2011. március 10., csütörtök

Ami még hiányzik

A vasárnapi Freiburgba tett kiránduláshoz 2 dolgot szeretnék hozzáfűzni: 1, Tristan spanjának a saját tulajdonú hiperszuper tágas rendkívül kényelmes és komfortos Peugeot (mi mással :D) 206 elnevezésű kék színű csodával mentünk. 3 ajtós, benzines, és én ültem középen hátul. Csodás volt az út! :D 2, Hajni elárulta, hogy a Németeknél novembertől márciusig karneváli szezon van, minden hétvégén máshol, és most ez itt állítolag az egyik utolsó volt. (Ha jol értettem, a karnevál észekról dél felé halad folyamatosan - ha nem így van, Hajni majd kérlek jelezd. :D)

Kedden végre sikerült felmosnom, ezzel megünnepeltem az érkezésem 1 hónapos évfordulóját. Ünnepi tisztaságban flangálhatok papucs nélkül zokniban (mert azért a padló az hideg), és ez különleges megelégedéssel tölt el. Otthon is utálok papucsban lenni, hiába mondja pl Anyu állandóan, hogy a fekete zoknijaim tiszta szöszösek lesznek. :):):):):) A zokni 200 forint, a papucs nélkül flangálás élménye pedig felbecsülhetetlen! :)

A szerdai napon, mily meglepő, a francia nyelvóra nem lett megtartva, csak délután 14-18ig az angol. Részeletek később a sulis postban. :) Tömören annyit róla, hogy tök jó volt. Jelen állás szerint a csütörtök a light nap, 1 órám lenne reggel, ami francia, de csak jövő héten indul, úgyhogy pihi. :)

Tesómnak meséltem skypeon, és lényegesnek itáltem meg, rájöttem, hogy van még valami, ami nekem innen hiányzik. A GYROS. A rendes, magyarisztikus török-görög dürüm/kebap/gyros keverék. Tudjátok amit az Afadinában lehet kapni a Mester u. elején, vagy ami a Tompa utcában van. :) Aki legközelebb arra jár, egyeb helyettem is egyet. Itt van Kebap shop, özön, de éjszaka semmi nincs nyitva. Otthon [BPn] fogom magam és akár hajnal kettőkor is elugorhatok, és ehetek egyet. Itt semmi. Este bezárnak. És ha el is tudnék ugrani, fizethetnék 4 vagy 4.5 eurot, egy az otthoninál sokkal kevésbé finom gyrosért. Hiányzik. :D

Egy kis gondolatbeli kitérőt szeretnék megengedni (ez az a bizonyos úgynevezett "mellékstory :)" Évi említett egy olyat nemrég msn-en, hogy valaki poénból azt mondta, "Atesz elment Francaországba blogot írni, vagy mi?" :) Ezen én akkor tök jót röhögtem, és az a folytatás fogalmazódott meg bennem, hogy "Merthát azért igazán nem kellett volna kimennie." :) Volt már korábban is rá példa innen-onnan, de ma kaptam 3! pozitív visszajelzést is, hogy jó a blog. Nem akarom ilyennel untatni a teljes olvasósereget, de azért idéznék 1-2 dolgot, mert poén, és kapcsolódik ahhoz, amire a végén ki akarok lyukadni. Az egyik Tomi volt, amikor azt írta, hogy nagyon jó, olvasmányos, visszacsatolásokkal, minden :) szinte mint egy regény, várja a következő részt... :) A következő kliens Dombai Andris volt, ezzel a mondattal: "blogoljal tovabbra is, bar kezdesz eldurvulni, lassn nem lesz idon vegigolvasni mindent!!!:D legalabb sok elmenyed van:D" - hatalmas poén :). Mára a harmadik pedig Daniszomszéd volt: "Olvasgatom ám a blogodat. Nagyon jó! Tényleg! Öszseszedett, azt kell mondjam, magas színvonalú :) Ha esetleg kimegyek külföldre, tuti nem irok blogot, mert ezt akarnám überelni, és ahhoz nem lenne energiám, az fix :D"

Nem csak ezt a 3 dicseret jellegu mondatot kaptam az elmúlt egy hónap alatt, hanem többet, másoktól is. Sokszor válaszoltam azt, hogy nagyon jó hallani azt, hogy van aki olvas. De hogy miért idéztem ezeket? Mielőtt kijöttem arra gondoltam, hogy ha nem fogja olvasni senki, akkor ez egy jó kis napló lesz magamnak. Lehet hogy simán abbahagytam volna. De látom, hogy van értelme írni, mert érdekel benneteket, hogy itt mi történik, hogy mi történik velem. Tartsátok meg jó szokásotokat, és akkor lesz erőm írni a továbbiakban is, biztos vagyok benne. Nem biztos, hogy minden napra jut majd egy bejegyzés, nem is ez a lényeg, hanem az érdekességek. :) De basszus mindig szembejön 1-1, ez így nem lesz jó! :) Szóval nem akarok ilyen nagy szavakkal dobálózni, de eleve az, hogy páran olvassátok a bejegyzéseim, az ad erőt a további írásra! :) Az meg hogy még tetszik is, meg érdekesnek találjátok csak olaj a tűzre. Ne dicsérjetek, mert akkor annyi bejegyzés lesz, hogy nem tudjátok majd olvasni! :)

