2011. április 7., csütörtök

J'aime la poste

Ahogy bizonyára feltűnt, próbálok rendszerezettebben jelentkezni: ezek után a heti 1 bejegyzést (mint pl a 7. és 8. után) akarom tartani az általános történésekre vonatkozóan, ha azonban story van, akkor muszáj új bejegyzést nyitni. :D

Márpedig most story van! A bejegyzés címe "csomag 2.0" is lehetett volna. Bizonyára emlékeztek, ha mégsem, akkor itt lehet behozni a lemaradást: Egy postai csomag története. Eléggé lehordtam a postát, h mekkora sz.r, ezt részben fent is tartom.

A postai dolgozók hozzáállása és lustasága förtelmes, egyik tanártól (amcsi) hallottam pont ugyanezt a véleményt: ő azt mondta az otthoniaknak ő nem fog küldeni semmit, mert őrületbe kergeti ami itt a postán folyik... Rövid felvezető ennek megerősítéséhez:

Múlt héten említettem, hogy Endre fogja helyettem otthon intézni az ISIC diákot, mert itt képtelenség. Ehhez kellett feladnom SOSben a diákigazolványom (az otthonit, amit még érvényesíteni is kell), egy meghatalmazást ahhoz h hallgatói jogviszony igazolást kapjon Endre a nevemben a sulitól, és - ha már küldök valamit, és itt van belőle nekem plusz, akkor ne kelljen ujat elohivatni - egy igazolványképet. Hétfőn mentem el ezért a postára lyukasban. Legutóbbi feladásom alkalmával (küldem anyuéknak képeslapot) gond nélkül adtak nekem olyan borítékot, ami az EU országaiba és svájcba bárhova jó, és tartalmazza a feladási költséget. Valmi 1 euro körül volt, ha jól emlékszem. Most ugyanilyet akartam venni, a postán a nő meg elkezdett szivatni. Nincs. Mondom mi az hogy nincs?! Odahívott a "vitrinhez" (itt a posta termében körben vannak oldalt a pultok, középen pedig polcok mint egy Alexandrában, amin mindenféle megvehető dolgok sorakoznak [mobilfeltöltő, boríték, képeskönyv, memoriakartya, meg mittuodmén]), mutatja hogy nézzem meg, nincs, üres a polc. Hogy nem tud csak 10et adni egyben. 8.5 euroért. Na mondom fasza. Mivel sürgős volt a dolog, huztam a számat, de megvettem, közben arra gondoltam hogy a kolit úgyis postai visszaküldős úton fizetem (vissza kell küldeni egy csekket és egy rib-et [magyarázom később majd] aláírva), meg aztán még ki tudja, hátha jó lesz valamire... Ezek után szépen bepakoltam mindent a borítékba 2 példányban, + még személyi fénymásolatot is. Hát nem 55 g lett a levél? Mit jelent ez? Fizessek rá még 1.30-at.... Gratulálok!

Úgy  jöttem ki, hogy tiszta ideg voltam. De milyen az már, hogy ha bemegy az ember nem tud egy darab levelet feladni, bélyeggel (vagy valami hasonlóval), mert ELFOGYOTT... Jah, tistza olyan mintha otthon bemennék a postára az üllőin, és azt mondanák, sorry elfogyott a bélyeg, kifogyott az összes bélyegzőbol a tinta, és a szamitogépekkel sem tudunk nyomtatni. De ha bélyeg kell, akkor tudunk adni 3000 ftosat, az jó akár 10 levélre is! Röhej!

Ezek után semmi jót nem vártam már, komolyan. Viszont csoda történt! Anyuék kedden adtak fel Mezőkovácsházán egy pár cuccost 1 dobozban (nagyrészt rövidnadrágok, 1-2 olyan gyorskaja ami itt nincs, és természetesen pálinka, "egy szebb jövő reményében" :D). Ez a csomag koppra megérkezett ma. Hihetetlen. És még érte sem kellett menni! Kihozták házhoz. Én már nézegettem kedd óta, hogy látszik-e valami a netes nyomonkövetésnél (tanulva az első csomagnál esett hibából...), szerdán kezdett el látszani, onnantól kezdve ahogy a csomag megérkezett Franciaországba. Csütörtökön ugye nincs csak 1 oram reggel 8-10ig, utána elpályáztam a Leclercbe venni pár cuccot. Mikor hazajöttem épp láttam egy "kollegát" az egyetem főépülete előtt:


Kétségbeesésre semmi ok, NEM ez az autó hozta a csomagot. Bepattyogtam a szobámba, Donato akart már megint együtt kajálni (de tegnap előtt beszólt egy elég keményet amin én felkaptam a vizet), de én már épp ettem, így csak elmondtam hogy mizu mizu mizu = kicsit leosztottam, hogy érezze már magát szarul > story később. Aztán egyszercsak csengetnek. Ugye van "video kapucsengő", szoval egy fazon akinek nem láttam a fejet karattyol franciaul hogy kolli kolli meg valamit probal olvasni, valamit ami a nevem betuihez hasonlo. Na egyböl mondtam neki, hogy Arret! Je vais la-bas. Fogalmam sincs hogy nyelvtanilag helyes-e, de megértette :D [Megállj, odamegyek]. Sima fehér furgon, akár kenyeret is hordhatnának vele a Dél-Alföldön, fazon scannerrel papírrral, aláírtam scannelt, közben valami számomra fel nem fogott keret közé illesztve annyit mondott h tres soleil ("nagyon napos", ma van itt eddig a legjobb idő, 25 fok!!!!). Aztán kész is.


Az első képen lehet látni a nyomonkövetésben hogy nézett ez ki, a továbbiakban pedig hogy hogy nézett ki a csomag, amikor megjött... Nyoma nem volt az agyonszakadt multkori változatnak! Szinte egy karcolás sem volt a dobozon!






Úgyhogy jól elcsodálkoztam, mondván, hogy mik vannak (én a legrosszabbra készülve jövő hét péntekre vártam a cuccot)... De ennek nem sok köze volt az itteni postahivatalhoz. Róluk a véleményem továbbra is az, hogy "dislike"! :D