz kis szigete pedig számomra, ahogy Anita írta.... "vííí, itt én is jártam, magnifique!" varázslatos! 2 olyan napot töltöttem el, hogy nem volt senki aki megmondja, vagy leszavazza, hova megy a társaság, mindenki kérdően nézett rám, hogy mi következzen most. :D ez sem egy utolso szempont, de nem ez a lenyeg. mivel csak 1 spanyolajkú volt velünk, egyaltalan nem banom hogy nem volt több, egy kanyi spanyol szot nem hallottam.... a csillagok együttállása kellett ahhoz, hogy ez a 2 nap számomra a legjobb legyen: véletlen mentünk pont ekkor lux-ba, ahol véletlen magyarokba botlottam. véletlen lettt ez a 2 város sorrendje (első verzio szerint metz lett volna első nap)... véletlen találkoztam magyarokkal az utcán (simán elmehettem volna mellettük anélkül hogy észrevenném hogy magyarok). kiderült hogy PONT ezen a napon, pont ebben a csodálatos kisvárosban fog MAGYAR csapat játszani. odamentünk, nem volt jegy, de magyar személyivel LETT! erre a csapart még ráadásul nyert is! :D Az idő jobb nem is lehetett volna - bár rövidnadrág jo lett volna ha van, és már pizzát is 2 honapja ettem utoljára... Nem hátrasorolandó, hogy CSÜTÖRTÖKÖN érkezett meg a magyar zászló, amit pont ezért mondtam anyuéknak, jo lenne 1-2 képet csinálni vele, ha majd erre-arra járok. Fogalmam nem volt arról, hogy meccs lesz.... Nem lett volna ugyanilyen az érzés, ha még csak 2 hét telt volna el az érkezésem óta... de már túl vagyunk a 9.-en is... Száz szónak is egy a vége, minden összejött, nem tudom szavakba önteni, hogy milyen jól éreztem magam ezen a két napon.


Metz nagyon szép, zárásul álljon itt a video ismét, és a kedvenc képem...


Jó volt itt lenni, és jó volt magyarnak lenni ezen a napon. Ez a nap egy különleges értéket is képviselt számomra a jövő szempontjából: nem tudni még mit hoz a holnap, de ha körvonalazódik hogy mit hoz, akkor jobban lehet majd vele kalkulálni......