2011. március 19., szombat

ScanAchat dans E. Leclerc

No, már utána kellett néznem, hogy hol hagytam abba utoljára. Még mult hétvégén találkoztam egy olyan pakli francia kártyával, amin nem elég hogy különböztek a betűk, pl a király= R (mert a király = roi), az ász kártyalap egy számlaphoz hasonló, 1-essel. Mélységesen le voltam rajta döbbenve. :D Lehet h ez másnak nem ujdonság, nekem az volt, először azt hittem be akarnak szivatni. Egy olyan jatékot akartak játszani, hogy mindenki feltesz egy lapot a homlokára, amit nem néz meg, ezek után mindenki huz egy lapot egymás után, és egyenként nyilatkozni kell, hogy nagyobb lap van-e a homlokunkon, vagy nem. Ha nem talált, akkor inni kell. Sör volt a kezünkben. Mondtam is, h ne haragudjatok, de en gyakrabban iszok belöle, minthogy 1x körbeérjünk a 10+ emberen, mi ebben így a poén? :D Hülye jaték volt, abba is hagytuk gyorsan.

Wikiről az info: A lapoknak 13 féle magassága lehet: számok 2-től 10-ig, őket követik a figurás lapok: bubi vagy jumbó (jele általában J, ritkábban B), dáma (jele Q – queen –, ritkábban D), király (K, ritkábban R – roi, rex) és az ász (A), amely játéktól és szituációtól függően egyaránt betöltheti az 1-es és a legnagyobb lap szerepét is.


Rodolfonak volt csütörtökön egy tök jo beszolása, amin utólag jót röhögtem: "Akarok csinálni 1-2 kisebb utazást, nem túl messzire, mert pénteken és hétfőn nincs óram. Csak pár naposokat". Kérdeztem hogy hova? A következőt válaszolta: "Görögország" :D:D:D En csak elmosolyodtam, aztán kész. :) Este elkezdtem mondogatni, aztan azóta FBn le is beszéltük, hogy jövő hét szombaton lesz egy kisebb 1 napos reggel megyünk este jövünk kirándulás Strasbourgba. A facebookom átállítottam franciára, nagyon komoly lett. :D


Csütörtökön 10 körül indultunk el Donatóval (olasz srác) a mexikói apartmanba. Ezúttal készültem hungarikummal, elérkezettnek láttam az időt bevetni egy laposüvegnyi házipálinkát. Vittem tehát egy pár sört, pálinkát, és a hangfalaimat, mivel legutobb azt dumáltuk, hogy mindenképp szükség lesz rájuk. Donatot menetközben meg is kínáltam egy sörrel (ő ismét nem hozott magával semmi piát - ehe), majd elbeszelgettünk ISMÉT a 19-20. századni magyar történelemről... Megérkezéskor sajnálattal tapasztaltam, hogy egy iPhone-ra "csatlakoztathato" kishanszororendszert beszereztek valahonnan, így feleslegesen vittem a hangcuccot. Ugy voltam vele mind1, majd később jo lesz az még. Donato gondolkodás és kérdés nélkül nyúlta le a sört a szütyőből amit én vettem, Ákos már tuti leoltotta volna, én egyelőre kivárok, ha MA sem hoz magával semmit, akkor szépen felvilágosítom, hogy senki sem akarja minden egyes alkalommal itatni azokat az embereket, akik nem hajlandoak hozzájárulni egy buli esetén az italozáshoz - legalább a saját adagjukkal... Ment szépen a pálinkakóstoltatás, fintorgott is mindenki rendesen. Christinának - a román csajszi - nem volt vele problémája, és az egyik mexikóinak (szerinte hasonlít vmi másik mexikói piához), a többieknek nem lett a kedvence. :D Kíváncsi leszek mit mondanak majd a fütyülős barackra később. Természetesen előkerült valami whisky is, én azt csak úgy hívtam, hogy "red chicken", mert valami bordó szinű Isten sem tudja milyen nevű madár volt az elején. :D

+info: Mourad (algériai) hívott még délután hogy pályázzunk el este valamerre, mondtam neki, hogy jöjjön ő is este velünk, jön egy másik srác is akit ő is ismer, de aztán este végülis nem állított be.
++info: megtudtam, hogy van aki mexikóban spritetal issza a whiskyt. érdekes.

