2011. március 1., kedd

Tárgyfelvétel

Tegnap reggel 10:30-ra kellett átmenni a Sevenans campusba. Összebeszéltünk este, hogy melyik busszal megyünk, volt aki azzal jött, volt aki nem. Kb 12-15 percenként jár reggel. Elsőként francia nyelvi teszt - na arra nekunk nem kellett menni (akikkel voltam anno a nyelvi kurzuson), mert automatikusan a kezdő csoportot kapjuk. Ezek után angol nyelvi teszt következett (társaságunkbol egyedul én akarok angolt tanulni) valami gyenge nyelvvizsgahoz hasonló volt, teszt, par mondatos fogalmazas, és szitu hallgatás volt a menü. Kíváncsi vagyok melyik csoportba kerülök, az önbizalmam nagy :D Ezek után német nyelvi teszt. Na az jó poén volt. Gimi 3.-os korom óta egy hangot nem beszéltem németül, még azon is gondolkoznom kellett, hogy hogy van a létige múlt ideje. :D Ellentétben az angollal (ott folyamatosan megfogalmaztam amit akartam kevés javítással), itt kegyetlenül kellett agyalni, hogy mi az amit meg tudok németül fogalmazni, és le tudok írni a szünetről, arról hogy mit várok a diplomámtól, és arról hogy hogyan érzem magam :D Folyamatosan át kellett húzgálnom a véletlenül angolul leírt szavakat. Horror volt. Viszont én maradtam utolsónak, bár szót próbáltam beszélni a tanárral, meglepő módon amit ő mondott németül, azt viszonylag jól megértettem. Kiderült hogy járt Budapesten több ízben, és hogy ő valójában osztrák, és Bécsből származik. :) Forgatta a lapomat, szerinte ez a középső csoport minimum a 3ból, de még majd kijavítja, holnapra kiderül. Utána még elbeszélgettünk (vagyis ő mondta én meg helyeseltem) hogy Budapest milyen szép, és hogy a kommunizmus alatt Budapesten mennyi mindent lehetett kapni (ellentétben a többi keleti tömbbe tartozó országgal.) Hihetetlen.

Na ezek után ebéd - hasonló a rendszer a másik egyetemi étteremhez, csak itt nagyobb és több van mindenből -, majd egy gyors megbeszélés következett a "tanszékek" főnökeivel, segítettek választani, javaslatot tettek arra, hogy mit vegyünk fel tárgyakat. Az előzetesen (októberben) beküldött tantárgyprogramunk kb semmit nem számított, akár 6 teljesen másikat is választhattam volna.
Eredetileg ezeket akartam felvenni:


PA02
Cross-Cultural Studies
2
RE56
Mobile networks
6
LO53
Positioning systems : techniques and applications
6
LE07
Anglais de la technologie et de l'industrie
4
EV02
Energy, environment and sustainable development
4


Végül kitaláltam egy új koncepciót :) Itt ugye az INFO "részleghez" tartozok, néhányan meglepődtek a választásomon:


PA02
Cross-Cultural Studies
2
LE03
Anglais pratique et examen international (niveau 3)
4
LG02
Allemand niveau 2
4
LF70
Français langue étrangère vrai débutant
4
RE42
Local Area Networks
6
VI51
Virtual Life Simulation
6
BD50
Conception de bases de donnée
6


Azaz felveszek egy angolt (pontosítani a tudásom), egy németet (felfrissíteni), és ugye a franciát. Angolból a 3. csoportba kerültem, németből meg a középsőbe. (Nem is lett volna jó ott kezdeni hogy der die das :D) Franciából meg az abszolut kezdőbe :)

A többi tárgyról: a PA02 az valami direkt külföldieknek kitalált nemtudom mi, a LAN az magélrt beszél, a VLS az 3DStudio Maxhoz hasonló modellezés, az utolsó az egyetlen francia nyelvű tárgyam, az meg Oracle adatbáziskezelés. Erre mondta azt a tanár, hogy szerinte meg tudom csinálni, ha használtam már valaha Access-t, vagy írtam SQL lekérdezést.

A tárgyfelvétel itt tehát úgy zajlott, hogy hétfő délután az egész egyetem kb 5 teremhez sorbanáll, és mindenki leül egy gép elé, ahol tanári felügyelet mellett egy DOS parancssorhoz hasonló környezetbe begépeli a "neptun" kódját, és a tárgyak kódjait. Kb 2 perc. Ezért álltunk sorba egy csomót. Miután ez mindenkinek megvan, az egyetem automatikusan generalja le mindenkinek az órarendet, és a csoportbeosztásokat => Nem kell csoportot választani kurzuson belül. Az óráim hogy mikor lesznek, abszolut nem foglalkoztam velük, ha minden jól megy pénteken megkapjuk az órarendet, a héten csütörtöktől indulnak az előadások, azt viszont meg kellett nézni, hogy lehet-e valami óránk most cs-p.en... Viszont hetfon csak a tudományos tárgyak felvétele volt (a 3ból 2-t tudtam felvenni, mert az 1ik be van telve, de emelni fognal allitolag létszámot), a nyelvi és a CCS felvétele kedden reggel 9kor. Ue a rendszer. Át kellett buszozni, sorbaallni egy orat, (nekunk csak annyit, volt akinek többet) aztan begepelni - 2 perc, majd lehet menni. Szhörnyű egy rendszer. Megint állhatott sorba az egész egyetem.

Tehát ez a tárgyfelvétel nem végleges még, mert nem tudom hogy lesz-e időben bármi ütközés, illetve nem tudom, hogy minden ok-e. :) Az Erasmus szempontjából 21 kreditet kell teljesíteni, ez 32, de igy la. ha valamivel gond lesz adott esetben, akkor sem lesz probléma.

Egyéb: találkoztam végre a románokkal, 4en(!) vannak, 2 csaj és 2 srác, beszéltem velük egy pár szót, magyarul csak pár szót tudnak, meg káromkodást, cseréltünk msn címet, de azon kívül semmi extra.

A hétfői délután tehát egy nulla volt onnantól kezdve hogy vége lett a német nyelvi tesztnek.