2011. március 24., csütörtök

Ilyen a ScanAchat

Ebben a bejegyzésemben volt szó arról, hogy pontosan mi is az a ScanAchat. Elöljáróban: én ilyet otthon még nem láttam, ezért nekem újdonság, ha valaki már találkozott ilyesmivel, akkor világosítson fel hol. Nagyon hasznos rendszer egy fontos logisztikai folyamat kielégítésére. Örülnék ha a soroksári Tescoban is átállnának erre a rendszerre, mire hazaérek. :)

Idézném magamtól :) a lényeget, és egyúttal itt-ott ki is egészíteném.
Hűségkártya:

A boltban lehet használni egy ugynevezett ScanAchat (Scan-Vásárlás) nevű rendszert, ami úgy működik, hogy mikor belépünk a vásárló területre, lehuzzuk a kártyánkat (hűségkártya), ad nekunk a "rendszer" egy scannert, amit leveszunk egy "falról". Erről nincs fotó, de úgy néz ki messziről, mintha egy polc lenne mobiltelefonoknak, amit le lehet venni, és nyomkodni lehet aztán visszatenni a megfelelően kialakított foglalatba. A kártya lehúzása után a scanner "foglalata" sárgával villog, így tudjuk melyik scannert kell megunkévá tenni. Így néz ki a scanner:



Lelkesen üdvözölt mikor kezembevettem, hogy Bienvenue Attila Mracsko! :) Elkezdtem nyomkodni, de arra nagyon nem jöttem ra elsőkörben, hogy hogyan kell mondjuk majd törölni valamit, ami inkább mégsem kell... :)  Ezzel megyünk vásárolni, szépen belövögetünk magunknak mindent amit a kosárba teszünk.Ekkor esett le egy hatalmas előny: azt csináltam már sokadik alkalommal, hogy mindig a telo számológépébe nyomkodtam be, hogy hány euronál is tartok. Na itt erre nincs szükség, automatikusan számolja nekunk a scanner, hogy hol tartunk. A telefonomban elég volt a "bevásárlólistát" nézni, biztos érdekesen nézett ki mikor állok a kosár mellett egyik kezemben egy cuccos (scanner) másikban a telefon, és próbálom kitalálni hogy mit is kellene most akkor ténylegesen megvenni...

Az ilyen rendszerben vásárlóknak 2 külön kassza van fenttartva, itt csak így lehet fizetni, és sosincs senki a sorban, miért: 1, sokkal gyorsabban halad 2, kevesen használják a rendszer. Fizetésnél csak a scannert odaadjuk a kasszásnéninek, (aki nekem elsőre egy bácsi volt) az alapján beüti a gépbe az összeget (ezt még nem figyeltem meg hogy hogy történik pontosan), fizetünk, és lehet is menni. De ha bescanneltünk mindent, nem nézik meg tképpen hogy mi van a kosarunkban? A fizetés úgy történt, hogy a kosaram a cuccokkal együtt lent volt a földön, nem látta az arc. Kifizettem, viszont a kosarak alján van "lopásérzékelő", ami ha a kassza külső oldalára megyünk (oda ahol az emberek vissza szoktak pakolni a bevasarlokocsijukba), riaszt. Így ott a fizetés helyén a kassza előtt átvágtam az összes cuccot a kosárból egy szatyorba. Nem tűnt úgy, hogy figyelnének közben. Annyit azért tuti odalesett az arc, hogy nincs-e melegszendvicssütő a cucc között ami esetleg nincs bescannelve, és allitolag alkalomadtán ellenőrzik, hogy mi van a kosárban... De ez az egész rendszer valamilyen szinten bizalmat szavaz a vásárlóknak. Lehet ezért nincs a soroksári Tescoban még ilyen...

Összegezvén nem mértem le, hány perc alatt fizettem, de a kassza, mint sokszor máskor, most is teljesen üres volt (a Scan Achet-et használóknak fenntartot kassza...), míg a többieknél kígyóztak a sorok.... (ez a teszt 24. csütörtökön napközben történt...)