Elindultunk hát később a buliba, most valamilyen oknál fogva 3 euros belépő is volt, ez ugye azt jelenti, hogy nem kell 2kor zárni. Ez sokaknak meg is ártott, 1-2 délamcsit úgy kellett vontatni, problémáik voltak az egyhelyben állással, meg a gyomrukból visszafelé feltörekvő különleges anyagokkal. :) Meg is állapítottam, hogy vagy en vagyok jó edzésben, (már mondjuk biztos nem annyira), vagy ők nem bírják de nagyon nem. Majd lehet a képeken is látni. Ez a buli most anyagi szempontból különösen jól sikerült, 1! db sört vettem magamnak (3 euro, 2.5 dl....), ezen kívül pedig sosem maradtam szomjas. :) Zeneileg megint vegyes votl a dolog, ugy fogalmaznám meg, hogy voltak jó számok is, természetesen a "One", és még hallottuk John Dahlback "Blink" c. számát is, amire lélekben abszolút nem voltam felkészülve! :) A buli mindennel együtt kb 3-4(?) ig tartott, 3an jöttem el utolsóként 2 mexikóival, Luissal (game over) és Silviával. Pár kép :D

Így néz ki tehát kívülről a Piano Bar, ahol nincs piano :D

Na egy ilyen kancsó sör 10 euro, ez kb 3.5x 2.5 dl...
De nem mindenkinek jutott pohár. :D ő a Christina

Rodolfo

Jaime, Ana, Silvia

Rodolfo, Silvia, Luis, Ana, Eduardo, a két jobboldali csajrol pedig fogalmunk sincs hogy ki, franciák :D

Ez a zsiráááfffe, én ilyet egyszer nem vettem még, talán valami huszonx euro, az aljan az elején lehet "csapolni"

A pénteki nap a regenerálódásé volt. Elkezdtem gondolkozni, hogy mindjárt itt a MotoGP és F1 szezon, hogy fogok én futamokat nézni... Aztán végülis a legjobb lehetőség a következő lett: Eurosportplayer.fr, 4.9 euro/hó, és azt is lehet nézni, amit az Eurosport a TVben nem ad le. (Pl formula1). Elő is fizettem rá, ki is próbáltam még este, tök jól működik, HDben lehet nézni egy halom adást, egész nap. A story érdekessége, hogy az alábbi táblázatot találtam a "segítség" menüpontban:


Vízszintesen az országok, függőlegesen az országokban fogható nyelvek. Dobi kipróbálta Norvégiában, még magyarul is tudja nézni a dolgokat. Én hogyan tudok nézni bármit? CSAK franciául. :D érdekes! :) Na és akkor így mutat a műsor:



És így mutat Norvégiában: :D

Így szombaton gond nélkül tudtam megnézni az összes MotoGP időmérőt! :) Előtte azonban eldzsaltam a Leclercbe shoppingolni. Új árak: 500 ml-es Heinz Tomato ketchup: 1.85 euro, 400g-os előre szaggatott saláta zacsiban 1.5 euro. Viszont más miatt érdekes a vásárlós story. 

Az egyik előző bejegyzésben  5 pontban soroltam a negatív utcai tapasztalatokat. Na ma volt 2 pozitívum is!
Viszont kell egy mellékstory felvezetésnek. A boltban lehet használni egy ugynevezett ScanAchat (Scan-Vásárlás) nevű rendszert, ami úgy működik, hogy mikor belépünk a vásárló területre, lehuzzuk a kártyánkat (hűségkártya), ad nekunk a "rendszer" egy scannert, amit leveszunk egy "falról". Ezzel megyünk vásárolni, szépen belövögetünk magunknak mindent amit a kosárba teszünk. Az ilyen rendszerben vásárlóknak 2 külön kassza van fenttartva, itt csak így lehet fizetni, és sosincs senki a sorban, miért: 1, sokkal gyorsabban halad 2, kevesen használják a rendszer. Fizetésnél csak a scannert odaadjuk a kasszásnéninek, az azalapján beüti a gépbe, fizetünk, és lehet is menni. (Állítólag alkalomadtán ellenőrzik, h tényleg az van-e a kosarunkban, mint amit bescanneltünk a gépünkbe.) Na szóval én emiatt a rendszer miatt már csorgattam a nyálam egy hűségkártyára, és terveim között szerepelt, hogy összeszedem magam, aztan a vevőszolin nekiállok franciául megváltani a világot. :)

