2011. március 21., hétfő

Ganxsta Zolee :) avagy kurzuscsere

Itt volt már szó róla, hogy gond van a tárgyakkal, cserélni kellene. Itt pedig arról, hogy a franciáknak nem füllik a foguk az e-mailezéshez, még azoknak sem, akik beszélik az angolt. Vázolom a törénéseket. A január 28-at tartalmazó hét volt tehát az, amikor "felvettük" a tárgyakat (számítógépbe beírogatás), én már azon a hét pénteken írtam az egyik tanárnak, hogy mi a francvan, többször is írtam neki később, nem válaszolt 1x sem. A következő hét, február 7tel kezdődő volt az első tanítási hét, ekkor aludtam el az egyik órát amit meg akartam nézni hogy cserélek-e (így csak a gykorlaton pénteken derült ki hogy cserélném), ekkor derült ki a másik cserélendő azon az előadáson, ami franciául volt megtartva angol helyett. Ezen a kedden vadásztam egy másik tárgyat kedd délutánra, ami szóba jöhet, és ezen a héten nem volt francia nyelvóra. A többi nyelvvel nem volt gond. A február 14-gyel kezdődő héten h-n csak a leadandó órák voltak, kedden meg nem mentem csak arra amit fel akarok venni de még nem iratkoztam fel rá. Szerdán volt franciaóra (is), csütörtök pénteken viszont nem volt suli, de ezt pedig itt említettem hogy miért nem. Ezen a héten próbáltam e-mailben összehozni az információkat, az egyik felelős személy (4 emberrel próbáltam levelezni) 1x válaszolt, még 12-én péntek este, azután ő is beadta a kulcsot.

A tárgyak magyarázatához: van C az az előadás, P vagy TP az a labor, és D vagy TD a gyakorlat. Így nézett tehát ki az órarendem a cserék előtt, a pirosakat akartam mindenképp eltávolítani a korábban ismertetett okok miatt:

kód // név // kredit // magyar név

PA02 Cross-Cultural Studies 2
     // külföldieknek "kultúrákon át ívelő tanulmányok"
LE03 Anglais pratique et examen international (niveau 3) 4
     // angol 3as szint TOEIC vizsga felkészítő
LG02 Allemand (niveau 2) 4
     //német 2-es szint
LF70 Français langue étrangere vrai débutant 4
     //francia idegennyelvként igazán kezdőknek
RE42 Local Area Networks 6
     // helyi hálózatok
VI51 Virtual Life Simulation 6
     // virtuális élet szimuláció
BD50 Conception de bases de donnée 6
     // adatbáziskezelés

de ugye az RE42-t ütközés miatt nem vették fel nekem.


A tárgyak változtatásának végső határideje március 21. hétfő, a mai nap. Ezért volt para a tegnap este, mert nem tudtam, hogy (szokásomhoz híven az utolsó pillanatban :D) el tudok-e intézni mident, meg tudok-e találni minden szükséges személyt a papírok elrendezésének ügyében. Úgy voltam már vele, hogy csak adjam le a VI51et és a BD50et, aztán lesz akkor 18 kreditem, aztán kész, ha nem tudom a többi felvételt elintézni amit akarok, akkor ez van.

Az események nem várt fordulatot vettek. 9re bent voltam a suliban felvértezve fejben körmondatokkat hogy "ki vagyok, mit akarok, honnan jövök és meddig juthatok" :D:D:D:D (Ahogy Ganxsta Zolee mondta egykor itt, 2:53tól) ["Ne is törődj vele, mert nem a te dolgot,//  meg tudhatod, de nem leszek boldog. // Mert ami nekem szart se ér, lehet neked az a jó, // háhá ez a Helldorado" :D... a folyatás :D:D:D:D:D Mondjuk az eleje ugy hangzott, hogy "fingom nincs hogy én ki vagyok, mit akarok, honnan jövök és meddig juthatok - itt most pont az ellenkezőjéről volt szó, merthogy én tudtam hogy mit akarok :) ] A kis kitérőt félretéve tehát mentem Hayleehoz először kideríteni, hogy kinek hol van a szobája. Az egyetem honlapján a fele link nem létező oldalra mutat... Megkaptam a termeket, megindultam. 1et megtaláltam 1 alaírás megvan a leiratkozáshoz. Következő hely, tanár nincs, de jó hír, a doktorandusz alá tud írni 2 tanár helyett is tárgycserés papírt. Zsír. Elmondtam mi a szitu (órarenddel is kell egyeztetni), na akkor mégsem ír alá. Nagyonjó. Kaptam 2 másik nevet. Indulás a másik épületbe. 4 ember leszólítása után megtaláltam az 1iket, egy kedves Tanárnőt. aki hihetetlenül normális volt, irodájában maga mellé ültetett, elmondott midnen követelményt, mondja hogy még bejárnom sem muszáj ha ütközik az előadás, gond nincs! :D:D:D:D De tényleg, a hozzáállása kellemes pozitív csalódás volt a nagy e-mailtelenség után. Kiderült hogy fel birom venni az RE42-t, minden ok vele.

