2011. március 4., péntek

Soirée retrouvailles

Egyik jó ismerősöm, Hegyi Zoli azt mondta: "ja, amugy olyan volt mintha könyvet olvasnék, és érdekelt a folytatás, azért olvastam el végig" :D Ez számomra elismerés, de komolyan :) Mindig jó hallani innen-onnan, hogy olvassátok egy páran, és hogy érdekel mi van benne. Ahogy Endréékkel beszéltük, ha hazaértem, írunk belőle egy témazáró dolgozatot. Tesztes és kifejtős kérdések is lesznek! :)

Szerda óta felmosni még mindig nem sikerült, de ami késik, nem múlik, gondolatban teljes mértékben rajtavagyok a témán. Szerdán volt a pihenőnap. Csüt délkörül átmentem a suliba Hayleehoz kérdezni pár dolgot a félév beosztásával kapcsolatban, néztek is rám furcsán mikor mondtam hogy otthon ha vki bukik egy tárgyat akkor perkálni kell. Próbáltam praktikus információkat kiszedni belőle a tanárokról, a hiányzásról :D, és minden egyébről... Állítólag beszélt a német tanárral, aki BE volt zsongva, hogy "jajj képzeld beszéltem a magyar sráccal [még hétfőn], jajj így jajj úgy - hogy tisztára fel volt dobva, hogy micsoda érdekesség, hogy valaki Mo.-ról Franciaországban németet akar tanulni :D És állítolag az írásbelim egész jó lett, nagyon érződött állítólag rajta hogy valamikor képben voltam. [én annyira azért nem éreztem ezt miközben próbáltam leírni akármit... :D])

Csütörtök délután átjött Tristan a francia srác, elkezdtünk az ő gépén a Párizsban felvett videóival foglalkozni, megmutattam neki pár dolgot az Adobe Premiere rejtelmeiből :) Ezidőalatt kaptam az információt, hogy este már megint party lesz a Sevenans campusban, uh muszaj lesz menni. A program ismét úgy nézett ki, hogy átmentem a Sartre-be Jorge szobájába, elvileg jött volna velem Eduardo (brazil srác aki itt lakik ebben az épületben ahol én), de elszórakozta a dolgot, amikor mentem szólni neki, h go, akkor nem volt a szobájában, telefonja bent csörgött, így nem vártam rá 10 percnél többet, hanem mentem, később jött ő is.

Na itt - már meg sem lepődök - persze hogy előkerült még 3 spanyolajkú, az már igazábol teljességgel lényegtelen, hogy honnan. :) Ők viszont bulizni nem jöttek, ellentétben Gaëtan-ékkal (ő a francia srác akinek nem tudtam a nevét a hétfői partyképeken). Amikor a ház előtt álltunk és vártuk a többieket, elég furcsa volt, h karattyoltak nekem magyarul (a 3 francia gyerek uyge aki volt BPn, egyikük fél évet - ő színvonalon túl teljesít magyarból :D) Furcsa volt olyan szituban lenni, hogy most ÉN vagyok az aki fordíthat a mexikóiaknak, mert egy kukkot nem értenek... :) Na ezek után persze útban a bulifelé még dumáltam velük egy csomót angolul, mert társalogni azért magyarul nem tudnak :D (más kérdés hogy én sem franciául - még! :P)

A buszon hogy milyen hisztéria van itt odafelé, az valami hihetetlen... Egy csomó franciának van ilyen bordó köpenye (alakra olyan mint a vegyészköpeny :D) csak ez bordó, mindenféle plecsnikkel, és mind üvöltenek meg tombolnak verik a busz oldalát, kívül belül. (Egy Bandiékféle buszt kell elképzelni, annyi emberrel, hogy középen tömve van az egész álló emberekkel...) Kapcsolgatják a buszon fel le a villanyt, üvölt a zene (érdekes hogy a tömegközlekedésben is szól a zene a buszon!) és mindenki örjöng...  És a poénok poénja: a busz a körforgalomban 2(!!!!!) + egy fél kört tett meg, de olyan tempóban hogy én már vártam mikor borulunk oldalra... :) Leszálláskor pedig mindenki ordít "Merci sofőőőőőr" [chauffeur :D]

A buli hasonló rendszerben ment mint hétfőn (, minden uolyan volt, még a zene is. Az elején (11 körül) rettenetes, később egyre inkább "énféle" :) Ghosts are watchin', Take over control, megint Congorock, stb. A hangulatról alább található némi videófelvétel. Lényegi különbség - az én szempontból igazából az elfogyasztott italmennyiségben volt, ez most light party volt, szánt szándékkal. Itallal kapcsolatos érdekesség: 3 kuponért lehetett venni valami fogalmam sincs hogy mit, de elmutogatták: az a lényeg, hogy 2 dl sörhöz hozzá van keverve 5cl whisky... Amikor megérdeklődtük, egyből kaptunk is kóstolót, valami horror sz.r volt, ennek ellenére azért egyet csak leerőltettünk. :D Mivel a buli light volt, nem is maradtunk a végéig, jöttünk szépen hazafelé.



Ma pénteken elvileg délután 14.00tól lesz egy órám, vagy mi, előtte azonban még be kellene szerezni az órarendemet az erasmus irodából...

A német nyelvi beosztásról egy fotó, ahogy látható nem túl sokan próbálkoznak itt a némettel. LG02