És miért jutott ez az egész kitérő eszembe? Hát a Gyrosról. Hogy hiányzik a Gyros. Ebben a bejegyzésben  annyit írtam, hogy "Otthonról ami leginkább hiányzik: 1,az a jó társaság, jófejek itt az új ismerősök, de azért nem lehet labdába rugni a regi ismertségek mellett." Ezt szeretném kiegészíteni, és egy kicsit hangsúlyosabbá tenni, hogy egy valami van, ami otthonról nagyon hiányzik, és ez a TI társaságotok. Nem kezdem el felsorolni, akikre gondolok itt, azok úgy is tudják :) A többiek pedig úgy sem biztos hogy olvasnak rendszeresen haha :):):):) Szóval a legjobb az nem az lenne, ha én otthon lennék, hanem ha mindenki itt lenne, és ezt az egész Erasmus dolgot együtt, egy helyen, egy másik országban élnénk át. Biztos vagyok benne, hogy senki nem tanulná meg a nyelvet :D, és hogy akárkit magunk mögé tudnánk utasítani, ha arról van szó, hogy bulizzunk. :) Mindenféle értelemben! :D :D :D De nem kell azt gondolni, hogy csak a buli a lényeg, egyáltalán nem, általánosságban is hiányzik mindenki. :) De sírva azért még nem fakadok - hála az égnek.

Ezért is volt külön élmény számomra, hogy ma betekintést nyerhettem skypeon abba a buliba, amiben én sajnos nem lehettem ott. Na de ez egy külön post lesz, képekkel, és talán még videóval is. :)

Itt a buli kapcsán emlegetem a dolgokat, persze nem volt mindenki ott, akikre érvényes, hogy hiányoznak :) Akit viszont most ittt még kiemelnék, azért mert a témának aktualitása van, az Tomi, aki iszonyatosan nagy szívességet téve nekem járta ma és járja majd csütörtökön is a BME állásbörzét, hogy szétszórja az életrajzaimat, egy szebb jövő reményében! :) Tomi, nagyon köszi mégegyszer! :)

Ami ebbe a bejegyzésbe kell még hogy kerüljön, mint általános információ, Ákos kérdésére válaszolva először elgondolkoztam, és Apunak már meséltem / átszámoltam, hogy a szupermarketben 0,5 l sör az olcsóbb fajtából 200 ft környékén van, nem vészes. Viszont, mivel Ákos kérdése konkrétan a 0,33l-es dobozos Kronenbourgra vonatkozott :) megkerestem a blokkot. 15ös gyűjtőben 7.10 euro volt a Leclercben. Ez ugye azt jelenti, hogy egy doboz 0,47 euro = 130 forint. Fél literesre konvertálva ezt az árat 195 Ft-os dobozonkénti ár jön ki. Persze lehet horror áron is sört venni, de majd csinálok egy sörös bejegyzést is később ha erre van igény! :D Itt jegyzem meg, ha bárkinek bármi ilyen jellegű kérdése/kérése van, nyugodtan küldje el az attila.mracsko (kukac) utbm (pont) fr :) [merthogy már ez is működik, ez itt a reklám helye] vagy a megszokott e-mail címemre, aztán én utánajárok, és megírom! :) Lehet a blog még akár interaktív is! :):):)

És akkor hogy a nap utolsó kérdésére válaszoljak: Dani, ezt a bejegyzést 1:16kor, azaz 40 perccel ezelőtt kezdtem el írni, de nem volt minden gondolatom összeszedett, bele bele kellett szerkesztgetni, viszont képekkel és videókkal nem kellett bíbelődni. Viszont ha kimész külföldre, írják blogot, mert én 10000%-ig biztos vagyok benne, hogy kíváncsi leszek, h mizu mizu mizu! :D És ez üzenet mindenkinek! :) (Nem csak azért mert Fluornak van egy ilyen c. száma, amit síeléskor szerett meg Endre nagyon.)
update: es nem szoktam közzététel előtt visszaolvasni! szinte csak nagyon ritkán. Tehát nagyjából úgy kapjátok kézhez a bejegyzéseket, ahogy létrejönnek a fejemben. :D