Ezek után még egy kis szaladgálás, várakozás, nagy meglepetésemre befutott egy arc, Alexandre Caminada, az ő tárgyát akartam felvenni (RE56), és pont ő az aki az infos cuccoknak a "feje" mindenki helyett mindent alá tud írni, és tud angolul. Ő az aki 12-én egyszer már visszaírt. :D Megdumáltuk az ütközéseket, hogy mi a szitu, meg ugy mindent, végülis kiadta a téma, hoyg ezt a tárgyat is felvehetem, nincs gond, aláírt minden fisééét (dokumentum, nyomtatvány).

Na ezek után hogy már megvoltak a papírok, következett az idióta része az egésznek. Arról már írtam, hogy egy MSDOS-hoz hasonló kinézetű programba kellett beírkálni a tárgyak kódjait... Egy "tanár" felelős az irkálásért, hozzá kellett menni az aláíratott papírokkal. Mikor sorrakerültem, mondom beszél angolul? Há' persze hogy nem! Ennek ellenére kérdezni tudtam tőle franciául, de megint a válasz értelmezésével volt a gond, elment hívta Haylee-t, aki fordított ezután. Lényeg a lényeg, kitörölte a rendszerben a 2 fölös tárgyam, és felírt a 2 másikra gond nélkül. Elég gagyinak tűnik nekem ez a rendszer. Mi ez a baromság, hogy így kell bepötyögni mindent? Meg ugy kezelni a programot, hogy nyomj S betűt a kilépéshez, és válassz a számok közül 1-5ig, hogy mit kell csinálni? Hihetetlen hogy ilyen van. Lehet hogy a diákoknak kigenerálja a legjobb változatot a rendszer (nem kell kurzusra, csak tárgyra jelentkezni, és a csoportbeosztás automatikus), ezáltal kevesebb lehet az ütközés, de nehéz is megcsinálni, hogy mondjuk valakinek ne legyen órája egy adott napon, vagy két előadást direkt egyszerre vegyen fel, mert tudja hogy ugy sem fog bejárni. Ezeket papírozással, tanármegkereséssel, aláíratgatásokkal lehet intézni. Ezáltal pofa kell a dolgokhoz, és személyes megjelenés, párbeszéd a tanárral, nem lehet "pofátlanul" sunnyogva elcserélgetni mindent, és lejelentkezgetni meg atjelentkezni össze vissza... Tehát van célszerű oldala is (biztos), de én nekem a hátrány (nem automatizalt) ellenére az otthoni neptun jobban tetszik. Nekunk lehal jelentkezéskor az egész, itt meg 3 orát kell sorbaállni hogy beírják a gépbe a kódokat. Azért ez sem mindegy...

Tehát így néz ki az órarendem a cserebere után:

kód // név // kredit // magyar név

PA02 Cross-Cultural Studies 2
     // külföldieknek "kultúrákon át ívelő tanulmányok"
LE03 Anglais pratique et examen international (niveau 3) 4
     // angol 3as szint TOEIC vizsga felkészítő
LG02 Allemand (niveau 2) 4
     //német 2-es szint
LF70 Français langue étrangere vrai débutant 4
     //francia idegennyelvként igazán kezdőknek
RE42 Local Area Networks 6
     // helyi hálózatok
RE56 Wireless Area Networks 6
    // vezetéknélküli hálózatok
EI03 International security and global challenges 4
    // nemzetközi biztonság és globális kihívások


Ez így ugye kereken 30 kredit ha jól számoltam.

Ezek után már igazábol csak az órák milyenségéről és a vizsgárol tudok majd a sulis dolgokkal kapcsolatban később beszámolni. A tanárokkal kapcsolatos "általánosabb" álláspontom, hogy lehet e-mailben válaszolni cs.sznek, ez nagy negatívum, de előben mindenki full normális és jó fej volt, aki tudott bármit is angolul beszélni, az nem habozott használni, megkülönböztetésnek semmi nyomát nem sikerült fellelnem! De tényleg, élőben mindenki jófej volt.

Nincs más hátra, délután 2re mehetek egy olyan órámra, ami mostmár tényleg az amit akartam, angolul lesz tartva, és lesz is óra, nem marad el. Erre a hétre tekintek előszor úgy, mint rendes első tanítási hét. Végre. :D