2011. március 16., szerda

Ünnepi post

A március 15-én íródott ünnepi bejegyzésben nem lesz túlzottan sok minden, ami ünnepi, lévén itt nem túl sok ünnepi dologgal lehetett ma találkozni. Mily meglepő. :)


Én azonban gondosan gyűjtögetem az apróságokat egy-egy szöveges fileba a számítógépemen, és a telefonomon, aztán amikor összeérik egy bejegyzésnyi, akkor nyakatokba zúdítom, csak hogy a történésmentes napokon is legyen mint olvasni. Későbbiekben egyébként a 2naponta 1 bejegyzésre szeretnék beállni, ez alól persze lehetnek kivételek, ha valami nagyon különleges dologgal találkozom, vagy elutazok valahová, és sok új érdekességgel találkozok. Na majd látjuk, hogy mi lesz később.

1. Állandóan visszatérő téma a franciákról általánosságban alkotott vélemény. Akkor lehetne pontos leírást adni, ha mindenkit ismernék :) Amíg viszont ez nincs, addig negatív és/vagy pozitív dolgokat tudok felhozni a tapasztaltakból.

Szombat este a sörözgetés közben feljött a szó a borokról Thomas-srác (egyik a 3 közül aki volt a gödöllői egyetemen erasmuson, kiderült hogy 2009/10 tavaszi félévben, tehát 1 éve) és én közöttem. Ment az oltogatás jobbra-balra, hogy akkor most mi a jobb, és hogy a magyar borokat sem kellene ám lenézni... A végére persze kiderült, hogy szerinte a sokputtonyos Tokaji Aszú az egy közepes minőségű francia borral vetélkedhet.... Én ezt nem hiszem el, persze amíg mindent végig nem kóstoltam, nem dönthetek. :) Mindenesetre Tragédia.

Hétfőn el kellett vinnem leadni egy kolival kapcsolatos papírt, 16:30ig voltak nyitva. Annyi volt a cél, hogy bemegyek, bedobom egy nagy szép kék "postaládába" amit be kell, aztán távozok is. Odaértem 16:32kor, az épület nyitva bemegyek, egy kódos ajtó mögött bezárva a kék láda, ami engem érdekel. Az emberek ki-be (mármint a dolgozók). Erőtvettem magamon, leszólítottam az egyiket FRANCIÁUL, meg se várta hogy mit akarok, közbevágott és odanyögött valami olyasmit hogy "szefermé zsöszvidezolé" (zárva vagyunk, sajnálom). És kb komolyan mondom kb 5 másodpercbe került volna az életéből, ha megtartja az ajtót, én meg bedobom a papíromat, aztán ennyi. Sebaj, szaladgálhattam ma megint. :D Tragédia 2.0.

Ma állok a buszon, fellapulva a "falra" hogy mindenki elférjen, jön egy fazon, ráhúzza a lábfejemre a gurulós cuccát. (Mint otthon a nénik az utcán). Természetesen kiesett a kezéből, le a földre, erre elkezd nekem ugatni valamit. Hála az égnek leszállás közben volt, aztan nem osztotta ott nekem az észt sokáig, de hihetetlen volt, hogy én még be is feszültem h elférjen, ő a béna, aztán még vágja a fejeket meg dumál.... Tragédia 3.0

Többször figyeltem már meg, hogy itt nem az otthonihoz hasonló kisebbség, hanem a sötét bőrűek egy bizonyos részhalmaza játszik olyat az utcán, hogy 600e decibellel szól az iphoneból (vagy akármi másból) a förtelmesen hangzó francia rappel kevert idétlen zene. Tragikus. Arról nem is beszélve, hogy itt rengeteg (mindenféle "színű/fajta/hovatartozású/bőrárnyalatú") fiatal közkedvelt héztköznapi viselete a futócipő, nike melegítőnadrág, BŐRdzseki (vagy ahhoz hasonló), meg napszemüveg. Sokan ezt még egy 20 cm átmérőjű fülessel spékelik meg, amit hallgatni nem hallgatnak, de a nyakukban azért ott lóg, miért is ne. Nameg még1 variáció, otthon is a kedvencem, az egyenes simlis "húderappervagyok" típusú sapka, természetesen valamilyen idétlen radiánnal oldalra fordítva.... Tragédia 4.0. Kell ennél több? :)

Egyébként ami még nekem rendkívül szokatlan, hogy (legfőképp az arabosabb kinézetűeknél - de már mindenkinél észrevettem) a nők kezelnek a férfiakkal. Buszon, boltban, utcán, suliban, akárhol. Rendkívül idétlenül néz ki. :)

2. Egy-két érdekesség, ami nem feltétlen fogható össze egy témába, de mindenképp meg akartam írni/mutatni

Szombaton ahogy a meccsen voltunk, kimaradt, hogy a két félidő közötti szünetben valami "orange" amatőr bajnokság keretei között felsőkapufa rugó versenyt csináltak a döntőbe jutottaknal, a fődíj egy Peugeot-robogó volt. (Itt látni jópárat belőle, sőt még bicikliket is...). A vége az lett, hogy egyetlen ember találta el a második távolságból a felső kapufát, egy robogóval lett gazdagabb. :)

A boltban lehet kapni citromos light coca-colát. Lehűtve az elején finom, de az utolsó 2 dl már nem nagyon győzött meg.


A francia könyvet olvasgatva találkoztam egy ilyen mondattal, jót röhögtem rajta: "Örüljön neki, hogy legalább semleges nem nincs, mint a németben" :D:D:D

Hayleenek van egy iszonyatós jo "szatyra" :D Amire fenem a fogam. Ha még sokáig hurcolássza magával nap mint nap, mondani fogom, hogy ugyan adja már nekem, ha másért nem legalább dísznek. :)


És akkor végezetül legyen egy ismételtem "nem-énféle" zene, feldolgozás, amit itt ragasztottak rám, 0.25től az alap nagyon bejön. :)