Amikor mindent megvettem, beálltam a kasszához egy viszonylag hosszú sorba. A mellettünk lévő kasszában ült egy pénztáros, de ki volt rakva, h Fermée, pont ugy nézett ki mint aki most zárt be. Én véletlen pont arrafelé kandikáltam, amikor a(z) - egyébként kb nálam fiatalabbnak kinéző - csaj rámmosolygott, hogy Bonjour Monsieur, és levette a zárva táblát, én meg egyből dzsaltam át a másik sorba ennek köszönhetően. Ennyire jól időzített kasszanyitást talán még sosem tapasztaltam, szerintem 3 másodpercet ha álltam a hosszabb sorban, és már at is állhattam a másikba. Nade nem ezért hoztam fel a dolgot: vásárlás végén (utolag mint kiderült) kérdezte, hogy van-e huségkártyám. Nem értettem elsőre a kérdést, bedobtam a bűvös mondatot, hogy en csak egy kicsit beszelek franciaul, amire megkérdezte, hogy do you speak english? Mondom yes of course! Na a kiscsaj kb annyira tudott angolul, mint en franciaul, de azert kinyögte, hogy van-e huségkartyam. Mondtam h nincs. De akkor már gyors kérdeztem is, hogy hol lehet csináltatni, és hogy jol láttam-e, hogy a ScanAchethez is az kell? Kiderült hogy igen. Na szóval a kasszás tiszta segítőkész volt, és még ő kínálta fel hogy angolul beszéljünk.



Nekem sem kellett több, a kasszától egyből a vevőszolihoz dzsaltam, és elmagyaráztam szépen csigatempóban, hogy mit  is akarok. (Kártya, scan achat) Ez a hölgy is nagy show volt, röhögött azon ahogy en beszelek franciaul, de azt leszámítva mikor elkezdte magyarázni a rendszer használatát, legalább megértettem hogy miket mond. (Töltse ki, adja ide, ezt vagy azt tegye, stb). Amikor elkezdett hadarni, na akkor néztem furcsán, amire mit mondott? "Do you speak english"? Mondom yes of course! :D Még azt is bedobtam hogy esetleg németül is, de azzal nem jártam sikerrel. Na ezek után a pénztárhoz hasonló szitu játszodott le, az en francia beszédtempómhoz hasonlóan kezdett el a nő néha angolul, néha franciaul beszélni. Odamentünk a scannerekhez, megmutatta h mukodik, meg minden, igazaból ő is tök jó fej volt.

Tanulság? Nem lehet altalanossagban eddig ráfogni a franciákra, hogy utálnák ak ülföldieket, vagy utálnák ha angolul vagy bármilyen más nyelven kell beszélni, vagy hogy ne tudnának. Van aki ilyen, de van aki nem. Van aki idiota, de van aki segítőkész, és normális. A Leclercből kijőve vigyorra állt a szám, mert azért a párbeszéd 80%-át (igaz ha nem is értettem mindent meg teljesen) franciául sikerült lefolytatni, így annak ellenére hogy még mindig nem gondolom azt hogy tudnék franciául, sikerélményem volt. :)

És akkor levezetésképp egy ujabb kép a franciaországi autopark helyzetéről: (Érdemes megnézni a háttérben a kúton álló autokat is.) Ez egy eléggé általános helyzet... :D


GereTomi bnője Márti küldött egy tök jó videót, ami Fro-hoz kapcsolódik: Vivez la langue - Paris. Van fent London me még egy csomo más városhoz kapcsolódó hasonló video is. (BPt nem tlaáltam.)


És akkor a következő latin beütésű zene, HegyiZolinak szerintem nem fog ez sem tetszeni :D Ez allitolag valami nagy sláger (volt) délamcsiban, és itt most ment a bulihelyen is.