2011. március 23., szerda

EI03

Hétfőn du suli volt (részletek később), kedden szintén (EI03, lásd ebben a bejegyzésben később). Ezen kívül annyi érdeksség történt, h beszereztük a könyvtárból a francia tankönyvet (jegyzetekről részletek később :D). Ebédből visszafele slattyogva 5en  jöttek szemben (ismerősök), hát nem mindenkivel le kellett állni díszcsevegni? A végén már idegesített. :P Később vettem egy vonatjegyekhez használható 12-25 kártyát (részletek később, itt a vonatjegyek nem egyszeűek...). Ezek után volt egy dürüm-evés Rodolfoval és Jaimével (Rodolfonak MA gyűlt ki a 15 a kuponján. Nekem van 3 pecsétem ha jol tudom... :D). (Lesz később egy gyros bejegyzés is, szerkesztés alatt áll). Kedd este mentünk a Patinoire-ba, azaz jégkorizni, előtte belestem a Duviba (másik koli ahol még nem voltam) hogy milyenek a szobák, itt is azt mondom, h erről is lesz még bejegyzés, képekkel.

Jégkorizáskor egy hatalmasat zakóztam, idiota Tristan lerántott mikor eltanyázott, aztán vitt magával engem is. Bajom mondjuk nem lett, nem volt tul nagy a tempo. Ami még érdemi fejlemény volt ma, hogy 4 franciaul jobban beszelő emberrel is megbeszéltem, hogy aprilis 1-től (és ez nem vicc), velem csak franciaul kommunikaljanak, vagyis probaljanak...! :D A koriba menet és visszafelé jövet, meg még közben Tristannal kb végig arrol volt szo, hogy hogy mondom ezt vagy azt, ismételd el ujra, blabla, egy hasznos este volt, éreztem fejben, hogy én a végén mar nem birom követni, elfáradtam.

Az EI03 koddal rendelkező kurzus a International Security and Global Challanges (azaz nemzetközi biztonság és globális kihívások). Azért emelem ki, mert aktualitással rendelkezik a világ eseményeit tekintve.

A tárgyrol röviden: első orán elsorolta a tanár, hogy miről lesz szó kedd délutánonként 13-16ig minden héten: EU, ENSZ, terrorizmus, afganisztan, irak, NATO, stb stb és egy csomó minden, ami a tárgy nevébe belefér. Követelmény: lesz 2 zh, kell egy kis és egy nagy prezit tartani valami aktuális témában. Első orán mindenre feliratkoztunk. Második órát sikerült kihagynom a második héten. Ma volt a harmadik :D a tanár mindenhol kihuzta a nevemet (jelenleti iv, és a prezikre valo feliratkozos papírok 2 lapon), mintha inkabb mégsem akarnék erre az orara jarni. Jo poén volt, de megbeszéltük a dolgot. :)

Ami még érdekes: elvileg angolnyelvu a targy, de a tanár vegyesen beszélt. Első alkalommal (és ma is gy kezdte) rendszerint előfordult, hogy angolul megallapította, h most kicsit erről vagy arrol fog beszelni. Atvaltott franciara, majd a végén angolul közölte, hogy tehát ez volt a lényeg, ezt kell hogy lássuk, ez a fontos. Gratulálok :D Ma szünetben szépen odamentem - egyrészt a kihuzasomat megbeszelni - másrészt mondani neki, hogy kicsit csíphetné magát, hogy angolul többet beszéljen, mert ez így párunknak horror. A párunk az kb 5 embert jelent a 30ból. A kérésem nemvárt eredményt hozott: az ora masodik felében franciaul szinte meg sem nyikkant, sokkal jobb volt. És miről volt szó, majdnem végig ENSZ-NATO-Líbia volt a téma. (Óra elején tartottak 3an prezit, egyet Japánrol, egyet az arab vilag jelenlegi forradalmairol - nem tul friss infokkal, egyet pedig az Atomerömüvekrol, na ez a gyerek még tanulhatna egy kis angolt, szornyu volt. :D)

És amiert kiemeltem a témát, Ddt500 motoros kolléga kérdezte ma meg tőlem, hogy mi a franciáknak a véleményük erről a hadműveletről, amit tképpen ők erőltetnek/tel(?) a legjobban, és ők is kezdték el, ők szólaltak fel előszor a dolog mellett.

Indexen az alábbit lehet olvasni: Franciaország büszke arra, hogy szerintük a hétvégén, a bombázások megkezdésével jelentős szerepük volt abban, hogy megóvja a Bengáziban élő emberek életét.Kétségtelen: Sarkozy ezúttal – szemben a tunéziai passzivitásával – valóban döntő szerepet játszik. Sőt, ezúttal azért bírálják, mert túlságosan is impulzívak a diplomáciai lépései. A megkérdezettek 66 százaléka támogatja a Líbia elleni fellépést az Al-Dzsazirán hivatkozott, az IFOP cég készítette francia közvéleménykutatás szerint. Ez az első felmérés a csapás kezdete óta, az eredmények szerint a támogatát illetően nem mutatható ki különbség a jobb- illetve baloldali szimpatizánsok között.

És az én tapasztalatom:

Akikkel en beszeltem eddig, azok nagyívben tesznek rá. :D En vagyok a legidösebb (ha a francia ismeröseimmel hasonlítok), mindenki fiatalabb, meg egyelore még mindig több a délamerikai spanom, mint francia. Bár ma suliban egyik oran erős téma volt, pont én kezdtem kérdezgetni, h mi a valos ok? egy gyerek szerint a szegenyek védelme, direkt rákérdeztem, hogy nem az olaj? amire a gyerek nem reagalt érdemben. (ez az arab világos prezi után feltett kérdésem volt). A tanar viszont nyitott kérdésként hagyta, hogy ezt nem lehet tudni, viszont ő a partoloja a hadmuveletnek.  Szoval nem tudok hatarozott képet mondani, h  általanossagban mit gondolnak, a fiatalok sz*rnak rá, az tuti. Az arab orszagokbol jövö emberrel még akkor beszeltem rola, amikor még nem volt tamadas (Mourad, Algéria), ők szomorúak h micsoda baéhé van mindenfelé....

Szóval ennyi info van a dolgokról innen, Belfortból, Franciaországból. :) Köszönöm a figyelmüket, Mracskó Attilát látták-hallották. [Pontosabban szólva azt látták esetleg amit leírt. :D]