2011. március 14., hétfő

FC Sochaux - Olympic Lyon 0:2

Szombat este előre tervezetten, 14 euros jegyárért cserébe mentünk Montbéliárdba focimeccset nézni. Az volt az apropó, hogy a helyi csapat az Olympic Lyon-t látja vendégül. Montbéliard a szomszédos teleülés, 22 km Belforttól. Montbéliárd "agglomerációjában" helyezkedik el Sochaux. Itt voltunk már egyszer a Peugeot-múzeumban. A két település teljesen össze van épülve, ezért lehet az, hogy pl a focicsapat az közös, a stadiun az elvileg Montbeliárdé, a csapat neve viszont FCSM= Football Club Sochaux Montbéliard, méghozzá azért, mert a főtámogató a Peugeot, elvégre egy iszonyatos nagy Peugeot gyár/komplexum (és ugye a múzeum) van Sochauxban. A meccs előtt a Sochaux 9., a Lyon a 3. volt a bajnokságban.


A menetrend tehát az volt, hogy 3 autónyi ember megy. Én egy francia sráccal, és két mexikóival Jorgével és Luisszal kerültem egy Reanult Mégane copuéba, pont ua a 2003ig gyárott évjárat, mint ami nekünk volt korábban. A srác aki vezetett, régesrégen költözött ide Kongóból. :) Az autoban David Guetta es Inna szolt, probléma egy szál se. Furcsa volt autoban ülni, Belfort és Montbeliard között 2x3, nehol 2x4 savos az autopalya, 120as temponal vadul szaguldottunk a belsö sávon el mindenki mellett, érzésre sokkal több volt. Aztán viszont messziről lehetett látni, hogy a külső sávon iszonyatos kocsisor, a Sochaux lehajtónál. Mi a f.sz, gondoltuk (Később kiderült hogy mindenki a meccsre jött). Na mindegy, ekkor mi már 130+szal a belső sávban viharzottunk, egy egyszercsak egy irdatlan nagy fékezét követően 3 sávot jobra átcsapva kivágódtunk a 2 autopályáról levezető sáv közül a baloldalira. Vagy 3 autó keményen le is villogott dudálva, nem volt egy normális manőver, én is csak lestem... Mondom ez a gyerek előbb utobb tuti összetöri ezt az autót... Hátra is fordult röhögve, és megkérdezte, hogy "Ca va???" de röhögve - ez ugye a kb "minden oké ugye" c. mondatnak felelt meg ebben a helyzetben. :D Ezek után 15 percig tötyögtünk a kocsisorban, minimális előrehaladás közepette, en mér figyeltem, hogy minden világít a műszerfalon: SERV(ice), STOP, meg a hűtővíz jelző led is. Egyszercsak felálltunk az Y alaku kereszteződés járdaszigetére, és kiszálltunk. Ekkor mondjak nekem, h gond van az autoval, nem tudjak mi legyen. (Ekkor láttam csak meg, hogy a jobb eleje azért be van zuzva rendesen már neki :D) Jorge és én rohamgyaloglásban megindultunk a stadion irányába, a meccs 19:00kor kezdődőtt, kb 2km-t gyalogoltunk. Késésben voltunk, mert természetesen nem sikerült időben elindulni Belfortból. A másik két gyerek akkor még tanakodott, hogy mi legyen, azt mondták majd kitalálják. (Ami végülis az lett, h mikor lehűlt a járgány visszajöttek Belfortba, igazán jó fejek, mi meg majd jöjjünk valahogy...)


Na az tény, h a stadion igen nagy körzetében iszonyatos embertömeg hömpölygött mindenfelé, csak lestem, kocsisor, tele parkolók, özön ember, de tényleg. A stadion 2000ben épült, 2005 fős befogadókéőességű, neve Stade Bonal, és ahogy írtam közvetlenül a Peugeot épületei mellett helyezkedik el. (Itt lehet még franciaul olvasgatni a 2x-es bajnok csapatról)



Én abszolut nem vagyok fociőrült, még TVben sem követem rendszeresen a dolgokat. 3 meccset tudtam felidézni az elmúlt 10 évből, ahol én voltam: ZTE-ManUTD volt régesrégen 1x Pesten, aztán volt egy F1 Pilóták bohóckodós meccs kb 2006ban (volt többször, en ezen voltam), ezek után utoljára 2 évvel ezelőtt egy Fradi-BKV Előre NB2-es meccsen (2009 május). Ezek közül 2 a Puskás stadionban, 1 pedig a Fradipálályán volt.



Azaz "normális" színvonalú meccsen, normális stadionban én még nem voltam. Ez a sochauxi stadion nem horror méretű, de biztos nem kell lezárni a felét azért mert leszakadhat az emeber alatt, és tömve volt az egész. Nem tudom hogy minden meccsen tömve van-e vagy hogy ez most az OL miatt volt, mindenesetre ismét oda kanyarodhat a téma, hogy milyen kár, hogy nekunk nincsenek ilyen színvonalú csapataink, stadionjaunk, és ilyen kultúránk a focihoz. Illetve kultúránk van, itt is volt rendőr bőven mindenfelé, de itt miért nincs tömegverekedés meccs után ha kikap a hazai csapat 0:2-re? Miért nincs futópálya a focipálya körül, és miért nincs 3 méter magas kerítés a lelátó és a pálya között? Elgondolkodtató dolgok.



