2011. március 1., kedd

Egy postai csomag története

Annyi cuccal érkeztem a síelésből, hogy szenvedve cügöltem magammal. Ennek ellenére volt amit elfelejtettem (pl futócipő, francia jegyzet, stb), volt amit nem pakoltam (fakanál :D, kaja, konyhai cuccok). Amikor megérkeztem 1-2 dolgot vettem (pl tányér), 1-2 dolgot kaptam a kanadai sráctól (pl serpenyő, stb). Anyuékkal viszont megbeszéltem, hogy küldenek egy csomagot. 15 kg ra sikerült, és postán adták fel, mert úgy voltunk vele, h nem sürgős, csak nem fog elveszni, olcsóbb mint a DHL. És tudnak küldeni hungarikumot is: pálinkát. 1 házit, 1 boltit, csak hogy legyen mit kóstoltatni a délamcsiknak. A történet érdekesen alakult.

A mezőkovácsházi postán azt mondták, hogy várhatóan 4 nap alatt fog ideérni, én - mint aki tapasztalt már valamit a csomagszállítás rejtelmeiből :) - biztosra vettem hogy nem fog 4 nap alatt megérkezni... :) 15-én kedden adták fel anyuék a csomagot. Nem lövöm le egyből az elején a poént, de nyilván nem véletlen, hogy csak most írok a storyról. 18-án pénteken bementem Crissel a postára, megkérdezte rendesen franciául h van-e valami, azt mondták nincs, jöjjünk később. Bementünk hétfőn, ue-t az információt kaptuk. Kedden reggel elmentünk Lyonba. Visszaérkezés után pénteken ismét a postára vezetett az utunk, 3adjára hallottuk, hogy még mindig nincs semmi. Na ekkor mivel már majd két hét eltelt, mondtam anyuéknak, hogy otthon kérdezzenek rá. Ezt már csak hétfőn tudták megtenni. Felhívták a DHL-es ugyfélszolisok által szeretett 464646-os kék számot :), és bediktálták az ügyfélszolisok kedvencét, a 9 jegyű kódot, aminek az elején és a végén is 2-2 betű van. (Nem DHLeseknek egy kis info: Ez volt az a tipusú kód, amivel mindig hívják az emberek DHLt, és keresik az Expressnél a valójában postai csomagokat, amik Németországbol jönnek. [ott a posta = DHL] Természetesen a DHLnél semmit nem tudtunk kezdeni a kóddal, mert ezek a csomagok nincsenek az Express rendszerében ezért mindenkinek mondtuk hogy hívja a postát a fenti számon.) Kiderült, hogy a csomag már rég itt van Franciaországban...

Na ezek után hétfőn berobogtam délután a postára, és elnyögtem "én van nekem csomag magyarország" stílusban franciául (persze senki nem beszélt angolul), hogy nekem itt kellene lenni a csomagomnak. Mutattam a kódot. Beírták a gépbe, semmi. Az idióta postás csak azt hajtogatta, hogy ilnijápá-ilnijápá (nincs itt nincs itt), majdnem kiütöttem, mikor elkezdett nekem zsözsögni hogy jöjjek kesobb meg mittudomén még mit, miközben a csomagnak náluk kell lennie, miaz hogy még a rendszerben sincs benne. Na vlaahogy odakerült egy másik hölgy, neki is elnyögtem hogy mi a bajom, sokkal segítőkészebb volt, azt mondta h nézzem meg a másik postán ami az egyetemhez közelebb van. Leírta a címet, megmutatta térképen, minden. Na mondom oké, ebből se lesz már ma csomag, a másik posta ugyanis 16.30kor bezárt, ez meg kb pont akkor történt.

Közben egy érdekes szál: az exchange irodában azt mondta Zelda, hogy itt olyan rendszer van a koliban, hogy ha jön valami, akkor átveszik helyettünk, és szolnak h csomagunk van. Így a nagy postáról hazafelé jövet mondom megkérdezem itt is. (Ez nem portaszolgálat, és nincsenek is itt állandoan, de a "cég" egyik "alkalmazottjának" itt van az irodája, ő tudja megoldani.) [korábban mér kérdeztük Crissel a postára menetek előtt, azt mondták nincs]. Na itt sem beszélt senki angolul elkezdtem kinyögni franciaul hogy mi a szitu. Elég nehezen ment, végül pont szerencsém volt, arrajárt egy srác aki tudott angolul, és nekiallt fordítani. Kiderült, hogy uj házirend van jan 1 óta, nem vesznek át semmti a diákok helyett. Ezt nem tudta Zelda. 16.50, siessünk a kispostára, nem voltak benne biztosak a nyitvatartásában, hátha 17.00ig van nyitva. Futottam, leizzadtam, zárva. Na f.sza.

Hazajöttem, a magyar posta oldalán nem is működött a nyomonkövetés, a francián meg nem találtam hol van. Audrey francia csaj segítségét kértem, átküldte a nyomonkövetős linket. Beírtam a csomagszámot, mit látok?!?!?! A csomag 18-a óta itt van Belfortban... Na ez aztán a hír. És hol? Egy teljesen másik postán, mint az előző kettő... Az pedig 18.15ig van nyitva, azonnal el kell indulni! Elmentem a csomagért, ott is elnyögtem hogy mi van, és megkaptam, hazahoztam...

Az alábbi fotókon megnézhetitek, hogy nézett ki a csomag, amikor megérkezett... Pont mint amibe vállig belemászott valaki. Érdekesség: nem hianyzott belőle semmi. Se a konzervnyitó, se a pálinka, se a francia jegyzet, se semmi. :D

Ami a storyval kapcsolatban hihetetlen: az a szar francia posta. Amikor bementem a postára első 3 alkalommal, b.sztak elgondolkozni rajta, hogy belfortban több posta is van, nem is biztos h náluk van, és nem is mondtak semmit erről. Amikor beírta a gépbe a kódot, mi az hogy csak az azon a postán található csomagok között keres? röhej. segítőkészség nulla. Zelda nem adott pontos infot az átvételről, ÉS egy rohadt értesítőt sem kaptam a postaládámba, hogy bármi jött, tul nehez nem hozzák ki... Röhejes az egész komolyan mondom. 10 napig állt a csomag a postán, mire megtudtam hogy hova kell érte menni... (es ez nem rajtuk múlt...)

Képek