2011. március 24., csütörtök

La Reprographie

La reprographie et la bibliothéque.  - Azaz fénymásoló és könyvtár. A kettő két különböző dolog, félreértés ne essen, viszont azért gondoltam hogy írok róluk, mert más a rendszer, mint otthon. 3 fontos elem van:

1. könyvtár: kölcsönzés, helyben olvasás, tanulóhelyiség, pont mint otthon. Lényeges különbség: az olvasójegy az bizony egy olyan kártya, mint a shell kártya, vagy a mol kártya :D vagy akármi más, pl a Leclerc hűségkártya... Ezt még nem kaptuk meg, kedden délután mentünk a mexekkel beszerezni a francia tankönyvet. Nem kellett semmit bemutatnom, csak egy személyit, nevem felírták, kaptam is a könyvet. És persze a hozzá járó cd-t is... (Könyvtár van mind3 campusban.) Kép:




 2. Moodle. Na ilyen a BME-n nincs, vagy csak én nem tudok róla, de így a vége felé érve mostmár akkor mindegy is. :) Ez egy weboldal, ahova az egyetemi hozzáféréssel bejelentkezve rengeteg minden elérhető. Pl PDF-fek az előadások anyagával, prezentációk, minden ami a tárgyakkal kapcsolatos. Angol órán például a tanár a Moodleba bejelentkezve kiválasztja a kurzust LE03, kiválasztja hogy hanyadik órán vagyunk, mondjuk TP a 3. héten, és onnan játssza le a hanganyagot, ami az adott feladathoz kapcsolódik... (Jó, a franciatanár az tekergeti a magnót, szóval ilyet is láttam :D) Lényeg a lényeg, a lehetőségek elég nagy tárházát kínálja a Moodle. Nem csak intranetről, bárhonnan elérhető.


3. Fénymásolószalon. Na itt nem úgy van, mint otthon, hogy egy külső vállalkozó malmára hajtjuk a vizet... Mind3 campusban van. Akinek van ISIC nemzetközi diákigazolványa, és letesz 10 eurot a fénymásolóban, az kap 250 egységet a kártyájára (azon van chip). Nekem nincs, így ugyanennyi euro kifizetése után kapok egy kártyácskát, kép:





Két dologra lehet használni:
A, jegyzetet lehet vásárolni vele, előregyártottat. Ezt egy könyvhöz hasonló, úgy kell elképzelni, hogy mondjuk a németórához van 3 vaskos cucc: egy a nyelvtan, egy a TDhez (gyakorlat) egy a TPhez (kislétszámú gyakorlat). Pont ugyanaz, mint amikor otthon bemegyunk valahova, és lehet előre fénymásolt "könyveket venni". Ezek itt nem könyvek, hanem az oktatók által összeállítótt anyagok, ezekbe dolgozunk órán, ebből kapjuk a házit, stb. Tehát enélkül nem vagyunk képben.

B, fénymásolásra: ki még nem próbáltam, de a gépen le kell húzni a kártyát, és az szépen vonogatja le a fénymásolt dolgokat.

UPDATE: kipróbáltam a fénymásolót:

Kipróbáltam a fénymásolót! :D Másoltam, és nyomtattam is. A kártyámat eygy ehhez hasonló szerkezetbe

KÉP fénymásoló kártyaolvasó

kell illeszteni, kiírja, hogy hány oldalt tudok nyomtatni, vagy másolni. A másoló érintőképernyője természetesen fracniául tud, és nem egyszerű, gépről ki kell küldeni amit akarunk, ezután egy jó bonyolult menüben kikeresni a másolón, kódot beírni, csomó mindent, aztán működik. Van használati utasítás, franciául! Szerencsémbre pont talákoztam Rémivel, aztán elmagyarázott mindent. :) A végén kártya ki, és kész is. Érdekes rendszer a fizetésre, otthon is be lehetne vezetni.


A képeken látszik, hogy a 3 németorához szükséges cuccom összesen 219 oldal... Ezzel a kártyámon levő cucc 87,6%-át el is pusztítottam. Azaz 8,76 euroba került 219 oldalnyi "fénymásolás", 275tel számolva 2409 Ft, azaz 1 oldal 11 forint. Otthon mennyi ha önkiszolgáló a másolás? BP-n a Kruspér utcában a Copy Clubban a BME mellett 6 forint. A fele.....