Tehát a meccsre 2 perc késésben érkeztünk meg a gyaloglós pluszprogram miatt, de a meccs hangulata számomra tök jó volt. Az iram nem volt valami különleges, nem volt 5000 gól és helyzet, de a lényeg az én szempontomból az volt, h megérte menni. Ezekről a dolgokról nem is tudok túl sokat írni, itt lesz 1-2 videó és fotó...: (Aki pedig az összeset meg akarja nézni, az kattintson ide)

Elsőként azonban egy screenshot: még az indexen is kint volt, hogy 0-2re nyert a Lyon Sochauxban.








Videók később lesznek!

A meccs után - mivel a másik 2 autóban nem volt összesen 2 hely nekünk, szépen kipattyogtunk a vasútállomásra, kiderült h az olasz srác is vonatozik (ő azzal ment odafelé is), éhesek voltak, kerestünk vmi helyet, este fél 10kor már majdnem minden zárva. Horror. 1-2 fotó a városról, sötétben:




Végül nem ettünk semmit, megvettük a vonatjegyeket, aztán szépen elbeszelgetve vártunk 2 óra hosszát a 23:30as vonatra. Belfort 18 perc volt, megérkeztünk, Jorgéhoz felbillentünk. Ekkor már én is éhes voltam, de nekiállt a J győzködni, hogy nyugi van, mindjárt jönnek Gaethanék és a többi mexikói, hoznak sört meg minden aztán iszogatunk egy kicsit. Ez meg is történt, hoztak egy "pár" sört:



Ezek után még sikerült a Vodka + Mentalikör keveréket is megkóstolnom, tisztára mint a halls cukros fokgrémes víz, vodka semmi nem érződik benne. Ment a csevej megint mindenről, szokásos témákról. Hozzá jött még sok minden, nehéz lenne felsorolni, választások, politika, cigány-kérdés (ismét), francia filmek, Amelie csodalatos élete, Jean Reno, és még sokan mások. A legdurvább az (3 francia srác volt ugye Erasmuson Gödöllőn ahogy korábban írtam) hogy odamennek Mo-ra, és semmi pénzből (számukra) királynak érezhetik magukat. Mert megtehetik. Durva. :D Áprilisban mennek megint 1 hétre, ha nem lenne akkor máshol jelenésem, simán elkalauzolnám őket. Dehát nem azért érkeztem meg ide, hogy haza kelljen szaladgálnom. :) A szolid "buli" kb 5ig tartott nekem, én léptem le kb 3. ként. Hazajöttem, még kajáltam, aztán nagynehezen lefeküdtem aludni. Erra arra ébredek fel, h benyitják az ajtómat 5en és bejönnek, villanyt rámcsapják : iszonyat ideges lettem...

Sartre - MaisonDesEleves - Duvillard a 3 koli sorrendje térben, a Sartreben lakik Jorge, és 5en, akik mentek haza a Duvillardba, benéztek hozzám az MDE-be, hogy alszok-e már. Az ajtóm nem kulcsos, hanem ilyen mágneszáras, amikor kinyitom kívülről a proxyval, utana fél percig nem lehet rendesen becsukni => kívülről kulcs nélkül nyomásra nyitható. Én meg később elfelejtettem, lefeküdtem aludni, nem csuktam be később rendesen. Mondjuk jó, hogy ismerősök jöttek, nem idegenek, de ennek ellenére rohadtul felpumpálták az agyvizem, mert annál kb semmit nem utálok jobban, ha valaki az arcombakapcsolja a villanyt, vagy amikro én alszok, kint világos van és felhúzza a redőnyt. Kevert angol-magyar káromkodás közepette kib*sztam őket, mert erre jobb szó nincs, azóta nem beszéltem senkivel a társaságból... (mármint ebből az 5 főből, de még jol le fogom cseszni őket).
Na aztán szépen visszafeküdtem aludni...

Vasárnap a mosáson és Tristannal való videóvágáson kívül nem történt semmi említésreméltó dolog. Ja, Tristan furcsan nezett, mikor a szendvicsemhez paradicsompaprikát ettem, h mti csináok. Mondom miért, te még nem ettél ilyet? De evett, csak ők főzéshez meg ehhez ahhoz használjék csak, szendvicsre nemnagyon... :D

Extra infó :D
Záporoznak a jobbnál jobb beszólások :D "sztem egyszer tuti meg is filmesítik a blogodat vagy minimum könyv lesz belőle" - Gerda :):):). És mivel Endre múlt hét szerdán szóvátette, hogy a hozzászólásokra nem minden esetben reagálok, felülvizsgáltam a problémát, és válaszoltam azokon a helyeken ahol véletlenül elmaradt volna. :)