2011. március 17., csütörtök

اتيلا

Érkezésem után nagyjából 2 héten keresztül volt minden nap 120 perc francia nyelvóra. Ennek végeszakadt, mert elmentünk Lyonba, következő hét volt a "tárgybeiratkozós" hét. Ezek után jött a múlt hét, amikor ugye óra előtt véletlen vettem észre az e-mailt, hogy franciaóra még nem lesz azon a héten, és csak 16-án szerdán folytatódik a móka. Meg is volt tartva végre, viszont elszomorítónak tartom, hogy mindenki rá van itt zizzenve arra, hogy a külföldieknek meg kell tanulni franciául, erre egy héten van összesen 120 perc, méghozzá egy alkalommal. Az órarendben volt csütörtök is, ez állítólag csak dísz, hogy ha a szerdai valamiért elmaradna... Arra számítottam, hogy majd minimum heti 3x120 perc francia nyelvóra lesz, erre tessék... ez így szerintem gáz.

Délután az angoltanárrol kiderült, hogy azért nincs neki francia akcentusa, mert az USAból jött... Kérdezte ismét h nem beszél-e gyorsan, mondom nekem abszolút jó. Kiderült hogy volt BP-n októberben egy pár napot, és hogy ő ha külföldre megy szeret felkészülni az adott országból, most nem volt rá alkalma, mert "meglepetés-utazás" volt a dolog. Azt a szót azért tudta, hogy "magyar", bár kb ugy mondta ki, mintha azt mondan: "madiajar". :D a szandék a lényeg. Szünetben mondta is hogy őt nagyon érdekli a magyar történelem, meg akármi, tehát majd meséljek neki róla sokat. Órán volt egy nagyobb lélegzetvételű bemutatkozás (kiállva mind 10 perces beszéd), viszont csak 2 emberre maradt idő, én voltam a második. A "Mezőkovácsháza" szó ismét sikert aratott döbbenetre majd mosolyra fakasztott mindenkit. :)

Ami még ide kapcsolódik: ehhez az angol órához tartozik egy előadás pénteken, ami nekem ütközik a németórámmal. E-mailben kinyomoztam (ekkor a tanár azt mondta, hogy hogyne emlékezne rám, hisz én vagyok az első magyar tanítványa), hogy az nem kötelező, ha valaki TOEIC nyelvvizsgát akar, akkor célszerű rá járni, írtam a tanárnak, hogy nem feltétlen. (Ez még hétfőn volt.) Aztán azonban szerdán elkezdett rábeszélni, hogy ha nem is tudok járni, ő tud nekem pár feladatsort adni, vagy akármit ami kell, és szerinte menjek el, mert simán meg tudom jóra írni, nem is tudja milyen ujdonságot taníthat nekem majd ebben a kurzusban. (Ezt az alapján állapította meg, hogy ugye beszélgettünk már valamennyit). Mondtam én egybol, hogy tudom, mivel nem vagyok tisztában... Az mondjuk megállapítható, hogy a csoport angoltudásának színvonala nem verdesi a felhők alját...

Angolon ki kell tenni egy kis táblán a nevünket, hogy a tanár lássa, más kérdés h az enyémet már tudja :D:D Viszont az algériai srác, Mourad az továbbra is full jó arc volt, dumaltunk erről arról kevert francianémetangolul :) Ismeri az egyik mexikói arcot, ÉS leirattam vele a nevem arabul (a felső nyilvánvalóan a 2ből) :D

A google translator szerint: اتيلا

Csütörtökön tehát jelen állás szerint nincs órám. Viszont ha lenne is elmaradt volna, mert ma és holnap ilyen TDK konferencia szerű valami van: az előző félévben cégeknél/külföldön töltött projektmunkák bemutatása történik a francia diákok által, így nincs tanítás. Csodás :) Ezt én Rodolfóval egy gyrossal ünnepeltem meg csütörtök délután... :) Ma este meg lehet lesz valami buliféle... még majd kiderül. :)

Keddi történet, felháborodva tapasztaltam, hogy a Gilette borotvámba itt is aranyárban mérik a "pengét", így kiagyaltam, hogy veszek gagyi borotvát (10 db 0.44 euro), letesztelni hogy milyen, hát, tragikus; nomeg vettem egy "Mr Rasoir Triflex / Carre Homme" típusú csodát., ami csak 3.5 euro, 12 penge kerül bele fele annyiba, mint a gilettbe 4. Ez viszont tűrhető, szóval meg vagyok vele elégedve. :)

Ja, és Tristanról írtam, hogy művészkedik egy videóval, Paris by night címmmel, ebben segítettem neki, illetve 1-2 minimális dolgot elmondtam a videoszerkesztő programról, és ő csinálta meg. A video elkészült, vannak benne jo dolgok, dehát azért látszik hogy nem én szerkesztettem :D na meg hogy silány a nyersanyag. :D