2011. március 27., vasárnap

Bővebben a gyrosról :)

Volt már kárbban szó ebben a bejegyzésben (is) az itteni gyrosról, most egy kicsit bővebben is taglalnám a dolgot, képekkel illusztrálva. :) Tehát itt az általánosan elfogadott gyűjtőnév a kebap. Engem idegesít. Nagyjából 3 félét lehet venni: dönert,dürümöt és yufkát. De össze vissza van mindenhol elnevezve, hol az egyik hol a másik hallgat erre vagy arra, vagy a kebap elnevezésre. Itt belfortban, ahogy írtam már, egy kepab vagy dürüm 4.. 4.5 euro, menuben pedig 6..6.5, attól függ hogy hol vesszük. A hely, ahol már voltunk többször, az a Kepab du Lion, ami így néz ki:


Ezen a helyen az alábbi kártyán lehet pecséteket gyűjtögetni... Ennyi pénzért még jó hogy minden 15. ingyen van... :D Valami hasonló akció lehetne a Mester utcán is. (Persze csak akkor ha az ár megmarad a jelenlegi színvonalon...!)





És (ezek már szerintem szerepeltek) ilyen a 2 változat, amit enni lehet (a fent leírt áron):

Ez a "pitás" változat, itt a "pita" máshogy néz ki (egy kicsit)


Ez a tortilla-lapos változat, a lap nagyobb, és mindkét vége "be van csomagolva". (Na nem az alufóliába, hanem a gyrosban lvő cucc a tortilla-lapba)

Ízre nem rosszak, erre is rá lehet szokni, de az egyik szemem sír, a másik nevet... Ennyi pénzért... Itt is csak egy embernek kellene a lokálban dolgozni, és nem aztalhoz kellene tálcán kihozni. Aztán hátha akkor csak féláron lenne, akkor azt mondanám oké. :D Ami még érdekes, az a tálca, a "gyros-tartó"-val... Ilyen van mindenhol, valami hasonló U alaku cucc, amire le lehet rakni "pihentetni".

Lyonban mikor voltunk, ott a "tál" ugye valami horror 10 euró körüli áron ment, szerintem ezt itt leírtam valahol. Lyonban rizzsel adták a tálat, ízre pedig nem volt egy tól nagy különlegesség. Kép:



Viszont például 03.26-án szombaton voltunk Strasbourgban, ott is sikeresen megtaláltunk egy török éttermet, megdöbbenve tapasztaltam, hogy árban is Belfort és Lyon alatt vagyunk, és ízre is. Én tálat ettem (8 eur), az olasz gyerek pl egy ilyen - egy olyan gyrost, mindkettő kb 1.5-1.75x akkora volt, mint Belfortban, vagy Lyonban... A tálon NEM volt rizs (hála az égnek), és ízre sokkal finomabb volt. Mintha közelebb érezni lehetne Strasbourgban németországot, és a sok törököt akik jobb gyrost raknak össze, olcsóbban. :D Kép:


A képek csalókák, ez az adag Strasbourgban több volt, mint Lyonban...

Tehát ez itt a helyzet a gyrossal. :D